Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruia88

Au postat un filmuleț cu lucrările , pot să zic ca DX12 pe care am circulat mi se pare mai interesant cu parapetul median metalic , știu ca așa s-a cerut.


https://www.facebook.com/share/p/jNiYpVNiW4WY16wU/?mibextid=KsPBc6

dargauda

Drum Expres Oradea-Arad : CNAIR va lansa licitația pentru ,,autostradă" săptămâna viitoare, anunță ministrul Grindeanu. Se va continua cu Autostrada Timișoara-Moravița

CNAIR va lansa licitația pentru construirea Drumului Expres Oradea -Arad săptămâna viitoare, a anunțat vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Practic, cel mai important proiect de infrastructură rutieră ,,descentralizat" și preluat de către autoritățile locale din Bihor și Arad va fi derulat tot de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu s-a referit la Drumul Expres Oradea-Arad ca ,,autostradă", (profil DEx)  și a explicat că este cel mai scurt traseu din Nordul spre Sudul Europei : ,,Săptămâna viitoare, probabil CNAIR va lansa în licitație Autostrada Arad-Oradea. Autostrada Arad-Oradea. Legătura Nord-Sud se face prin Gdansk (Polonia), adică de la Marea Baltică până la Salonic (Grecia) Marea Egee se face, cum, Gdansk, Varșovia, Kosice, Slovacia, Debrecen, Ungaria, Oradea, Arad, Timișoara, Moravița, Belgrad, Salonic. Este cel mai scurt drum. Repet, săptămâna viitoare se lansează în licitație care trebuie să se continue cu Timișoara-Moravița" a transmis Grindeanu.

Finanțarea obiectivului de investiții în valoare de peste 11 miliarde lei (inclusiv TVA) se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii", a transmis Ministerul Transporturilor.

Spre deosebire de proiectul din 2008, Drumul Expres Oradea – Arad va avea vamă nouă la Salonta între România și Ungaria, o lungime de 120 km. (anterior erau 134 km), 18 km drumuri de legătură (în loc de 8,5), un punct de sprijin și întreținere, 8 spații de servicii și 86 de poduri și pasaje (plus 20).

economedia logo
SONDAJ Ce ți-ar plăcea să citești pe Economedia? Ajută-ne să te înțelegem mai bine
 feb. 5  Redacția
,,Traseul în plan: Drumul expres Arad – Oradea pornește din drumul de Legătură Centura Oradea – A3 (aflat în execuție și include un sector din drumul expres) se desfășoară spre sud, ocoleste localitatea Livada de Bihor, continuă în lungul magistralei de cale ferată Oradea – Arad, ocolește localitatea Salonta, continuă în lungul DN 79, ocoleste municipiul Arad și face joncțiunea cu Varianta de Ocolire Arad (realizată la nivel de autostradă) în nodul rutier prevăzut la intersecția cu DN 7. Lungimea traseului revizuit al drumului expres este de 120,47 km. În cadrul proiectului este prevăzut, suplimentar fața de SF-ul inițial, realizarea unui drum de legătură cu lungime de 10 km din zona Municipiului Salonta spre granița cu Ungaria, care cuprinde și amenjarea unui punct de trecere al frontierei.

Viteza de proiectare pentru drumul expres Arad – Oradea este de 140 km/h În regiunile de deal viteza de proiectare a fost redusă la 120 km/h, iar nodurile rutiere de tip ,,A" sunt proiectate la viteza de 80 km/h.

Obiectivul general al Drumului expres Arad – Oradea, așa cum este definit în MPGT, îl reprezintă îmbunătățirea eficienței socio-economice a rețelei de transport rutier în România, prin reducerea timpului de deplasare între Arad și Oradea, prin umare, îmbunătățirea conectivității la nivel regional. Pentru promovarea obiectivului de investiții a fost încheiat un Parteneriat de implementare între C.N.A.I.R. – S.A. cu nr. 92/76685/16.11.2020 și Consiliul Județean Bihor cu nr 24484/13.11.2020 ( pentru asocierea UAT), cu modificările ulterioare, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea riscului de dezangajare pentru perioada 2014 -2020", arată Nota de Fundamentare.

În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni", potrivit președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan.

https://economedia.ro/drum-expres-oradea-arad-cnair-va-lansa-licitatia-pentru-autostrada-saptamana-viitoare-anunta-ministrul-grindeanu-se-va-continua-cu-autostrada-timisoara-moravita.html

RolyUMF

Observ că în majoritatea știrilor / postărilor, porțiunea din jud. Bihor este mult mai detaliată și se discută mai mult despre ea. În plus, majoritatea decarațiilor vin din partea CJ Bihor / Ilie Bolojan iar din partea CJ Arad nu am văzut nimic deși parcă proiectul este realizat în colaborare CJ Bihor - CJ Arad (poate greșesc aici).

Sper doar să nu fie neglijată prorțiunea din Jud. Arad și la etapa de execuție (asta este o teamă de-a mea, poate nefondată). DEx Arad - Oradea este cu adevărat util doar dacă este complet și face legătura cu A1. Dacă se face doar porțiunea din Bihor iar la porțiunea din Arad se trage de timp, își cam pierde din relevanță.

GAC

bine ca s-a renuntat la ideea de A cu 3 benzi in anumite zone. Chiar era exagerat, similar, bine ca va fi DEx tot, ce va permite curbe putin mai stramte si pante putin mai mari, cu implicatii pe zona financiara. ideea initiala era overkill. asa ne mai raman bani sa mai facem 1 lot pe altundeva unde e nevoie.

pasadia

In urma cu mai putin de 9 ani parea foarte improbabil sa primim orice investitie pe traseul Arad - Oradea (vezi acest mesaj si urmatorul).

dacibesti

Ionut nu credea nici in 2018, a se vedea primul post.

ovicor

Ionut nu credea fiindca-i de bun simt sa crezi ca-i de bun simt sa prioritizezi alte tronsoane de A si DEx care "ard"( exprimare repetitiva intentionata).

mirceaeliade

Sunt *doar* vreo 2 motive care motiveaza Arad-Oradea:
-ni l-au cerut americanii in interes NATO
-e de campie, deci costurile sa speram ca nu au cum sa devina exagerate
Altminteri nu prea are rolul decat de a fi o autostrada de centura, care ca oricare alta centura, are rolul de a scoate traficul din locul care il ocoleste centura, adica sa ocoleasca Romania.

dumbravaandrei

asta cu "NATO cere autostrazi" de unde ai scos-o? De obicei, cand cineva cere ceva, da si un mecanism de finantare, fie direct, fie offset (cum e PNRR)

satanistu

Trebuie sa ceara cuvant cu cuvant?? hai sa fim seriosi

dumbravaandrei

da. trebuie sa ceara cuvant cu cuvant. Altfel, orice discutie pe diverse brasoave, sigur n-are cum sa fie serioasa, motiv pentru care nu ai nici premisele de a stabili daca participantii sunt seriosi sau nu  ;)

horatiu.cosma

#656
Despre multe proiecte în România s-a vorbit în termenii "ăsta sigur se face, că îl vrea NATO" (căutați știri despre podul spre Cincu care chiar e de interes NATO și nu e în stare CJ Brașov de ani de zile să îl facă). Realitatea e ceva mai prozaică. Arad-Oradea a progresat mai rapid decât alte proiecte pentru că Bolojan, simple as that. Cât despre finanțare, rămâne de văzut. Cum zice și Andrei, nu există deocamdată nimic confirmat. Teoretic e candidat pentru fondurile europene clasice, exercițiul european 2021-2027, însă e la concurență cu A0, CraPi, Sibiu-Pitești, A3, A8 etc. Toate se înghesuie pentru cei circa 2,4 miliarde de euro care sunt efectivi banii europeni pentru autostrăzi și drumuri expres principale (cu tot cu finanțarea națională de 60% suma ajunge la 5-6 miliarde de euro). Și doar Arad-Oradea costă în total 2 miliarde de euro.

Bănuiala mea e că vor lansa în licitație anul ăsta tot ce se poate, toate SF-urile finalizate sau care se finalizează curând (Techirghiol, Pașcani - Suceava, Craiova - Tg. Jiu, Arad - Oradea, Brăila - Focșani), dar cu clauză suspensivă legată de obținerea finanțării europene. Și spartul târgului va fi la anul, după alegeri, când o să rămână în picioare cu finanțare obținută foarte puține dintre ele.

survola

DEx11 acesta de la noi închide o legătură între niște autostrăzi din... Ungaria.
Dacă tot vorbim că scoate trafic de undeva.
Când vom intra în Schengen vor intra poate camioanele din Ungaria pe aici, pe ruta Seghedin - Debrețin.

hefaistos

@Horatiu, ai zis corect, se vor lansa în licitatie. Atribuirea prin 2027. S-a mai practicat sportul asta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

a.l.x

QuoteTot astăzi lansăm în licitație contractul pentru execuția Drumului Expres Arad – Oradea (120,47 km)! Contractele pentru constucția celor 3 loturi ale acestui drum de mare viteză au o valoare totală estimată de 8,5 miliarde de lei (fără TVA):

-Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).

-Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)

-Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km)

Construcția este finanțată prin Programul Transport 2021-2027, iar fiecare contract trebuie finalizat în maximum 24 de luni. Contractul prevede și construcția a 12 noduri rutiere, 4 Centre de Întreținere și Coordonare și 86 de poduri și pasaje.

Drumul Expres Arad – Oradea face parte din coridorul rutier care va asigura conexiunea între Marea Baltică-Marea Neagră și Marea Egee, proiect al Uniunii Europene, stabilit prin Inițiativa celor Trei Mări.

FB-Sorin Grindeanu