News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@GIV, asta este exprimarea standard in bugetare. Nu e nimic neobisnuit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

#676
QuoteAEROPORTUL DIN BRASOV VA FI OPERATIONAL IN IUNIE 2023 – Trebuie asigurate serviciile de navigatie aeriana, pregatit personalul de dirijare si aprobate echipamentele de radionavigatie
Activitatile critice necesare deschiderii aeroportului sunt de natura asigurarii serviciilor de navigatie aeriana, pregatire personal dirijare, certificare furnizor servicii navigatie aeriana, aprobare echipamente de radionavigatie, sistem meteo si comunicatii.
Finalitatea procesului de operationalizare se realizeaza prin publicarea informatiilor privind deschiderea unui nou aeroport – procedurile de zbor, spatiu aerian, datele privind echipamentele de radionavigatie, proceduri locale, echipamente, dotari – in publicatia de informatii aeronautice AIP (Airport Information Publication).
"Publicarea este un proces, ce tine de regulamentele internationale; acest demers se poate face la anumite termene si cu un anume timp inainte, respectiv 56 de zile"
In urma sedintelor cu specialistii de la Bucuresti s-au stabilit activitatile si responsabilitatile ce ii revin fiecarei institutii in parte pentru a parcurge etapele necesare operationalizarii aeroportului, au fost identificate conditionarile, precum si modul de colaborare intre parti:
1)Proiectantul de proceduri Air Design – in urma consultarii cu operatorii aerieni si partile interesate, urmeaza sa finalizeze procedurile de zbor conventionale, satelitare si spatial aerian, sa intocmeasca raportul final;
2)Furnizorul de servicii de navigatie aeriana ROMATSA are de indeplinit o diversitate de atributii: pe partea de instruire, persoanele desemnate pentru a dirija traficul aerian de la Arad, trebuie sa treaca printr-un proces complex de instruire  proceduri de zbor, proceduri operationale si acomodarea cu noile echipamente;
3)Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) are in responsabilitate verificarea si avizarea tuturor documentelor, din punct de vedere al respectarii regulamentelor si al sigurantei traficului aerian, referitoare la proceduri de zbor, echipamente, programe de instruire, certificare aeroport, proceduri operationale;
4)Consiliul Judetean Brasov trebuie sa asigure legaturile de date si voce pentru a transmite de la Brasov la Arad informatiile necesare dirijarii; de asemenea, trebuie finalizata certificarea aeroportului, atat a infrastructurii cat si a terminalului de pasageri;
5)Constructorul asocierea UTI Construction and Facility Management (lider) – BOG'ART SRL trebuie sa finalizeze constructia cladirii de contingenta, unde va fi pozitionata camera serverelor, pe care se  vor inregistra datele de la echipamentele de radionavigatie, meteo, comunicatii; pe aceasta cladire va fi amplasat pilonul cu platforma, pe care va fi instalat sistemul de camere pentru Remote Tower; de asemenea, intra in sarcina constructorului, livrarea echipamentelor de radionavigatie, meteo, comunicatii, instalarea acestora pe pozitiile stabilite si asigurarea alimentarii cu energie electrica si link de date; dupa instalare toate aceste echipamente vor fi verificate din zbor in vederea calibrarii.
https://infrapress.ro/2022/08/16/aeroportul-din-brasov-va-fi-operational-in-iunie-2023-trebuie-asigurate-serviciile-de-navigatie-aeriana-pregatit-personalul-de-dirijare-si-aprobate-echipamentele-de-radionavigatie/

mirceaeliade


QuoteStructura metalică pe care vor fi montate echipamentele de radionavigaţie a fost montată.Clădirea de contingenţă care va fi ,,creierul" Aeroportului Internaţional Braşov, pentru că în ea vor fi montate multe dintre echipamentele necesare dirijării traficului aerian de la distanţa (inclusiv serverele), începe să capete contur.
https://bzb.ro/stire/creierul-aeroportului-international-brasov-prinde-contur-a178019

mirceaeliade

Progres aeroport in ultimii 6 ani:

mirceaeliade

QuotePRIMELE ZBORURI DE PE AEROPORTUL DIN BRASOV, IN IUNIE 2023 – LOT Polish Airlines, principala companie aeriana poloneza, interesata sa opereze pe noul aeroport
Companii precum Tarom, Blue Air, Wizz Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, EL AL, Turkish Airlines, s-au aratat interesate sa zboare de aici.
https://infrapress.ro/2022/09/21/primele-zboruri-de-pe-aeroportul-din-brasov-in-iunie-2023-lot-polish-airlines-principala-companie-aeriana-poloneza-interesata-sa-opereze-pe-noul-aeroport/

liviu09

Un reportaj Digi despre Aeroportul Brasov, postat de Adrian Vestea:
https://fb.watch/g64r1KaEtE/

mirceaeliade

Si varianta scrisa:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cum-arata-primul-aeroport-din-romania-construit-de-la-zero-in-ultimii-50-de-ani-turnul-de-control-nu-va-fi-unul-clasic-ci-virtual-2111481
QuoteÎn acest moment nu există o dată certă de la care aeroportul va deveni pe deplin operațional. Autoritățile speră că se va întâmpla până în vara anului viitor.

mirceaeliade

QuoteDirectorul General TAROM: Cursele Brașov – București vor începe la finalul anului viitor / "Primul avion care va ateriza la Brașov va fi al Tarom [de la Otopeni]"
https://www.g4media.ro/directorul-general-tarom-cursele-brasov-bucuresti-vor-incepe-la-finalul-anului-viitor-primul-avion-care-va-ateriza-la-brasov-va-fi-al-tarom.html

endre.kemenes

^ asa la nivel de curiozitate, poate cineva sa-mi zica durata zborului intre Brasov si Otopeni?

Tavi

^Buc-TM este cam 45 min cu Ryanair. Ar trebui să fie ceva similar și ușor mai scurt.

Vlad94

Ce părere ați avea de un zbor Timișoara-Brașov-Iași?

Tavi

Cred că e de viitor ideea. Timișoara-Iași era în trecut operată de CarpatAir. Ar fi o idee.

TVlad

Ar trebui infiintata si o companie noua pentru ruta aceasta, "Foamea Airlines" pentru ca "Rafia Airlines" tocmai a sucombat.  :lol:

dumbravaandrei

Aproape orice zbor intern este deficitar a fi operat prin Brașov. Cu excepția SM și  BH. Ești la 30 de min de zbor de orice.
Iași-Timișoara era operat via Cluj și exista cel puțin un segment rentabil dpdv al costurilor pentru zbor.

cristi5

#689
https://bzb.ro/stire/aerogara-brasov-a-primit-binecuvantarea-bisericii-ortodoxe-romane-a181157



Compun si eu o cantare:

Doamne-ajuta
Sa nu se prabuseasca
nici la decolaaaare
nici la aterizaaaaareeeeee

(mi-aminteste de reclama cu festania la automobile, "sa porneasca la prima cheie, fie iarna, fie vaaaaraaa")

Mno, asta mai trebuia, restul e gata.