Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia


myid

Da, la balizaj se lucreaza

Insa Constructii Sibiu patineaza in gol la cele 9 obiective printre care si drumul de acces, au decopertat si apoi mare lucru nu prea au facut. Se aude ca Vestea tuna si fulgera pe acolo... numai ca aia nu au cu ce si cu cine. Poate daca subcontracteaza si mai maresc pretul din aditionele  ;) ;)

SkedFinger

Si eu asa stiu ca acolo se incearca sa se faca Remote Tower (Turn virtual). Balizajul nu e un echipament ROMATSA, e al aeroportului (din cate stiu eu).
Trebuie ILS (cat 2 sau 3) , VOR/DME, echipamente meteorologice si documentatii si aprobarile aferente lor si calibrarea lor. Proceduri de apropiere si proceduri de siguranta cu documentatii si aprobari. Pregatirea controlorilor care vor lucra la un turn virtual. Mai dureaza umpic :)

rt25

Si cand vad ca Constructii SA castigasera initial si constructia terminalului, rezultat intors la CNSC.
Parca e proverbial pentru noi sa ne poticnim in lucruri mic, ca semnalizarea pe M5.

Partea buna e ca daca ai terminal si pista, nu mai e cale de intors si vor trebui finalizate lucrarile.

cristi5

^^ din cate stiu ROMATSA e pregatita pt un turn virtual.  Adica si-au dat acordul. Probabil trebuie totusi instruiti special cativa controlori.

TibiV

#425
@rt25,

daca ti se pare ca semnalizarea pe o magistrala de metrou este un "lucru mic", inseamna ca nu prea te-ai documentat...

LE
Sorry, dar nu are rost sa fac o postare noua... Doar sa inteleaga colegul ce "lucru mic" este semanalizarea...

Postarea este luata de pe topicul M5, de la un coleg care chiar se pricepe si, fara sa stie, "mi-a ridicat mingea la fileu"...
Quote from: v.ghiorghica on August 02, 2020, 12:55:01 PM
Atentie, lipseste sistemul ATO imbarcat, asta nu inseamna ca salile sunt goale.
Exista echipamentele montate in cale: macazuri, semnale, opritori, numaratori osii, saboti deraiere, etc.
Astea sunt deja centralizate prin object controller.
Exista dulapurile pt fibra (red lan si blue lan, retelele care gestioneaza traficul de date intre instalatiile respective), dulap pt numaratorii de osii, etc.
Se mai adauga UPS-urile si tabloul de intrari-distribuitori cu sigurantele pe fiecare instalatie, ramele de relee pt macazuri, semnale, etc
Deja sunt montate. La fel si Interlockingul, care in prima faza e configurat sa functioneze doar pt gestionarea acestor echipamente.
Salile IDM au deja echipamentele montate si se pot face comenzi (parcursuri, manevrari de macaz, etc).
Mai trebuie instalati sabotii si Faza I e gata. Tot la Astaldi in teren va fi mingea, cu acea centrala de ventilatie.

Cu alte cuvinte, "piece of cake" (lucru mic)....
Iar dupa atata munca, se va "gata" abia Faza I !....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andrei_rou

Stați liniștiți, e foarte probabil sa pice chifteaua cu turnul virtual. Din noul SF, 99% va reieși un turn tradițional. Turnurile virtuale sunt încă în faza incipienta ca și tehnologie pe glob. Sunt doar câteva functionale(parțial) la unele aeroporturi mici.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Remote_and_virtual_tower

Nu mai puneti botul la toate afirmațiile politicianiste.
(și da, în SF inițial era propus un remote tower pentru ca implementarea acestuia a reieșit mai ieftina decât a unui turn tradițional) - dar având în vedere noutatatea tehnologiei, mai mult va încurca decât va ajuta.
Dacă ar fi fost o tehnologie wow, ar fi trebuit aplicata la alte aeroporturi nou construite în lume, dar cam toată lumea a fugit de tehnologia asta... E ca povestea cu pista circulara. E ceva wow dar nimeni nu o construiește ;)

rt25

@TibiV, intentia mea nu era sa minimalizez importanta sau complexitatea unei instalatii de semnalizare.

Spuneam doar ca e proverbial pentru noi sa ne inecam la mal.
Din ce stiu, licitatia pentru lucrarile de semnalizare a fost amanata foarte mult. Astfel alte lucrari au fost blocate s-a stat pe progres minor cu lunile desi puteai fi facute lucruri in paralel.
Din ce am citit, daca licitatia asta nu ar fi fost intarziata, punerea in functiune a metroului ar fi putut fi facuta cu luni sau ani mai devreme.

Pe aceeasi paralela, mi-e teama pentru Aeroportul Brasov sa nu avem lucrarile gata la terminal, pista si conexe si sa ne poticnim ca nu avem cu ce dirija avioanele (adica turnul de control), de aici intrebarea catre voi legat de informatiile pe care le aveti legate de turnul de control

alex8

Un terminal finalizat implica și instalațiile din ele terminate, lucru la care vor fii cateva provocări...

Dominik

Un video de pe santierul viitorului Aeroport International Brasov.

You're in Steelers Country

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 08, 2020, 10:51:52 PM
Quote from: tom_sawyer on May 30, 2020, 10:51:47 PM
Anunt de participare: [CN1021434] Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii:ˮRealizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav ˮ SRCF Brașov

Oferte:
1. BAICONS IMPEX S.R.L.
2. CONSIS PROIECT S.R.L.

S-a trecut deja la etapa de evaluare financiara a ofertelor.

Unul din cei 2 a depus deja contestatie la CNSC.

RobertN

Salutare,

Câteva imagini de pe șantierul acestui obiectiv:









Preluate de aici.

Mulțumesc.

vladioan_bv

Buna ziua,  care mai este stadiul in ceea ce priveste realizarea terminalului?

ce alte blocaje ar mai fi in vederea deschiderii aeroportului?


tom_sawyer

Declarații susținute de premierul Ludovic Orban la șantierul Aeroportului Internațional Brașov

Aeroportul este finanțat de Consiliul Județean, de Primărie și, evident, și de Guvern. În plus față de cele 50 de milioane alocate prin Legea bugetului de stat pentru acest obiectiv de investiții, Guvernul va mai aloca în cursul acestui an încă 25 de milioane din Fondul de Rezervă al Guvernului și, de asemenea, și anul viitor vom veni cu sumele necesare în completarea resurselor de care dispun autoritățile locale[...]

gov.ro