Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

Si video cu tot lotul, mai lipsesc cativa parapeți de montar si cateva linii de desenat. Ce a ramas mai mult de lucru este pe DC71, care nu apare in video, oricum se poate deschide și fără finalizarea drumului comunal


handrei

#721
Multumim mult pentru filmare.

Asa cum se vede si pe filmare, primii km sunt DN1y, apoi DeX16.
Se va schimba numele acestui sub-forum? Adica, ar trebui sa avem si un topic separat pentru DeX16, unde sa fie mutate toate discutiile aferente?
Mie mi se pare un pic ciudat sa avem acest drum expres nou (Oradea - A3) care urmeaza a fi inaugurat in cateva zile, si sa nu existe un topic special pentru el.

Vlad94

@handrei, nu are rost sa se modifice. Dx16 are topic dedicat numit Centura Ocolitoare Oradea. Dar fiindca mai demult Dx16 nu exista si Dx11 ajungea pana la A3, s-a postat aici. Eu personal nu vad rostul unui nou topic fiindca discutiile pe acest tronson se vor diminua dupa inaugurare. Dar Ionut e seful :D

marinul

Indicatorul nu a fost montat de Strabag, presemnalizează nodul A3 de la Biharia. Scrie ca peste 2 km e ieșirea respectivă. De acord ca trebuie mutat sau modificat

bogdymol

#724
Adica daca vii de la Arad si vrei sa ajungi in Ungaria pe Autostrada, trebuie sa mergi pe DX11, apoi DX16, apoi DN1Y?

Suntem la ani lumina cand vine vorba de proiectarea drumurilor moderne...
  • denumiri de drumuri rapide schimbate fara logica
  • indicatoare care te ruteaza pe Drumuri Comunale in loc sa mergi pe Drum Expres (vezi indicatorul de Satu Mare de pe pagina anterioara)
  • Indicatoare care iti arata directia inapoi (ex: vii pe A1 de la Timisoara si Lugoj, ajungi la Arad, indicatorul te scoate tot spre Timisoara si Lugoj (de unde vii)
  • Indicatoare scrise de unii ce au tinut harta invers (ex: iesirea Arad Est este... la Vest de Arad)
  • Noduri intre 2 autostrazi in care poti ajunge pe contrasens si unde nu exista separator intre sensurile de circulatie (ex: A1/A6 la Lugoj, dar e la fel si aici la A3/DX16 sau cum ii spune)
  • Benzi de accelerare la intrarea pe autostrada suficient de inguste sa te simti un pic inghesuit, dar luuuuuuuuuuuungi de zici ca nu se mai termina pana vine zona cu linie intrerupta sa poti intra pe Autostrada (ex: vezi aici la Nadlac)
  • Distanta intre parapetul median si banda 2 nesimtit de mica (cred ca s-a remediat asta partial pe noile contracte)
  • Maxim 80 km/h daca picura un pic afara pe Autostrada, dar in acelasi timp max. 90 km/h pe orice Drum Comunal
  • Tot la categoria limitari de viteza: unele puse aiurea, fara nici un fel de legatura cu realitatea (ex: A1 inainte de Arad, limitat la 100 km/h in camp pentru ca?)
  • Benzi de urcare pentru vehiculele lente foarte inguste (claustrofobie pentru soferii de camion), si atat de prost marcate incat uneori nici nu te prinzi ca e banda de urcare (ex: A1 langa Giarmata, nu am vazut in viata mea un camion sa o foloseasca, toti cred ca e banda de decelerare pentru iesirea de pe autostrada)
  • Toate drumurile duc la Roma Bucuresti (ex: un exemplu, sunt o gramada)
  • Investim o caruta de bani pe indicatoare electronice moderne pentru a afisa non-stop, indiferent de conditiile de trafic sau meteo acelasi mesaj (ex: A1 langa Arad, indicatoarele zic tot timpul sa reduci viteza, orice ar fi)
  • Noduri noi de Autostrazi sau Drumuri Expres proiectate aiurea, unde fluxul principal de trafic trebuie sa "iasa" ca sa mearga pe directia principala (ex: A1/A11 langa Arad pe directia principala Bucuresti-Budapesta trebuie sa iesi; aici pe DX11 la Oradea trebuie sa iesi pentru directia Arad-A3, viitorul nod DX12 langa Craiova, pe ruta Pitesti-Tr. Severin trebuie sa iesi (drumul principal te duce in Craiova in oras); Pe A6 la Filiasi o sa trebuiasa sa iesi pe ruta Craiova-Tr. Severin, ca drumul principal te duce la Tg. Jio)

Sa mai continui? :madwife:

Da, stiu, sunt prostii mici astea, dar s-ar putea rezolva atat de usor cu un pic de vointa, si ar face viata utilizatorilor autostrazilor mult mai usoara si sigura.

Quote from: marinul on March 17, 2024, 10:38:01 AMCe a ramas mai mult de lucru este pe DC71, care nu apare in video, oricum se poate deschide și fără finalizarea drumului comunal

Pai si daca vrei sa mergi la Satu Mare, ce faci? O iei tot prin Oradea prin oras? Ca indicatorul zice ca trebuie sa treci pe DC71 daca vrei la Satu Mare, doamne feri sa mergi tot inainte sa dai de A3.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ciulpanescu

Quote from: marinul on March 17, 2024, 08:06:57 PMIndicatorul nu a fost montat de Strabag, presemnalizează nodul A3 de la Biharia.
Strabag nu stie ce le-a incredintat subcontractorilor?

handrei

A aparut si pe Hotnews un articol despre acest drum:
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-26981647-video-primii-kilometri-drum-expres-vestul-tarii-gata-deschidere-cum-arata-acum.htm

Un articol bun, la subiect, cateva comentarii:

Contra:
  • Titlul cam tendentios, chiar duce in eroare, nu stiu de unde au scos cifre de 35 de ani? S-au gandit cei de la revolutie sa faca acest drum atunci?? Daca ne uitam chiar pe primele pagini ale acestui forum, primele discutii (teoretice) despre existenta acestui drum apareau acum nici 6 ani.
  • Harta folosita de ei e foarte veche, include gresit si continuarea spre Arad( ceea ce ei au mentionat) dar si cele 2 sensuri giratorii, care de fapt nu s-au mai facut
  • Nu se mentioneaza nimic despre autoritatile locale, si implicarea lor, destul de importanta, pentru facerea acestui drum. Cine nu stie, crede ca este alt drum, ca toate celelalte care a pornit de la Bucuresti dintr-un birou.

Pro:
  • Au inclus ultima filmare din drona a colegului @marinul

marinul

@ciulpanescu dacă am zis că nu a fost montat de Strabag înseamnă ca nu face parte din contractul lor. Eu am răspuns la un mesaj care a fost șters despre un indicator de pe A3
@bogdymol dc71 a fost deschis tot timpul( cel puțin de cate ori am trecut eu pe acolo), s-a circulat ca pe un drum aflat in reabilitare. La trecerea peste CF, s-a semnat recent un contract pt semaforizarea trecerii peste cf, cu un alt constructor, deci o sa se mai lucreze pe acolo si după ce finalizează Strabag, dar se va circula decent

shift2rail

harta hotnews este confuza, unde anume se inteapa DX11 in centura Oradea (DN1Y)?

nctind

In afara de centura Fagaras, Strabag mai are ceva pe rutier?

FlorinR

^^  nu doar harta e confuza:
QuoteHarta de mai jos arată continuarea orientativă cu DEx16 spre Arad (prin vestul localității Sântandrei). Între timp proiectele au fost modificate, iar continuarea DEx11 spre Arad se va face prin estul localității Sântandrei.

Deci spre Arad e DEx11, e DEx16, sau poate mai scriem un paragraf cu alt numar.

shift2rail

sa nu tragem in pianist (jurnalist), confuzia e semanata chiar de CNAIR care, pe ruta Arad-A3 a introdus 3 indicative: DX11, DN1Y si DX16.

Xander

Cand merg dupa GPS (Waze, GMaps, etc), cam cum merge cam toata lumea, nu vad sa fie asa mare problema.
Sau e un subiect de dezbatut acu ca constructia e aproape gata si lipseste controversa?

miahi

Mai interesanta mi s-ar parea de dezbatut antiteza dintre un drum nou de mare viteza cu acostament de piatra si iluminatul extins pe multi km.

dr4qul4

Eu sper ca nimeni nu merge doar dupa Waze/navigatie. E bine si sa te uiti (la indicatoare) pe unde mergi, ca sa nu te trezesti blocat cine stie pe unde.
Ca apoi ajungi la stiri "ca pe aici m-a bagat Waze".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,