Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

De curiozitate, DanAir mai are si alta aeronava de chiar zboara, in afara de DSE?

bgd77

Nu stiu cat de incredere sau cate de up-to-date este siteul acesta, dar se pare ca au 3 aeronave: https://www.airfleets.net/flottecie/Dan%20Air.htm

frunzaverde

#827
YR-URS si YR-JUL sunt inchiriate (in regim wet lease) complet la Air Serbia. E contractul care tine Dan Air "pe plutire". Mutarea la Bacau ii va omori complet - la Brasov aveau privilegiul monopolului cvasi-complet.

La Bacau, Wizz cu economiile lor uriase de scara ii vor ingropa rapid si complet, in orice moment si la orice punct Wizz poate oferi tarife sub Dan pentru a-i elimina de pe piata. Mai ales ca Bacau este piata cea mai sensibila la pret si cea mai putin high-yield din TOATE aeroporturile din Romania, fiind in proportie de aproape 100% trafic de tip "etnic / vizite la prieteni si rude (VFR)". Pana si Craiova, Suceava sau Oradea au o proportie mai mare de trafic tip business.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

Hai să vă dau și părerea mea despre mutarea de la Brașov: la momentul actual Aeroportul nu are publicată procedură LVO ,  dacă e ceață nu va putea decola sau ateriza avionul. Cel mai devreme procedura nu va apărea decât dupa 28 decembrie. Asta înseamnă ca dacă ar fi fost bazat pe Brașov avionul Dan air ar fi avut zile în care putea pleca în jur de ora 10 locală.
Pentru cei mai curioși va las și un termen de căutat : ceață de radiație;) .

frunzaverde

Inteleg ca "strategia" lor initiala era cu rotatii in W, a-ti baza un avion pe GHV cu overnight (ca si, in principiu pe orice aeroport de interes local, la inceput de drum) in conditiile curente de operare este strategic si comercial o prostie fara margini.

Pe GHV au in principiu semi-monopol, puteau avea o strategie comerciala adaptata conditiilor, dar s-au axat pe zboruri low-end cu destinatii de trafic etnic (gen Valencia iarna). Si bineinteles ca pretul i-a omorat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

2. Cețuri frontale

La cele prezentate mai sus, putem adăuga două forme particulare de cețuri – de amestec și urbane.

a. Ceața de radiație (sau ceața de sol) este produsă datorită răcirii suprafeței terestre prin radiație. Cele mai bune condiții de formare sunt în nopțile senine, când un strat superficial de aer umed se află în suspensie deasupra solului, în condiții de vânt zero sau slab. În această situație, suprafața solului se răcește rapid prin fenomenul de radiație. Pe măsură ce solul se răcește, aerul din apropierea lui se răcește treptat și el. Aerul umed din stratul inferior, răcit rapid la contactul cu solul, devine în scurt timp saturat, ducând la formarea ceții. Grosimea stratului de ceață de radiație depinde, în principal, de nivelul de răcire radiativă a aerului. Dacă aceasta are loc doar în păturile inferioare, avem de-a face cu "ceața joasă de radiație". Grosimea acestui strat nu depășește, de obicei, 10 m. Doar când răcirea este foarte intensă grosimea stratului de ceață poate atinge pâna la 100 m.

Condițiile de cer senin și vânturi slabe sunt, de regulă, asociate zonelor mari de presiune atmosferică ridicată (anticicloni). În consecință, pe timpul iernii, când o masă de aer anticiclonică rămâne imobilă deasupra unei suprafețe, ceața de radiație poate persista mai multe zile. În astfel de situații, ceața de radiație se dezvoltă și în altitudine, pe grosimi de mai multe sute de metri, fiind denumită "ceața înaltă de radiație".

Datorită faptului că aerul rece de pe versanții muntoși se scurge și se acumulează în văi, cel mai frecvent vom observa formarea ceții de radiație în zonele joase.

