Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

QuoteAeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav este oficial finalizat
Au fost finalizate toate lucrările de construcţii şi instalaţii necesare infrastructurii aeroportuare şi asigurării serviciilor de navigaţie aeriană de la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav, a transmis miercuri Adrian Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov. Cel mai nou aeroport din România își va deschide porțile pentru călători luna viitoare.
,,23 mai este data la care şi ultima procedură de recepţie – cea a sistemelor de navigaţie şi sistemelor conexe acestora puse în funcţiune la Centrul de Dirijare Zborurilor DNSAR Arad, a fost încheiată cu succes, etapă care a urmat recepţionării clădirii de contingenţă – turnul de control remote al Aeroportului de la Ghimbav", a explicat șeful CJ Brașov.

survola

#736
Consiliul Județean Brașov va organiza în 10 și 11 iunie ,,Zilele porților deschise" la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, eveniment la care sunt așteptați toți brașovenii. Vor fi show-uri aviatice, concerte, puncte de alimentație publică și tururi ghidate în Terminal și alte zone ale aeroportului.
Mai exact, potrivit directorului Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov, Alexandru Anghel, vor fi zboruri ale aeronavelor Aeroclubului Român, dar se poartă discuții cu Forțele Aeriene Române, care ar urma să aducă  elicoptere Puma și avioane. De asemenea, Armata Română ar urma să organizeze și o expoziție de tehnică militară. În ceea ce privește concertele, nu au fost anunțate numele artiștilor care ar urma să urce pe scenă.
Pentru asigurarea transportului brașovenilor care nu vor merge cu mașinile personale să viziteze aeroportul, Consiliul Județean Brașov poartă discuții cu RATBV. De altfel, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, le-a recomandat primarilor din județul Brașov să încerce să asigure linii de transport ocazionale cu destinația Aeroportul Internațional Brașov.

Zbor inaugural cu oficiali aduși de la București
În 15 iunie este programat și zborul de inaugurare. Președintele Consiliului Județean Brașov are în plan o cursă TAROM București – Brașov și retur, pasageri urmând a fi oficialii care, de-a lungul timpului, au contribuit la realizarea aeroportului.

Sursa: brasovmetropolitan.ro

LE. Care or fi acei oficiali din București care au ajutat la realizarea aeroportului? Din ce am auzit nu ar fi fost prea mulți.

TibiV

Cred ca se aplica zicala revolutionarilor (adevarati) din '89: "Putini am fost, multi am ramas!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

QuoteAeroportul Brașov: Grindeanu a semnat ordinul de ministru pentru operarea curselor internaționale

,,Am semnat astăzi Ordinul de Ministru prin care Aeroportul Brașov – Ghimbav, aflat în coordonarea Consiliului Județean Brașov, a fost certificat ca aeroport internațional și va putea opera curse externe de la mijlocul lunii iunie", a informat ministrul Transporturilor.
https://www.economica.net/aeroportul-brasov-grindeanu-a-semnat-ordinul-de-ministru-pentru-operarea-curselor-internationale_673260.html

JohannDB

Mdaaaaaa......, "am trătit s-o văd și pe asta".... !! Un aeroport la Brașov !! Funcțional ??  Da, va fi când voi vedea primul zbor comercial "landing and takeing off" d-acilea, adică aterizând și decolând de aici.
     Mulțumesc prietenilor mei de familie care m-au scos din casă cu tirbușonul, după ce că abia venisem din cursă în seara precedentă; aveam un chef de "plimbare" precum câinele de lanț, DAR nu regret.... Am trăit schimbarea unui regim în 89, am trăit schimbarea unei sute de ani în 99/2000, am trăit schimbarea unui mileniu, recte 1.000 cu 2.000.... Și am trăit să mai văd un aeroport la Brașov, un oraș cu o industrie aeronautică începută prin secolul trecut, prin anii 20 și ceva.... Un oraș care producea sub licență o gamă de avioane "renumite" în vreme ( nu uităm nici Me 109), iar celebrul nostru IAR 80 era printre primii în 1938-1939 și chiar 1940 în WW2.... Dar asta-i istorie....

         Veșnic tânărul AN 24.......







