Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

lospolloshermanos

Quote from: marinul on March 03, 2024, 11:12:39 AMDa, e marele minus al acestui proiect dar noua ne place sa ne plangem de lucruri marunte.

Mie per total oricum mi se pare un proiect bun care chiar o sa ajute la decongestionarea traficului din zona, deci nu sunt hater si ma bucur ca se face acest drum :) Probabil candva in viitor vor rezolva si problema pasajului, dar ramane de vazut

ovicor

Solutia temporara e intoarcerea tirurilor pe sectiunea nefolosita de A3 a nodului Biharia. Dar daca nu se intra in Shengen pe rutier inainte de finalizarea tronsonului estic Bihariei, iesirea din nod si intrarea (nefiind giratoriu) ar necesita o modificare la iesirea in DN, astfel incat sa de faciliteze iesirea direct transversal perpendicular in DN si intrarea direct pe breteaua de intrare spre vama.

carutasul

mie mi-ar fi plăcut două benzi pe sens din alt motiv. În ultima vreme a apărut un traseu Polonia-Grecia, oarecum neplanificat dar destul de evident. Drumul de legătură, plus autostrada Oradea-Arad plus A1 (eventual A6 cât și cum s-o face) o să însemne o bucată importantă și e posibil să vrem să îl ducem direct spre nord în viitor, mai ales dacă războiul se termină cum sperăm noi. Între timp dacă se completează A3 o să fie trafic și o să fie mai dificil să faci al doilea pod, acum aproape nu s-ar fi simțit... Dar mă rog, nu e chiar cea mai mare problemă, dacă o să fie cazul o să întrerupă traficul și o să se facă...

BigZ

Stie cineva ce se intampla cu lotul 2 si de ce nu e inca lansata licitatia pentru acesta? Multumesc!
PS: Poate se poate actualiza si harta API ca sa apara si lot 3 in licitatie (lot 1 apare deja).

daniel_avram

Lotul 2 e inca in procedura de validare la ANAP, curios totusi cum loturile 1 si 3 au trecut de ANAP ca prin branza.

oneLess

Băgat ungur coadă ?! :D Ei cum stau pe partea lor ?

marinul

am iesit prin santier din tara  :D. calitatea asfaltului e foarte ok, fara trambuline. Iar o sa ma repet nodul cu A3 mi se pare extrem de prost gandit.La Bors 2  au bagat tirurile si pe banda 1 fara nicio semnalizare. Shenghen nu e o solutie, la intrarea in Ungaria dinspre Slovacia era o coada de 5 km, mai multe detalii la drumurile vecinilor


coada la granita Slovacia-Ungaria









Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

In conditiile date, solutia aleasa, cu ocuparea B1 de catre camioane in asteptare, mi se pare cea mai buna solutie. Doar ca presemnalizarea si semnalizarea lipseste cu desavarsire. Tinand cont ca situatia este/ va fi de durata, ideal ar fi sa se instaleze pe portaluri "coloana in asteptare" pe B1. Vazand ca la iesirea de la cantar sunt cateva camioane ce nu mai pot iesi din parcare, e posibil odata cu deschiderea DEx sa se impuna solutia cu directionarea camioanelor cu intoarcere la capatul A la Biharia,instituirea coloanei pe doua benzi si inaintea intrarii in parcare la cantar pare periculoasa si greu de gestionat.

marinul

A venit si ziua dedicata marcajelor si indicatoarelor



















































Powered by API/PUM imgur uploader

Ultimul video in stadiu de santier o sa fie public maine seara

bogdymol

#714
Multumim de poze! Mai un pic pana la deschidere.

Ce am remarcat e ca din nou scriem pe indicatoare ce ne trece prin cap fara a gandi un pic cum e logic. Cel mai bun exemplu e indicatorul din poza asta:



Vii dinspre Arad, mergi spre Nord, vrei sa ajungi la Satu Mare. Ce faci?
  • Asculti de indicator, iesi de pe DX, mergi pe un Drum Comunal pana pana la DN19, treci prin localitatea Biharia, continui spre Satu Mare, sau
  • Mergi tot inainte neascultand de indicator, la intersectia cu A3 faci dreapta spre Cluj, apoi iesi la prima iesire pe DN19 la nord de Biharia

In prima varianta conform indicatorului ai Drum Comunal + DN + localitate, in cealalta varianta care ar fi logica ai doar DX+A, la distante totale identice.

Zau ca nu pot sa ii inteleg pe astia ce decid indicatoarele.  :bash:  :madwife:  :gaah:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

marinul

#715
Buna observatie! Mie nu mi-a sarit in ochi, DN 1Y a observat cineva?  :lol:





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#716
Spre deosebire de DEx-ul făcut de STRABAG (pozele de mai sus), loturile scoase acum la licitație vor avea acostamentul asfaltat complet (capturile sunt din documentația pentru lotul 3, dar cred că și pe celelalte e la fel):











Profilul transversal de pe DEx Craiova-Pitești, după normativul vechi de DEx:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.msg161112#msg161112

EugenRo



O propunere simpla -dar probabil tardiva- care ar fi putut crea centura orasului Salonta si legatura directa cu DN79 la ambele capete, in conditia in care actualul nod DOAR(!!) cu DJ795 (EST de Salonta) mi se pare total insuficient.

A - reconfigurare nod DX11 cu drum de legatura granita HU
B - intersectie cu DN79 in giratoriu nou, la SUD de Salonta
C - constructie drum de legatura nou (cca 3km) intre descarcare DX11 Salonta (constructie giratoriu nou) si DN79, la NORD de Salonta, in giratoriu pre-existent (zona industriala).

Dar n-a fost sa fie..  :ohno:

Vlad94

Indicatorul în cauză e eminamente cretin și ar trebui urgent modificat. Am o problemă și cu indicatorul de la intersecția cu A3, unde ar trebui să fie trecute următoarele:
Pe direcția înainte: Budapesta, Debrecen și Borș II.
La dreapta, București, Cluj-Napoca, Zalău și Satu Mare.

Adrian.TM

^
Legat de trecerea localității "Debrecen" pe indicator:
În toamnă, am făcut o sesizare pe acest subiect la DRDP Timișoara, având în vedere că pe DN6 Timișoara-Cenad, în afara semnelor cu "Cenad-frontieră", nu apare nici măcar vreo mențiune a orașului maghiar Szeged (În afara Timișoarei, unde există indicatoare care mentioneaza acest oras), si mi s-a transmis că indicatoarele sunt inscripționate cu numele localităților în conformitate cu ghidul AND 604/2012.

Așadar, se folosește un ghid vechi de 12 ani, în care în afară de locații precum "Belgrad" sau "Budapesta", n-am văzut să fie orașe mai mici menționate (Poate Ruse, pe granița cu Bulgaria).

Așadar, sunt de acord cu mențiinarea orașului Debrecen pe indicatoare, însă trebuie reformat sistemul în acest sens.

Mulțumesc.