Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coco.serban

CJ înfiinţează o regie autonomă pentru aeroport

sursa: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=189008&Proceduri-CJ-infiinteaza-o-regie-autonoma-pentru-aeroport

Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va deveni ,,funcţional", cel puţin pe hârtie, încă de luna viitoare, când preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că se va înfiinţa o regie autonomă care se va ocupa de certificarea şi operarea obiectivului
Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) va deveni ,,funcţional", cel puţin pe hârtie, încă de luna viitoare, când preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că se va înfiinţa o regie autonomă, care se va ocupa de certificarea şi operarea obiectivului. Această regie va fi înfiinţată în baza unei Hotărâri a Consiliului Judeţean. ,,Luna viitoare, într-o şedinţă extraordinară, vom aproba înfiinţarea unei regii autonome care va avea ca şi scop operarea şi certificarea aeroportului. Este obligatoriu ca noi să începem toate aceste proceduri, să le derulăm în paralel cu licitaţiile şi cu construirea propriu-zisă a aeroportului. Conform legislaţiei, această regie este obligatoriu să fie înfiinţată, pentru că doar în acest mod putem să certificăm aeroportul", a argumentat Adrian Veştea. În momentul în care va fi lansată procedura pentru operarea aeroportului, preşedintele CJ a anunţat că administraţia judeţeană ,,va concesiona inclusiv cu această regie autonomă".

Tot luna viitoare, reprezentantul administraţiei judeţene a anunţat că se va aproba şi protocolul de colaborare cu ROMATSA, în care va fi detaliat proiectul aeroportului, inclusiv certificarea şi demersurile legale ce trebuie făcute pentru ca aeroportul să devină funcţional. ,,Acest protocol va fi făcut public, astfel încât, în situaţia în care vor apărea situaţii care vor crea întârzieri să putem justifica de ce s-a întâmplat acest lucru. Aşa cum am mai spus, ne dorim ca până la sfârşitul anului 2020 aeroportul să prindă contur, conform tuturor procedurilor pe care le mai avem de realizat", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
Nu în ultimul rând, Adrian Veştea a anunţat că, de săptămâna viitoare, va începe etapa de evaluare tehnică a ofertelor depuse de firmele interesate să proiecteze şi să construiască terminalul. ,,Eu sper ca într-o lună să ajungem la etapa de evaluare a ofertei financiare, ca ulterior să parcurgem toate celelalte etape pentru desemnarea câştigătorului şi emiterea ordinului de începere a lucrărilor", a declarat Adrian Veştea.

pasadia

QuotePe partea de costuri, pentru 2019 costurile pentru lucrări sunt de 258 de milioane. Pentru a fi acoperite, 185 de milioane vin din credit bancar, 50 de milioane din excedentul bugetar, plus cele 23 de milioane alocate de la bugetul de stat, care vor fi alocate direct CJ Brașov (cele 10 milioane din 23 pentru CJ Covasna vin direct la Brașov).

Pentru 2020 costurile sunt estimate la 354 milioane de lei, din care pentru terminal ar fi 185 de milioane, 34 de milioane pentru cele 9 obiective care sunt în faza de evaluare a ofertelor și 135 de milioane pentru alte obiective. Mai rămâne de identificat sursele de finanțare.

SURSA

Incep sa fie vehiculate sumele corecte privind investitia necesara de acum incolo la aeroport - 130 de milioane de euro pe care naiba stie daca mai are CJ-ul din Brasov de unde sa ii gaseasca. In articol mai sunt si alte detalii despre lucrarile in curs, lucrarile care nu au inceput sau lucrarile despre care nici macar nu se stie daca se vor mai face (faza cu studiul privind pasarile e grozava, o sa merg si eu peste vreo 2 luni sa le arat cate berze sunt in zona aia...)

Ionut

Se vor găsi la banci, stai linistit. Nu isi vor permite să lase investiția începută asa. Ca o sa plătim/platiti cu vârf și îndesat... e alta poveste. BEI/ BERD abia așteaptă.


