Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alex8

Din moment ce ai realizat un aeroport în mai mulți ani prin intermediul mai multor contracte, atunci garanția începe din momentul semnari procesului verbal de receptie. Acum pista e realizată  (cică) si garanția lucrări bănuiesc că se apropie de sfârșit.

Ionut

:D Va las pe voi sa comentati.

Primarul Braşovului a obţinut sprijinul judeţelor din Regiunea Centru pentru
declararea aeroportului de la Braşov-Ghimbav ca proiect de interes regional


"Consider că aprobarea acestui proiect de declarare a aeroportului Braşov-Ghimbav de interes regional este o decizie foarte importantă în realizarea acestui obiectiv. Le mulţumesc tuturor pentru că au aprobat acest proiect şi şi-au dat acordul de a îl sprijini. Având în vedere şi faptul că reprezentanţii ADR şi-au dat acordul de a asigura asistenţa necesară şi de a coordona demersurile noastre, cred că pot spune că astăzi Braşovul a făcut un mare pas înainte. Mă bucur că şi reprezentanţii celor două judeţe unde există aeroporturi, Sibiu şi Mureş, şi-au dat acordul de a sprijini demersul nostru, mai ales că, dacă ne uităm în Regiunea Nord-Vest, dintre cele 6 judeţe, 4 au aeroporturi.

Având în vedere faptul că la nivelul Braşovului există un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, realizat cu finanţare de la Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi de la BERD, care include şi aeroportul ca proiect prioritar, consider că ar trebui ca şi Ministerul Transportului să ţină cont de acest document, asumat şi de MDRAP, şi să modifice Materplanul de Transport prin includerea proiectului aeroportului de la Braşov-Ghimbav. Pe lângă sprinjinul ADR, al reprezentanţilor celor 6 judeţe, sper că vom beneficia şi de susţinerea parlamentarilor din Braşov şi a reprezentanţilor PSD-ALDE de la nivel guvernamental pentru realizarea acestui obiectiv. Am mare încredere că toţi cei care vor dezvoltarea Braşovului şi a întregii regiuni se vor implica în a sprijini această investiţie. Cred, în continuare, că doar împreună cu toţi factorii implicaţi vom putea realiza acest obiectiv, care este unul necesar pentru dezvoltarea întregii regiuni, nu doar a Zonei Metropolitane Braşov", a declarat primarul George Scripcaru.

BoardingPass

pasadia

Ce sa comentezi? De cand cu filmarea din drona, face fiecare oficialitate a judetului declaratii peste declaratii. Inca nu s-a acordat titlu de cea mai stupida.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


NGC

"Studiu de fundamentare în vederea concesionarii/PPP Aeroport International Brasov - Ghimbav"

QuoteObiectivul studiului îl reprezinta realizarea unui studiu de fundamentare (conform prevederilor Legii nr. 100/2016 si a HG nr 867/2016, coroborat cu prevederile Legii 233/2016) care sa analizeze situatia actuala si totodata toate variantele posibile pentru finantarea, finalizarea si operarea obiectivului de investiiii "Aeroport international Brasov – Ghimbav", cu evidentierea tuturor riscurilor ce pot surveni într-un interval de minimum 25 de ani pentru autoritatea contractanta. În baza studiului de fundamentare, Consiliul Judetean Brasov va analiza si va decide în plenul sau privind varianta cea mai favorabila pentru autoritatea administratiei publice judetene, în scopul finalizarii si operarii obiectivului de investitii. Valoarea estimata a serviciilor este de 336.134 lei, fara TVA.

Licitatia a fost lansata in 20.06.2017 si sunt 2 ofertanti, adica o asociere condusa de EGIS si o asociere condusa de RELIANCE TRAVEL & CONSULTING.

A castigat initial asocierea condusa de RELIANCE TRAVEL & CONSULTING, iar EGIS a contestat. Zilele trecute contestatia EGIS a fost respinsa.

