Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

#495
Sa ne înțelegem - unii își amintesc și cât de frumos arata pista construita in 2012, dar asta nu înseamnă că a fost folosita. La fel și clădirea asta - va fi utilizată o vreme că spațiu de conferințe. Căci altfel cu turnul de control încă se caută scuze pentru a nu decide nimic, iar pe parcurs pe să își mai amintească că au uitat să pună în SF niste toalete:

QuotePe parcursul derulării proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, echipa de implementare a constat că la infrastructura deja proiectată şi realizată mai sunt necesare o serie de construcţii și facilități care să asigure funcţiuni în plus pentru acest obiectiv de importanţă strategică nu doar la nivel judeţean, ci chiar naţional. Astfel, specialiştii au propus realizarea documentaţiilor de proiectare – Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru următoarele elemente de infrastructură aeroportuară:

• Clădire nr. 1 – Garaj auto, magazie piese, vestiar, toaletă și birou operațional;

....


Sursa - https://www.bizbrasov.ro/2021/01/27/doua-firme-din-iasi-vor-realiza-sf-ul-si-proiectul-tehnic-pentru-cladirile-conexe-ale-aeroportului-de-la-ghimbav-cj-brasov-va-trebui-sa-plateasca-166-milioane-de-lei-plus-tva/


PS: @ celor ce puneți numai "știri pozitive" și totul e roz și bine - link-uri de genul celor de mai sus de ce nu puneți? Tot eu sa fiu ăla negativist, nu? Articolul are deja 3 săptămâni vechime...

TibiV

#496
@dumbravaandrei

+1

LE & off topic
Quote from: dumbravaandrei on February 15, 2021, 03:20:13 PM
Turismul de pensiune e praf si pulbere in zona.

Nu am mai folosit pensiunile din zona de mai mult de 10 ani... Dar sa nu fie cumva vorba despre "efectul Poiana Brasov"... Statiune "de fitze". Conditii de Bucegi, preturi de Alpii Elvetieni...
Oricum, toata Valea Prahovei a devenit nejustificat de scumpa...

Poate pe undeva aici este problema atat de discutata pe "...descongestionare Valea Prahovei".

Esti din Muntenia si vrei un sejur decent de o saptamana, te duci "la vecini" - Bulgaria, Grecia, poate Croatia sau Muntenegru... Ai bani "cacalau", te duci in Austria, Elvetia...

Dar daca nu ai decat un week-end la dispozitie - te duci pe Valea Prahovei (iarna- zapada, vara-racoare).

Cu alte cuvinte, zona Brasov mi se pare o destinatie de mare interes numai pentru regatenii care au doar un weekend la dispozitie.
NU si pentru alte natii care ar vrea sa vina masiv in Bucegi, caci s-ar fi saturat de Alpi...  8) (deci aeroportul Brasov nu va fi "sufocat" de germanii/francezii/italienii care "s-au saturat" de Alpii lor... Si nici turistii din Jamaica nu cred ca vor sufoca traficul pe aeroportul din Brasov...

Iar daca vorbim despre "expati", cred ca majoritatea destinatiilor din "wish-list-ul" celor care au comentat la postarea pusa de go2mars nu ar putea umple (fiecare in parte) mai mult de un ATR pe saptamana...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Iti zic eu cati expati/navetisti are brasovul in ultimii 3 ani.... pana in 20 pe saptamana... ca nu mai lucreaza romanul pe 6-10 EUR/ora iar ziua de delegatie costa. Si teleconferinta e mult mai ieftina, chiar si angajatul unui om direct la client e mult mai ieftin decat sa trimiti nu stiu cati oameni cu avionul.
Traficul aerian spre Brasov va fi:
1) Trafic migratie sezoniera muncitori in strainatate - asta in caz ca ne trezim si noi si nu mai umblam 18-20h cu masina burdusita.... Dar asta se rezolva simplu de catre operatori - isi realoca aeronave de alta capacitate pe anumite trase, se practica si acum. Dar as zice ca nici 10% din traficul de pe aici nu va fi acoperit de acest segment. Lumea pe aici e mai comoda, nu sunt comunitati asa mari plecate la munca in afara cum e prin Maramures, Banat sau Regat...
2) Turism. Trafic preponderent. Dar pana sa devina Brasovul atractie de city-break mai dureaza macar 5 ani. Sa devina destinatie de turism pentru a-ti petrece o saptamana pe aici.... nu cred ca prind eu...
3) Trafic de business. Pandemia ne-a demonstrat ca se poate si fara. Clar ca sumele alocate in aceasta directie scad dramatic in fiecare companie... cu cel putin 70-80%.


Asa ca... alergam dupa un tren care a plecat din statie acum... cel putin 25 de ani. Aia e... aeroportul se construieste, cumatrii lui Cancescu sunt mari oameni de afaceri, neprihaniti si inocenti....

oc7avian

Media de înnoptări în județul Brașov e de 2-2.4 nopți per turist străini pre pandemie.

Iar aici avem statistici despre numărul de turiști străini: https://brasov.insse.ro/produse-si-servicii/statistici-judetene/turism/

Părere personală: În Brașov am văzut multe tururi organizate (grupuri cu autobuze) ori studenți care stau în hostel-uri (am prins unele seri pe Republicii în care abia auzeam română). Din ce am discutat cu unii conjunctural, planul deobicei e să facă tur de orașe cu autocarul/trenul fix cu media de înnoptări pe care am scris-o mai sus. Deci da, e foarte probabil ca inițial să nu prea existe trafic de turiști pe aeroport.

dumbravaandrei

Daca stai sa faci o medie pe unitati de cazare vs nopti de cazare te apuca plansul.... sincer sa fiu gradul de ocupare e rau tare.... Ne trebuie de cel putin 4 ori mai multe nopti de cazare  la o medie de 2-3 nopti cazare/turist. Si in mare parte din an, pe republicii nu e prezent decat vantul.... Si totusi, vorbim de principala zona (inca) turistica din Romania.


Cand te uiti pe cifrele de la CJ si SB, intelegi de ce au inceput sa fie destinatii de city-break. Si cand te mai uiti si ce ofera orasele alea... activitati de leisure, festivale, experiente etc. La Brasov vii, te duci in poiana, stai la coada la Bran, gusti o bere ordinara in centrul vechi - pentru ca nu ai sa gasesti vre-o bere artizanala locala neam, iar la festival, cel mai important e Cerbul de Aur FFS....


Adica, orasul asta trebuie resetat complet dpdv al turismului sau are sanse ca in 5 ani sa egaleze Suceava.... macar aia de bine de rau au cateva zeci de mii, daca nu chiar sute de mii de oameni plecati la munca in strainatate si care (inca) mai vin cu avionul sa-si vada batranii.

cezar-mario2012

Potențialul turistic al regiunii Brașov este mult mai mare decât cea din Cluj sau Sibiu. Ai Castelul Bran, Cetatea Râșnov șiRupea, Bisericile Fortificate...


rt25

#501
Am vazut live-ul de ieri. Arata bine, modern.
Singura problema este accesul la aeroport, dar cred ca aia se poate face usor.
Si sper sa-l conecteze cum trebuie la tren si sa poti ajunge usor la Predeal sau la Sinaia direct de la Aeroport (ar merge un Ski Express: Aeroport Bv->Sinaia si retur la o cadenta buna.

Parerea mea, in ciuda tuturor prognosticurilor de experti e urmatoarea:
- Brasov va fura din traficul aeroporturilor Sibiu si Tg. Mures putin cate putin.

De ce ?

