Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Deci:

- e facut de mantuiala, sau in cel mai bun caz, nu e gata.

- fara CAT II vor fi multe anulari in perioada rece

- sunt la mana companiilor, ce cer subventii si orar care sa le convina fara compromisuri (cerere redusa si preturi relativ mici la bilete)


cavver

Si uite asa ajunge lumea sa ii dea dreptate lui @frunzaverde .

GIV

Quote from: Sorinus on December 04, 2023, 03:50:07 PM- fara CAT II vor fi multe anulari in perioada rece

s-au anulat de la sine inainte de perioada rece odata cu plecarea dan air :lol:
acum mai sunt doar o aterizare si decolare pe zi..

Sorinus

Realitatea arata ca, in afara de Cluj (si evident OTP), nimeni nu a reusit sa atraga altceva decat Wizz in cantitati semnificative.
Timisoara si Iasi au ceva, dar destul de subtire, si daca ar pleca Wizz-ul, ar ramane cu 4-5 zboruri pe zi.

Sub tier-ul asta, vin orasele monopol complet Wizz: Craiova, Suceava, Sibiu (desi asta mai are si un Lufthansa si Austrian). Dar astea au macar o aeronava bazata pe ele.

Apoi vine categoria 'vizitate' de wizz o data/doua ori pe zi: Tg Mures, Brasov, Constanta (caz particular, exista pt baza militara. Turkish-ul 2xW iarna e irelevant). Acestea practic se roaga de Wizz sa le dea un motiv de existenta.

Oradea, Baia Mare si Satu Mare exista ca Tarom sa le lege de Bucuresti, pt ca, terestru, faci cat pana-n America.

Arad exista din inertie, Tulcea si Caransebes sunt doar nominal functionale.

Daca Brasov era la paritate cu Cluj, isi scoatea banii investitia, in timp. Daca era in zona Timisoara/Iasi , nu si-i scotea dar macar avea o utilitate reala.

Sub...iti dai seama ca daca nu se facea, nu plangea nimeni si ramaneau si cateva zeci/sute de milioane la buget.

Wizz-ul e cel mai bun indicator: plateste si deschide baza, aeroport util. Trage de tine sa-i dai subventii pt 1-2 zboruri pe zi, si alea in W? Junk.


survola

Aici se vede cât de rău stăm cu turismul, mai ales cel incoming, nu se înghesuie nimeni nici la Tulcea, nici la Suceava, nici la Brașov, ca să aleg la întâmplare câteva zone ,,turistice".

oc7avian

Pentru că depinde de tipul de turist. Unii vin și fac turneu prin țară, nu vin doar pentru Brașov.

Din ce observ tipologia turistului de Brașov suferă o schimbare fix în perioada asta, implicând și unii mai înstăriți. De exemplu, foarte recent au început să se concretizeze venirea unor brand-uri internaționale în materie de cazare. Dintr-un foc sunt deja în conversie/construcție 2 Hilton-uri (doar Cluj mai are 2). Alt lanț în Poiană. Accor am impresia că încă se luptă cu niște avize. Marriott încă îl tratez ca zvon, mai ales din cauza locației.

elphax

Asta e, vor veni turisti straini cu avionul pentru ski in Poiana BV. Apropo, mai vin rusii si ucrainenii cum veneau in anii trecuti, ii tot vedeam la stiri de Craciun si Revelion de rit vechi ?

Si la Timisoara este o scadere masiva de "incomings", are legatura cu pandemia si reducerea masiva a turismului de business. Capitala Culturala a crescut inapoi  numarul de turisti la cifre pre-2020 dar probabil in 2024 vom vedea din nou scadere. Efectiv nu mai sunt vizite de lucru. (La firma la care lucram erau tot timpul straini in vizita, pe multe departamente. Acum vin rar si putini)

Sorinus

Vom vedea cate chartere se vor inghesui pe aeroport. Ca la 3 pe saptamana, ar putea sa vina pe OTP si sa-i duca cu autocaru`.

Repet, cu 1-2 zboruri pe zi, nu-ti acoperi costurile, nici pe departe.

dumbravaandrei

Sper ca glumiti atunci cand ziceti ca o sa vina un turist strain cu avionul la Brasov sa faca ski... mai intai vedeti cat costa un ski-pass si o camera in hotel in Poiana si dupa aia vedeti ce e la Bansko sau prin multe locuri din Austria... sau Finlanda. Sau Norvegia.

dumbravaandrei

#849
Da, banii trebuiau bagati in alt tip de infrastructura.. electrificat cf pana la sibiu si reparata linia sa ajungi in 90 de min cu trenul acolo si 2+1 pe dn1 de la codlea la vestem. Ca le faceai pe ambele cu cei 150mil eur cat o sa fie factura pe tot ce s-a cheltuit in ultimii 15 ani.
Restul, povesti. Turismul e prapad, ca e doar turism de gratar de weekend si cu asta basta. Business nu calatoresti cu Wizz ca nu te acopera nici o asigurare. Si nici nu ai tipul ala de business care sa mai presupuna transport aerian. Sau credeti ca la Sibiu degeaba zboara Lufthansa cu Tarom?

rradu20

Cateva mentiuni:

- E vechea discutie intre ce pot face autoritatile locale (un aeroport) sau cele centrale (CF, autostrazi).
- Aeroportul facea mai mult sens daca era deschis in 2016, hai 2018. Era trafic de business suficient in acei ani ca sa scoata investitia. Dupa 2020 - acelasi trafic de business a cazut aproape complet.
- Ar putea exista si trafic de tip city-break daca se merge pe o strategie de marketing ca in Albania (Tirana) - unde s-au pompat bani grei in subventionarea multor rute low-cost in scop turistic.
- De acord, nu ai ce sa faci la ski in Romania, dar exista totusi Castelul Bran, cetatile fortificate etc. - care merita vizitate.

csebi24

Problema care cu turismul pe avion, sunt conexiunile. Degeaba ai 2-3 route externe ca iti genereaza putin trafic de turisti din perspectiva mea. Poate doar pentru brasoveni sa mearga in alta parte. Invers destul de greu.

Clujean fiind cand am fost in city break, am cautat sa ma duc doar in orase cu zbor direct din Cluj, ca e greu cu low-cost cu escala, plus ca un strain sa Bergamo, are poate alte 10 variante mai bune de city break decat Brasov.

CU niste subventii serioase, se pot atrage 1-2 companii si usor usor de acolo sa pornesti, dar cert e ca fara subvenii seriose, nu o sa poti creste turismul local din motivele expuse mai sus.

1. primele rute vor fi probabil catre destiinatii consacrate Londra, Paris, Milan, de unde localnicii au N variante de city break si sigur Bravosul nu e in top.


Un alt mare dezavantaj acum la aeroportului e fix poziționarea ca e la maxim 2h de Bucuresti care are N conexiuni mai bune.

In Cluj cred ca jumatate din traficul e generat de oameni veniti din Transilvania (Oradea, BM, SM, BN etc...) + traficul de business care merge destul de bine.

GIV

Quote from: csebi24 on December 08, 2023, 04:51:52 PMUn alt mare dezavantaj acum la aeroportului e fix poziționarea ca e la maxim 2h de Bucuresti care are N conexiuni mai bune.
MAXIM 2h? :o  cand? terestru?

GIV

@dumbravaandrei ce misto ca tocmai s-a anulat o licitatie de electrificare bv-sb
"prima regională care a publicat o licitație privind electrificarea a fost SRCF Brașov. În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la începutul lunii octombrie anunțul de licitație ce avea ca obiect "Studiu de Fezabilitate pentru <Electrificarea a 8 secții de circulație ale sistemului feroviar din România> – Lot SRCF Brașov: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300)." club feroviar

pasadia

Maxim 2h este exagerat, dar pe de alta parte iti garantez ca in 75% din timp (pe intregul parcus al zilei in decurs de un an), timpul de mers cu masina intre Brasov si Otopeni se incadreaza in 2:30-2:45. Ca brasovean, daca am zbor dimineata, in calupul de 6:00-8:00 AM, nu vad vreun motiv sa pun mai mult de 2,5 ore pentru drumul pana la Otopeni (si din cauza asta intr-un martie am ajuns foarte tarziu caci ningea puternic DOAR de la Ciolpani la vale - evident insa si pe OTP toate operatiunile erau date peste cap si zborul a decolat cu vreo 2h intarziere).
Sau daca aterizez in calupul de seara, dupa ora 22:00, atunci tot ajung in 2,5h acasa, cu toate tirurile, indiferent daca este august, sau decembrie, marti sau vineri.

Da, e absolut oribil in august, indiferent de zi, cat timp e lumina afara (fie ca e 9AM, fie ca e 9PM). La fel in decembrie, de sarbatori. Evident, in week-end, in aproape orice luna (mai putin cand ploua), dar si atunci depinde de ore sau de directie. Se ajunge la 6 ore, Bucuresti - Brasov (din care probabil 1 ora e Bucuresti - Otopeni), dar situatiile acestea, recurente, sunt totusi punctuale. Daca ar urma sa aterizez in Bucuresti la ora 16, vinerea, intr-o luna de vara, iti garantez ca plec pe Cheia si ajung in 3,5 ore. Sau alternativ, ma duc si gasesc ceva de facut in Bucuresti pana la 20. Sau, asa cum am ajuns sa fac deja, renunt la masina si folosesc trenul (si in 3,5 ore ajung acasa).

Una peste alta, in mod categoric as fi preferat sa am calea ferata pusa la punct spre (sau chiar prin) Otopeni decat o pista si o cladire aproape inutile.