Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

Eu personal cred ca exista public international care sa vrea sa ajunga in Brasov dupa ce aterizeaza in Otopini.  Public care sa nu fie interesat sa ia o masina sau un tren pana la Brasov.  Nu zic ca ar fi public mare, dar cred ca va fi existent. In acelasi timp, acest public s-ar putea sa vina la Brasov direct din Frankfurt sau ceva de genul.

dr4qul4

exista, cum sa nu existe. Dar vor renunta imediat ce vor vedea preturile.
Pentru ca nu vor fi destui cat sa umple low-costuri si pe dus si pe intors.
Si daca nu-i sperie preturile (vor fi subventii primii 2 ani la greu), ii va speria orarul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oc7avian

Sunt două momente pe care le văd potențial profitabile, cel puțin la starea actuală:
  • când e foarte aglomerat pe VP, unde inclusiv loc în tren prinzi greu
  • când ești în intervalul ăla de penurie de trenuri (după muncă, Brașov -> București, de exemplu), în care fie pleci mai repede de la muncă, fie riști să nu mai prinzi transport public în București când ajungi

Evident, depinde masiv de costuri. Iar cazurile mele sunt ultra-optimiste, care pot fi rezolvate și în alte moduri. Singurul scenariu în care mă văd mergând spre aeroport e spre București, pentru că altfel tren + Uber mă duc în suta de lei oricum.

Dar apare elementul neluat în considerare, cu potențial impact masiv asupra bugetului: în tren poți duce gratis o valiză (mică/mare) + ghiozdan + lichide > 100ml. Și mai multe dacă te duc mâinile

Îmi pare că sunt mulți de dacă, deci soluția în W de care zicea frunzăverde mi se pare cea rațională.

dumbravaandrei

#648
In general Tarom incearca sa asigure conexiune interna pe mai toate aeroporturile comerciale. Cum zboara gol pe atatea rute, va zbura si la Brasov. E inca o companie de pradat, ca e greu tare sa dea faliment. Asta nu inseamna ca va fi profitabil.

Nu stiu cum sa zic, dar rar am vazut aglomeratie in Brasov cand Valea Prahovei e aglomerata. Semn ca aglomeratia de pe Valea Prahovei, majoritar, se descarca in Valea Prahovei, nu in Brasov.

Dupa voi, credeti ca o sa puna Tarom un A-380 pe OTP-BAV? Nicidecum, maxim un A-319, care duce cam 130 de suflete. Asta daca nu baga atr-uri care duc 50 de oameni. Care e posibil sa fie profitabil vineri seara si luni dimineata. In rest, gaura neagra

Daca se doresc turisti cu adevarat, atunci legaturile trebuie facute neaparat cu Istanbul, Frankfurt, Munchen, Paris si Londra. Si Dubai. Cu hub-urile de acolo, nu aeroporturile satesti din zona. Asta ca sa poti intra ca destinatie internationala de city-break, asa cum a facut Sibiul (si unde da, vin multi turisti cu avionul)....

Altfel, Brasovul va continua sa concureze prin tot neamul de topuri anonime cu Targoviste. Sau Iasi. Sau Braila. Sau alte zone moarte dpdv al turismului. Macar Iasiul are o zona puternica de business ce necesita deplasari internationale

oc7avian

De acord.

Doar că dacă Valea Prahovei e plină și umple rutier/feroviar, atunci și din Brașov faci mult/nu găsești loc în tren. Aici punctam cu exemplul. Dar deocamdată ar fi o plajă foarte-foarte mică de oameni care ar opta pentru asta. În principiu ar trebui să n-ai chef de DN1 și să urăști trenul (e de ajuns să prinzi vagoanele venite de la Baia Mare de la ~5pm cât să tai de pe listă trenul, dacă ai oarecare pretenții de curățenie și modernitate)

Spre chestia asta punctam, chiar dacă nu susține avionul. Dacă ar fi 10 oameni zilnic, m-aș mira rău de tot.

mirceaeliade

Brasovul are un business park la Coresi care e cam langa iesirea spre aeroport.  Sunt ceva companii (de consultanta) care sunt ok cu bilete de avion si sunt sigur ca sunt altele care se vor gandi serios sa isi deschida birouri la Bv daca va exista o conexiune rapida la aeroport.  Si cand e aglomeratie pe VPh, de obicei e de la trecerile de pietoni care blocheaza tranzitul.  Dupa Predeal mai pleaca si titurile tranzitorii, si drumul e ceva mai fluid cu giratoarele din Bv.  Pe scurt daca treci de Busteni nu prea mai sunt bariere fizice sa limiteza traficul, fie ca placa toate masinile de pe carosabil sau merg toate 100% la Brasov.

dumbravaandrei

hai sa lasam si duma asta cu firmele de servicii/consultanta din Brasov trimit asa de multi oameni cu avionul. Consultant nu e ala care e facut body&lease la firme externe sa faca munca de application developer/support engineer.

Suntem o gasca de 35-40 de persoane care ne vedem destul de des pe Otopeni si calatorim in scop profesional, prin Europa. Tot noi zburam si de pe Sibiu. Sper sa nu prind vremurile in care sa mi se scoata ochii ca s-a facut aeroport pentru noi, sa fim noi multumiti. Eu personal nu mi-am dorit aeroportul asta, pentru ca in zona a fost tot timpul prezentat ca alternativa la lipsa autostrazilor/drumurilor expres din zona (spre cele 4 puncte cardinale mari: la N spre Targu-Mures, la E spre Bacau, la S spre Bucuresti si la V spre Sibiu). 
Judetul a pierdut ENORM in aceasta perioada din cauza acestei cumatrii, dupa care nu se mai termina arestarile, acum fiind un judet sub media nationala. Cu banii aruncati aici, cu energia politica irosita aici (daca va mai aduceti aminte de celebrele sedinte de guvern in care Brasovul plangea dupa aeroport... poate vi-l mai aduceti aminte si pe Sturzu ce gaura a covrigului descoperise pe aici), cu siguranta cel putin 3 directii din cele 4 erau acum la nivel de OIL pe executie. Sau macar de aveam o cale ferata decenta pana la Sibiu.

Vremurile alea in care se trimiteau oameni la training peste granita, au cam apus. De vre-o 5 ani, minim.

Iar la Brasov, pana sa se faca R&D serios, mai e multa paine de mancat. Oricat ar incerca unii sa camufleze in R&D outsourcing de servicii.

AlexxC

Ma indoiesc ca acest aeroport a fost gandit pentru curse interne; Nu are sens! Brasovul e aproape in centrul tarii si atunci cand reteaua de autostrazi va fi cat de cat dezvoltata se va putea ajunge in orice alt oras cu aeroport in 3-4 ore.
Pe intern interesanta ar fi o cursa spre Tulcea,astfel se pot creea mini-circuite turistice Transilvania-Delta-Litoral.

elphax

cica zbor "Timisoara - Iasi" . Dar e de fapt cu escala in Bucuresti. Ar fi mai simplu cu escala la Brasov ? Nu, pentru ca de fapt sunt mai multi care fac doar zborul de Bucuresti, nu au traseul Iasi-Timisoara (sau invers)

O sa fie mult cargo acolo probabil

cavver

Quote from: dumbravaandrei on May 28, 2022, 03:20:20 PMBucuresti - Brasov ar fi un zbor foarte asemanator cu Bucuresti - Sibiu... nu am cifre de pe ruta asta, dar presupun ca nu se inghesuie asa de multa lume. Plus ca de multe ori, in zborurile cu Lufthansa am facut escala la Sibiu sa mai ridice doi-trei pasageri si de acolo. Probabil a costat mai mult aterizarea-decolarea decat ce au incasat pe bilete.
Singura companie care facea escala la sibiu era tarom pe zborul spre muenchen acum 10 ani. Zborul bucuresti-sibiu a disparut dupa ce a inceput pandemia.

dumbravaandrei

#655
Si anul asta a facut Lufthansa un popas la Sibiu. Nu mai stiu exact data, dar era intr-o miercuri, cu avionul de la 6 dimineata. Eu m-am suit din Sibiu.
Mai fac miscarea asta din cand in cand ca sa mai castig o ora de somn. Procedurile pe Sibiu iau mult mai putin timp decat pe otopeni iar drumul e tot pe acolo ca lungime. Plus ca la Sibiu gasesc parcare tot timpul, la maxim 100m de usa aeroportului.

mirceaeliade

QuoteUn drum de 5 km, care să pornească din Ocolitoarea Braşovului, în zona CATTIA, să intersecteze DJ 103C (care porneşte din Ghimbav şi duce spre Aeroport) şi să se termine la intrarea în Codlea, de unde va începe sectorul de autostradă Braşov-Făgăraş (A3, care se va continua spre Sibiu, de unde există deja drumuri de mare viteză către graniţa de vest a României) este propunerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov pentru a lega Aeroportul Braşov de municipiul reşedinţă de judeţ şi de reţeaua de autostrăzi.
Prin realizarea acestui drum, traficul rutier spre şi dinspre aeroport se va desfăşura direct din ocolitoarea Braşovului, fără ca maşinile să mai treacă prin oraş şi fără ca traficul de pe DN 1 (dinspre Făgăraş) să fie sufocat (asta după ce se va construi autostrada).

Termen de finalizare a drumului: 4 ani



https://bzb.ro/stire/aeroportul-brasov-legat-la-autostrazi-a175397

dumbravaandrei

#657
Cred că îl fac cu lopățelele de la vafele de înghețată de le ia 4 ani să facă un drum prin câmp plat ca marea...

Speram să prelungească drumul de la institul barabulei și să facă acolo un nod denivelat, cu centura 

Calin88

#658
@dumbravaandrei

Acolo, la institutul cartofului, o sa faca nod denivelat pentru acces la viitorul spital regional, pe alt proiect local al primariei Brasov. Din pacate nodul ala ar fi destul de greu de legat civilizat de aeroport, soseaua institutului avand prin zona o serie de curbe aiurea la 90 de grade dictate, partial, si de cladirile insittutului.
Din cate vad, drumul acesta o sa aiba alt nod, mai la V, dar parca vad ca se va rata o ocazie de a prelungi drumul pana in DN1, realizand astfel centura completa pentru Ghimbav. Sper si ca se va lua in calcul o legatura directa intre drumul nou si aeroport, nu prin drumul judetean.

frunzaverde

#659
Nu ai nevoie de cine stie ce drum pentru aeroportul asta. Chiar si la 300kpax, care e optimist, vorbim de 1000-1500 MZA, cât un drum comunal mai răsărit. O linie de autobuz va fi necesară, sincron atunci când sunt curse.

O cursa București Brașov e nonsens total și nu va exista. Durează door to door dublu față de tren. Și la cost mediu pe scaun pe segment de măcar 50€, argumente gen "merg cu avionul ca sa prind transportul in comun" nu țin, ca ieși mai ieftin și cu taxi pirat de la GdN + tren. Și asta cu e jeg in tren nu tine - astia vor vedea prețul de 100+ EUR mediu pe retur OTP, condițiile dure de anticipare etc. și tot la mașină vor ajunge.

Tarom, de altfel, nu operează curse pe aeroporturi locale la mai puțin de 6 ore rutiere de OTP. Nu exista OTP-CRA/BCM/SBZ/TGM. Nu vor exista nici spre Brașov. Nu au încasări suficiente.

Nu exista alte zboruri interne directe între orașele provinciale din același motiv. A încercat Blue Air și Tarom, mai mult de 50% LF nu aveau. Traficul Iași - Brașov sau Timișoara - Brașov mic și 5-6 ore in masina sau 7-o noapte in tren nu e mare lucru.

Traficul va fi o clona de SBZ. Lufthansa cu unul din regionale la MUC și dacă merge FRA/VIE, o legătura directa spre orașele cu legături strânse biz (probabil W cu Blue Air), ceva wizz spre destinații de lucru și rude și vacante (Germania, Spania), chartere și regulate de iarna și vara (Corfu, Zakintos, Creta, Antalia, Hurghada). Posibil dar improbabil 1-2 incoming pe luna iarna, ceva gen TLV, pachete cazinou + schi ieftin dacă se mișcă vreun hotelier local.

1-3 decolări/zi, iarna poate mai multe. Pe termen lung, ceva gen SBZ.

PS: Lufthansa nu face și nu a făcut niciodată escala la SBZ, ci operează MUC-SBZ-MUC cu doua curse pe zi. Cea de seara (1666/7) vine seara târziu pe SBZ,  innoptare pe Sibiu și se întoarce dimineața. Cursa e foarte profitabila fiind high yield in ecuația regionala a LH.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!