Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

Ce lungi sunt loturile. Sper ca o sa fie date in folosinta mai repede unde se poate.

GIV


mirceaeliade

@dumbravaandrei
QuoteSUA vor începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică, a declarat vineri ambasadorul american la București, Adrian Zuckerman într-un discurs susținut la Washington cu ocazia parafării unui acord între Departamentul american al Energiei și Ministerul român al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei nucleare civile din România, bazate pe investiții americane de peste 7 miliarde de dolari. link

hefaistos

Articolul e din 2020. Cam de pe vremea când Trump făcea pace între palestinieni și israelieni. Încă incep proiectul, nu?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alexa_adrian2001

Adevarul e ca sunt foarte lungi loturile. 47 km? Come on! Sigur vor sa atraga firme serioase. Din cate stiu cam toate au de lucru :| Nu era rau daca ar fi facut de la bun inceput loturi de 10 - 15 km atragand sau dand sanse si la firmele mai mici sa aiba de lucru. Bineinteles ca venea cu riscul de a avea petece de A/DX cand una din firme nu isi facea treaba. Vom vedea la final daca a fost sau nu o decizie buna.

gruia88

Cred ca si permite relieful , este doar campie acolo , fara structuri majore . Am observast ca loturile dificile sunt mai scurte si cele mai de campie tind sa fie mai lungi - A1 -lot 5 ,A7 / A8 / DX12 au fost desutul de lungi unde a permis relieful .

Eu inca sustin ca o sa participe Strabag si Porr ca au lucrari in zona si nu mai au lucrari majore.

pasadia

In alta ordine de idei, urmarind traseul si mai ales nodurile asa cum sunt reprezentate pe harta proiectelor, I have mixed feelings:

PLUS in mare masura vad ca au adoptat niste solutii simple la nodurile intalnite, nu fantezii tip CNAIR. Fara trompete, fata trifoi, simple giratorii pe DJ-urile sau DN-urile intalnite. Dar nu pot sa nu ma intreb:

MINUS de ce peste tot sunt cate doua giratorii, in pereche. Ar fi fost atat de simpla solutia cu autotrada pe pasaj si la nivelul solului sub ea un singur giratoriu care sa deserveasca toate relatiile de trafic din nod... Asa insa avem peste tot cate o pereche de "oo", chiar si cand e evident ca autostrada trece pe pasaj superior (de exemplu la nodul Sofronea, unde A11 trece peste DJ 709B si magistrala CF M300).

Dar aceeasi solutie (1 giratoriu in loc de 2) ar fi trebuit adoptata si la nodurile:

- Arad Vest
- Variasu Mic (DJ709C)
- Sofronea
- Santana (DJ792C)
- Nadab - care apare doar "propus", insa consider ca e inutil din moment ce s-ar construi acel scurt segment de legatura la SV de Chisinau - Cris care ar lega nodul Chisinau-Cris de DN79 chiar pe partea cu Nadab
- Chisinau-Cris
- Avram Iancu - tot in categoria de noduri propuse, dar care nu inteleg de ce nu e pus exact la intersectia cu DC292, pentru a fi si acesta reabilitat (am avut ocazia sa merg prin gropile acestuia)
- Salonta Est
- Gepiu

Deci practic mai putin cu 9 sensuri giratorii (2 doar la stadiu de propuse). Si asta doar prin adoptarea solutiei normale, arhicunoscute de exemple de Bolojan caci in acelasi mod a gandit si construit pasajele de pe centura Oradea (drumul principal pe pasaj superior, la nivel un singur sens giratoriu pentru a deservi toate rutele de trafic posibile).

Archi

Lung nu inseamna neaparat complex, in acest caz lung inseamna mai de graba cantitativ. Cum se zicea mai sus nu exista provocari tehnice pe traseu, toate nodurile sunt simple, cateva bretele si un pasaj scurt. Avem doar Crisul Alb si Crisul Negru de trecut, ambele cu debit si albie relativ mica. Mai avem 3 pasaje peste CF si ceva overpass-uri. Zona nu este cu risc de inundatii deci nici terasamente gigantice (ca pe A10) nu o sa vedem.

E un proiect unde 80% din munca este terasamentul si asfaltul. Partea buna este ca munca la terasamente este relativ usor de scalat, nu e chiar asa de greu sa cresti semnificativ numarul de camioane si de utilaje pentru terasament si exista suficienti subcontractori (Marcu, Dimex etc) care pot face (demonstrat in alte proiecte) minuni in cateva luni de zile. Este mult mai dificil sa iti cresti capacitatea acolo unde ai nevoie de lucrari specifice, de arta, cu personal calificat, iar din fericire aici nu este cazul.

Nove

Totuși, știe cineva, când e termenul pana la care se pot depune ofertele?

horatiu.cosma

Deocamdată e trimisă documentația la ANAP pentru validare. După validare se poate cunoaște termenul de depunere.

handrei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare:
Data si ora locala: 10.04.2024 15:00

a.l.x

Executie lucrari Drum Expres Arad – Oradea Lot 1 CN1065535

33,7 km

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre:
 2.748.510.672,99  si 3.119.780.141,11 
 Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor:
10.04.2024 15:00

mdragos

Proiectu asta pare sa aiba o caramida pe acceleratie ( nu ma plang, as dori ca si altele sa mearga la fel ).  :D

a.l.x

Executie lucrari Drum Expres Arad – Oradea Lot 3 CN1065639

47,07 km

Valoarea totala estimata:

Intervalul intre: 
3.547.944.598,41  si 4.028.672.723,92  
Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor:
11.04.2024 15:00


Cetatean

Bun. Deci pe Arad Oradea s-ar putea semna prin vara,nu?
Mizez pe Strabag fiind cu lucrari pe final la Oradea.
Porr fiind cu lucrari atat in Arad cat si in Oradea.
Erbasu si Selina/drum asflat. Sunt curios daca vor participa ai turcii.
Daca sunt scoase prin consiliu atunci Bolojan va avea ceva de spus si n-o sa ne trezim cu o noua epopee ca pe A3.
Ma astept sa mearga repede,poate sa vedem lucrari din toamna.
Suna f bine Oradea Timisoara,in viitor sub 2 ore