News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[CS] Transportul public in Resita

Started by Dominik, April 07, 2018, 12:24:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

In prima faza se va realiza traseul de la Depou in zona Triaj, la locomotive...iar in faza a 2-a ar urma sa ajunga pana in zona Stavila.
You're in Steelers Country

SPECTR-2

Termenul limită pentru evaluări la licitația de tramvaie a M.L.P.D.A. a fost prelungit până pe 22.07.2020.

SPECTR-2

Licitația amintită mai sus a intrat astăzi în evaluare financiară.

Dominik

20 de milioane de euro pentru Resita

,,Este de fapt faza trei a proiectului tramvai, care înseamnă modernizarea completă Calea Timișoarei și drumul de IMR, achiziția a 10 autobuze electrice și modernizarea de la Piața Republicii.Acolo se face o stație intermodală de transfer între tramvaie, autobuze, stație de încărcare electrică. Suma totală este undeva la 20 de milioane de euro" a spus primarul Reşiţei, Ioan Popa.

http://reper24.ro/alti-peste-90-de-milioane-de-lei-pentru-resita/

https://caon.ro/popa-azi-de-ziua-mea-am-primit-cel-mai-frumos-cadou-20-de-milioane-de-euro-pentru-resita/2374281/
You're in Steelers Country

Dominik

You're in Steelers Country

Dominik

BIKE SHARING REȘIȚA
Reșițenii pot folosi de astăzi bicicletele amplasate de municipalitate în cele șase locații (Centru, Universitate, Kaufland CET, Intim, Renk și Parcul Tricolorului).
Pentru a închiria o bicicletă aveți nevoie de un smartphone și un card bancar valid (bicicletele sunt disponibile pentru închiriere gratuită, dacă sunt folosite mai puțin de 4 ore).

You're in Steelers Country

Dominik

Ce presupun cele trei faze ale proiectului tramvai?

Primăria Reșița a reușit să obțină zilele trecute încă o finanțare de peste 90 de milioane de lei pe capitolul mobilitate urbană sau altfel spus pentru faza a treia a proiectului de reintroducere a tramvaiului. Și cum nu puțini se întreabă ce se va face cu toți acești bani (și primele două faze au valori similar), reamintim că proiectul pus la punct de administrația reșițeană este unul extrem de complex, care nu se limitează la schimbarea căii de rulare din oraș și la achiziționarea de tramvaie.

Ce se dorește la Reșița este implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spații administrative și de mentenanță/ reparații etc.

Iată ce presupun, în detaliu, cele trei faze ale proiectului:

Faza 1:

-realizarea căii de rulare pe traseul Bd. Republicii – Calea Caransebeșului – Calea Timișoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluția din Decembrie. Investiția va acoperi și parte din Aleea Crizantemelor, precum și
  terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.

- un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere având o suprafață construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie și spălătorie – 478,50 mp și hală pentru gararea tramvaielor –
  2.400,05 mp),

-7 staţii de transport public construite/ modernizate/ reabilitate,

-143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde – înierbarea liniei cale.

-reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.







Faza 2:

-intervenții pe tronsonul de la Bulevardul Republicii, până la intersecția cu Bulevardul Muncii – strada Făgăraș și până la Piața Republicii, în cartierul Muncitoresc, plus zonele de acces către străzile laterale.

-modernizarea căii de rulare a tramvaielor (infrastructură, suprastructură, aparate de cale, linii de depouri, rețea fir, substații de redresare etc.), în lungime de 9,363 kilometri, și se vor construi/ moderniza 9
stații de transport pentru călători. Linia cale de tramvai va fi înierbată – va rezulta o suprafață de 15.821 metri pătrați de spațiu verde, iar în zonă vor fi plantați 341 de arbori.

-modernizarea zonei pietonale Aleea Ineu.

-modernizarea infrastructurii rutiere pe 8,37 km (carosabil, trotuare, borduri, bolarzi etc.) și reabilitarea integrală a structurii podurilor Doman și Libertății, care vor avea o linie dedicată transportului public și
autovehiculelor de intervenție.

-amenajarea de piste pentru bicicliști, trasee în lungime de 5,13 km.





Faza 3:

-achiziționarea a 10 autobuze electrice.

-Implementarea de sisteme de management al traficului şi de e-ticketing.

-Realizarea a două terminale intermodale în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de
autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).

-implementarea unui sistem de bike-sharing în municipiu.

-Amenajarea unei parcări tip ,,park-and-ride" cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu
suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.

-Punerea la punct a unui sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor
monta 31 de camere de supraveghere a traficului.

-Construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru
spălat și mentenanță etc.

-De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.

-Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.

-Reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii
verzi și nouă stații de transport.







În ceea ce privește achiziționarea celor 13 tramvaie pentru municipiul Reșița, aceasta se va face de către Ministerul Dezvoltării, la licitația derulată de către minister, prezentându-se un singur ofertant, firma turcească Durmazlar.
You're in Steelers Country

Vlad94

Ma bucur ca exista intentii serioase cu acest proiect. Presupun ca cele doua faza se vor desfasura simultan.
Deci din proiect inteleg ca se va renunta la linia dintre Piata Republicii si Stavila respectiv Kaufland-RENNK si se va realiza o linie pe ruta Kaufland-Piata Republicii.

Dominik

Nu, se va implementa pt inceput prima faza, iar apoi cea de a doua, cat despre cele doua trasee amintite de tn, da se renunta la ele.
You're in Steelers Country

Dominik

Primăria Reșița a semnat Contractul de Achiziție a 13 tramvaie. Termenul de livrare este de 24 luni, de la data semnării.Procedura s-a derulat online, cu participarea reprezentanților Primăriei, cei ai furnizorului și excelența sa, ambasadoarea Republicii Turcia în România, doamna Fusun Aramaz. Procedura de achiziție a fost derulată prin Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în calitate de partener în proiectul "Achiziție mijloace de transport public – tramvaie 18 m, bidirecționale, Reșița" – SMIS 128119. Firma câștigătoare este DURMAZLAR MAKINA SANAYI VETICARET A.Ș, iar valoarea totală a contractului este 135.362.500,00 lei- TVA inclus, cu termenul de livrare de 24 luni de la data semnării. Contractul prevede că tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, vor fi acționate în curent alternativ, cu recuperare de energie la frânare. Viteza maximă de circulație prevăzută este de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. De asemenea, acestea vor avea o capacitate de transport totală de minim 92 locuri, din care minim 28 pe scaune fixe.




You're in Steelers Country

Vlad94

Ce se mai aude cu proiectul tramvaiului reșițean. Acest proiect și dezvoltarea de la Văliug-Semenic sunt două proiecte pe care le aștept cu drag.

Dominik

Pai de la anul o sa inceapa lucrarile de la Kaufland Govandari pana in Triaj.
You're in Steelers Country

Vlad94

Se pare ca s-a licitatia pentru linia de tramvai a fost urcata in SEAP. Din pacate eu nu stiu sa o descarc de acolo.

Gabriel Oprea

Lista participanti licitatie modernizare transport Resita ( publicat pe 20.04.2021 pe SEAP)

   
1. Asociere : S.C. Alstom Transport S.A. (Leader),
    - DELIVER LEX TRANS
    - ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII CAI FERATE,Loturile:1,2,

2.Asociere : STRABAG (Leader),
    - MARI-VILA COM,Loturile:1,2

Dominik

You're in Steelers Country