Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Conceptul de expropiere nu tine cont de vointa unui primar. ;)

kumar

^ Si cum ar putea expropria primaria din Oradea (asociatia) un teren, sa zicem, din Salonta?

vancouver

Cand un proiect este declarat de guvern de utilitate nationala, atunci exproprierile se fac, indiferent de vointa proprietarilor sau autoritatilor locale. Exista lege speciala in acest sens. Beneficiarul lucrarii, cel care incheie contractul, trebuie sa fie o autoritate a statului roman. Poate fi o autoritate centrala sau una regionala. In cazul nostru trebuie sa se creeze intai aceasta autoritate regionala, care nu va fi primaria din Oradea, ci o autoritate creata la initiativa unor primarii. Aceasta autoritate devine egala cu CNAIR si poate absorbi fonduri, respectiv devine autoritate contractanta. Autoritatea contractanta da unei firme de avocatura sa faca exproprierile in numele statului roman si asta a fost.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Exproprierea ar fi singura operațiune care ar rămâne la centru, dar în rest, o autoritate regională ar putea liniștit să se ocupe de restul chestiunilor (licitații, pregătire SF, PT, certificat de urbanism, avize, comunicare cu CE, trimis aplicații de finanțare, decontat bani, management de proiect etc). Iar pentru exproprieri, va trebui să trimită documentația la MT, care să o pună în dezbatere și circuit și să fie adoptate prin HG. Nu e așa o mare problemă asta. Un beneficiar responsabil ar trimite documentația de exproprieri la MT imediat după stabilirea soluției tehnice și a culoarului, nu în ceasul al 13-lea, după licitațiile de construcție, când constructorul vrea să intre în teren și nu poate. Până la momentul lucrărilor exproprierile ar fi de mult finalizate în varianta performantă.

ghrt

Quote from: tom_sawyer on December 11, 2018, 01:01:58 PM
Ma gandesc ca daca Europa a dat bani pentru podul Vidin-Calafat, ar fi pacat sa nu-l puna in valoare prin finantarea segmentului Oradea-Arad din Via Carpatica.

A fost o investiţie relativ eronată, deoarece Vidin-Sofia nu se va construi în viitorul previzibil, iar după ce va intra Serbia în UE nu mai are rost. Spun relativ că mi-ar place să văd nişte poduri mai simple (1x1+pietoni şi biciclişti) pentru fiecare pereche de oraşe de la malurile Dunării. În prezent din Vidin spre sud nu sunt drumuri care să ducă flux de trafic greu serios.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Inca o data atrag atentia ca in Germania NU EXISTA DRUMURI EXPRESS cu rol de tranzit si nici mai lungi de 30-40km. In Austria exista unul singur de 110km, cel mai lung, restul tot asa, max 40-60 km.

NUMAI PROFILUL DE AUTOSTRADA SUPORTA MAI MULT DE 3.000 DE CAMIOANE PE ZI.
NUMAI PROFILUL DE AUTOSTRADA POATE FI CONDUS CONFORTABIL TIMP INDELUNGAT.

Drum express pentru centura Oradea = da, e OK.
Drum express Bucuresti - Otopeni = da, OK. (DN1 cu 3 benzi)
Drum express Bucuresti - Titu = OK, pentru ca traficul de tranzit cu camioane multe merge fie pe A1, fie pe A3, nu o sa mearga pe la Titu.

dar
drum express Arad-Oradea = ooooo, nuuuuu
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Kidu

Foarte ciudat cum taman asta s-a discutat si la "Parcare" unde frunzaverde pare sa nu aiba nicio problema cu un drum expres Bucuresti-Iasi, o distanta mai mare de cel putin trei ori decat Arad-Oradea.  :-[


nenea_hartia

#53
Quote from: horatiu.cosma on December 11, 2018, 01:57:54 PM
Exproprierea ar fi singura operațiune care ar rămâne la centru
Nu numai asta, dar vor umbla după avize și autorizații tot pe la București sau pe la regii și societăți de stat cu puterea de decizie prin alte părți (MAI, MApN, MT, CNAIR, CFR, Autoritatea Aeronautică, Mediu, Transgaz, Romgaz, Conpet, Transelectrica, ANCPI, ANIF, Apele Române, MADR, OSPA, consilii județene, etc, etc, etc). Dacă se dorește să li se dea la gioale, li se va da foarte ușor.

horatiu.cosma

Exact în aceeași situație e și CNAIR. Avizele alea trebuie luate, indiferent cine e beneficiarul.

nenea_hartia

^ Sigur că da, dar eu spuneam că dacă cineva vrea să blocheze un astfel de proiect, ca să arate că nu se poate face nimic fără voie de la centru, atunci îl va bloca. Folosindu-se de respectivii avizatori.

horatiu.cosma

Asta da, dar e puțin probabil. Avizele în general se discută la nivel de funcționărași, nu are timp directorul sau ministrul să se uite la ultimul aviz de la transgaz ca să îl blocheze. În general în domeniul ăsta nu prea există conspirații de genul, ci doar multă prostie și indiferență. Lucrurile se mișcă dacă cineva îi bate la cap, îi sună non stop, stă pe capul lor. Un bun exemplu e Oradea, care prin implicare și prin bătut constant la cap, și-a făcut multe proiecte de la centru, indiferent de guvernare.

Kidu

Daca vine ordin de sus pe linie politica ai sa vezi cum o sa li se trezesca brusc interesul pentru astfel de avize.

Adi.roman

#58
Presupun ca acum se poate muta acest fir in domeniul drumurilor expres?



https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/posts/831527073876544

QuoteDRDP Timișoara împreună cu reprezentanții CNAIR a depus în această dimineață, la CJ Arad și CJ Bihor, documentația necesară obținerii certificatului de urbanism în vederea demarării procedurilor pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a Drumului
Expres Arad - Oradea.

Valoarea estimată a investiţiei este de 1.356.000 mii Euro.

Caracteristici tehnice
Lungime drum expres: 134,628 km, din care:
- profil autostradă cu 3 benzi de circulație pe sens: 14,640 km;
- profil drum expres cu două benzi pe sens: 76,460 km;
- profil autostradă cu două benzi de circulație pe sens: 43,528 km;
- drum de legatură DC71 (două benzi): 4,490 km;
- drum de legatură DJ 797 (două benzi): 3,550 km;
- drum de legatură - Ocolire Chișineu Criș: 4,950 km;
- drum de legatură DJ 792 C (două benzi): 3,250 km;
- drum de legatură DJ 709 B (patru benzi): 4,700 km.

Lăţimea platformei pentru drumul expres: 22,00 m;
Lăţimea platformei pentru profilul de autostradă cu 3 benzi pe sens: 33,50 m;
Lăţimea platformei pentru profilul de autostradă cu 2 benzi pe sens: 26,00 m;
Lăţimea platformei pentru drumurile de legătură cu 2 benzi: 10,00 m;
Poduri, pasaje, viaducte: 66 buc;
Noduri rutiere: 12 buc.

Județul Arad
- Lungime profil drum expres cu două benzi pe sens: 18,50 km;
- Lungime profil autostradă cu două benzi de circulație: 43,528 km;
- Noduri rutiere: 5 buc.

Stadiu actual:
- Studiul de fezabilitate a obținut avizul Ministerului Transporturilor nr 16/18 din 25.02.2008 și al Consiliului Interministerial nr 7 din 04.03.2008, conform HG nr.696/2.07.2008.
- Obținerea Acordului de Mediu
- Pregatirea documentației pentru achziția publică pentru proiectare și execuție

Sursa de finanțare: Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM)

Proiectul a fost prezentat, primarilor din județul Arad pe teritoriul cărora va trece drumul și locuitorilor județului Arad, de către Directorul General Regional al DRDP Timișoara, Cristian Ilie Ispravnic, în cadrul unei conferințe de presă susținută la Prefectura județului Arad.

NGC

Alt proiect matur pe baza de SF din 2007 / 2008. ;) :lol: