Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

RobertN


elphax

din pacate pare ca va fi destul de mult schimbat fata de ce am vazut in primul film de prezentare a terminalului. in rau evident
mai era si o cladire in dreapta, cea unde vine si turnul de control. acolo se lucreaza ?

RobertN

^

Abia e în lucru SF-ul pentru asigurarea serviciilor de navigație aeriană.
Mai durează mult și bine.

pasadia

SU altfel spus, încă nu exista nici o clădire unde sa fie viitorul turn de control. Din contra, din declarații pare că încă se insista pe soluția cu turn de control virtual.

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1024827] Execuție Deviere canal colector Beselcin cu impact asupra drumului perimetral și de acces la echipamente tehnologice, precum și asupra gardului perimetral și a porților de acces – etapa III AIBG; Execuție Sistem de protecție perimetrală (Sistem de televiziune cu circuit închis pentru gard perimetral și zona tehnică) etapa a III a AIBG

Data publicare: 29.09.2020

Valoarea totala estimata: 28.662.641 lei


RobertN

Salutare!

Alte imagini, de ieri (tot de aici):









Mulțumesc.

Xenos

Ca sa fac un banc prost, va fi gata mai repede decat celebrul BER, Berlin-Brandenburg, despre care se fac atatea glume....ca a intarziat 13 ani, nespecific pt nemti!

vlad_gero

Intrebare de necunoscator: Pe pista existenta de la Brasov se va turna asfalt? daca da, este prinsa aceasta actiune in vre-un contract?

pasadia

Nu, nu se va turna, nu e nici un plan în sensul asta.

Apropo, pista în sine a împlinit 8 ani și jumătate de când e gata...

elphax

nu prea inteleg de ce s-ar pune asfalt pe pista. din cate tin minte este o pista cu suprafata de tip beton/ciment. in general pistele se fac ori cu suprafata de asfalt ori de ciment, probabil conteaza foarte mult specificatiile de clima si de volum de trafic.
asfaltul nu face fata in zone calde, este prea flexibil , in acelasi timp nu este asa abraziv deci se franeaza mai greu , mai ales daca e umezeala.
cimentul este cel mai rezistent la greutate mare dar sensibil la frig - de aceea se fac acele patrate mari si se finiseaza cu acel riflaj, dungile subtiri care ajuta la aderenta si dilatare
sunt convins ca cimentul ala este special , cu diversi aditivi si microparticule care ajuta la flexibilitate. Chicago O'Hare are 8 piste , unele cu asfalt (bitum) altele cu beton/ciment. in multe tari din lume si autostrazile se fac din ciment, am vazut si in US sau Germania. Nu 2-3 straturi de bitum cum se face la noi

hefaistos

Si in Romania s-au facut (segmente de) autostrazi din ciment. Si acum plangem cand mergem pe ele: Bucuresti-Fundulea. Dar sa nu generalizam. Poate s-a gresit ceva in solutia aleasa.

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

#476
Nu se poate face comparația cu autostrazile de ciment. Este aici pe forum pe undeva o explicație detaliată despre ce inseamnă construirea unei piste din beton.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=106.msg7690#msg7690

TibiV

Mda...

Poate ar trebui redeschis topicul repectiv ("Pistele si terminalele aeroporturilor romanesti si constructia altora") la modul generic, pentru ca variantele constructive sunt aceleasi pentru toate aeroporturile...
Sa functioneze ca un fel de "Termeni tehnici" in lucrari aeroportuare....

Daca ma puneti acum sa gasesc povestea cu "fragmentarea" unei vechi piste de beton si betonarea (tehnologie, avantaje, dezavantaje) sunt sigur ca nu o mai gasesc...

Desi in mod sigur s-a discutat in amanunt in urma cu vreo 4-5 ani...
Dar nu mai stiu exact unde. Parca la Craiova?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupu.irimie

Quote from: elphax on October 23, 2020, 11:26:19 AM
nu prea inteleg de ce s-ar pune asfalt pe pista. din cate tin minte este o pista cu suprafata de tip beton/ciment. in general pistele se fac ori cu suprafata de asfalt ori de ciment, probabil conteaza foarte mult specificatiile de clima si de volum de trafic.
asfaltul nu face fata in zone calde, este prea flexibil , in acelasi timp nu este asa abraziv deci se franeaza mai greu , mai ales daca e umezeala.
cimentul este cel mai rezistent la greutate mare dar sensibil la frig

Tot ce cunosc eu in aeroportul din Madrid-Barajas este facut dintr-un mix de beton armat pretensat(suprafat de infrastructura- structura de rezistenta si mixtura asfaltica ( suprafata de uzura). Ambele materiale au parti ¨PRO¨ dar si parti ¨CONTRA¨.
Asfaltul asigura un drenaj net superior. o suprafata cu o aderenta net superioara betonului (superioara si betonului poros), o buna capacitate de dilatatie-contractie.
Insa intretinerea din punct de vedere costuri este net superioara unei piste executate din beton. Vorbind de dilatare, in Madrid, vara am avut si temperaturi de 45 grade, si am operat fara nici o problema!
Pistele de beton, se toarna nu constinuu, ci ¨in niste patrulatere¨ cu laturi intre 5,6 si 7m. Daca separarea nu este executata corect, cu rosturile de dilatatie calculate corect si executate corect incep in timp sa apara probleme majore. Si este suficient sa te uiti ce se intampla pe caile de rulare din OTP, pe autostrada Soarelui prin zona Fundulea.
Este un exercitiu de echilibru intre costuri initiale, costuri de mentenanta, securitate si alte aspecte.
Iti las aici un link cu o teza de master a unui coleg in care explica cu lux de amanunte avantajele si dezavantajele celor 2 tipuri de piste.
Este in spaniola, dar cred ca nea Goagal poate ajuta!

http://oa.upm.es/44317/1/Tesis_master_Alejandro_Gil_Helvar.pdf
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!