Eurocopter

TWR virtual e posibil. Operat prin concesiune, nu prea cred. Romatsa e unicul furnizor de servicii de navigatie aeriana autorizat si certificat in Romania.

pasadia

Operarea prin concesiune se refera la intreg aeroportul, nu la turnul de control.
Nici asa nu cred ca va functiona concesiunea, insa sunt chestiuni diferite iar rolul Romatsei se reduce doar la serviciile legate de turnul remote.

milo1981

Pe site-ul Consiliului Judetea Brasov exista o pagina cu informatii despre proiect:
https://site.judbrasov.ro/page_Aeroport_386.html

Vad ca ultima data a fost actualizata pe 26.03.2019
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on December 21, 2018, 05:48:13 PM
Anunt de participare: [CN1007554] Aeroportul International Brasov-Ghimbav Etapa a III -a PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI DE CONSTRUCȚII ȘI INSTALAȚII OBIECTUL TERMINAL DE PASAGERI
Data publicare: 18.12.2018 04:14
Autoritate contractanta: Judetul Brasov
Valoarea totala estimata: 136.097.300 lei
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 28.01.2019 15:00

Ofertanti:
1. KESZ CONSTRUCTII ROMANIA
2. BOG'ART S.R.L.
3. PORR CONSTRUCT S.R.L.
4. CONSTRUCTII SA

Se afla in etapa de evaluare financiara.

hefaistos

#323
Ca sa pun si eu carbuni aici, ca de doua saptamani nu s-a postat nimic, o sa fac  un "scurt comentariu".
Studiind opiniile pro si contra am facut si eu o analiza proprie privind utilitatea si necesitatea aeroportului.

In primul rand analiza privind rentabilitatea aeroportului il priveste ca pe o afacere si nu ca pe o investitie publica in infrastructura. Consiliul judetean, ca si celelalte institutii publice nu trebuie sa dezvolte activitati comerciale rentabile economic ci sa asigure o infrastructura si servicii capabile a satisface confortul/nevoile cetatenilor si atractivitatea pentru investitori. Din aceeasi perspectiva, un drum national nu este rentabil, el consuma bani, dar asta nu insemna ca infrastructura rutiera nu trebuie dezvoltata.
Deci privit ca element de infrastructura Aeroportul Brasov trebuie:
1. Sa beneficieze de investitiile necesare finalizarii si punerii infunctiune.
2. Sa fie sustenabil din punct de vedere al operarii. Nu rentabil, cel putin nu in perspectiva imediata.
3. Sa-si dovedeasca utilitatea, cuantificabila prin numarul de pasageri si companiile aeriene atrase sa opereze.

Punctul 3 influenteaza punctul 2 si depinde in mare masura de managementul aeroportului.
Privind piata din Romania astazi, putem face urmatorul clasament (bazat pe ceea ce prezinta aeroporturile pe site-urile lor)


                              Pasageri         Dest.      Companii aeriene
Aeroportul Otopeni            13.820.428       78         29
Aeroportul din Cluj           2.782.401        47         10
Aeroportul Timisoara          1.517.309        19         7
Aeroportul Iasi               1.256.640        26         9
Aeroportul Sibiu              700.353          15         5
Aeroportul Craiova            493.056          11         2
Aeroportul din Bacau          447.531          10         2
Aeroportul din Suceava        350.342          10         2
Aeroportul din Oradea         220.012          1          1
Aeroportul din Constanta      129.235          5          5
Aeroportul din Satu Mare      75.692           3          2
Aeroportul din Targu Mures    63.794           6          1
Aeroportul din Tuzla          17.331      
Aeroportul din Arad           11.367           2          0
Aeroportul din Baneasa        569              0          0
Aeroportul din Maramures      2.621            2          1
Aeroportul din Tulcea         158              0          0


Clasamentul de mai sus trebuie privite nu doar prin prisma numarului de calatori ci si prin numarul de destinatii acoperite si al companiilor ce opereaza. Se poate observa ca pozitiile 1-5 adica pana la Sibiu inclusiv au un portofoliu sanatos. Urmatoarele trei, (Craiova, Bacau si Suceava) desi au un numar mare de pasageri sunt captive fata de una sau doua companii.   
Oradea este un caz de exceptie, desi are un numar relativ mare de calatori 220.012, are o singura destinatie regulata, Bucuresti, si o singura compania care opereaza, Tarom. Aeroportul intr-un avion.
Targu Mures se zbate sa reintre pe piata dupa ce a fost inchis mai bine de un an si are concurenta Clujului la mai putin de 70 de km (in curand in regim de autostrada, iar companiile de aviatie se uita si la perspective).
Restul pot fi considerate failed (inclusiv Constanta).
Acum, DACA vor fi in stare sa finalizeze investitia, Aeroportul Brasov cu un bun management ar putea concura ca volum de activitate cu Sibiul, avand urmatoarele atu-uri:
- se afla in proximitatea celei mai dezvoltate zone turistice a Romaniei. Acesta se poate constitui intr-o sinergie, cu conditia dezvoltarii turismului organizat de grup. De ce nu Otopeni? Pai insemna 3 ore in plus: 2 ore pe drum si ora diferenta de stationare intr-un aeroport mare fata de unul mic, cel putin la plecare, ceva mai putin la sosire.
- din aceleasi motive poate atrage pasageri inclusiv din zona Sibiului (daca va opera complementar nu concurential cu acesta, in ceea ce priveste destinatiile)
Sau poate sfarsi precum Tulcea care in lipsa unui turism organizat, care sa duca clientii cu chartere, este un aeroport mort.           
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