  • Toata zona din secuime ajunge mai usor rutier la BV decat la Tg. Mures. Multi chiar lucreaza aici
  • Turistic este principalul pol
  • NU AI ALTERNATIVE PE RUTIER. SB si Tg. Mures sunt sau vor fi conectate pe autostrada de alte regiuni
  • Mun. BV = Mun. SB + Mun. Tg Mures dpdv populatie
  • Terminalul nou si mai mare (al 3-lea cel mai mare din RO) va sprijini ca noi operatori sa vina pe aeroport odata cu terminarea pandemiei si reluarea zborurilor. Posibil sa aiba loc anumite relocari.
  • Chiar e o optiune mai buna fata de Mihail Kogalniceanu in caz ca nu se poate ateriza la Bucuresti, ca rezerva (majoritatea zborurilor vin din Vest = mai scurt), ai muntii care fac ca vremea sa difere fata de Buc si CT

Daca o sa fie profitabil ? Nu cred. Imi vine greu sa cred. (Probabil nici Sb si nici Tg. Mures nu sunt profitabile). Dar va ajuta mult zona. Eu chiar cred ca investitia este mica fata de avantajele pe care le va aduce bazinului de aproximativ 1 milion de locuitori. Si poti sa si te promovezi turistic mai bine avand zbor direct. Sa aterizez pe Otopeni sa ajungi la castelul Bran este o corvoada pentru un turist mediu.

AndreiB

Propunerea de tren metropolitan Brasov include un S-bahn Aeroport - Sinaia, dublat de o linie mai scurta Aeroport - Predeal. Personal, cred ca trebuie totul prelungit pana la Sinaia. Nu strict pentru legatura directa cu aeroport (statiunile Romane de ski in afara de Poiana Brasov sunt extrem de neatractive pentru turisti straini), ci pentru ca e un coridor natural de naveta.

rt25

Eu nu ma gandesc la Ski. Dar vrei sa petreci un city break de 3 nopti intr-o tara altfel, gen RO. Daca aterizezi la BV, te poti caza oriunde pe VP in 1h de mers cu trenul :). Si ai de vazut Castelul Bran, Castelul Peles, Castelul Cantacuzino etc. Chiar sunt chestiuni misto de vazut, iar un astfel de tren ar ajuta enorm impulsionarea. Ca sa nu mai zic ca iarna, poate vrei sa te cazezi in Predeal si sa skiezi in Sinaia...

pasadia

Iar a dat optimismul pe aici? Predealul e distrus, nu știu dacă mai are câteva sute de camere decente. Milionul ăla populație menționat bănuiesc că include și Campina, căci altfel nu da matematica. Iar faptul că un sef din Wizz grăiește ceva nu vad cum ar putea reprezenta o știre, cu atât mai puțin una pozitivă. El umbla după bugetul de marketing al Brașovului, ăla cu "take a breath of mountain Air". Genul ăla de aer curat pe care îl resimți când treci pe langa buda naturala a cabanei Curmătura. ;)

AndreiB

#505
Exista turism din acela "exotic" cate vrea sa se plimbe masiv in 3 zile ajutat si de preturile scazute din Romania. Imho, insa, genul acela de turisti tinde sa aterizeze pe OTP (unde ai mai multe zboruri directe), de unde poti sa vezi si Brasov si Peles intr-un day trip, dar si Bucurestiul. Pentru Bran, o cursa regional rapida din Gara Brasov via Liberty Bear (alta atractie execrabil servita cu transportul public) cred ca ar stimula turismul non-auto. Predeal si Sinaia ca statiuni de ski nu prea sunt atractive pentru cineva din afara Romaniei in aproape nici o circumstanta.

Aeroportul Brasov cred ca va fi atractiv in principal pentru trafic etnic si turism de city break concentrat pe Brasov in sine.

hefaistos

Discutia asta e in general asociata unui studiu de fezabilitate cu tema "Merita sau nu sa facem un aeroport". Acum ca el exista sa lasam animalul numit "economie" sa decida prin legile ei cat de relevant va fi aeroportul acesta. Pentru ca, indiferent de ce credem si spunem noi, realitatea va fi cea a pietei.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

montaniardul

Știe cineva dacă aeroportul va fi dotat și cu acele tuneluri de urcare/coborâre în/din aeronave?

montaniardul

Aeroportul ăsta s-ar putea să mai preia și din călătorii care aterizează la București pentru că sunt mulți care aterizează acolo și merg spre nord. De asemenea și traficul de călători la Cluj ar putea să mai scadă.

cezar-mario2012

^La cât de mic este cred că se va merge pe jos la/de la aeronava și terminal