Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Am făcut o vizită incognito pe șantier, deci fără poze.

Țelul e să îmbrace în sticlă cât mai repede și mai era foarte puțin. În interioare se lucrează cu spor. Cam toate compartimentările sunt gata, iar lucrurile par de calitate. În principiu stadiul e următorul: pe electric cam totul tras, se lucrează la pavarea podelei principale din aeroport, tuburile pentru sistemul HVAC sunt în mare parte montate. O dată ce finisajele sunt destul de avansate se va trece la partea de montat echipamente (porțile detectoare de metale sunt deja venite, de exemplu). Probabil mai e și ceva cablaj agățat de tavan.

Ce m-a surprins este că se vorbește despre o terasă pe acoperșiul aeroportului (colțul dinspre sud). Am urcat pe o scară temporară, deci nu știu ce să zic. Dar priveliștea era chiar faină.

Impresia generală e că vom avea lucrări de calitate, inclusiv la finisaje, în stilul Bog'Art.

Construcții SA încă o lălăie însă... la clădirile de lângă se doarme în papuci. Încă nu există curent, apă, canalizare. Viarom trage tare în zona de balizaj. I-am văzut de la distanță.

Concluzie: în persoană pare mic, dar chiar arată a ceva ce va ieși frumos, plăcut, occidental. Din experiența personală, l-aș compara cu aeroportul din Wroclaw (Polonoa) ca dimensiuni și modernitate.Ceva mai mic la spații de servicii însă.



MamaMia

O intrebare, drumul de acces din centura, pasajul de la CATIA. Am vazut lucrari acolo si gasisem intr-o stire acum ceva timp ca se vor face si bretele de preluarea traficului de pe VOK. Aveti idee daca pe aici va fi intrarea catre Aeroport? Am drona in service, saptamana viitoare iesi si pot face o noua filmare aeriana.


pasadia

Nu, nu e vorba despre aeroport acolo. Au nevoie sa traga utilitati (apa, canalizare) pentru zona aia daca vor sa construiasca acolo Spitalul Regional. Plus CATTIA, plus sediul nou SRI, plus institutul de Cercetare al Universitatii Transilvania, plus naiba stie ce dezvoltari imobiliare care vor mai fi prin zona. Din cauza asta fac lucrari pe str. Institutului.

pasadia

#485
Ce învățăm noi de aici?

In primul rand că achizițiile trebuie sa le spargi în cat mai multe loturi. Nu contează cât de mici, important e sa le faci sub pragul necesar licitației. Dacă poți, tot timpul achiziție directă prin negociere.

E util să fie mici și că sa nu atragi atenția. Daca e valoarea mare poate vin la licitație prea multe firme, pun prea multe întrebări, mai și contesta, dar mai ales nu mai câștiga cine trebuie.

Apoi faci achiziții cu licitație, dar neapărat pe repede înainte. Termen de depunere oferte mic, 15 zile maxim, să nu aibă "piața" timp de dezmeticire.

Și apoi important e să fie cheltuiți banii. Nu contează că îi cheltui pe ceva ce nu o sa folosești acum, în curând. Ai marcat banul, ai adus echipamentul.

PS: va rog tratați postarea că fiind un pamflet. Sunt prea obosit acum că sa caut ce procedura a fost folosită sau cine sunt aceste firme câștigătoare...



pasadia

Remarcabil în comunicatul de mai sus este faptul că se vorbește despre comunicații sol-sol inclusiv cu turnul de control. Dar din câte îmi amintesc nu au făcut public soluția, dacă va fi turn de control fizic sau unul virtual.
As fi tare curios sa aflu daca comunicațiile alea sol-sol ar permite comunicarea și cu operatorii turnului daca aceștia vor fi la Sibiu.

mirceaeliade

>iar în ianuarie 2021 urmează să se finalizeze balizajul de la pistă. Tot în ianuarie 2021 va fi terminată şi sistematizarea zonelor de siguranţă din jurul pistei. Din martie 2021 se vor face marcajele la pistă, apoi va începe certificarea infrastructurii.


adev.ro/qlb3bg

pasadia

Comunicat de la Romatsa - din câte înțeleg toate sunt la fel de neclare precum erau și înainte (legat de turnul de control).

rt25

^
Daca faceau direct turn clasic era gata deja ... si mai ieftin. Lenesul mai mult alearga zice o vorba din batrani. Au vrut repede si ieftin si le-a iesit incet si scump...


TibiV

#491
Din comentariile postarii iti dai seama de doua lucruri:

1. Brasovul va trebui sa aiba mai multe rute decat OTP  ;)
2. Wow! Brasovenii au cucerit lumea! Bravo! (Nu este ironie sau "mishto", cum m-au acuzat unii... Dar lista destinatiilor cerute chiar este impresionanta!...)
:cheers:

PS

Chiar arata bine!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Va fi aeroportul Brașov plin tot atunci când A8 va avea trafic...

Dar până atunci aeroportul din Brașov va sta cu 3-4 curse pe zi iar pe A8 vor circula cam 5000 de mașini pe zi.

PS: și da, încă cred că va mai dura multi ani până va fi funcțional aeroportul. Poate nu la fel de mulți că cei necesari pentru a construi A8, dar pe acolo...

TibiV

NU fii atat de defetist...

Cred ca va fi dat in folosinta mult mai repede.
Intrebarea este cand va putea functiona "pe picioarele lui"?...
Stii ca s-a discutat intens, in multe topice, despre pragul de rentabilitate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Va putea sa mearga pe picioarele lui atunci cand va fi capabil sa asigure sloturi suficiente pe aeroporturi care conteaza si cand or sa inteleaga unii ca nu faci dezvoltare cu Ryan Air, Wizz-Air sau Blue-Air, unde de obicei ajungi cam la 50-100km departare fata de unde ai treaba. Si in multe cazuri te ajunge mai mult transportul la destinatie decat daca ai zbura de pe OTP.
In urmatorii 10 ani, nu avem posibilitati de city-break la Brasov. Poate doar daca apar ghetari permanenti pe aici. Turismul de pensiune e praf si pulbere in zona.



Asta ca sa creionam un termen.... posibil sa fie cel mentionat de pasadia, posibil sa fie chiar si mai indepartat.