Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Chiar ar fi frumos. Dar trenul te cam rupe la preț fata de Wizz.

mirceaeliade

QuoteMinisterul Transporturilor a aprobat studiul de fezabilitate pentru Drumul de Legătură între Autostrada A 13 Sbiu-Brașov, Centura municipiului și Aeroportul Brașov-Ghimbav, a anunțat marți, 26 martie CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov. Studiul de Fezabilitate propune demolarea pasajului peste centura Brașov construit pe traseul DJ 103 C (Strada Lânii).
www

bgd77

O stire interesanta despre traficul de ieri, 25 martie, de pe aeroport:

Quote25 martie a fost printre cele mai dinamice zile din acest an la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.
Au fost 5 zboruri şi un total de 579 de pasageri, cei mai mulţi fiind călători ai curselor Londra – Braşov – Londra operate de WIZZ AIR.

Astfel, au fost 235 de pasageri care au zburat de la Londra la Braşov şi 218 pasageri care s-au îmbarcat în cursa Braşov – Londra.
O cursă privată de la Evreux (Franţa) a adus la Brașov 86 de persoane, iar în zborul de întoarcere Braşov – Evreux au urcat 32 de pasageri.
Tot ieri a aterizat de la Viena un avion privat cu 8 pasageri la bord.

https://www.bizbrasov.ro/2024/03/26/trafic-record-la-aeroportul-international-brasov-ghimbav/


pasadia

Uite, ceva mai interesant:





Powered by API/PUM imgur uploader

E de pe pagina unui consilier județean, extras din preambulul propunerii de HCJ prin care ar urma să se aprobe bugetul Regiei Aeroportul Brașov.
Aproape 8 mil euro, subvenție pe un an. In ciuda unei previziuni hiper-optimiste de peste 400.000 de călători.

TibiV

Si cand te gandesti ca pe vremuri noi, astia de spuneam ca este doar "o prostie cu staif care va costa mai mult decat face", eram considerati (de catre multi brasoveni) drept "hateri" fata de viitorul luminos al aeroportului Brasov...

Pacat ca in judetul Ialomita populatia este cam redusa numeric, si putin prezenta pe forum... Caci ne vom cam plictisi - pentru ca nu vom avea entuziasti care sa ne explice cum aeroportul Alexeni va revigora/reindustrializa/reintroduce in circuitul turistic, un al doilea viitor. Pe scurt, "Bai prostilor, nu va dati seama ce beneficii enorme va aduce..." etc. etc. etc. etc....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu te mai alinta aiurea. Au fost destule instanțe în care tu și alții m-ați luat peste picior pe mine, doar datorită calității de brașovean. Asta deși constant am postat, și aici și pe SSC, despre cat de greșită este investiția în aeroportul Brașov. Sau despre cum nu ar trebui sa existe în MPGT planuri pentru DX Brașov - Pitești.

In continuare cred că rațiunea argumentelor dispare deseori ascunsa de pasiunea.declansata de interlocutor. Așa se intampla acum multi ani, așa s-ar întâmpla și acum (dacă, de exemplu, as deschide discuția despre cum societatea românească ar trebui sa accepte, ca singura varianta posibilă de viitor traseu "almost TGV" cel prin Brașov și nu cel paralel cu PiSi).

bgd77

Nici nu a trecut un an de cand opereaza. Vedem peste vreo 5 daca aeroportul este un succes sau un esec.

dumbravaandrei

tot esec o sa fie...
Cum am mai explicat, ca un aeroport sa devina un succes, trebuie sa ai oferta in ceea ce priveste destinatia. Din pacate turistic nu se intrevad schimbari majore pe termen mediu si lung. Acelasi turism de gratar de sfarsit de weekend o sa il avem pentru mult timp incolo. Trafic etnic nu prea exista (cine e plecat, e bun plecat de mult timp - putini nostalgici care se mai intorc sa-si vada neamurile), asa de multi plecati la munca inafara, ca in Moldova de ex, nu sunt, industria are dependenta minima de aviatie, cine stie ce servicii nu se livreaza din Brasov deci... numa premise "marete"

mirceaeliade

Cu mentalitatea ca "nu o sa se renteze niciodata" s-au tergiversat tot felul de proiecte de infrastructura de-a lungul anilor.  Daca se facea aeroportul cu 10 ani mai devreme (probabil daca nu existau asemenea voci) si asta era traficul acum, intelegeam deplangerea asta.  Dar cand TOATE aeroporturile din tara (mai putin OTP si cel din Cluj) merg pe minus, si cand BV impreuna cu GL cred ca sunt cam singurele oras din cam top 10 care au pierdut net populatie in ultimele decenii, pe de o parte din decaderea industriei, pe de alta parte din LIPSA investitiilor in RE-dezvoltare a economiei existente, nu prea inteleg aciditatea impotriva acestui aeroport. 

Cati bani s-au bagat (hai sa zicem in pierdere) in acest aeroport plus cat s-a bagat in infrastructura mare din judetul BV (ciotul A3 langa Rasnov), comparativ cu CAT s-a bagat in aeroportul similar de la Sibiu PLUS infrastructura mare din jurul Sibiului?  Nu cred ca vad pe nimeni sa sara sa inchida aeroportul de la Sibiu pt ca oricum e pe negru, desi acolo cu bonusuri babane gen infrastructura adiacenta plus subventiile legale de la stat pentru a merge pe minus,  si nu mai vorbesc alte de aeroporturi mai mici din tara.  Inca putin si ajungem la "aeroport 4fun" cum oricum avem deja "autostrada 4fun".  Hai sa facem proiecte de dezvoltare oriunde mai putin in inima tarii, ca oricum nimic nu se renteaza in afara de proiecte IT si cele pentru emigrati.  /s

pasadia

Dacă ai folosi putina gândire critica ai înțelege că
- nu rezolva aeroportul "depopularea" (atât cât e ea, căci nu prea e reală)
- nu aduce aeroportul investiții pentru "re-dezvoltare". Alea, ISD-ul a venit de acum două decenii de altfel.
- nu e nevoie de orice investiții ci de investiții cu cap, cu adevărat utile.

În speță asta nu pot sa zic decât că mi-aș fi dorit mult mai mult o cale ferată cu adevărat faina spre Otopeni. Dar chiar și așa știu, numai printre prietenii apropiați brașoveni, câteva zeci de vacante/ city-breakuri făcute folosind zboruri de pe OTP (de când e Ghimbavul deschis). Pentru mine următorul e la finalul lunii viitoare și nu, nu îmi e rușine de faptul că folosesc OTP și nu GHV

GIV

dar cum vedeti directia in care se intreapta aeroportul din oradea cu terminalul cargo si extinderea pistei? isi (va) acoper(i)a cheltuielile de functionare?

pasadia

Foarte probabil nu. Cum nu și le acoperă nici acum.

Dar de ce facem offtopoc aici?

GIV

doar am adresat o intrebare, nu cred ca e un capat de tara

pasadia

Nu e capăt de țară, e motiv pentru a muta sau a șterge mesaje.

dumbravaandrei

Quote from: mirceaeliade on March 27, 2024, 02:12:11 PMDar cand TOATE aeroporturile din tara (mai putin OTP si cel din Cluj) merg pe minus, si cand BV impreuna cu GL cred ca sunt cam singurele oras din cam top 10 care au pierdut net populatie in ultimele decenii, pe de o parte din decaderea industriei, pe de alta parte din LIPSA investitiilor in RE-dezvoltare a economiei existente, nu prea inteleg aciditatea impotriva acestui aeroport. 
Iar te-ai apucat să scrii ca să îți iasă norma la tastat...
Aeroporturi care la ora actuală produc profit, pe lângă OTP.
- Cluj-Napoca
- Timișoara 
- Iași
- Suceava
- Craiova

La Break-even se află Bacău, Sibiu și Băneasa.

Restul, pe pierdere.