News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

trotineta

@frunzaverde: Multumesc pentru calcule si informatii.

georgec

S-a ajuns pista aeroportului la ultima etapa -turnarea betonului
http://newsbv.ro/2013/10/10/fotogalerie-10-pista-aeroportului-fost-betonata/

si se pregateste licitatia pentru turnul de control

Goldmund

Cu tot respectul pentru orasul Brasov, eu tot nu inteleg fezabilitatea unui aeroport acolo, la numai o suta si ceva km departare de Otopeni-Bucuresti.
Rentabilitatea unui aeroport incepe in Germania de la un milion calatori/an - (cu economia de piata)e altfel in Romania? Sau va fi un aeroport pentru Cessna&CO, 'privat'?

rradu19

Quote from: Goldmund on October 21, 2013, 06:00:34 PM
Cu tot respectul pentru orasul Brasov, eu tot nu inteleg fezabilitatea unui aeroport acolo, la numai o suta si ceva km departare de Otopeni-Bucuresti.
Rentabilitatea unui aeroport incepe in Germania de la un milion calatori/an - (cu economia de piata)e altfel in Romania? Sau va fi un aeroport pentru Cessna&CO, 'privat'?

Aeroportul la Brasov se justifica prin prisma a trei factori:
- turism - zici Romania, zici Castelul Bran, Dracula;
- investitiile, cu precadere nemtesti, deja existente in oras si in localitatile limitrofe;
- si cel mai important, centru logistic, avand in vedere si nodul intermodal care se va construi la Feldioara, in apropiere;

In plus, ca sa poti spune ca o zona este deservita de un aeroport la o suta si ceva de km departare (fie ca vorbim de TGM, SBZ sau OTP), trebuie ca acea zona sa fie legata rutier si feroviar corespunzator de acel aeroport. Autostrada in orice directie se lasa in continuare asteptata iar un tren direct pana la unul dintre cele 3 aeroporturi nu exista in momentul de fata.

iuli

Aeroportul din Brașov, construit cu bani de la bancă

QuotePentru a termina pista aeroportului din Braşov, Consiliul Judeţean are nevoie de credite bancare, deoarece Guvernul nu a vrut să finanţeze acest proiect. Lucrările au început anul trecut şi ar trebui finalizate în această primăvară.

[...]

Sursa: Digi24

Astia o tin pe a lor... fac pista dar nu exista terminal!!!! Asta chiar e aberatie si presa nu zice nimic, bine ca se dau cu fundul de pamant ca de ce se construiesc "cioturi" de autostrada ca nu sunt folositoare!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Quote from: iuli on January 21, 2014, 09:31:13 AM

Astia o tin pe a lor... fac terminal dar nu exista pista!!!! Asta chiar e aberatie si presa nu zice nimic, bine ca se dau cu fundul de pamant ca de ce se construiesc "cioturi" de autostrada ca nu sunt folositoare!  >:(

Sa nu intelegi gresit, personal nu vad rostul aeroportului la Brasov. Dar oricand, la orice constructie, trebuie ceva construit inaintea altui lucru. Faptul ca fac pista si nu exista terminal (deocamdata) NU e un motiv de scandal.

Ionut

Aeroportul din BV va prelua mult trafic de pe OTP cand va fi gata. Exact cifra nu o stiu, insa stiu de la cineva din turism ca sunt multi turisti straini care vin pe OTP doar pentru a pleca spre Brasov/Transilvania (scopuri turistice). Repet, nu stiu cifra exacta, insa e semnificativa se pare.

pasadia

#52
Asa, la nivel declarativ, am auzit pe vicepresedintele CJ Brasov, Mihai Pascu, cel care se ocupa de proiect, ca spera la aproape 1 milion de oameni, majoritatea "furati" de la Otopeni. Dar asta va depinde de negocierile ulterioare cu operatorii aerieni, negocieri ce n-au cum sa se petreaca in faza asta de constructie.

iuli

Stai ca nu ai inteles ideea cu terminalul. Terminalul nu il termini de pe o zi pe alta. In plus nici macar nu stiu sa exista vreun proiect de terminal, SF, finantare, licitatie sau altele. Pista totusi e intr-un procent destul de mare spre finalizare iar terminalul macar trebuia sa aibe deja un constructor sau o licitatie in aceasta faza. Va sta cativa ani pista terminata fara terminal, asta cu siguranta!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: Ionut on January 21, 2014, 12:18:58 PM
Aeroportul din BV va prelua mult trafic de pe OTP cand va fi gata. Exact cifra nu o stiu, insa stiu de la cineva din turism ca sunt multi turisti straini care vin pe OTP doar pentru a pleca spre Brasov/Transilvania (scopuri turistice). Repet, nu stiu cifra exacta, insa e semnificativa se pare.

Terminalul pe care doresc sa-l construiasca va avea capacitate de ~150.000 pax in prima faza, si va fi de o constructie cat mai ieftina.

Ideea autoritatilor era sa duca aeroportul pana la un nivel "suficient" incat sa poata fi numit aeroport cu trafic comercial regulat (cel putin 1 cursa pe saptamana) ca apoi sa aplice la fonduri UE pentru extindere si modernizare.

Noile reglementari fac mult mai grea chestia asta, pentru ca acum vor trebui sa dovedeasca utilitatea aeroportului si nevoia de extindere; simpla existenta a unui "aeroport" fiind insuficienta pentru a lua fonduri in alocarea 2014-2020, tocmai pentru a se evita manevre gen Brasov (practicate in trecut de spanioli).

1.000.000 pax pe an? Ma indoiesc - SBZ ar fi avut muuuuult mai mult trafic daca ar fi fost asa. Probabil vom vedea acelasi "mix" ca in restul Transilvaniei - 3xw - 2xd cu LH sau cu OS (sau cu ambele) + cateva WZZ-uri, daca reusesc sa ii atraga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Pai in cazul asta le mai raman bani doar de o cabana pe post de terminal!  :lol:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on January 22, 2014, 12:24:51 AM
Pai in cazul asta le mai raman bani doar de o cabana pe post de terminal!  :lol:

Nu ar fi prima oara: http://www.flickr.com/photos/jenniferfaylor/87373017/
Beauvais a avut, multi ani, patru corturi mari plus o cabanuta de tabla pe post de terminal.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rradu19

Quote from: pasadia on January 21, 2014, 11:26:50 AM

Sa nu intelegi gresit, personal nu vad rostul aeroportului la Brasov. Dar oricand, la orice constructie, trebuie ceva construit inaintea altui lucru. Faptul ca fac pista si nu exista terminal (deocamdata) NU e un motiv de scandal.

Raman stupefiat cand un brasovean spune ca nu este nevoie de aeroport la Brasov. :wtf:

pasadia

Nu ai de ce.

Banilor investiti in acest aeroport (deja, si in viitor) consider ca li s-ar fi putut da o multa mai buna intrebuintare altfel, prin alte investitii. De exemplu printr-un spital nou, modern, daca e sa vorbim numai despre promisiunile lui Cancescu. Insa acest proiect este abandonat pentru ca ne "trebuie" aeroport.

Daca argumentul principal il reprezinta turismul si nevoia de mobilitate pentru turisti, atunci tin sa iti aduc aminte de starea jalnica a catorva drumuri des folosite de turisti:
- Rasnov - Bran (da stiu, e DN, dar nu vad nici un motiv pentru care CJ-ul nu ar fi putut face, pe alt amplasament, un drum mult mai bun decat halul in care se prezinta acesta)
- Moeciu de Jos - Moeciu de Sus (si da, cunosc planurile cu Transcarpatica, Moeciu - Padina, insa eu vorbesc de primii 5-10 km din acest drum, acea portiune ingusta, fara asfalt in unele zone si extrem de circulata de turisti)
- Moeciu de Jos - Pestera
- Zarnesti - Magura - Pestera
- Drumul Carului - Sirnea
- Fundata - Fundatica
- Bunesti - Viscri
- Sinca Veche - Sambata  de Sus - Victoria

Daca vorbim despre mobilitate la mod general, atunci judetul (caci CJ-ul e principalul animator al aeroportului) ar avea nevoie sa rezolve 3 pete mari, imense si rusinoase:
- DJ 131B  + DJ 131C: Maierus - Augustin - Racos - Hoghiz  (da, stiu, foarte multi tigani si cativa unguri ar beneficia de aceste drumuri, deci nu e o priritate
- "Drumul rusinii", Sercaia - Hoghiz (da, e scump, dar oare aeroportul nu e scump?)
- Rupea - Jibert - Soars - Fagaras (aia pot sa dispara, nu conteaza decat ce e in jurul Brasov-ului, nu?)

Si acum daca intelegi ca contest necesitatea "urgenta si prioritara" a unui aeroport, imi permit sa trec la punctul 2, si anume marimea. Dl. Cancescu a insistat, in dauna adversarilor politici ai sai de la acel moment, pentru un aeroport imens prin dimensiuni si destinatie dorita, al carui cost de constructie si operare va fi pe masura. Trec peste aluziile justificate legate de anumite interese pecuniare avute in luarea acestei decizii si te intreb daca nu era mai fezabila o solutie mai mica atat in dimensiuni, cat si in cost al investitiei, o solutie pentru care probabil ar fi putut obtine ajutor financiar guvernamental (stiu, nu putem pune multa baza pe declaratiile lui Berceanu din 2009, dar cine stie? Cum s-au facut altele de atunci incoace, pentru FOTE in principal, nu vad nici un motiv pentru care sa nu cred ca un acord semnat atunci ne-ar fi permis acum sa avem un aeroport de dimensiuni mai mici pe care, eventual, de acum incolo ne-am fi putut dori sa-l extindem, sa-l marim).

Sper ca ti-am aratat ca, brasovean fiind, nu vad nici un motiv sa renunt la o privire critica asupra unui proiect ce a urmarit ambitiile politice ale unui om si nu interesul unei comunitati.

rradu19

#59
^

In cele scrise mai sus ai folosit mai des "Cancescu" decat aeroport. Am inteles ca nu iti este drag, dar investitia nu este numai a lui. Intr-un final si primarul Brasovului si-a dat seama ca singura solutie pentru dezvoltarea pe termen mediu a Brasovului este un aeroport functional (indiferent de marime) si a ajuns sa sustina investitia. Toate aeroporturile din tara se gandesc la modernizare (Iasi, Suceava, Craiova samd) si noua nu ne trebuie aeroport? Hai sa fim seriosi si realisti!

Un aeroport aduce in primul rand o dezvoltare pe orizontala si nu trebuie sa fie profitabil, principalul scop fiind inlesnirea legaturilor de afaceri. Un aeroport aduce invariabil mai multe locuri de munca in orice domeniu conex (productie industriala, IT, sanatate etc.) decat reparatia unor drumuri.  Un numar mai mare de turisti e doar un bonus pe care il va aduce aceasta investitie.

Singurul motiv pentru care nu exista deja intr-un oras cu puternica industrie aeronautica este faptul ca Bucurestiul a pus constant piedici.
Intr-un final cand s-a reusit sa se miste ceva, ne trezim ca nu mai e nevoie. E rusinos!



PS: Pentru primele 6 variante de drumuri turistice, toate din zona Bran, ar fi cazul ca si branenii sa nu mai stea cu mana intinsa si sa mai puna mana la munca si sa acceseze niste fonduri europene prin POR pentru repararea drumurilor intre propriile sate si a principalului drum de acces, daca ii doare asa tare.