Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#120
Aerodrom da, e necesar.
Aeroport - nu are sens economic.

Intre cele doua este o diferenta ca de la cer la pamant ca si costuri de construire dar mai ales ca si costuri de operare. Mult, mult mai mari pentru un aeroport.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Am auzit o teorie noua: Brasov-ul si Cluj-ul vor canibaliza Sibiu-ul si Targu Mures si vor putea trai amandoua (dar numai ele doua, nu si celelalte doua).  O:-)

dr4qul4

Greu cu Sibiul........pe langa comunitatea de germani, mai sunt si la autostrada, aproape de sebes.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Oricum nici Sibiul nu e profitabil si nu ofera cu adevarat curse nici acum. Si tocmai pentru ca au autostrada sunt (sau vor fi) deserviti mai usor de alte aeroporturi functionale cu adevarat precum Cluj, Timisoara sau Otopeni, deci argumentul respectiv nu tine atat de mult.
Ma rog, speculatii se pot face. Iar Sibiul a inceput sa-si faca reclama pentru aeroport si in Brasov (ca si pentru universitate de astfel). Dar deocamdata n-am auzit de situatii in care aeroportul lor sa fie preferat in dauna Otopeni-ului (Targu Mures-ul e folosit de brasoveni datorita WizzAir-ului de Luton).

Evident, privind imaginea de ansamblu, mi se pare complet inepta ingroparea de bani in atat de multe aeroporturi. La cat de putini mai suntem in tara asta si la ce nevoi de transport avem cu adevarat, 4 aeroporturi imi par mai mult decat suficiente.

AdrianB1

Quote from: ashbird on October 22, 2015, 05:47:53 PM
eu totusi sper macar la un aerodrom in Brasov.
Exista aerodrom, chiar doua; pe unul am zburat si e activ, opereaza intens Aeroclubul Romaniei. Chiar si pista cea noua in mijlocul campului poate fi amenajata ca aerodrom, depinde cine ar opera si care ar fi taxele; de asemenea daca ar avea CTR sau nu.

AdrianB1

Quote from: pasadia on October 22, 2015, 08:20:13 PM
Am auzit o teorie noua: Brasov-ul si Cluj-ul vor canibaliza Sibiu-ul si Targu Mures si vor putea trai amandoua (dar numai ele doua, nu si celelalte doua).  O:-)
Eu am auzit alta teorie: Sibiu si Targu Mures sa aibe un TMA comun care sa blocheze practic zborurile GA prin toata regiunea :( Si asa zborurile GA pe unele rute sunt deviate (Bucuresti-Deva se face pe Valea Oltului cu deviere de la Boita pe cap de Deva la altitudini de tunzi brazii), daca s-ar face acest TMA ar fi un mare dop in centrul hartii. TMA Bucuresti e la campie si inca se poate zbura (daca nu sunt zile cu termice de iti vine sa arunci licenta la gunoi si sa te faci sofer de TIR), dar unul pe podisul Transilvaniei ar fi groaznic.


TibiV

Mda...
Entuziaştii nu prea înţeleg cum trebuie să funcţioneze un aeroport şi ce servicii trebuie să asigure.
Şi nu vorbesc de cafea si sendvisuri...

doryan93 a postat în "Accidente" un video cu accidentul de azi din Florida, unde unui 767 i-a luat foc motorul stâng pe pistă.
Pompierii au sosit în câteva minute şi au stins focul.
Dar nu erau pompierii din oraş, erau pompierii aeroportului !
Dacă îi aşteptau pe cei din oraş, pasagerii ardeau ca șobolanii...

Ideea este că un aeroport (spre deosebire de un aerodrom) trebuie să asigure anumite funcţiuni 24/24, 7/7. Mai ales dacă vrei să-i adaugi  în coadă titlul de "international"...
Iar în majoritatea aeroporurilor de la noi asta înseamnă că numărul de angajaţi este mai mare decât fluxul zilnic de pasageri.
Iar după aia se miră că aeroportul adună pierderi peste pierderi...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Sincer vorbind, tu ai vazut vreun entuziast pe topicul asta? Nu de alta, dar il mananc mai pe seara (nu la ora asta, caci am destula bere in mine). :D

AdrianB1

Quote from: TibiV on October 29, 2015, 11:43:41 PM
Ideea este că un aeroport (spre deosebire de un aerodrom) trebuie să asigure anumite funcţiuni 24/24, 7/7. Mai ales dacă vrei să-i adaugi  în coadă titlul de "international"...
Iar în majoritatea aeroporurilor de la noi asta înseamnă că numărul de angajaţi este mai mare decât fluxul zilnic de pasageri.
Iar după aia se miră că aeroportul adună pierderi peste pierderi...
Si chiar daca ai sau nu zboruri, pista trebuie sa fie curatata de zapada, iar o masina de zapada consuma 60 de litri de carburant pe ora (asta era norma la Otopeni cand lucram acolo), turnul chiar de 24x365 (pentru ca poate ateriza in caz de urgenta orice avion care trece prin zona), politia de frontiera si vama si tot asa. Aeroporturile mici, gen Brasov, Timisoara, Kogalniceanu, costa mult ca operare si au costuri per pasager destul de mari si mai au si "riscuri operationale" cand jumatate sunt rude intre ei (cum erau cand lucram in domeniu) si rigoarea procedurilor scade.

pasadia

Sa radem in continuare cu Stan si Bran:

Quoteuriștii spun însă că legea este una ,,românească" și se va ajunge din nou la tergiversarea proiectului aeroportului de la Ghimbav deoarece modul în care a fost făcută legea va necesita încheierea unui nou protocol de predare-primire între Institutul Cartofului si CJ Brasov care implică mai mulți pași decât sunt fizic posibili în cele 30 de zile care figurează ca termen pentru realizarea lor. Astfel, va trebui încheiat un protocol de transmitere a terenului de la Consiliul Județean la Institutul Cartofului, urmată de radierea CJ Brașov din cartea funciară, demers care va duce la o eventuală hotărâre de guvern care atestă domeniul public al județului Brasov. Ulterior, terenul va trebui să fie transmis de la Institutul Cartofului Brașov la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice ,,Gheorghe Ionescu-Şişeşti" (ASAS), cea sub tutela căreia se află institutul de la Brașov. După acest drum, terenul va face drumul înapoi în patrimoniul Consiliului Județean, care ar urma să fie reîntabulat. De asemenea, în paralel va trebui realizată o procedură separată de predare-primire, radiere din patrimoniu CJ Brașov, înscriere în patrimoniul Institutului Cartofului, radiere din patrimoniul Institulului și reînscriere în patrimoniul CJ a pistei deja construite.
Mai mult, legea a fost adoptată cu încălcarea dispozițiilor de tehnică legislativă, deoarece, după promulgare, vor exista două reglementări cu conținut cvasiidentic, singura diferența fiind termenul -5 ani în prima lege, cea veche, care nu mai este aplicabilă, 10 ani în cea de-a doua lege. Totuși, niciun parlamentar nu a semnalat acest lucru, deoarece i s-ar fi imputat că nu dorește adoptarea legii și, implicit, construcția aeroportului de la Brașov.

SURSA


dr4qul4

Suntem campioni la dat cu stangul in dreptul.

Daca nu se face - DE CE nu se face.

Daca se face: De CE se face , sau DE CE NU ALTFEL. Bineinteles, vinovat este Guvernul/Parlamentul si SIGUR era mai bine invers/cu ceilaltati/inainte.


Si ne mai miram de ce ne impotmolim cand vrem sa construim autostrazi/CF/aeroporturi si avem bani si de la UE si la buget.....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Si pana la urma parerea ta e ca ...? trebuie sa se faca sau sa nu se faca? Sau sa se faca, cu sau fara rost, doar ca sa fie? Din comentariu nu se intelege ce vrei sa spui, decat ca nu esti de acord.

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on October 30, 2015, 03:17:14 PM
Daca nu se face - DE CE nu se face.

Daca se face: De CE se face , sau DE CE NU ALTFEL.

Nu e asa simplu. Pentru ca intotdeauna e vorba de prioritizare, ca banii nu sunt un sac fara fund. Si pentru ca Romania este campioana la prioritizat aiurea, la construit elefanti albi din ambitii sau orgolii prostesti, la inceput zece si terminat zero. Asta in timp ce lucruri absolut necesare zac bietele de ele prin sertare.

Asa ne trezim cu minunatii precum centrul expoztional Oltexpo (https://goo.gl/maps/JPjpUi49si52), care a costat cateva milioane bune de euro. E un complex excelent de congrese si conferinte. Intr-o zona rurala, departe de pietele nationale, intr-o regiune care nu are nici capacitatile de cazare, nici greutatea economica pentru a fi pe calendarul vreunei expozitii macar la nivel regional (nu national sau international). Asta in conditiile in care Clujul sau Constanta nu au un centru decent de conventii/expozitii...  Asa ne trezim cu milioane de euro cheltuite in "promovare turistica" fara sa existe servicii turistice de promovat.

Asa ne trezim cu Case ale Poporului, cu Canaluri Dunare-Marea Neagra (si alte baliverne asemenea, gen Dunare-Bucuresti sau Siret-Baragan) in timp ce infrastructura noastra de baza este la nivel de inceput de secol XX, cu drumuri nationale pe trasee medievale si cai ferate cu semnalizare mecanica...

Asa ne trezim ca ne-am apucat ca prostii de doua autostrazi paralele in acelasi timp (A1 si A3) si nu suntem in stare sa ne hotaram de 12 ani pe care o prioritizam s-o terminam prima.

Si tot asa. Aeroportul la Brasov este un exemplu de "asa nu". Un exemplu de preconceptie locala, de legenda urbana locala (aeroport = bunastare; aeroportul ne scapa de mitici etc.) triumfand in fata argumentelor logice. Intocmai ca planurile minune de tunel 2x2 pe sub Dunare la Braila - Galati (in conditiile in care necesitatea unui pod acolo nu este imensa, si necesitatea a orice peste 1+1 este nejustificabila din orice punct de vedere). Intocmai ca "aeroportul Braila-Galati". Sau ca mentinerea in uz a aeroporturilor precum Tulcea. Sau modernizarea inutila (pentru 1xzi cu ATR) de la Suceava sau Oradea. Si tot asa. Bani aruncati pe fereastra. Bani pe care nu-i avem!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Nici eu nu vad rostul unui aeroport la Brasov. Dar daca tot au facut pista, sa le dea si terenul ca sa-si poata amenaja un aerodrom.


Comentariul meu era impotriva celor care, in loc sa semnaleze aceste probleme INAINTE, asteapta sa se ajunga intr-un punct mort, ca sa poate critica.
Sper ca realizati ca guvernul "semneaza ca primarul" aceste HG de expropriere. Nu ar avea cum altfel.
Tocmai de aceea, cei care fac dosarul ar tb sa puna la punct toate detaliile, iar cei care stiu ca legea e birocratica peste masura, sa vina cu solutii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist