Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

realfanady

QuoteEvident se poate discuta de o etapizare, capetele clar sunt mai importante, adica exact zonele de A. Plus eventual inca vreo 5-6 km dupa Chisineu-Cris (spre Oradea), ca sa nu se iasa acolo in oras, si facut un nod provizoriu unde DX se apropie de D79. Iar partea centrala facuta abia peste 10-15 ani, cand om vedea ca la iesirea provizorie de la Chisineu-Cris se produc ambuteiaje. Si daca nu, nu!

De acord, dar as adauga la cele sus mentionate si partea ce ocoleste Salonta, care sa fie un fel de centura.


Kidu

De asemenea, privesc cu rezerva tot ce promit astia in perioada asta.

alecu26

Se scoate certificate de urbanism pe SF ul din 2008? bun asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexa_adrian2001


alecu26

Exact. Ciorba reincalzita. Citez:

" Studiul de fezabilitate a obținut avizul Ministerului Transporturilor nr 16/18 din 25.02.2008 și al Consiliului Interministerial nr 7 din 04.03.2008, conform HG nr.696/2.07.2008"
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

StefanCelMare

#81
A11 ar putea aduce bani frumoși dacă ar fi taxat.
Reprezintă conexiunea între cele două culoare de Autostradă de la nord și sud.
Dar eu unul chiar nu cred că conexiunea asta se va face în România.
Presimt că ungurii ne-o vor lua înainte și vor face ei ceva de la Szeged spre Debrecen (DX poate), moment în care motivația financiară se va reduce considerabil.
Nu e doar incapacitatea noastră de a face Autostrăzi, mai e și nevoia mare de a face și în alte părți în România (ai priorități 0 deja PiSi care costă ca naiba, și Centura București, apoi mai ai și tunelul de pe Lugoj Deva, mai ai și nevoie de ceva infrastructură în Moldova, că te taie oamenii pe bună dreptate... asta ca să nu mai menționăm A3 cel puțin până la Nușfalău, dacă nu din alte motive, pentru viaductul ăla aproape terminat, care a costat ceva și ar fi stupid să îl lăsăm abandonat).

horatiu.cosma

Măcar dacă ar arde acele proiecte despre care vorbești bani serioși. Fiindcă bani chiar sunt. Din păcate cheltuielile CNAIR pentru construcția de autostrăzi sunt jalnice, chiar mă uitam în sintezele NGC. Anul ăsta cred că am atins un nou minim.

NGC

Platile sunt asa de mari si dese incat ajunge sa fac un update pe luna. Trist! Foarte trist!

Gendan

[off-topic. Sort of]

Care sunt sansele ca A7 sa prinda executia in urmatorul ciclu financiar? Poate nu ar fi rau ca A11 sa fie noul A10 (ok, done right), sa reusim sa ducem spre 100% utilizarea de fonduri.

[off-topic]

vancouver

A7 este pregatit pe FIDIC ROSU. Acum se lucreaza deja la proiectarea DE DETALIU. In circa 1-2 ani o sa avem proiectele gata, aviz de mediu gata, exproprieri daca se vrea incepute, arheologie daca se vrea facuta. Cand se vor decide firmele care sa execute lucrarea, acestea vor primi AC in cateva zile dupa semnarea contractului si nu vor avea nevoie sa mai proiecteze nimic, nici sa ceara vreun aviz in CTE CNAIR, care sa dureze cateva luni - imediat se pot apunca de executie. Fiind relief usor, in 1,5-2 ani vor fi gata. In mod normal A7 poate avea segmente gata in 2024 si complet Ploiesti-Pascani gata in 2025-2026.

A11 poate de asemenea sa intre pe 2021-2027 (+2 = 2029), dar e FIDIC GALBEN. E plauzibil sa dureze 2-3 ani licitatiile. Apoi urmeaza proiectarea, ca 1 an. Apoi avizele, 1 an, apoi mutari de utlitati, 1-2 ani, abia dupa ce toate sunt rezolvate curge termenul contractula de 2 ani pentru executie. Total 7-8 ani. Daca se incepe imediat cu licitatiile inca merge.

Si daca chiar nu ajung banii, se pot face imprumuturi cu dobanda aproape zero la BEI/BERD. De asemenea se poate cere firmelor sa reduca turatia, si sa intre cu lucrarile in anul 2028, cand deja e disponibila inca o tura de bani. Iar la final de 2028 sa fie gata.

Deci nu va fie frica. Daca se incepe treaba pentru bani exista solutii destule.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

StefanCelMare

Pentru a duce la 100% utilizarea fondurilor din actuala execuție probabil va fi folosit A3 spre graniță.
E proiect complet, are AM, are AC, are și licitații deja pornite.
A11, după cum se menționează, realist undeva după 2025 ar putea intra efectiv un constructor în teren.

NGC

Dupa cum se stie deja, astazi a fost lansata licitatia "PROIECTARE SI EXECUTIE ,,Legatura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia)".

Valoare estimata: 546.398.173,00 RON fara TVA

Durata contractului: 90 luni (6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor)

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 03.04.2020

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestru I al anului 2020.





Va fi profil de drum expres intre aproximativ km 6+400 si km 18+950. ;)

NGC

Documentatia poate fi descarcata direct de aici, fara sa va incurcati cu SICAP. ;)

pasadia

Vrei sa spui că atunci când vor construi A11/DX11 vor face inca un pod peste Criș, mai în aval de cel din proiectul drumului de legătură? Cam stupid...