Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#930
Aeroportul a fost proiectat pentru un trafic anual de 500k pax pentru break-even.
Probabil ca.duce spre 750-800k pax in configuratia actuala.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

Oneinthecrowd

OT: Examen la analiza matematica:

Profesorul intra in sala de examen impreuna cu un student si in drum spre catedra zice:

Bai Costica (adica asistentul care era cu noi in sala), asta [studentul] habar nu are matematica, dar e foarte pasionat. Precum unii din comentatorii recenti de aici.

On Topic: Serios acum ... ce draku e asa greu sa citesti un pic macar?

https://www.economica.net/aeroportul-brasov-ghimbav-bilant-dupa-mai-mult-de-un-an-200-000-de-pasageri-locul-9-din-17-aeroporturi-romanesti-dar-nu-exista-inca-un-restaurant_770131.html

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav a atins, vineri, pragul de 200.000 de pasageri, moment de bilanţ în care conducerea instituţiei aeroportuare a anunţat că de la inaugurare s-au transportat, de asemenea, 100 de tone de mărfuri în regim cargo.


Astăzi, am atins cifra de 200.000 de pasageri şi am convingerea că, în următoarele luni, va fi pe un trend din ce în ce mai bun şi vom fi în primele şase – poate chiar cinci – aeroporturi pe care le are România. Primul obiectiv este extinderea platformei şi vom face în aşa fel încât toate acele deficienţe cu care ne confruntăm la ora actuală să le rezolvăm. Voi da mai multă încredere companiilor aeriene şi îi voi asigura pe braşoveni că vom avea din ce în ce mai multe zboruri de pe aeroportul din Braşov", a declarat Veştea, care va reveni, din octombrie, în funcţia de preşedinte al CJ Braşov, forul tutelar al aeroportului braşovean.


Creşterea numărului de pasageri este principalul obiectiv pe termen lung al conducerii Aeroportului Braşov, deoarece, conform estimărilor specialiştilor, numai după atingerea unui prag de 700.000 de pasageri se poate vorbi despre atingerea unui ,,zero" în ce priveşte cheltuielile şi veniturile.

Zero in pargraful de mai sus = break even.


GIV

facem cateva grafice in excel si ne credem specialisti ai forumului :lol:

unde "draku" scrie in articolul ala care e limita maxima de pax dpdv constructiv la momentul actual ? nu m-au interesat aspectele de randament economic.

dumbravaandrei

#933
^^break-even-ul se va tot duce in sus pentru fiecare an in care nu sunt indepliniti indicatorii de trafic. Pentru ca in conditiile astea se tot adancesc cheltuielile si investitia nu se amortizeaza.  Piti la fel de bine sa cauti declaratiile pres-ilor de cj sa vezi cum tot s-a dus in sus aceasta cifra.

Cat despre matematica, abtine-te pana cunosti cu adevarat subiectul.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

GIV

@dumbravaandrei proiectarea pentru 500k pax (maxim 750-800k)  s-a luat in considerare pentru un orar de 24/24? sau maxim 7-23?

dumbravaandrei

Din ce stiu eu, poate procesa 200pax/ora, iar de mai mult de 14 ore de functionare/zi n-a fost niciodata vorba. Probabil cu anumite "optimizari" gen schengen, te poti duce spre 300.

Ideea e ca este loc berechet de extindere, iar cladirea actuala este pregatita de asa ceva, asa ca nu terminalul este un factor de limitare. Nici macar pista. Ci piata. N-ai cerere ca destinatie (ca n-ai ce sa faci mai mult de o "cabana") si pe zona de bazin de pasageri nici pe departe nu putem genera cifrele necesare.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

GIV

merci de explicatii. curiozitatea mea a fost strict legata de cat poate sa proceseze infrastructura actuala

bgd77

Pe pagina de Facebook a unui politician brasovean au fost postate cateva grafice interesante legate de aeroportul din Brasov. Pe langa nr de pasageri lunari, nr de miscari de aeronave, apare si gradul mediu de ocupare per miscare aeronava, care nu cred ca a mai fost prezentat pana acum.

Postarea Facebook poate fi gasita aici: https://www.facebook.com/photo?fbid=544440088098736&set=a.118783427331073

Mai jos, graficul mentionat:


dumbravaandrei

La gradul ala de ocupare, merg in gaura operatorii. Gaura mare. Le tribuie minim 80% sa faca un break-even.

Cifrele astea nu confirma decat ce se intuia de mult timp, si ca brasoavele au picioare mai scurte decat minciuna.

Realitatea: 0 (ZERO) turisti straini veniti la Brasov. 
Macar bine ca mai apuca niste localnici sa zboare.

Pana nu se rezolva alte probleme mai stridente care sa faca Brasovul mai ofertant, acest aeroport isi va continua activatea ca gaura neagra la buget.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

mrcspot

#939
Eu am fost cu un charter Brasov-Antalya in luna august si avionul a fost ocupat 100%, chiar am fost surprins si am privit f atent, deasemenea  de  la agentia de tursim imi spunea ca sunt 3 charteruri pe saptaman si sunt pline in urmatoarele 3 saptamani, daca charterurile merg peste 90% grad de ocupare si considerand ca dimensiunile aeronavelor sunt similare ar insemna ca cursele de linie sa fie sub 50% grad de ocupare, nu cred ca in astfel de situatie Wizz ar fi crescut numarul de curse saptamanale.
Deasemenea gradul de ocupare in noiembrie 2023 sa fie  mult mai mare decat in decembrie 2023 este foarte putin probabil(decembrie este luna in care se calatoreste mult statistic vorbim)
Concluzia mea: datele prezentate sunt eronate.

GIV

@dumbravaandrei de unde certitudinea asta irefutabila ca la un an si de la deschidere au fost 0 turisti straini?

nu s platit de nimeni.. nici nu stiu cum ii cheama pe cei de la cons jud sau director aeroport, nu sunt nici din brasov, dar mi se pare dubioasa rau siguranta asta cu care sustii ca 0. bine, nici cu 100 sau 1000 nu se face primavara, nici nu contest ca aeroportul e gaura la buget, dar parca prea e dracul negru realizarea asta...

pe langa asta, de abia de cateva zile zborurile companiei fly lili au fost introduse in platformele cunoscute..

pasadia

Indicatorul ăla cu "grad mediu ocupare per mișcare aeronava" e total irelevant.

Sunt puține "mișcări" de aeronave mari. Până în vară era doar Wizz-ul cu 2 destinații (și parcă 5 zboruri). Dar sunt ceva mișcări de aeronave "mici" - avioane de mici dimensiuni, curse speciale, etc... (gen Tiriac sau vreun alt "bogătaș", vreo echipă sportivă, etc...). Iar dacă cineva sta sa calculeze că acele aeronave au fost ocupate în proporție de 40% (raportandu-se la vreo capacitate maxima declarată) și apoi face medie aritmetică cu vreun zbor de Dortmund cu capacitate ocupată de 90% atunci o să îți rezulte o medie de 65% complet irelevantă (și falsa căci cele 2 aeronave au capacități diferite).

De asta statistic e irelevantă informația aia. Dar:

Se pare că germanii publică lunar date privind numărul de pasageri pe fiecare ruta in parte (de exemplu Dortmund - Brașov, operata de Wizz de un anumit număr de ori cu oaeronava cu capacitate cunoscuta). Și există un user, Thomas, activ pe SSV secțiunea Brașov și pe forumul de aviație care publică datele - iar încărcarea Wizz pe ruta asta pare să fie constant peste 85%.

Sorinus

Mai important decât LOAD Factor este Yeald-ul, cât câștiga compania de pe o cursa.

Gen, dacă transporți 50 pasageri dar ai cala plina, ești pe plus.

Dacă ai 180 din care 100 au plătit 30eur pe segment, ești cam la limita.

pasadia


bgd77

Nu stiam de topicul acela pe SSC, e foarte fain, mersi @pasadia !