Caietul de sarcini il gasiti timp de 7 zile aici.

julienb

A aparut pe SEAP:

Detalii procedura.
Autoritate contractanta: Judetul Brasov
Numar anunt: 180824 / 18.11.2017
Denumire contract: AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV- GHIMBAV ETAPA A III-A - Executie cale de rulare Alfa, platforma de îmbarcare debarcare si extindere a relelelor de canalizare si drenaj aferente pistei de decolare aterizare
Stare procedura: In desfasurare
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON

Valoarea estimata fara TVA: 35,532,548 RON

Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
"AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV- GHIMBAV ETAPA A III-A - Executie cale de rulare Alfa, platforma de îmbarcare debarcare ?i extinderea retelelor de canalizare ?i drenaj aferente pistei de decolare aterizare "
In aceasta etapa de dezvoltare se urmareste realizarea urmatoarelor obiective :
•   Cale de rulare Alfa;
•   Platforma de imbarcare debarcare;
•   Canalizare pluviala pentru obiectivele proiectate si pentru pista de decolare aterizare existenta;
•   Montare tubulatura de balizaj pentru obiectivele proiectate (cale de rulare si platforma)
•   Iluminat platforma.
•   Elemente de protectie a constructiilor din banda pistei

tom_sawyer

QuoteLucrările scoase luni la licitaţie, de până la 10 milioane de euro cu tot cu TVA, reprezintă doar o parte din cele necesare pentru finalizarea Aeroportului Internaţional de la Ghimbav, în valoare totală de 57 de milioane de euro, a spus pentru ECONOMICA.NET Adrian Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

El a precizat că CJ Braşov a scos la licitaţie lucrările pentru care există fonduri la buget şi că pentru restul lucrărilor, estimate la peste 47 de milioane de euro, urmează să fie identificată o sursă de finanţare. Astfel, autoritatea judeţeană ia în calcul un parteneriat public privat pentru construirea turnului de control şi terminalului noului aeroport, potrivit lui Veştea.

economica.net

pasadia

Quote from: NGC on October 17, 2017, 04:34:46 PM
"Studiu de fundamentare în vederea concesionarii/PPP Aeroport International Brasov - Ghimbav"

QuoteObiectivul studiului îl reprezinta realizarea unui studiu de fundamentare (conform prevederilor Legii nr. 100/2016 si a HG nr 867/2016, coroborat cu prevederile Legii 233/2016) care sa analizeze situatia actuala si totodata toate variantele posibile pentru finantarea, finalizarea si operarea obiectivului de investiiii "Aeroport international Brasov – Ghimbav", cu evidentierea tuturor riscurilor ce pot surveni într-un interval de minimum 25 de ani pentru autoritatea contractanta. În baza studiului de fundamentare, Consiliul Judetean Brasov va analiza si va decide în plenul sau privind varianta cea mai favorabila pentru autoritatea administratiei publice judetene, în scopul finalizarii si operarii obiectivului de investitii. Valoarea estimata a serviciilor este de 336.134 lei, fara TVA.

Licitatia a fost lansata in 20.06.2017 si sunt 2 ofertanti, adica o asociere condusa de EGIS si o asociere condusa de RELIANCE TRAVEL & CONSULTING.

A castigat initial asocierea condusa de RELIANCE TRAVEL & CONSULTING, iar EGIS a contestat. Zilele trecute contestatia EGIS a fost respinsa.

In update-ul acestei postari gasiti documentele publicate de CJ si realizate in urma acestui contract. In plus aici aveti inregistrarile realizate de mine de l prezentarea publica a acestui studiu si "semi"-dezbaterea care a urmat.

Voi incorpora doar partea cea mai interesanta, cea care priveste studiul de trafic revizuit. Practic e un studiu nou, care pleaca de la 114.000 de pasageri in primul an complet de functionare (presupus 2021) si ajunge la 5,6 milioane pasageri dupa 35 de ani (2055).



In sine situatia e ciudata. Au aparut si ceva premise serioase de realizare, dar ca orice altceva din Brasov, e chinuit si stupid de complicat.

alex8

Documentația realizată este de slaba calitate.
Sunt multe puncte care au fost intenționat evitate că să prezinte situația într-o lumină mai buna, ca de exemplu:
- cheltuielile cu operarea aeroportului nu au fost centralizate și adăugate la costurile concesionarului;
- radiografia cu primele 5 aeroporturi din România este din 2010 sau mai veche;
- creșterea numărului de pasageri în primi 5 ani este de aproximativ 35% pe an;
- greseli de aritmetică.