Cu cât noaptea este mai lungă, cu atât timpul în care solul se răcește este mai lung și posibilitatea de formare a ceții este mai mare. Prin urmare, ceţurile de radiaţie apar, cel mai frecvent, toamna târziu și iarna.

Limita superioară a stratului de ceață de radiație reprezintă întotdeauna baza stratului de inversiune termică (aerul de lângă sol este rece, iar cel de deasupra este mai cald).

https://upintheair2011.wordpress.com/tag/ceata-de-radiatie/


JohannDB



"Wiki" glăsuiește că, DAN AIR are :
     Airbus A319-100, 1 buc., capacitate 144 pasageri, închiriat la Air Serbia
     Airbus A320-232, 3 buc., capacitate 180 pasageri,.................
Și se mai spune că "în trecut" a mai operat cu un Airbus A320-200 și un Airbus A321-200

Sorinus

Eu in TOATE pozele cu DanAir operand de pe Brasov sau OTP, am vazut doar YR-DSE. Deci mai au doua wet-leased si unul stored pe undeva.
Mai bine o ardeau gen Carpatair 100%, macar initial.

 

pasadia

Articolul asta contine mai multe documente, cele mai interesante imi par a fi adresele Romatsa

QuoteDocumente puse la dispoziție de către compania DAN AIR:

1. Dovada transmitere program iarna 2023

2. Solicitare program aeroport Brașov și extindere capabilități categorii de apropiere

3. Raspuns aeroport Brasov

4. Punct de vedere ROMATSA ref. la solicitarea adresa DAN AIR

5. Raspuns ROMATSA catre Aeroportul Brasov si Autoritatea Aeronautica

6. Solicitare clarificare program de operare AIBG

frunzaverde

@Sorinus - Dan Air a fost formata din ramasitele Just Us Air. Astia mai aveau un avion, YR-RAM, un 320, fost IndiGo, care a fost stocat de indieni la Baneasa in timpul pandemiei, preluat de Just Us Air, si care nu a zburat niciodata cu exceptia unui zbor de repozitionare la Craiova in 2022. E in continuare parcat la Craiova, iar poza asta il arata descompletat: https://www.planespotters.net/photo/1406077/yr-ram-dan-air-airbus-a320-232 . Dat fiind problemele IndiGo cu hartiile de mentenanta, e posibil sa nu mai zboare niciodata.

@pasadia - Cel mai important lucru din articolul ala este ca Dan zice ca a pierdut 2.6 milioane de euro din operare cu un singur avion timp de 4.5 luni... Practic e un dezastru total, o gaura din asta faci zburand practic gol sau dand bilete gratis. Dezastrul e vizibil si din faptul ca vindeau preturi la 90 euro pe segment cu DOUA bagaje de cala pentru 20 decembrie - fix inainte sa inchida "baza" din GHV. Si ca au anuntat niste rute complet ilogice... Oslo? De ce? Strategia lor de operare a fost clar foarte naiva, ce cereau de la aeroport clar nerealist, si scandalul cu "plecam/stam/plecam" pare ca le-a speriat (pe buna dreptate) potentiala clientela.

In rest, aeroportul pare ca are problemele "de asteptat" la inceput. E un aeroport foarte mic, care are incasari aproape de zero, nu-si poate permite miscari rapide, si care cel putin cativa ani de-acum incolo va opera cu o structura scheletica de personal. Faptul ca sunt atat de entuziasti in a propune o extindere de orar pentru un singur avion este mai degraba surprinzator pentru mine - pentru ca salariile suplimentare si costurile in plus nu au cum sa fie acoperite din taxele de operare.