julienb

(...)
Astfel, comisia de licitaţie a desemnat câştigătoare firma SC Construcţii SA Sibiu şi a finalizat raportul procedurii care a fost avizat necondiţionat de către ANAP, în data de 13 mai 2019.
Valoarea propunerii financiare ofertate de SC Construcţii SA Sibiu a fost de 145.275.491,42 lei (inclusiv TVA), din care proiectul tehnic înseamnă 4.912.697,77 lei, iar execuţia Terminalului totalizează 140.362.793,65 lei. Conform contractului, termenul pentru realizarea documetanţiilor de proiectare este de 3 luni, iar durata de execuţie a lucrării este de 9 luni.

Sursa:
https://www.arenaconstruct.ro/cine-va-construi-noul-terminal-al-aeroportului-din-brasov/?utm_source=Newsletter__Newsletter&utm_medium=bilka.ro&utm_campaign=newsletter_524630


TibiV

Executia doar 9 (noua) luni ?!?!...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

Suprafata desfasurata de 12000 mp, structura metalica... este realizabil.
Oricum, nu cred ca vor avea bani deci se va amana din motive independente de constructor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

andrei_rou

#327
Eu despre Constructii SA am auzit lucruri proaste ( de ex. tribuna de la stadionul din SB). A colaborat cineva cu ei? Puteti sa dati referinte bune? Sau in afara de lipsa banilor o sa avem un constructor care va tărăgăna lucrurile... Oricum dintre cele 4 firme care au participat la licitatie, e cea mai proasta variantă posibilă... Dar vom vedea :/
Prin această alegere au pierit si sansele infime care erau sa se deschida aeroportul in 20 20..

voicul

Primul aeroport făcut după Revoluţie: a fost desemnat constructorul terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov FOTO

Consiliul Judeţean Braşov a anunţat marţi câştigătorul licitaţiei pentru construirea terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov, primul din România realizat după Revoluţie. Dintre cei patru participanţi, a fost desemnată câştigătoare firma Construcţii Sibiu, cu o ofertă de 145,27 milioane de lei. Durata contractului este de 12 luni, dintre care trei luni de proiectare şi nouă luni pentru execuţie.

"Interes major al constructorilor pentru proiectarea şi construirea Terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov. După o competiţie acerbă, la care s-au înscris patru agenţi economici a căror departajare s-a făcut după criteriul ,,cel mai scăzut preţ ofertat", licitaţia a fost adjudecată de SC Construcţii SA Sibiu. Această firmă execută în prezent şi contractul pentru proiectarea şi construirea celor nouă obiecte din cadrul Aeroportului", se arată într-un comunicat al Consiliului Judeţean Braşov.

În data de 18 decembrie 2018, Consiliul Judeţean Braşov a lansat licitaţia pentru realizarea obiectivului ,,Aeroportul Internaţional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a – Proiectare și Execuție Lucrări de Construcții și Instalații Obiectul Terminal de Pasageri".

Patru operatori economici au ofertat proiectarea şi execuţia Terminalului, a cărui valoare totală estimată a fost de 184.671.650 lei (inclusiv TVA). Este vorba despre SC PORR Construct SRL București, Asocierea BOG'ART SRL – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA, SC Construcţii SA Sibiu şi KESZ Construcţii România SRL Cluj.

Verificarea documentaţiilor tehnice a reconfirmat faptul că toate cele patru firme au experienţa necesară pentru realizarea proiectării şi execuţiei Terminalului. În urma acestei etape de analiză, toţi ofertanţii au obţinut punctajul maxim, respectiv 25 de puncte. De menţionat este faptul că pentru atribuirea contractului, oferta tehnică poate cumula un maxim de 25 de puncte, restul de 75 de puncte fiind obţinut în urma ofertării financiare, respectiv preţul cel mai scăzut.