Iar bomboana de pe colivă este uzina electrică care poate să facă parte din Sistemul Energetic National de la Transelectrica.

Gendan

Hai sa ne mai descretim fruntile. Trolaj maxim in postarea urmatoare. Dedicatie colegilor brasoveni.

Acestea fiind spuse, dragi colegi, tin sa va anunt ca strategia TAROM de redresare a inceput inainte de acest Craciun!
Folosind toate avantajele Aeroportului International Brasov, in special pozitionarea sa centrala, compania de stat a inceput operarea zborurilor interne. Cum Aeroportul International Brasov vrea sa aduca peste 100k pax in primul an, calatorii cei mai afectati de rutele CFR (sibienii) au fost primii luati in target de managementul performant! (parca scriu la TNR). Clientii sunt putini nedumeriti, spunand ca transferul din oras in camp dureaza destul de mult iar cafenelele sunt mici si aglomerate. Compania insa sustine ca acest aeroport are foarte multe avantaje. Oficialii se gandesc sa profite cat mai mult de exclusivitate si forteaza aeroportul sa extinda terminalul subdimensionat. Curse catre Iasi, Bacau si Drumul Taberei sunt asteptate in acest an.




Gata troleala. Eroare la flightradar24. Gasita la BoardingPass


dumbravaandrei


pasadia

#190
Asadar in urma studiului prezentat in luna decembrie, gasca de la CJ (Adrian Vestea, presedinte CJ, fost primar Rasnov, provenit din vehiul PNL dar sustinut in trecut atat de Scripcaru cat si de Udrea in realizarea unor investitii interesante in zona precum trambulinele de schi din Valea Carbunarii + varul sau, Mihai Vestea, fost consilier judetean, primar in Predeal si alte cele) s-a decis sa mearga inainte pe barba CJ-ului si fara presupusul sprijin oferit de Scripcaru (primar Brasov, provenit din fostul PD-L, acum indepedent corupt, cucateva dosare deschise de DNA care treneaza ca orice altceva).

Saptamana asta au luat decizia de a se imprumuta (reusisera sa scada cu plafonul de datorii considerabil in ultimii 2 ani dupa ce au inchis robinetele prin care isi alimenta Cancescu, fostul sef de CJ, camarila proprie) cu  suma destul de importanta - 200 de milioane din care 155 pentru aeroport. Nu stiu daca suma aceasta ar fi suficienta, dar oricum e un pas important in fata - ar cam trebui sa inceapa si niste licitatii pe constuctie (singura pornita, cea mentionata de julienb - Numar anunt: 180824 / 18.11.2017 - nu stiu sa fi trecut de faza depunerii ofertelor. Initial trebuiau depuse pe 27.12.2017, apoi stiu ca amanasera pana prin 15.01.2018, dar cred ca a mai intervenit o amanare apoi).

Una peste alta, Vestea pare a fi dispus sa-si puna pilea la bataie pentru aeroport si isi leaga cariera de el. Nu zic, poate reuseste, desi din afara pare ca toti restul (Scripcaru, Gabor, Mihai Pascu, pesedistii locali, etc...) abia asteapta sa isi rupa gatul.

Ionut

Când va fi gata Aeroportul Braşov: şantierul va fi redeschis după o pauză de cinci ani

O pistă de decolare-aterizare şi un gard care împrejmuieşte terenul viitorului Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav este tot ce reprezintă acum investiţia în viitorul aeroport de la Braşov. După o pauză de cinci ani, şantierul s-ar putea redeschide în aprilie, iar lucrările ar fi gata în 2020. Consiliul Judeţean Braşov este în curs de atribuire a licitaţiei pentru reluarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, iar o primă etapă de lucrări va presupune cinci obiective noi, iar lucrările vor începe la sfârşitul lunii aprilie şi vor dura patru luni.

Primul este calea de rulare Alfa, care va face legătura între pistă şi parcarea avioanelor, cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente. Aceasta va fi construită din dale de ciment cu o grosime de 41 de centimetri, ca de altfel şi parcarea, care va avea o dimensiune de 135 de metri pe 145 de metri. Aici vor putea staţiona trei aeronave categoria C, cu anvergura aripilor de 36 de metri. Totodată, un al treilea element din acest proiect este sistemul de canalizare complex, care va asigura atât preluarea apelor de pe pistă, cât şi de pe calea de rulare şi parcare.

