Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

"Conexiunea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav la reţeaua feroviară naţională a fost inclusă pe lista proiectelor aprobate şi propuse spre implementare de către Compania Naţională de Căi Ferate ,,C.F.R." SA.

Un document emis de Ministerul Transporturilor mandatează C.F.R. SA să constituie parteneriat cu UAT Judeţul Braşov – prin Consiliul Judeţean Braşov şi să încheie protocolul privind implementarea proiectului.
Primul pas este elaborarea cererii de finanţare şi depunerea în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Valoarea estimativă a proiectului este de 148,62 milioane de euro (fără TVA).

Proiectul prevede realizarea unei variante de conectare a AIBG la reţeaua feroviară existentă în zonă, cu linie dublă electrificată, centralizată în staţia Ghimbav, cu racord direct în magistrala 200 pe direcţia Codlea (Sibiu), cu o staţie cu două linii situată în imediata vecinătate a terminalului AIBG şi o linie pentru zona de cargo.
,,Construirea Aeroportului a fost un obiectiv strategic pentru noi, iar funcţionalizarea lui completă prin legarea la principalele căi de transport, fie ele feroviare sau rutiere, este un pas înainte obligatoriu, care va permite dezvoltări ulterioare", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban."

https://arenaconstruct.ro/aeroportul-brasov-ghimbav-va-fi-conectat-la-reteaua-feroviara-nationala/

dr4qul4

"linie dublă electrificată, .. cu racord direct ..pe direcţia ..Sibiu, cu o staţie cu două linii situată în imediata vecinătate a terminalului AIBG şi o linie pentru zona de cargo."

Devine din ce in ce mai clar ca acest aeroport nu este gandit pentru pasageri ci va fi folosit in special de catre armata (IAR Ghimbav)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

QuoteÎn anul 2023 numărul pasagerilor pe rutele interne din România a scăzut cu 8% față de anul 2022, ajungând la 1.821.052 de persoane transportate. În același timp numărul pasagerilor pe rutele externe a cunoscut o creștere importantă, de 19,62% (22.737.257 pasageri). De departe, aeroportul cel mai aglomerat din România este Otopeni (Henri Coandă), cu aproape 15 milioane de pasageri în 2023. Pe următoarele poziții se află Cluj (3,2 milioane pasageri), Iași (2,3 milioane), Timișoara (1,35 milioane), Suceava (800.000), Craiova (590.000), Sibiu (550.000), Târgu Mureș (260.000), Bacău (249.000), Constanța (113.000), Maramureș (89.000), Brașov (79.000), Băneasa (68.000), Satu Mare (56.000), Arad (14.000). digi

medicul de garda

Ar fi posibil ca un moderator sa actualizeze numele topicului cu codul IATA al aeroportului, adica GHV? Acum ca e construit si functional (si partial pustiu).
Trust me, I'm an east-european doctor!

Ionut


bgd77

Din plictiseala si in asteptarea de noi zboruri, m-am gandit sa calculez "incarcarea" medie a unui zbor care vine/pleaca de la Brasov. Cum pentru luna ianuarie nu au aparut inca datele, am folosit numarul de pasageri pe decembrie: 7790.

Wizz are 5 zboruri pe saptamana, 3 Londra si 2 Dortmund. In decembrie au fost 4 saptamani full plus inca 2 zile in care au avut aterizari/decolari, deci in total 44 de aterizari si decolari.

7790 / 44 = 177 de pasageri per zbor in medie

Avionul folosit astazi este Airbus A321-231, care, din cate am gasit pe net, are in jur de 185-220 locuri.

Lucruri de care nu am tinut cont in calcul si care ar putea afecta valoarea calculata:
- zboruri anulate sau deviate
- zboruri private, care contribuie la total

Archi

Load Factor-ul este un indice important dar trebuie pus bine in context, altfel poate pacali din mai multe motive:

1. Wizz si alte companii low cost au algoritmi si strategii de vanzare astfel incat sa ajunga la un load factor cat mai mare
2. Asta inseamna ca in cazul unei rute cu trafic modest pretul va ramane mai mic pentru mai multe locuri in avion

Astfel zis este destul de evident ca un load factor mic rezulta intr-o ruta neprofitabila, insa un load factor mare nu rezulta neaparat in profitabilitate, poate sa rezulte sau poate sa nu. Load factorul este o conditie necesara dar nu si suficienta.

Alti indici necesari pentru profitabilitate, din pacate mai greu sa gasim datele astea:
- Pretul mediu al unui bilet pe zbor
- Numarul de bilete achizitionate cu maxim 3 zile inainte de zbor, cand acestea sunt cele mai scumpe
- Valoarea servicilor extra achizitionate pe zbor (arata profilul calatorului, cat de low cost este acesta)

bgd77

Intr-adevar, exercitiul meu a fost unul amatoricesc, eram mai mult curios sa vad daca exista suficienta cerere incat sa se umple cat de cat un avion.

Foarte interesant ce spui legat de load factor, profitabilitate, numarului de bilete si de pretul zborului, mai ales in contextul in care o publicatie locala a comparat preturile zborurilor Wizz din Brasov catre Londra cu cele din Sibiu spre aceeasi destinatie, din aceeasi zi, si au gasit diferente mari de pret:
https://www.bizbrasov.ro/2024/02/02/preturi-prohibitive-ale-wiiz-pentru-zboruri-de-la-brasov/

Au gasit chiar diferente de 10 ori mai mari, pentru anumite zile:
QuoteÎnsă prețul unui zbor spre Londra de la Brașov în data de 17 aprilie este de 10 ori mai scump decât un zbor în aceeași zi, spre aceeași destinație, care pleacă din Sibiu.

Probabil si orele diferite la care zboara sunt un factor, cel din Brasov fiind in jurul pranzului, iar cel din Sibiu, seara, dar ma gandesc ca biletele sunt mai scumpe din cauza ca e cererea mai mare?

mirceaeliade

Daca costurile/taxele de operare sunt aceleasi (aparent la Sibiu par a fi mai mici), pret mai mare ar trebui sa insemne cerere comparativ mai mare decat oferta fata de varianta mai ieftina.  Daca Wizz cere multi bani si face profit, poate se trezesc si competitori sa vina sa ia din piata "darnica"

oc7avian

Din ce văd în comunicatele de presă Wizzair, A321 Neo lor are 230-240 de locuri.

Chiar luni am aterizat pe Brașov dinspre Luton și avionul a fost aproape plin. Și am tot auzit asta de la cunoscuți.

Legat de tarife, am prins unele ridicate chiar și din timp. Biletul ăsta, cumpărat la final de toamnă a fost 1000lei (doar dus, cu Priority întradevăr). Am mai cumpărat săptămâna trecută unul pentru iunie și pornea de la 100€ (tot doar Luton -> Brașov). Iar cum zborul e spre 6am, pentru confort implică și cazare lângă aeroport. Dar scap de Valea Prahovei, fie că vorbim de tren sau auto.

dumbravaandrei

n-am apucat sa zbor cu wizz/ryan, dar cu companiile cu care zbor si folosesc A321, aveau 178 scaune (16 + 162), cu tot cu business class. Cu tot cu scos locurile de business si inlocuit cu economy, nu vad cum ai trece de 210 locuri

miahi

Wizz are pe unele A321 39 de randuri de scaune :) .

oc7avian

Mă uit pe harta locurilor propriului zbor acum: sunt 39 de rânduri cu 6 locuri + 1 rând cu 5 locuri. Deci 239 locuri

Feri

QuoteÎncepând cu data de 18 iunie, compania WIZZ AIR va opera o nouă şi mult aşteptată destinaţie de pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav: Budapesta!
Vor fi trei zboruri săptămânale Budapesta (BUD) – Braşov (GHV) – Budapesta (BUD), programate în fiecare marţi, joi şi sâmbătă, după următorul orar:
• decolare din Budapesta (BUD) la ora locală 05:15 – aterizare la Braşov (GHV) la ora locală 07:30;
• decolare din Braşov (GHV) la ora locală 08:05 – aterizare la Budapesta (BUD) la ora locală 08:15.
Compania WIZZ AIR a pus deja în vânzare bilete pe site-ul propriu https://wizzair.com/ro-ro/
Capitala Ungariei este cea de-a treia destinaţie asigurată de WIZZ AIR de la Braşov, după Londra şi Dortmund.
Vă aşteptăm să călătoriţi spre destinaţiile dorite, utilizând facilităţile Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav!
brasovairport.ro

oc7avian

Oleacă offtopic legat de legătura cu Budapesta, dar merită dus cu avionul, iar înapoi cu trenul de noapte. Pleci seara civilizat, ajungi dimineața în jur de 9. Salvezi și o noapte de cazare, în cel mai rău caz dormi tot atât.