Ţinând cont că toţi ofertanţii au obţinut maximum de puncte după etapa de evaluare a ofertelor tehnice, câştigătorul a fost desemnat în urma analizei ofertei financiare, respectiv ofertarea la preţul cel mai scăzut. Astfel, comisia de licitaţie a desemnat câştigătoare firma SC Construcţii SA Sibiu şi a finalizat raportul procedurii care a fost avizat necondiţionat de către ANAP, în data de 13 mai 2019.

Conform procedurilor de achiziţie publică ofertanţii au termen de contestaţie de zece zile, respectiv până în 23 mai. Însă, având în vedere faptul că departajarea participanţilor la licitaţie s-a făcut exclusiv luând în considerare preţul cel mai scăzut şi că întreaga procedură a fost monitorizată şi verificată de ANAP, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, are convingerea că nu există motive pertinente de contestare a rezultatului.

Valoarea propunerii financiare ofertate de SC Construcţii SA Sibiu a fost de 145.275.491,42 lei (inclusiv TVA), din care proiectul tehnic înseamnă 4.912.697,77 lei, iar execuţia Terminalului totalizează 140.362.793,65 lei. Conform contractului, termenul pentru realizarea documetanţiilor de proiectare este de 3 luni, iar durata de execuţie a lucrării este de 9 luni.

Proiectarea are ca scop realizarea unui terminal care să confere unicitate şi reprezentativitate Braşovului prin elementele arhitecturale şi închiderile faţadelor construcţiei, ţinând cont în mod obligatoriu de avizele obţinute de la instituţiile cu responsabilităţi în domeniu.

Planurile Terminalului de pasageri relevă o suprafață desfășurată de 11.780 mp (subsol, parter, etaj), la care se adaugă o suprafață de 510 mp, reprezentând terase construite deschise și acoperite în afara perimetrului construit.

Teminalul va fi dotat atât cu echipamentele necesare asigurării fluxului de transport şi bagaje (ascensoare, scări rulante, benzi transportoare), cât şi cu echipamente moderne de securitate, la standardele solicitate de către instituţiile statului care le vor opera: SRI, Poliţia de Frontieră, Vama.

https://www.economica.net/primul-aeroport-construit-dupa-revolutie-a-fost-desemnat-constructorul-terminalului-de-pasageri-al-aeroportului-international-brasov_168766.html

tom_sawyer

Quote from: voicul on May 16, 2019, 12:40:35 PM
Conform procedurilor de achiziţie publică ofertanţii au termen de contestaţie de zece zile, respectiv până în 23 mai. Însă, având în vedere faptul că departajarea participanţilor la licitaţie s-a făcut exclusiv luând în considerare preţul cel mai scăzut şi că întreaga procedură a fost monitorizată şi verificată de ANAP, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, are convingerea că nu există motive pertinente de contestare a rezultatului.

Licitaţia pentru realizarea terminalului a fost contestată de firmele clasate pe locul al doilea şi al treilea

Procedura de achiziţie publică prin licitaţie deschisă pentru realizarea Terminalului de pasageri al Aeroportului Braşov-Ghimbav a fost contestată, a anunţat, marţi, Consiliul Judeţean Braşov.

Atât ofertantul clasat pe locul al doilea, Asocierea Bog'Art SRL - SC UTI Grup SA - SC UTI Facility Management SA, cât şi cel de pe locul al treilea, KESZ Construcţii România SRL din Cluj-Napoca, au depus contestaţii, în 23 şi respectiv 24 mai, la expirarea termenul legal.

"În altă ordine de idei, Consiliul Judeţean Braşov a încheiat procedurile de achiziţie pentru două dintre cele trei autovehicule destinate Aeroportului. Este vorba despre o autospecială de pompieri echipată cu agenţi complementari pentru intervenţie rapidă şi o autospecială dotată cu agenţi complementari şi echipament de descarcerare. Achiziţia s-a desfăşurat pe loturi distincte, pentru fiecare utilaj în parte fiind depuse câte două oferte. Firma SC Grădinariu Import Export SRL a fost declarată câştigătoare, ea urmând să furnizeze ambele autospeciale la preţul total de 5.064.640 lei", se arată în comunicatul citat.

economica.net