De asemenea, a fost proiectat şi sistemul de iluminare al platformei prin intermediul a trei piloni cu o înălţime de 27 de metri, precum şi infrastructura pentru balizaj, respectiv tot ce înseamnă conducte şi camere de trageri.

În total, şase asocieri de firme au licitat pentru acest contract al cărui cost este estimat la suma de 9,2 milioane de euro. Printre societăţile care au licitat se numără atât companii din Braşov, cât şi din Bucureşti sau Botoşani, dar şi o companie italiană, care s-a asociat cu alte două firme din ţară pentru acest proiect. Luna aceasta, CJ Braşov a făcut demersuri pentru contractarea unui credit de 200 de milioane, din care 155 de milioane de lei vor merge către investiţia aeroportului. Este al treilea credit pe care CJ Braşov îl face pentru acest obiectiv, primele două fiind realizate de către fosta administraţie.

Între timp, CJ Braşov caută soluţii pentru efectuarea studiului de radionaviagaţie a aeroportului, un studio foarte important, care ar asigura elementele de siguranţă în procedurile de zbor pe viitorul aeroport. Anul trecut, la licitaţia organizată de administraţia judeţeană nu s-a prezentat nicio firmă, aşa că CJ apelează acum la Romatsa, care este singura companie din ţară capabilă să realizeze un asemenea proiect sau ar putea să atribuie direct contractul către o firmă din afara ţării, în România nefiind firme specializate în radionavigaţie. Valoarea studiului ar fi de 1.215.000 de lei.

Primăria Braşov şi Primăria Sfântu Gheorghe s-au arătat intereseate să se implice în construirea aeroportului de la Braşov, dar CJ Braşov aşteaptă un răspuns de la Oficiul Concurenţei pentru a valida ajutorul de stat pe care cele două administraţii îl pot oferi.

Potrivt studiilor întocmite de CJ, Aeroportul va putea să ajungă la profit doar în momentul în care va ajunge 700.000 de pasageri pe an. Practic, operarea sa va începe cu puţin peste 100.000 de pasageri, iar până în anul cinci va trebui să fie subvenţionată din bugetul CJ.

Mediafax

pasadia

#192
Pe "aeroportul" Brasov majoritatea zborurilor sunt non-Tarom la ora pranzului. Azi, pe la13:15, aveam pe aceeasi pista un Blue Air si un S7 Airlines,



iar pe cea de-a doua pista un Southwest.



Continuarea pe topicul normal.


cristi5

https://brasovmetropolitan.ro/2018/03/primaria-orasului-ghimbav-a-eliberat-in-sfarsit-documentele-solicitate-de-cj-brasov-pentru-continuarea-aeroportului/


Primăria oraşului Ghimbav a eliberat documentele solicitate de Consiliul Judeţean Braşov, pentru proiectul aeroportului. Documentele respective, avizul de oportunitate, certificatul de urbanism și autorizația de construcție au fost solicitate cu mai mult timp în urmă, însă până acum primarul Ghimbavului a refuzat, fără un motiv clar, să îşi pună semnătura pe ele.

pasadia

Cristi, scuze ca iti spun, dar stiri de genul asta sunt aproape la fiecare 3 zile. Nici macar nu le mai deschid pe toate, d-apai sa le mai pun pe forum. Adica ar insemna sa validez efortul lor propagandistic cu privire la o investitie pe care, in continuare, nu mi-o doresc sincer sa fiu.

Dar ca idee: aud ca ar fi luat pe cineva care a lucrat la dezvoltarea aeroportului Iasi pentur a conduce acea echipa special creata de 4 persoane care sa se ocupe exclusiv de constructia aeroportului. Sau altfel spus, se creaza o echipa de managment dedicata, ceea ce in mare masura tind sa cred ca e singurul lucru pozitiv din povestea asta - faptul ca se deschid spre expertiza din afara si ca devin constienti ca asemenea proiecte nu pot fi manageriate de functionari care in trecut nu s-au ocupat cu situatii similare (aviatie, valoare investitie, detalii specifice, etc...). Nu stau sa caut stirea (nici nu sunt sigur ca exista, eu am auzit la bursa zvonurilor locale).