Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GIV

@Konter  ca merita sau nu, ramane de vazut. dar asta nu inseamna ca o sa dea navala cu mii de muncitori. cred ca daca relocheaza trebuie sa plateasca si diurna -sper sa nu gresesc.

dumbravaandrei

Iar dacă muncitorii lor din Moldova n-au c.i de românesc, greu tare cu permisele de muncă...

alecu26

Nu ar trebuii sa se știe deja câștigătorii?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Nove


handrei

Din pacate si aici s-a amanat anuntarea castigatorilor.
Noul termen este 18.10.2024.

Johnny1711

Pai s-a trecut măcar de evaluarea tehnica la vreunul dinte loturi ? ???

EugenRo

CARIOCA DE WEEEND:



Vazand aplombul de a face centuri a lui I.Bolojan in zona Oradea (si n-o spun deloc ironic) si neintelegand cum DX16 pleaca de Arad, se varsa in centura Oradea, din care continua DN1Y ca apoi sa reapara DX16, s-ar putea ca dupa 2030, I.Bolojan sa vina cu aceasta idee.

Aparent, ar fi o dublare, dar de fapt, poate fi considerata varianta continua si mai RAPIDA pe directia Bors-Arad.
Mai complicat cu finantarea unui asemenea proiect, dar, nu se stie ce ne mai aduce traficul.  O:-)

handrei

#952
Varianta propusa a fost una dintre variantele originale pentru DeX16. S-a renuntat la ea. Bolojan prefera sa aduca drumurile cat mai aproape de oras, spre deosebire de alte localitati unde centura sau autostrada e la distanta considerabila.
Este avantajat astfel traficul local.
Alt motiv pentru traseul actual: pasajul Mestesugarilor, o strapungere in oras peste centura si calea ferata, care a putut fi inclusa in proiectul expresului.

Mai plauzibil as vedea in viitor o mini centura de sud a Santandrei, cam acelsi traseu, doar ca ar incepe mai devrem, din Nojorid, si nu ar mai trece si Crisul. Ceva ce ar fi practic o continuare a inelului metropolitan(s-ar conecta acel drum desenat cu albastru de jos, cu centura Santandrei , desenata tot cu albastru, in partea de sus).

handrei

Din pacate, la fel ca pe lotul 1, si pe lotul 3 s-a amanat data pentru evaluarea tehnica: initial era 19.09.2024 acum este 01.11.2024.
Deci inca nu aflam posibilii castigatori.
Se pare ca administratia actuala incearca la maxim sa amane aceste drum, si nu numai (vezi A3).
Poate insa ca viitoarea administratia va fi condusa de "cineva" din zona, care va proritiza altfel unele proiecte majore de infrastructura.

vancouver

#954
Amanarile nu au nici o legatura cu vreo dorinta a administratiei. Daca habar n-aveti mai bine intrebati.

Amanarile sunt cauzate de cererile de lamuriri suplimentare ale firmelor care vor sa oferteze. Este suficient ca o singura firma sa aibe intrebari, autoritatea trebuie sa raspunda. Raspunsul trebuie apoi transmis obligatoriu tuturor (adica sa fie public) si astfel toti doritorii pot vedea acea lamurire si isi pot eventual ajusta oferta. Pentru ajustarea ofertelor este nevoie de un timp rezonabil, de aceea se amana. Pe de alta parte orice lamurire poate duce la noi intrebari.

Deci e fix invers, nu autoritatea provoaca amânarile, ci ofertantii.

Iarasi acelasi tip de judecata simplista si care ma revolta: au loc 2 evenimente care evident nu au nici o legatura, dar noi vrem neaparat sa ne dovedim inteligenta conspirationista, si tragem concluzia: 1. Se amana licitatiile. 2. Statul pare ca nu are bani, cheltuind nemasurat cu pensii si altele. CONCLUZIE: Statul trage de timp. Dar intreb si eu, voi chiar nu va puneti niste intrebari:
- mai al naibii, chiar la toate licitatiile statul asta prost amana data depunerii? De 20 de ani incoace!
- daca statul vrea sa amane, de ce scoate la licitatie pe SEAP proiectele? De ce nu mai asteapta?
- daca statul vrea sa traga mata de coada, de ce nu da de la inceput un termen mai generos?
- ce sens au amanarile astea la proiecte cu valoare mica, de exemplu la licitatiile pentru studiile de fezabilitate. Ori aici disctam de valori infime.

Mai ales intrebarea asta: "De ce nu se da de la inceput termen 1 sau 2 ani?" Ce sens are jocul asta de a da un termen si apoi amanari si iar amanari?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Vorba ta, dacă habar n-ai, mai bine întrebi. Discuția era despre amânarea anunțării câștigătorului, nu despre amânarea depunerii ofertelor (care s-a întâmplat deja).