Iar raspunsul ROMATSA e exact cel asteptat - sunt probleme (inerente) cu echipamentele (fiind noi si custom), dureaza rezolvarea lor (personalul pe aeroport este putin, tot este "la inceput de drum", si instalatiile au fost comandate ca proiect la cheie, asa ca trebuie mers inapoi la contractorul UTI+SAAB pentru remediere). Modlin a stat inchis aproape un an la cateva luni dupa deschidere pentru remediere deficiente grave... In rest, se poate asigura control, dar costa - si normal ca costa, e criza de controlori - Romania si Bulgaria, din motive binecunoscute, asigura acum practic tot ce inseamna trafic Europa - Asia, numarul de avioane care trec peste RO au crescut masiv in ultimul an jumatate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

Quote from: frunzaverde on November 05, 2023, 04:16:56 AMscandalul cu "plecam/stam/plecam" pare ca le-a speriat (pe buna dreptate) potentiala clientela.
Ah, deloc scandalul... mai mult faptul ca foarte multi pasageri, tot de la Bucuresti sau Bacau au trebuit sa vina cu autobuzul... au avut destul de multe zboruri unde au ratat aterizarea la Brasov.
Motiv pentru care... multi s-au reorientat spre zboruri mai predictibile.

mirceaeliade

QuoteAeroportul din Braşov va putea acorda facilităţi pentru deschiderea de noi destinaţii operatorilor aerieni, aşa cum primesc, în prezent, companiile de pe aeroportul din Bacău, abia peste trei ani, când ar urma să ajungă să se autofinanţeze, a explicat, joi, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică Şerban.

Noi nu putem aplica pentru acea schemă de minimis (de ajutor de stat -n.r.) pentru că aeroportul trebuie să ajungă să se autofinanţeze, să fie matur. La momentul acesta, aplică aeroporturi de genul celor din Bacău sau Sibiu, care au alocat 600.000 respectiv 2,5 milioane de euro pentru noi destinaţii. Vom fi şi noi în măsură să alocăm astfel de sume de bani peste trei ani. La momentul la care vom fi eligibili, vom aplica şi noi pentru această schemă de minimis, pentru că deschiderea de noi destinaţii este o prioritate pentru că înseamnă şi atragerea de noi companii care să opereze pe aeroportul din Braşov", a declarat preşedintele CJ Braşov.

Acesta a menţionat că dosarul pentru aprobarea ajutorului de stat pentru funcţionarea aeroportului este încă în lucru la Consiliul Concurenţei.

,,Am depus prenotificarea pentru a putea aloca de la CJ sumele de bani necesare pentru ca aeroportul să poată funcţiona, dosarul este în lucru, iar specialiştii noştri ţin legătura cu ai dumnealor, să putem depăşi această fază, să găsim calea legală şi respectiv să poată să fie aprobat dosarul", a afirmat Todorică Şerban. src
Nu e cam pe invers chestia asta?  Nu ar trebui sa se dea PRIORITAR subventii la inceput pana se dezvolta si dupa aia sa se taie?  E pentru ca nu au facut birocratic demersuri mai devreme?  Oricum, pare normal ca operatorii sa prefere Bacau sau Sibiu daca primesc acolo "mita legala" ca sa opereze.

pasadia

Melodrama continua, cu diverse acuzatii si detalii ciudate:

QuotePreţul deschiderii: Aeroportul Braşov, singurul care plăteşte pentru serviciile asigurate de ROMATSA
Cei doi au menţionat că relaţia cu ROMATSA a fost una foarte bună în perioada de implementare operaţionalizare a proiectului, Braşovul beneficiind de tot sprijinul. Însă, tot din declaraţiile celor doi a rezultat că acest parteneriat a avut costurile lui. Mai exact, pentru serviciile asigurate de ROMATSA (specializarea personalului, unele investiţii în corelarea aparaturii furnizate de compania suedeză SAAB cu infrastructura ROMATSA, salarii şi alte costuri), Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav ar avea de plătit până în acest moment suma totală de 3,6 milioane de lei.
,,Pentru un milion de lei a fost emisă factura, iar pentru suma de 2,6 milioane de lei am primit o înştiinţare de plată", a declarat Anghel, care a precizat că pentru anul 2024 sumele ar urma să scadă, pentru că în acest an au fost unele cheltuieli ce au ţinut de implementarea proiectului, cum au fost cele legate de corelarea echipamentelor. 