Powered by API/PUM imgur uploader

 Și la-nceput de drum spre aeroport, "perpedes apostolorum" cu ochii la cer, de era să am un "accident de avion", adică uitându-mă spre cer era să dau în șanțul drumului....  :whistling:  :whistling:  :whistling:












Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#740
                  Ce să zic ? Lume, multă lume, multe turisme oprite  la o distanță respectabilă (am mers cca 3,2 km pe jos din Stupini (conform lui "gogu") pân-la aeroport, dar a  făcut "piciorul frumos" și genunchiul cu probleme varză - stau cu comprese - deh..., "sacrifice".... Dar, DAR, a înebunit (lupul) RAT Brașov, cu puhoiul de autobuze de mare capacitate scoase la luptă cu numărul de călători; fără glumă, am rămas "prost" la "mobilizarea" de care s-a putut da dovadă la autobuze..., de-ar fi așa și-n zilele obișnuite ale vieții brașovenilor, ar fi super RAT-ul.... La "spartul târgului" pe la 22:30 după concertul lui Ștefan Bănică jr. și focul de artificii, autobuzele  plecau cu antemergător de jandarmerie (oare de când au ei rol de rutieră ??, dar scopul scuză mijloacele...) către Stupini, Bartolomeu până la "Livadă" și plecau câte trei-patru în coloană, iar noi restul ca vajnicul infanterist, cale-ntoarsă la mașini pe aceeiași 3,2 km...
                Înaintea orei de  începere a concertului lui Bănică, din zările orașului afluiau, valuri, valuri fanii lui (stăteam sub o "umbrelă la  o bere (nu eram eu șoferul) și priveam cum se apropia lumea).... Stând strâmb și judecând drept, a fost un lucru deosebit în viața acestui oraș..., oricât am "cârcoti" !! Așa a devenit istorie, oricine-și "va asuma reușita" !!

























Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

#741
Am auzit o gluma ca nu mai era picior de om in intreg Brasovul, ca tot orasul a plecat sa viziteze aeroportul.  Un Berar veritabil. Probabil ca au fost 10,000 de suflete la cascat gura la acrobatzii. Nu as baga mana in foc ca nu au fost chiar mult mai multi in total.

Nu cred ca e chiar vina organizatorilor, pt ca au delimitat in camp o zona unde puteau parca literalmente mii de masini. Poate politia ar fi trebuit sa faca o treaba mai buna, dar drumul actual de acces e chiar micutz.  Nu puteau autobuzele sa mearga de puhoiul de oameni care mergeau la picior din campul de masini la Beraru' de la Aeroport.  Ar fi trebuit sa latzeasca drumul de acces numai pentru deschiderea asta daca e sa fim seriosi.  Ma rog, sper ca cererea de curiozitate sa se transfere macar putzintel si in cerere de bilete de avion. 

JohannDB

    Alte imagini de la Ghimbav, fără cronologie..................

 Nori de ploaie amenințători: pe undeva spre Bran "a tras-o bine"; la noi câteva picături în vreo trei serii, că la două eram sub umbrelă la "o bere".... :D  :D



Powered by API/PUM imgur uploader

   Poza asta mi se pare, cumva "antologică" și aș intituala-o "la barieră"... Bariera asta nu va mai fi un loc pentru un "draft"/amîrâtul de pahar de plastic de 400 ml (că halbele de 500 ml au dispărut și la modă sunt "paharele" de 400 ml; mai scump și mai puțin, asta fiind moda actuală). M-am bucurat că i-am prin cu spatele....



Powered by API/PUM imgur uploader

   Să nu vă mai plictisesc.... Prima de jos, pe stânga, "grătarele" (stând cu spatele la clădirea aeroportului) și a doua de jos, pe stânga linia corturilor/umbrelelor (stând cu fața la clădirea aeroportului)..... Ahhhh, uitam de TOALETE : containere cu șase cabine și două pișuare, cinci chiuvete cu săpuniere și "apă caldă" (pe bune, cu încălzitoare instant electrice) și din timp în timp, se repuneau la suporți seturile de șervețele de șters pe mâini plus periodic hârtie igienică în cabine, dar au fost mulți ce-au luat plasă la lipsa hârtiei igienice, nu prea comică situația,iarca număr de toalete, s-a plusat cu cabine tip "toy-toy" (apropo de cabinele "ecologice "toy-toy", la Cuxhaven am surprins un coleg "dat de pământ" de o rafală puternică de vânt cu tot cu cabină; norocul lui a fost că acea cabină era abia curățată și a fost răsturnată "pe spate" încât omul a ieșit din "budă" ca din mormânt/garsoniera cu ușa-n tavan, dar fără alte mizerii pe el și haiul a fost general, dar fiecare "felitându-se" că n-a fost acolo, la momentul și timpul nepotrivit)......





Powered by API/PUM imgur uploader

  Evoluție a unei formații .......



Powered by API/PUM imgur uploader

         Concert Ștefan Bănică........










Powered by API/PUM imgur uploader

        Focul de artificii, la finalul primei zile.... Am stat la cca. 100m de locul lansării, iar senzația, sincer v-o spun, a fost deosebită, când priveai în sus, "te trezeai" în mijlocul florilor arzânde".... O senzație de "3D" cum se zice azi, de parcă erai cu o navă, traversând printre focuri.....





Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Greșeala majoră a fost organizarea fluxurilor de acces. Era evident că va exista cerere cu mașina personală (dovadă parcarea masivă pregătită pe drumul dinspre Ghimbav). Însă dinspre direcția Stupini mai exista un drum de acces, în care se mai vărsau două drumuri. Așa a apărut congestia dinspre oraș, având 3 puncte majore de conflict de trafic.

Era destul de simplu să păstreze Str Fundăturii exclusiv pentru autobuze, iar conflict de trafic să rămână doar pe Str Albinelor. Poliția era complet depășită și a durat ore până au putut face rost de echipaje suplimentare (probabil d-aia și susținerea Jandarmeriei)

RAT BV s-a mobilizat calumea ca număr de vehicule, dar a comis o mare eroare strategică (pe lângă cea de mai sus): din dorința de a trece prin Bartolomeu (unde am dat câte 2 ture de stație) nu a mai folosit Strada Lânii unde se putea vira lejer. Ei bine, în intersecția Str Albinelor x Str Fundăturii articulatele abia virau și stăteam în dopuri de minute bune pe loc cauzate chiar de autobuze. Nu ajutau nici mașinile parcate pe margine (inclusiv poliție).

Așadar cel puțin la dusul meu a fost un mare fiasco. S-a stricat frecvența (coadă imensă în Livadă), s-a făcut sardiniadă în articulate, AC-ul nu mergea în toate vehiculele și ne-am blocat în câmp. Era tot mai cald și din toate autobuzele blocate ne-au lăsat să coborâm la +3km distanță, ca pentru cei care nu se pot deplasa ușor să aibă condiții mai ok în autobuz până la destinație.

Păcat. Mai ales că RAT BV + autoritățile au reușit să implementeze cu succes/eficient un scenariu mult mai complicat în perioada festivalului Massif, desfășurat în Poiana Brașov (deci mult mai departe). Atunci au asigurat un culoar dedicat transportului public.

dumbravaandrei

cred ca media a fost de 10 mii/h... eu am fost din scurt, aseara pe la 19:00. Am lasat masina ceva mai aproape de aeroport, dar tot am facut 3 km dus-intors perpedes... a fost amenajata o parcare ad-hoc in camp si nu va inchipuiti ce colbaraie era...
In rest, ce sa zic... totul nou, multe chestii erau deja deteriorate de multimea care a trecut pe acolo...

Culmea, din punctul meu de vedere, organizarea evenimentului, ireprosabila... asa cum zicea si Johann, RAT-ul mobilizat bine (apropo, au folosit jandarmeria, ca biroul rutier de la Brasov nu e chiar asa de mare pe cat iti inchipui), zona cu comerciantii bine separata de restul fluxurilor, chiar bine gandit fluxul de vizitatori. Faptul ca au tinut masinile parcate departe de eveniment din punctul meu de vedere a fost un lucru bun, intrucat nici un aveai pe unde sa intorci daca te apropiai de aeroport...

Speram sa avem si zboruri suficient de utile de pe acest aeroport...

mirceaeliade

Aeronava Boeing 737 Craiova la zborul inaugural pe aeroportul Brașov:

EugenRo

Life is not always fair! (Grindeanu inaugureaza aeroportul Brasov...) :lolz:  :whistling:

Dar, lasand politicul la o parte, ma bucur pentru Brasov si pentru toti cei care il vor folosi. La cat mai multi calatori!  O:-)

cezar-mario2012


bgd77

Nu se putea totusi sa nu fie si un scandal: https://www.bizbrasov.ro/2023/06/14/probleme-la-aeroportul-brasov/

Quote... brașovenii care au bilete cel puțin spre și dinspre 2 destinații anunțate ( Nurnberg și Stuttgart) s-au trezit cu anunțuri de comasare a zborurilor sau de...călătorie cu autobuzul, în loc de avion.

Quote,,Pentru a asigura sustenabilitatea din punct de vedere economic, orice operator aerian este nevoit să planifice cel puțin două rotații zilnice pentru fiecare aeronavă. Acesta presupune planificarea primului zbor (dus-întors) în prima parte a zilei și a celui de-al doilea după amiaza. Cu o medie de 7 ore/rotație internațională (ex. GVH-BCN-GHV cu 3 ore zbor dus, 45 minute ground time, 3 ore zbor întors sau GHV-LGW-GHV cu 3:30 ore zbor dus, 60 minute ground time, 3:30 ore zbor întors) este necesară asigurarea operațiunilor pe aeroport pentru minim 18 ore, spre exemplu în intervalul 5:00- 23:00, pentru a permite efectuarea acestor două rotații. Programul actual de deservire în intervalul 7:00- 19:00, propus de ROMATSA, limitează activitatea la o singură rotație pe zi, descurajând astfel orice companie aeriană interesată de operarea pe aeroportul Brașov", se arată într-o adresă remisă de compania Dan Air factorilor de resort.

GIV

tipic romanesc :lol:  .. totusi nu cred ca o sa ramana asa