Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Konter

Participa la DJ-uri si cfr cu strabag, la cnair folosesc ARL.

dr4qul4

e si nume romanesc, nu sunt austriecii aia rai care ne fac drumrui proaste si au claimuri  :D
La DJ-uri nu ajunge pe TV, iar cei care se uita la TV  nu stiu ca ARL CLuj = Strabag.
Eu unul ma multumesc si cu 1 si cu 2, dar nu as zice NU nici la 3 sau 6.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Konter

#917
Kolin pare in top 3 ca si capabilitate dintre ofertantii turci de la noi, ar merita o sansa. Tot incearca de cativa ani si cum Nurol, Alsim, IC Ictas, Makimsan si Makyol n-au rupt norii poate reusesc ei sa lucreze in stilul UMB.

Cetatean

Sunt tare curios de ofertele financiare.

Ca si pronostic merg pe varianta 1.

- interesanta colaborare. Strabag cu Erbasu. Ambele au avut multe lucrari in zona,deci au toate conexiunile facute plus satii de asfalt betoane in zona.
- concelex,cona,dimex si aici o asociere destul de puternica...ma bucur ca firmele romanesti cresc,la Tureni vad ca se tureaza destul de bine.
- astia cred ca vor avea o oferta f buna dpdv financiar. Tot incearca sa intre pe piata,parca au luat ceva centura in Covasna/Harghita
- despre turci...tot astept sa inceapa mai in forta santierele.
- precon...cred ca sunt cu plapuma prea intinsa. Au alea doua centuri,ceva pe A3...sunt la maxim as zice.

rocklee

#919
Poate colaborarea lor este sa împartă lotul în două...
Dar am si o presimțire rea :-[
Cam mulți ofertanți...sa nu se lase cu multe contestati aici ...se pare ca sau invatat si turci cu contestestatile...si mai mult de atât...il avem si pe incurca lume ...Nea Beni... :D

GIV


Cetatean

Avantajul este ca aceste lucrari ar trebui sa fie manageriate de Consiliul Judetean Bihor,nu?
 La cum stim noi din legende si ce si cat sa construieste in jur la Oradea,conducerea consiliului judetean si echipa,probabil vor misca lucrurile.
Cel mai probabil documentatia are mukte probleme si e de datoria autoritatilor sa miste lucrurile.

Un feedback din partea cuiva care a lucrat cu CJ Bihor ne-ar ajuta mult,cel putin la nivel teoretic.

Ionut

S-a mai zis, chiar recent.
Toate cele 3 loturi sunt licitate și vor fi implementate prin CNAIR.

horatiu.cosma

#923
Să ne distrăm din nou de răspunsurile CNAIR la întrebările ofertanților de la licitații.

Întrebare: E ok materialul din gropile de împrumut puse la dispoziție de CNAIR pentru a face umpluturile?

Răspuns CNAIR: "Ofertantii vor evalua riscul ca omogenitatea pamantului sa fie diferita (de cea prevăzută în documentație) si vor cuantifica acest risc in oferta depusa." Ghicitul în stele, sportul preferat de CNAIR.

Solicitare: Să puneți la dispoziția constructorului întreg șantierul la momentul ordinului de începere, fiindcă altfel perioada de timp disponibilă de execuție va scădea față de termenul contractual, în lipsa întregului șantier de la momentul T0.

Răspuns: "...in implementarea contractului si numai in conditiile in care aceasta situatie va aparea, Autoritatea Contractanta va analiza aceasta situatie tinand cont de cauza care ar putea-o genera, iar in functie de aceasta cauza situatia se va trata conform prevederilor contractuale si a Documentatiei de Atribuire." Deci o să primească șantierul când o să-l primească.

O grămadă de planuri și detalii lipsă despre structuri, rosturi de dilatație, aparate de reazem, tabliere metalice, scurgerea apelor, podețe care nu apar în listele de cantități sau apar unde nu există de fapt în proiect, plus liste de cantități greșite, detalii la corpurile de iluminat care nu se pupă, specificații tehnice lipsă pe care CNAIR le aruncă la viitorul constructor.

Întrebare: În documentație scrie la partea de arheologie că viitorul constructor va trebui, printre altele, să se ocupe de "prelucrarea, conservarea, restaurarea și depozitarea materialelor arheologice descoperite, valorificarea patrimoniului arheologic descoperit (publicare, expunere)." Cum ar putea un constructor să estimeze azi în propria ofertă costul cu restaurarea unor eventuale vestigii îngropate?

Răspuns: "Estimarea costurilor Ofertanților include atât riscurile prezentate în Specificatii, cât și identificarea altor riscuri, situație care va fi soluționată de către părți, potrivit prevederilor legale și contractuale." Cred că și o înjurătură suna mai bine ca răspunsul ăsta.

Întrebare: în documentație scrie că viitorul constructor va trebui să pună la dispoziția CNAIR temporar și gratuit, asistență, mostre sau piese de testare, mașini, utilaje, instrumente, mână de lucru calificată, materiale, grafice și date de producție solicitate în mod obișnuit și/sau potrivit prevederilor Specificațiilor, pentru inspecție și testare, inclusiv echipamente de protecție. Ofertanții întreabă concret câte mașini, utilaje etc trebuie să pună la dispoziție, ca să își poată estima costurile în ofertă?

Răspuns: "Autoritatea contractanta a avut in vedere, la stabilirea cerintelor din Documentatia de Atribuire, participarea la procedura de atribuire a operatorilor economici cu experienta profesionala in realizarea acestui tip de proiect, care au cunostinte tehnice temeinice, în conformitate cu cele mai bune practici in domeniu."

CNAIR aruncă toate riscurile arheologice la viitorul constructor, inclusiv riscul ca autoritățile statului să întârzie emiterea de avize, să dea avize care se bat cap în cap și alte situații ce țin de stat. Ofertanții cer lămuriri, CNAIR răspunde "depune oferta doar cine vrea, v-am zis care sunt riscurile, referitor la costuri suplimentare, se vor aplica prevederile contractuale."

26km panouri antifonice doar pe lotul 1, va fi o priveliște de nedescris, ca în tunel.

Ofertanții cer avizele pentru relocarea utilităților și autorizația de construire, CNAIR spune că le va pune la dispoziție la startul contractului. Dar ei să oferteze acuma ce solicitări extra or fi prin acele avize.

Toate aceste răspunsuri în bătaie de joc înseamnă un singur lucru: fiecare ofertant va prevedea în ofertă bani în plus care să acopere aceste riscuri suplimentare aruncate de CNAIR în cârca privatului, bani pe care îi vom plăti noi.

26ld

Nu era vorba ca studiul de fezabilitate a fost contractat de consiliile judetene din Bihor si Arad si de aici toate tampeniile de mai sus rezultate din el? Sau am inteles eu gresit?

horatiu.cosma

Lipsurile din proiectul tehnic țin de CJ Bihor, restul perlelor din caietul de sarcini țin de CNAIR.

Feri

QuoteAu fost depuse astăzi 9 oferte pentru construcția lotului 3 al Drumului #Expres #Arad – #Oradea!
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) - PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina - Romania)
- Asocierea BOG'ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
- Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) - MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.  (Turcia)
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Romania)
- Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL - HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – Romania)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)
C.Pistol

GAC

Daca nu avem pe lista Porr, Strabag, Webuild, UMB, nu-i a buna.

bZ1-

ai Ozaltin, Nurol, Erbasu, chiar daca Erbasu n-a dovedit nimic momentan, sunt optiuni bune dupa parerea mea.

naivu

Sunt opțiuni bune, dar cele mai bune erau Strabag și Porr. UMB are mai mult decât poate duce pt următorii 2-3ani, WeBuild e și el destul de ocupat, dar Porr are un singur lot, PiSi4, iar Strabag am impresia că nu mai are nimic (cel puțin pe infrastructura mare).