Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rt25

Are sens, pe principiul minimul de efort (financiar) cu maximul de efect (vizibilitate electorala).
Din feedback-ul de la rude si cunostiinte, cei care sunt implicati in aceasta constructie au maximul de favorabilitate (pe principiul: astia sunt primii care nu ne-au dus cu zaharelul si chiar au facut).
La nivel de Brasov e un fel de mantra asta cu aeroportul si pot intelege. Cel mai mare oras (economic, populatie, suprafata, importanta, academie de aviatie, fabrica de elicoptere) fara aeroport.

Si pana la urma au fost mult mai multe lucrari inutile care au costat mult mai mult.
Sper ca odata cu revenirea cerererii aviatice, sa se deschisa si o fereastra de oportunitate pentru acest aeroport.

Earthchild

Când te gândești că IAR-80 se fabrica la Brașov.

alex8

Un aeroport trebuie sa respecte standarde, care se schimba destul de des. O sa fie interesant de văzut dacă sunt capabili sa il faca profitabil, mai ales ca traficul aerian a scăzut la aproximativ 10% fata de anul trecut.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 06, 2020, 01:06:23 AM
Quote from: tom_sawyer on July 08, 2020, 10:51:52 PM
Quote from: tom_sawyer on May 30, 2020, 10:51:47 PM
Anunt de participare: [CN1021434] Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii:ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav ˮ SRCF Brașov

Oferte:
1. BAICONS IMPEX S.R.L.
2. CONSIS PROIECT S.R.L.

S-a trecut deja la etapa de evaluare financiara a ofertelor.

Unul din cei 2 a depus deja contestatie la CNSC.

Contestatia la CNSC a fost respinsa.

pasadia

Nu aveau șanse să îl facă profitabil conform planurilor dinainte de pandemie (adică deh, spuneau că vor ajunge la traficul necesar prin anul 5 de activitate). Acum însă chiar nu va fi nici o șansă.

hefaistos

 :D
Pandemia va fi pentru mulți motiv sa justifice situația financiara dificila. Și la case mai mari. Pana urma
, am mai spus-o infrastructura rareori e direct profitabila. Inclusiv întreținerea unei autostrăzi fără taxa. Italienii ar spune ca nerentabilaceste și administrarea autostrăzilor cu taxe. Infrastructura aduce profitabilitate indirecta. Mai mare sau mai mica.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

rt25

cred ca atunci cand o piata merge bine, e greu sa disloci cerere dintr-o parte si sa o muti in alta.
In schimb, in criza apar oportunitatile ca in orice industrie, pe revenire. Pot fi companii care pot spune, de ce sa revin pe Tg. Mures sau pe Sibiu cand pot sa vin pe BV, terminal nou si pozitie  cu potential mai mare. Eu cred ca daca terminalul si turnul de control sunt gata inainte de "terminarea" pandemiei, deci la revenirea cresterii cererii aviatice, acest aeroport va fi foarte bine plasat pentru noi curse low cost.

Argumente:

  • SB + Tg. Mures < BV atat ca numar locuitori cat si ca numar de turisti in orice zi si din noapte
  • Tg. Mures si Sibiu sunt conectate la autostrazi, Brasovul nu este si nu va fi. Suntem campioni la centrul imaginar al autostrazilor din Romania
  • BV e suficient de aproape, dar suficient de departe de OTP sa constituie o rezerva in caz de ceata/furtuni etc. Parca si culoarul aerian inspre OTP trece relativ pe langa Brasov.
.

tom_sawyer

#442
Mă gândesc dacă ar fi posibil (rentabil) ca Tarom sa efectueze cursele de la București spre Satu Mare/Baia Mare/Oradea sau chiar Suceava cu escală la Brașov.

Operate cu ATR72. Din câte am înțeles acele curse au cam 30-40 de pasageri sau în orice caz, Tarom are un load-factor destul de redus pe ele.

Poate cineva care se pricepe mai bine la aviație (@frunzaverde :)) să dea o părere mai avizată.

Nu știu dacă timpul pierdut cu escala (sau disconfortul) ar fi considerat inacceptabil sau dacă taxele de aeroport ar fi prea mari pentru un asemenea tip de operare.

TibiV

Nu legat de Brasov, ci de escale...

Cand eram foarte mic (under 10) am zburat des Bucuresti-Cluj si retur, si de multe ori zborul era cu escala la Targu Mures.
Era pe vremea IL-14 (putine locuri si inghesuite), doar la ultimele 2-3 zboruri am prins AN-24 nou-noute...
Eram prea mic sa stiu cate curse erau pe zi si ce plan de zbor aveau...

