Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

Poate am gresit eu imaginea. Ma refer la acest giratoriu care s-ar afla in plin A11 / DX11, si ma intrebam cum se poate acest lucru?
Macar sper sa nu fie o solutie finala.


pasadia

Eu intelesesem ca A11 va fi mai la vest de acel punct. Dupa ce trece peste DN1 se desprinde spre vest, pod peste Crisul Repede si va fi ocolit Santandrei pe la vest. Dar nu mai stiu sursa acestei informatii (vad ca pe harta proiectelor A11 trece printre Oradea si Santandrei).

RobertH

Da, in versiunea initiala cand proiectul era la CNAIR si nu s-au inteles sa imbine cele doua proiecte (drumul de legatura A3-Oradea si A11) ca la Braila, e cum e pus pe harta API.
De atunci, dupa ce a preluat CJ Bihor proiectul , s-a modificat traseul A11 cum zice pasadia.




GIV

deci, pana la urma capatul dinspre oradea o sa fie ca in poza lui robert ^  nu ca pe harta api?

lucianluci96

#379
Am gasit o poza din 2020, nu stiu cat de actual mai e traseul. (Sunt 2 variante, dar cred ca varianta 2 e cea mai aproape de realitate si cred ca la asta se refera si @pasadia)



@Sau poate varianta lui RobertH e mai actuala.

Desi am vazut o varianta oficiala care arata cam asa si asta inseamna ca ar fi varianta 1 :


EugenRo

Quote from: GIV on December 03, 2021, 08:33:09 PM
deci, pana la urma capatul dinspre oradea o sa fie ca in poza lui robert ^  nu ca pe harta api?

Pe pagina de FB a lui Ilie Bolojan apare asa:


sursa: https://www.facebook.com/photo/?fbid=404084441076269&set=pcb.404084487742931

De aceea am lansat intrebarea..

dr4qul4

@GIV, e asa cum zice RobertH. 
Pentru ca el este the MAP keeper :).  Adica el este cel care are grija de harta API. De obicei nu pune planurile decat atunci cand sunt clare, tocmai pt a evita confuziile.
Momentan nu se stie traseul exact al A11. Abia dupa ce e gata AMC2 din SF vom afla . Si tot atunci va aparea si pe harta API.
toate proiectele propuse de pe harta API nu sunt definitive. Au un grad mare de incredere, dar pot fi modificate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

RobertH

#382
De aia nici nu am modificat pe harta API. Is o gramada de informatii contradictorii, chiar si in postarea fostului ministru Drula e varianta 2.

In mare parte e din cauza ca fiecare politician foloseste tot felu de poze si planse, unele vechi si din diverse stadii. Vedem cand mai avanseaza lucrarile la SF.

Daca e o sa o luam logic, absolut nimeni nu vede sa aiba sens ca A11 sa se descarce intr-un giratoriu care a fost propus pentru zona industriala si conexiunea aia foarte ciudata cu centura. Dar deocamdata eu nu pot sa imi dau seama ce decizii va lua Bolojan. Uneori pare ca el vrea ce e mai ieftin si rapid. Ceea ce e ok la primarie pe proiecte mici dar la infrastructura mare nu e bine pe termen lung. 

Mersul trenurilor

Pai parca abia a fost semnat un nou contract pentru SF deci o sa ramana doar varianta mai logica, tinand cont ca bucata aia deja o sa se construiasca acum.

GIV

Salutari

in ce etapa a elaborarii unui proiect de autostrada se stabileste impartirea pe loturi?

eram curios daca s-au presupus macar eventualele sectoare pt acest drum de mare viteza asa cum a fost facut si pt a7 desi nici acolo nu am fost atent cand s-a descis actuala "imparteala" 

bogdymol

#385
Politicienii romani si maghiari discuta despre legarea drumului express M44 din Ungaria cu A11 din Romania in zona Bekescsaba/Salonta.

Postare de astazi a lui Iustin Cionca, presedintele CJ Arad, pe facebook:

Quote
Guvernul ungar este interesat de racordarea drumului expres Arad-Oradea la rețeaua ungară de autostrăzi și drumuri expres!

Am avut o întâlnire cu președintele Consiliului Județean Békés (Ungaria), referitoare la interesul guvernului ungar de a conecta drumul expres Arad-Oradea la drumul expres M44 din Ungaria, care face legătură între Békéscsaba și autostrada spre Budapesta. Guvernul ungar a anunțat că realizarea drumului M44 este o prioritate regională.

Conectarea M44 la drumul expres Arad-Oradea se va putea realiza în zona Salonta, pe ruta Békéscsaba-Sarkad-Kötegyán-graniță-Salonta. Din cauza restricțiilor de mediu în lunca Crișului Alb și al Crișului Negru, alte posibile puncte de racordare, aceasta a fost considerată varianta optimă de către partea maghiară.

Partea maghiară m-a informat că demarează un studiu tehnic pentru analizarea circumstanțelor și condițiilor racordării M44 la drumul expres Arad-Oradea. Rezultatul studiului va fi transmis Consiliilor Județene Arad și Bihor, respectiv Guvernului României.
Un astfel de record ar fi posibil prin crearea unui nou punct de trecere a frontierei. În Ungaria drumul expres este construit deja până la Lakitelek, deci ar mai rămâne de realizat doar câțiva kilometri până la graniță.

Așa cum am afirmat permanent, drumul expres Arad-Oradea creează dezvoltare, iar oportunitatea sa a fost recunoscută foarte rapid și de autoritățile de la Budapesta. Prin conectarea acestui drum la rețeaua maghiară de drumuri expres și autostrăzi, putem spune că drumul expres Arad-Oradea ar dobândi nu doar o importanță zonală, ci una euroregională, ceea ce confirmă calculele noastre din momentul în care Consiliile Județene Arad și Bihor, respectiv primăriile Arad și Oradea au început acest demers.
Pe partea maghiară, a fost constituit Grupul de Lucru al Conectării Drumurilor Expres Ungaria-România, condus de Zsolt Thorockay, din cadrul Ministerului Inovației și Tehnologiei. Grupul s-a reunit la Gyula, Ungaria, unde a fost luată în discuție joncțiunea cu drumul expres Arad-Oradea.

Ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Arad-Oradea a fost dat în luna august 2021. Până astăzi, au fost elaborate analiza multicriterială și studiul arheologic și a fost stabilită varianta de traseu.
Sunt în curs de elaborare documentațiile privind ocuparea terenurilor, studiul de evaluare a impactului asupra mediului, planurile urbanistice zonale, documentațiile pentru obținerea unor avize și acorduri.

@ionut: poate ar trebui redenumit topicul in Drumul Expres 11 si mutat de la grupul de autostrazi la cel de DX?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

marinul

Nu e doar dx, o sa aiba sectiuni si de autostrada

RobertH

Si cel mai probabil nu va fi DEx11 pentru ca ar fi prea logic.  :lol: 

bogdymol

#388
Quote from: marinul on January 06, 2022, 12:55:30 PM
Nu e doar dx, o sa aiba sectiuni si de autostrada

Aia stiu. Dar banuiesc ca nu o sa ii spuna A11 pe primii 30 km, apoi DX11 pe urmatorii 50, apoi iarasi A11 pe ultimii 30.

edit: acuma mi-am adus aminte ca in Anglia este exact asa pe unele drumuri. De exemplu A1 (la ei DN-urile au in fata litera "A") isi schimba denumirea de 8 ori pe toata lungimea, intre A1 si A1(M).

A1 e drum national, in zona de sud 2+2 cu separator median dar fara banda de urgenta, cu majoritatea intersectiilor denivelate, dar si cu cateva giratorii si accese la proprietati sau drumuri secundare. In zona de nord la granita cu Scotia e in principal drum normal 1+1, cu cateva portiuni 2+2.

A1(M) e la standard complet de autostrada.

Sper sa nu vedem asa ceva si la noi.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

@bogdymol,

clar NU va fi A11-DX11-A11 - pentru ca ar fi mult prea logic... 

Mai degraba va fi A11 pe primii 30 km (caci este "varianta" A1), apoi DX13 (sau DX31, caci va "lega" A1 de A3 - sau A3 de A1...) pe urmatorii 50, apoi A31 pe ultimii 30 (caci este varianta "A3")... Cam ca la la DN-uri...

Pana acum s-a vazut ca asta este nivelul de gandire la "ganditorii transportului rutier". :(

PS
In plus, ar avea avantajul de a inaugura 3 "drumuri de mare viteza" pe vreo 110-120 de km, nu doar unul singur...  8)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)