Se încearcă o amnistie
,,Suntem singurul aeroport din România care plăteşte pentru aceste servicii", a mai spus Anghel.
Deocamdată nu au fost făcute plăţile, pentru că, a explicat Şerban Todorică, Alexandru Anghel a transmis o adresă către Ministerul Transporturilor, prin care solicită ca Aeroportul Internaţional Braşov să fie exonerat de la plata acestor sume. ,,Trebuie să vedem dacă există un temei legal în spatele acestui demers. Plata serviciilor către ROMATSA a fost o condiţie pentru deschiderea aeroportului. ROMATSA are calitatea de utilizator al echipamentelor de radionavigaţie şi trebuia semnat un acord în acest sens, iar într-o anexă se prevedea şi faptul că trebuie plătite serviciile asigurate de ROMATSA", a declarat Todorică.

,,Este nevoie de o abordare diplomatică şi de dialog"
În ceea ce priveşte tensiunile dintre unul dintre membrii Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, Daniel Micu (care este şi angajat al ROMATSA), preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că acesta nu este un reprezentant al ROMATSA. ,,Faptul că este angajat al ROMATSA nu înseamnă că reprezintă această instituţie în Consiliul de Administraţie", a spus Todorică.
De altfel, el a spus că în relaţia cu ROMATSA, ,,trebuie să mergem ca pe ouă", astfel încât să nu periclităm această investiţie. Este nevoie de o abordare diplomatică şi de dialog".

SURSA

QuoteDin sursele Biz Brașov, lui Anghel i se reproșează o atitudine neprietenoasă față de ROMATSA, cei care blochează la acest moment aeroportul. Informațiile BizBrașov susțin că pagubele financiare pentru care Anghel va fi dat în judecată se referă la faptul că parcarea aeroportului nu a devenit funcțională decât luni, 6 noiembrie, la 5 luni și jumătate de la deschiderea aeroportului. Anghel a explicat în mai multe rânduri că i s-a dat un sistem nefuncțional și a lucrat tot acest timp pentru a rezolva problema.

SURSA

Bravo, Veștea, "treabă chibzuită"!

bgd77

Cateva stiri noi de la aeroport: https://www.bizbrasov.ro/2023/11/29/program-prelungit-la-aeroportul-ghimbav-incepand-cu-15-ianuarie-2024-romatsa-a-decis/

Cele mai importante:
  • de la 15 ianuarie 2024, program de 16 ore
  • Quote,,în ceea ce priveşte operarea CAT Il la AIBG, vă comunicăm faptul că ROMATSA a transmis deja la AACR documentaţia aferentă aprobării procedurii LVP. După aprobarea acestei proceduri de către AACR şi publicarea informaţiilor necesare în AIP Romania, va fi posibilă operarea CAT Il la AIBG"

pasadia

Telenovela demiterii directorului aeroportului si a razboiului acestuia cu Romatsa continua printr-un nou episod:

Quotestenogramele ultimelor ședințe ale Consiliului de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (CA). Este vorba de ședința de pe 30 octombrie, în care președintele CA a pus pe masă un punct suplimentar privind demiterea directorului aeroportului, Alexandru Anghel și ședința din 9 noiembrie, cea în care Anghel a fost ,,oarecum" demis, prin demararea unei acțiuni în instanță pentru recuperarea unor presupuse ,,pierderi" suferite de aeroport (necontorizate) sub conducerea directorului.

Din care aflam ca aeroportul nu are:
- prize
- apa curenta
- canalizare
- internet
- parcare functionala
- capacitate suficienta pe instalatia electrica


Pentru multumiri, condica e deschisa la ministerul dezvoltarii, Adrian Vestea, fost presedinte de CJ Brasov.