Dar dacă vorbim despre subiectul depunerii ofertelor, nici aici nu ai dreptate. Să luăm exemplu drumul de legătură de la Timișoara. Licitație lansată pe 30 octombrie 2023, vreo 100 de clarificări răspunse de CNAIR în noiembrie, oferte depuse pe 4 decembrie, fără nicio amânare. E perfect fezabil, fiindcă acele clarificări vin pe parcursul perioadei de timp dintre lansarea licitației și depunerea ofertei, iar CNAIR poate să se miște rapid cu clarificările, imediat ce vin, cot la cot cu elaboratorul SF, că nu sunt întrebări complexe, mai ales pe FIDIC Galben, ce să necesite multă analiză tehnică. În schimb e foarte adevărat că cei din CNAIR amână cu lunile unele licitații, nu răspund la clarificări, fiindcă le e lene, după care răspund în bătaie de joc, am citit mii de răspunsuri, toate copy paste, de tipul "e responsabilitatea viitorului antreprenor, e contract de proiectare + execuție, deci să se descurce, dar să depună o ofertă acum".

kumar

^^ Dacă statul pregătește prost licitațiile normal ca o să fie amânări în toate fazele procesului. Totul din cauza autorității!

vancouver

#957
@horatiu.cosma da, ai dreptate, uneori CNAIR raspunde cu intarziere din lene sau pentru ca nu sunt capabili, sau poate pentru ca sunt in concediu... Sau poate chiar pe bune sunt suprasolicitati, nu stim cu exactitate. Nu iau apararea in vreun fel CNAIR.

Dar in sine clarificarile sunt cerute de antreprenori, asa ca indirect ei produc aceste amanari (au acest drept si este extrem de important sa ramana asa). Nici vorba ca amanarile sa fie produse in vreun fel intentionat de "administratie" - cum insinueaza @handrei, adaugand ca poate urmatoarea administratie o sa faca altfel - ceea ce evident este imposibil, pentru ca "administratia" la care el se refera, adica cea care se schimba, partea politica, are zero, dar absolut zero influenta la aceste amanari.

Iar teoria pe care o vad insinuata de asemenea deseori, conform careia amanarile au loc din cauza ca nu sunt bani, asta este la fel de gresita. Cel putin pe moment. Repet, daca nu ar avea bani si ar vrea sa amane, nu ar amana cu 3 saptamani, apoi iar cu 3 saptamani si tot asa, ci ar da de la inceput 5 luni. Sau ar amana publicarea in SEAP.

"Sumarizam":
Exista 3 actori in ecuatia asta.
- antreprenorii cer clarificari (depinde daca le cer imediat, sau dupa cateva zile, dar le trebuie si lot timp sa se uite pe docu)
- CNAIR raspunde; asta dureaza, instantaneu e clar ca nu pot sa raspunda, uneori nu se incadreaza in termen, deci trebuie sa amane sau suspende licitatia
- sfera politica ("administratia") nu are absolut nici un rol, nu exista vreun ordin venit de sus "mai lungiti-o" (sau daca exista, hai sa-l vedem).

Si poate ca nu s-a inteles mesajul esential: amanarile sunt si vor mai fi si fac parte din joc. Trebuie sa ramana asa, e bine asa. Nu trebuie criticate. Este esential ca firmele sa aibe dreptul sa ceara clarificari, este imposibil ca documentatia sa satisfaca pe oricine; este imposibil ca CNAIR sa raspunda mereu repede, mai ales daca vrem raspunsuri cat de cat serioase. NU ARE VOIE politicul sa-si bage nasul in treaba asta, ca nu poate decat sa faca treaba muci, asa cum face politicul de obicei. Nu avem voie noi, societatea civila, sa fim nemultumiti de amanari (daca sunt rezonabile).

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

doar de dragul preciziei, a existat o epocă în care adversarul venea la tine "dacă nu vrei să te contest dă-mi și mie 20% din lucrare" (erau termene strânse și contestațiile puteau duce la pierderea fondurilor) dar sper că a trecut definitiv. Ce nu a trecut e incompetența din caietele de sarcini care generează mult prea multe cereri de clarificări (pe bună dreptate) și un șir de răspunsuri care de multe ori merită publicate doar pe topicul "distracție maximă cu perle și inepții"...

roberthpop

@ vancouver   Totusi, exista un lucru pe care CNAIR l-ar putea face,anume postarea pe SEAP a unor Documentatii de Atribuire puse la punct,facute cum trebuie.Majoritatea sunt facute parca de oameni care nu au nici o legatura cu fenomenul! Si pe urma, normal,vin solicitarile de clarificari.Din pacate cele mai multe raspunsuri ale CNAIR nu fac decat sa adanceasca ,,misterele,, si sa sporeasca confuzia, dand nastere altor intrebari.
Si uite asa mai trece un an.Sper ca din acest an sa nu avem 2 CNAIR -uri care lucreaza la fel...
Roberth Pop