Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Adevarul este ca, daca reabilitam CF (si se face o legatura CF pana in aeroport, asa cum ar fi nevoie si pentru Bucuresti), S-ar ajunge din Centrul Brasovului, in Aeroportul Otopeni, in 1h15 min...

Chiar daca pana la Ghimbav s-ar face 30 min, OTP ofera mult mai multe legaturi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ashbird

si cum poate functiona Aeroport Arad langa Aeroport Timisoara

Sau Aeroport Sibiu langa Aeroport Cluj si Tg Mures.


Vrei sa zici ca doar Otopeni Cluj Timisoara,Iasi si Constanta  ar trebui sa existe ?
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

@ashbird, aeroportul brasov NU exista. Este doar o pista, si aia fara semnalizare. Dar exista aeroport si la Sibiu si la Bacau si la Otopeni si la Tg Mures....

Asa ca momentan, va deservi numai si numai brasovul. E greu sa ai un aeroport international doar pt cateva curse pe luna.
In plus Brasovul se afla exact in centrul tarii, si ar fi mai indicat sa fie conectat prin cai rutiere si feroviare decat sa ne apucam sa facem acum un aeroport nou. Probabil se va face, dar va fi mai mult parasit.

Sa te intreb in felul urmator:
Ce preferi:
- Aeroport la ghimbav (cu legaturi limitate) - distanta de 30 min
- Sau Autostrada catre Sibiu si CF catre Otopeni? de unde poti avea legaturi catre toate destinatiile posibile? - distanta de 75 minute

Vrei sa stii la ce distante sunt aeroporturile de centrul Londrei? Am facut si 2 ore,cu taxiul de la heatrow la Excel (care e langa city). Gatwick e chiar mai departe, iar lutton si Standstead sunt la "Ploiesti".

Trebuie sa incetam cu ideea de a incepe 100 de proiecte in acelasi timp "pentru ca sunt cu fonduri europene". Trebuie sa incepem sa gandim realist si sa punem in practica aceste proiecte.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: ashbird on October 15, 2015, 03:31:02 PM
si cum poate functiona Aeroport Arad langa Aeroport Timisoara

Nu functioneaza. Practic aeroportul Arad este cvasi-abandonat; singurul trafic constant in ultimii 15 ani era un Saab 340 intre 4 zboruri pe saptamana si 6 zboruri pe saptamana, un avion mic cu elici, care cara pachete pana la Budapesta pentru DHL. Chestia e ca odata cu deschiderea integrala a A1, a devenit mai rapid transportul rutier door-to-door Budapesta - Banat. Pe cale de consecinta, dupa testarea noi legaturi rutiere, DHL a renuntat la zboruri; pe cale de consecinta, ultimul zbor DHL vreodata in principiu de pe ARW este programat pe 23 OCT; zona Banat va fi deservita rutier, iar Transilvania Centrala va fi deservita aerian via Cluj, unde s-a deschis un centru nou.

Situatia era inca dinainte dezastruoasa, ARW nefiind capabila sa atraga vreodata trafic. Cate-un low-cost cu subventii un an - doi la nivelul de o cursa pe saptamana, cate-un zbor charter, dar cam atat. Incercarile managementului, initial (in anii '90) de a atrage cargo (cu un terminal cargo decent) au esuat; TSR e mai bine pozitionat si mai mare. Apoi, incercarile din anii '2000 la a fura trafic de pe TSR au esuat si ele lamentabil. Acum tentativa de a construi un terminal low-cost ca ultim cantec de lebada al aeroportului; nu are nicio sansa.

Practic, de pe 24 OCT, ARW nu va mai avea trafic de vreun fel. Va fi un aeroport abandonat, cu exceptia vreunei curse (ocazionale) de aviatie generala.

Quote from: ashbird on October 15, 2015, 03:31:02 PM
Sau Aeroport Sibiu langa Aeroport Cluj si Tg Mures.

Nici SBZ si nici TGM nu sunt sustenabile pe termen lung, cele 250 respectiv 350 de mii de pasageri nefiind suficiente pentru asta. Asta mai ales ca o parte din astia sustinuti prin subventii din bugetul public (deci bilete partial platite din impozitele mele si ale tale).

Quote from: ashbird on October 15, 2015, 03:31:02 PM
Vrei sa zici ca doar Otopeni Cluj Timisoara,Iasi si Constanta  ar trebui sa existe ?

POATE. Pe termen lung, uitandu-ne la cum arata retelele de transport dezvoltate din tarile cu densitati similare cu ale Romaniei, OTP, CLJ, TSR si IAS sunt SUFICIENTE pentru a asigura intregul necesar aerian al Romaniei. Nu e nevoie nici macar de CND. Posibil sa fie nevoie de un aeroport micut dar rezonabil in coltul de nord-vest al tarii, cu cel mai bun plasament ori pentru OMR ori pentru SUJ, dar atat.

Si, pe cale de consecinta, daca ne punem pe treaba (cum ar trebui sa o facem) sa ne facem o retea rutiera si sau feroviara civilizata si cinstita, singurele cu potential de supravietuire pe termen lung. Repet, asta in conditiile in care vom avea o retea decenta de cai ferate si/sau de autostrazi. Una din doua ajung.

Chestia asta nu e noua; in principiu toate, dar absolut toate studiile pe care le-am citit indica supra-capacitate aeroportuara si sub-calitate, cu sugestia "inchideti excedentul si imbunatatiti ramasul". Prostia e ca ne-am apucat sa imbunatatim prin semi-carpeala tot in loc sa facem ce spun toti specialistii.

Asta se va intampla in viitor:

Odata cu finalizarea A10 si A3 Tg. Mures - Cluj, concurenta intre SBZ-CLJ-TGM se va inteti masiv; unul din aeroporturi, prin economii de scara, va creste masiv, absorbind din traficul generat de celelalte. Asta pentru ca un aeroport va putea oferi conditii mai bune pentru operator; in acelasi timp, pentru pasager, oferind frecvente mai bune si tarife mai mici, va fi mai atragator ca celelalte. Acest aeroport va fi CLJ cel mai probabil, datorita infrastructurii si economiei mai puternice. SBZ probabil, datorita comunitatii biz puternice din zona SBZ si infra. bune, va ramane cu CRJ-urile/ERJ-urile LH si OS. Si-atat. TGM, daca nu-si gaseste o noua nisa, va fi decimat, un ARW al viitorului. Poate va pastra un WZZ de Budapesta, trafic etnic, si atat.

Acelasi lucru cu tripletele OMR-SUJ-BAY, din care "there will be only one" in clipa in care va exista un drum mai bun intre cele trei orase (si intre cele trei orase si CLJ/BUD). SUJ e pozitionat cel mai bine (cel mai departe de CLJ), si are un aeroport decent (a avut trafic intercontinental; da, fara gluma, a existat odata, de mult, zbor direct Satu Mare - New York Kennedy), dar orasul pare cel mai putin interesat si dezvoltat; cel mai probabil OMR va fi polul supravietuitor).

La fel cu SCV-BCM-IAS; there will be only one. Probabil IAS, candidatul logic fiind asta. Restul? Ori isi gasesc o nisa mica pe care sa supravietuiasca (dar cam atat, pentru ca de dezvoltare greu cu orase cu 3-400 kloc maximum). De exemplu, pot vedea SBZ supravietuind cu infrastructura existenta (care e noua) cu situatia curenta. Dar sa construiesti inca un SBZ cand perspectivele de dezvoltare sunt atat de proaste mi se pare sinistru in conditiile in care avem nevoie de infrastructura mult mai multa decat avem acum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Probabil pista actuala va avea un viitor in ceea ce priveste zborurile de agrement si eventual cateva curse private (Poiana Brasov este o zona preferata de "turistii" arabi care ajung la noi in tara). Desi ma uit la Tulcea si nu vad un viitor roz.
Dar curse de linie.....slabe sanse.


Acum e la moda ca fiecare oras mare sa aiba un aeroport.

E cam aceeasi poveste ca un aeroport in sudul Bucurestiului....... E nevoie de unul doar pentru ca nu avem o centura decenta si accesul catre Otopeni din sud este extrem de greu.
Daca se face o CF si o autostrada cu legatura la OTP....atunci nu mai are nici un rost un alt aeroport.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

Quote from: frunzaverde on October 15, 2015, 07:41:50 PM

(...)La fel cu SCV-BCM-IAS; there will be only one. Probabil IAS(...)

In prezent, in afara de zborurile comerciale, BCM mai este folosit si ca aeroport militar, zilnic se fac exercitii cu avioane mici (nu stiu exact ce avioane, nu le am cu asa ceva), mai survoleaza spatiul Bacaului si un avion mai mare, tot militar, din care sar parasutistii si mai sunt si niste elicoptere care se folosesc si ele de aeroport. In imediata vecinatate BCM se afla AEROSTAR, companie ce se ocupa printre altele cu fabricare de piese de avion si reparatii aeronave. Ma gandesc ca si in Brasov daca s-ar construi mult-visatul aeroport, acesta ar putea avea si alt rol (de ex. militar sau service aeronave)in afara de cel de transport.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Rolul de service este cel pe care il are acum.
Dar in cazul asta nu ii spui aeroport, ii spui aerodrom.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

1. Si eu am sustinut (nu numai virtual) punctul de vedere exprimat si de frunzaverde - si anume ca investitia in aeroport nu e utila.

2. Dar pe de alta parte nu pot sa neg nici cealalata perspectiva, cea national/regionalista - aeroportul "ni-l facem singuri" in conditiile in care "Bucuresti-ul" nu e in stare sa ne ofere nici conexiune CF pentru Otopeni, nici A3, nici Brasov - Sibiu ca DX/A.

Situatia e trista, dar se vor pierde multi bani tocmai pentru ca institutiile statului (dar si publicul) prefera solutiile populiste, nu cele pragmatice.

romania inedit

Eu sustin construirea aeroportului din Brasov.

pasadia

Si eu sustin colonizarea planetei Marte. Poftim argument.

Ionut

Culmea, avem thread pentru colonizarea planetei Marte. Bine, nu chiar pentru colonizare, dar putem vorbi asta acolo.
Legat de aeroport, nu se pot utiliza bani europeni?

pasadia

Nu, nu se dau bani europeni pentru construirea de noi aeroporturi ci doar pentru modernizarea celor functionale deja. Ceea ce oricum e aiurea pentru ca Arad, Tulcea sau altele nu sunt cu adevarat aeroporturi.

Dar da, asta viseaza( sau au visat) unii si aici la Brasov: ibfiinteaza ceva rapid si apoi cer bani europeni.

frunzaverde

#118
Quote from: AlexAllex on October 15, 2015, 10:07:44 PM
In prezent, in afara de zborurile comerciale, BCM mai este folosit si ca aeroport militar, zilnic se fac exercitii cu avioane mici (nu stiu exact ce avioane, nu le am cu asa ceva), mai survoleaza spatiul Bacaului si un avion mai mare, tot militar, din care sar parasutistii si mai sunt si niste elicoptere care se folosesc si ele de aeroport.

Discutam exclusiv de functia de aeroport comercial cu trafic regulat pasageri sau cargo. Dar putem vorbi si de functia militara:

RoAF, fortele aeriene romane au urmatoarele baze aeriene in momentul asta:
- Campia Turzii (baza 71)
- Fetesti (baza 86)
- Bacau (baza 95)
- Bucuresti-Otopeni (baza 90 transport)
- Boboc-Buzau (Scoala de Aviatie)

plus doua baze rezerva:
- Timisoara (fosta baza 93), complet inchisa dar cu facilitatile mentinute in stare de rezerva de Aeroportul Timisoara.
- Constanta-Kogalniceanu (fosta baza 57), care este operabila si operata de catre USAF.

Exista si o gramada de aerodromuri militare inchise: Balaci-Silistea Gumesti, Deveslu (transformata in baza americana de rachete), Titu (azi centru de design, inginerie si teste a Renault-Dacia) etc.

Practic cu dotarea curenta si viitoare a RoAF (36 de avioane multi-rol + o flotila de transport) nu e nevoie de mai mult de 4 aeroporturi militare operationale. Si avem 7. Deci putem sa marim fortele aeriene semnificativ fara sa fie nevoie de un aeroport militar nou. In plus, dat fiind ca rolul principal al armatei romane e protectia granitelor, un aeroport militar fix in centrul tarii nu e cea mai buna idee.

Quote from: AlexAllex on October 15, 2015, 10:07:44 PM
In imediata vecinatate BCM se afla AEROSTAR, companie ce se ocupa printre altele cu fabricare de piese de avion si reparatii aeronave. Ma gandesc ca si in Brasov daca s-ar construi mult-visatul aeroport, acesta ar putea avea si alt rol (de ex. militar sau service aeronave)in afara de cel de transport.

Pentru functia de service avioane (sau MRO cum se numeste in limbaj aviatic) ai nevoie de un aeroport mare, cu alte functii; un astfel de centru, chiar si unul modest, precum cel de la Bacau nu poate functiona in mod competitiv fara ca furnizorul de MRO sa poata folosi infrastructura si servicii platite de altcineva.

Pentru productie de piese de avion, cum exista deja fabrici in zona Brasov, nu e nevoie de aeroport, in principiu se transporta pe linii normale de logistica, adica cu camioane, trenuri si vapoare (piesele de avion sunt nepotrivite pentru cargo aerian - sunt grele, neperisabile si parte a unui lant de productie relativ lent si constant). Componentele care trebuie trimise "expres" din diverse cauze (erori pe lantul de productie etc.) vor ajunge oricum prin curier via OTP, pentru ca acolo va fi oricum baza UPS, DHL, FedEx si TNT, si asa se transporta orice in regim "expres neplanificat".

Quote from: Ionut on October 17, 2015, 09:37:31 AM
Legat de aeroport, nu se pot utiliza bani europeni?

Nici o sansa. De cand am luat primii bani Phare UE spune ca e nevoie de rationalizare a retelei romanesti de aeroporturi si nu de extindere. OTP si TSR sunt singurele aeroporturi din Romania in TEN-T Core; CND, CLJ, BAY, OMR, TCE, CRA, TCE, IAS, SCV, BCM fiind in comprehensive, adica aeroporturi mici, locale, cu investitii reduse europene in exercitiul viitor. SUJ (Satu Mare) si ARW (Arad) nu sunt incluse deloc, adica zero bani europeni pe urmatorul exercitiu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ashbird

#119
multumesc pentru raspunsuri.

eu totusi sper macar la un aerodrom in Brasov.

Avem totusi o Academiea Fortelor Aeriene si fabrica de productie de componente aeronautice , Elicoptere si avem si o traditie in aviatia romaneasca.

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!