Dupa aia a murit tata, si nu ne-am mai permis decat tren CFR...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

@tom_sawyer: Stiu ca cam toate zborurile interne ajunsesera sa aiba si load-factor si profitabilitate buna inainte de pandemie. Acum, bineinteles, industria este intr-un mare rahat (era superb si inainte sa stai intr-un tub de metal ore in sir cu 180 de alti straini la 20 cm de tine; acum e inca si mai superb, va pot povesti, ca am avut placerea sa zbor in conditiile curente; cel mai recent zbor al meu a fost... alaltaieri). Sa vedem cum va fi cand vom reincepe sa calatorim pe scara larga...

Dar sa revenim la oile noastre : care ar fi scopul unei escale la Brasov?

Trafic intern Satu Mare/Baia Mare/Oradea/Suceava - Brasov? Cata cerere sa fie pe relatiile astea? 1-2 pax pe zi pe directie? Daca e mai mult, s-ar putea opera mai degraba o ruta in W (e.g. OTP-SUJ-Brasov-SUJ-OTP), pana la urma orarul pentru o asemenea conexiune (point-to-point intre orase mici) nefiind important.

Trafic intern Bucuresti - Brasov si vv? Cine dracu o sa ia avionul pentru 166 km? Dureaza minimum 50 minute drumul centru-aeroport si imbarcarea, vreo 25 minute zborul, apoi inca 20 de minute debarcarea la OTP, si inca 30-45 de minute pana in Bucuresti. Deci vreo 2h-2h30 cu trambalarile de rigoare. Stiti ce dureaza tot atat? Trenul. Sunt trenuri la jumatate de ora - o ora, ai de ales intre 4 companii (fiecare cu avantajele ei), privelistea este absolut geniala, si pretul e imbatabil. Ma indoiesc ca cineva ar face BRV-OTP punct la punct cu avionul... Chiar si gratis nu m-as duce - daca am de-ales intre a trece prin securitate pentru a ma inghesui intr-un turboprop zgomotos si a bea o cafea privind Caraimanul in timp ce trenul aluneca pe sine lin, stiu ce-o sa aleg, de fiecare data. Si eu sunt unul din aia care n-are probleme de confort in avion (tin minte cu placere un zbor de 33h intre SYD-DOH-ARN. La economy).

Conexiuni in hub la OTP (deci Brasov-OTP-...), poate ar merge. Problema la a transforma zborurile de Suceava, Satu Mare, Baia Mare etc. in feedere cu opriri intermediare sunt doua, si sunt grave rau. In primul rand, ii incomodeaza la extrem pe utilizatorii zborurile SUJ-OTP, BAY-OTP si SCV-OTP, practic le dubleaza durata calatoriei, ceea ce face un day-trip la OTP, de exemplu, mult mai greu. Si respective zboruri interne sunt esentiale pentru ca tara sa functioneze, si vor fi pentru totdeauna, chiar si cand Romania va avea HSR-uri si autostrazi "la orice colt" - distantele sunt suficient de mari incat legaturile respective vor fi mereu esentiale pentru afaceri, administratie, logistica, posta, vizite la rude si prieteni etc. etc., au valoare economica si sociala mare (chiar daca nu neaparat directa) - poate sunt cele mai importante zboruri ale Tarom dpdv al functionarii tarii. Nu m-as juca cu ele. In al doilea rand, daca vrei sa prinzi bancul de plecari de dimineata din OTP, care e principalul banc al aeroportului, va trebui sa pleci din orase gen BAY sau SUJ sau SCV la ore absurde (deja se pleaca la 5 dimineata, pentru acelasi motiv!).

Deci nu, nu cred ca e o idee buna. O mult mai buna idee sunt W-uri, mai ales externe, spre huburi SkyTeam (de exemplu Otopeni - Amsterdam - Brasov - Amsterdam - Otopeni, de 2-3 x w in conditii normale), dar eventual si intern (cred ca ar functiona 1-2/saptamana Iasi - Brasov - Iasi sau Oradea - Brasov - Oradea sau Timisoara - Brasov - Timisoara).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Knattspyrnufelag

Excelent răspunsul tău, @frunzăverde. Sunt foarte curios de ce nu se introduc niște trenuri InterCity București - Brașov, fără oprire, timp de parcurs aproximativ 2:00 (sper că nu spun prostii, dar pare realizabil pe infrastructura existentă).

Legat de zboruri, cred că TAROM ar putea utiliza AT4 măcar pentru Sibiu, Tg. Mureș și Bacău, dar numai cu un orar bun pentru conexiuni și promovare ca la carte. În viitor poate că ar putea încerca și Brașov, Craiova, Constanța (măcar vara), dar nu cred că e viabil la cum funcționează conexiunea intern-intern la OTP (ieșit și trecut din nou de security). Am zburat IAS - OTP - CLJ cu Blue Air când orarul era excelent, nu a fost ideal, dar am prins legătura (erau în jur de 15 pax către CLJ și cred că s-a ținut cont de asta). Ar putea fi o 'value proposition' pentru TAROM, de exemplu Iași - Craiova via OTP sau Satu Mare/Baia Mare/Timișoara/Cluj - Constanța via OTP, cred că ar putea funcționa și numai TAROM are echipamentul potrivit pentru așa ceva.

mirceaeliade

sunt o tona de turisti straini care ar putea sa vada Branul dupa un zbor scurt OTP-Bv care sa ocoleasca DN1 si si centura Bv. 

frunzaverde

@Knattspyrnufélag - nu mai exista trenuri IC de aproape 10 ani - nu aveau ce diferentiere sa ofere intre IC, rapid si accelerat, asa ca au devenit toate Inter-Regio. Nu se pot oferi nici tehnic trenuri fara oprire Bucuresti - Brasov (trebuie sa opreasca pentru proba de frana la Predeal), dar nici o idee comerciala buna nu este. Pentru fiecare tren care nu opreste in Ploiesti - Sinaia - Busteni, elimini o frecventa pentru acele destinatii, care sunt si ele incredibil de populare (nu exista capacitate pentru trenuri directe + frecventele actuale adaugate). Si 2h15, cat ar face un tren "direct", nu e cu nimic mai atractiv decat 2h30-2h40 cat face un tren cu opriri - timpul de mers dat fiind faptul ca e o traversare montana e excelent, si cele 15 minute economisite nu aduc trenul in raza de naveta, si nici nu simplifica posibilitatea unui "day trip" in ambele directii. Desi nu locuiesc in Romania, de multi ani sunt utilizator frecvent al serviciilor feroviare pe Bucuresti - Brasov, anual vorbim de 10+ calatorii, de fiecare data cand sunt in Romania fiind nevoit la multiple "day trips". Nu am avut niciodata probleme de timp, si nu as alege vreodata trenul dupa 15 minute in plus sau in minus - ci dupa orar.

@mirceaeliade - nu-mi pot imagina vreun turist (care prin definitie nu are probleme prea mari cu timpul, dar care de obicei are un buget) ar plati 100-150+ euro pentru un zbor dus-intors care nu i-ar fi cu nimic mai scurt decat o calatorie cu trenul la 20 euro dus-intors? Eu pana acum nu am prea vazut multi turisti de genul asta... Si (putinilor) turisti straini care ajung in Romania, in mod interesant, nu le pute, in mod irational trenul, ca romanilor (care-si imagineaza ca in vagoanele CFR traiesc, nu stiu, hidre, balauri, dragoni) - multi, de altfel, ajung cu Interrailul... Zborul nu ar fi scurt absolut deloc - formalitatile dureaza la fel de mult indiferent ca zbori OTP - DOH sau OTP - Brasov; la security stai la exact aceiasi coada cu pasagerul de Toronto si de Doha. Decolarea si aterizarea si ele iau cam acelasi timp. Debarcarea la fel. Drumul de la si pana la Otopeni ia la fel.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Offtopic: Avem deja 2:20h București Nord - Brașov cu opriri Ploiești Vest - Sinaia - Predeal. Deci sub 2:15h întradevăr nu văd deloc posibil pentru că maxim 2 stații mai putem elimina. Problema mai mare (înainte de pandemie) era legată de locuri disponibile, pentru că multe se ocupau de către traficul de navetă Ploiești Vest <-> București. Și-n prezent este sesizabilă golirea/umplerea trenului în această stație.

Întradevăr, aș zbura spre/dinspre Brașov mai mult din pasiune, pentru că tot pe acolo ies ca timp, dacă nu mai rău.

punktnet

Daca se poate in europa, se poate si la noi. De ce sa nu ai trenuri directe B - BV ? Pentru naveta pe valea prahovei raman restul de trenuri, pentru intercity poti sa bagi doua trenuri / zi care merg in regim expres fara opriri pe parcurs.
Just kidding.