Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristian 74

Calendarul super-optimist anunțat de Ilie Bolojan pentru DEx 11:

,,(1) adoptarea hotărârii de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de proiect (luna noiembrie) și emiterea deciziei de expropriere;

(2) predarea proiectului tehnic (finalul lunii noiembrie) și realizarea auditului de siguranță rutieră (luna decembrie);
(3) licitația pentru selectarea constructorilor (anunțul ar urma să fie publicat până la sfârșitul anului)

(4) desemnarea câștigătorilor și semnarea contractelor de execuție pentru cele 3 tronsoane în care e împărțit drumul (primăvara anului viitor)", potrivit hotărârii de Guvern.

Sursa:
https://economedia.ro/exproprieri-de-105-de-milioane-lei-pentru-drumul-expres-arad-oradea.html

ijwtsh

Cine lanseaza licitatiile? Tot CJ Bihor? La centurile de pe langa Oradea s-au miscat super in majoritatea cazurilor. Primele doua puncte s-au respectat: Ilie Bolojan pe Facebook.

QuoteHOTĂRÂREA DE GUVERN PRIVIND EXPROPRIEREA TERENURILOR AFECTATE DE DRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de drumul expres Arad - Oradea a fost publicat în transparență decizională pe website-ul Ministerului Transporturilor.
După obținerea avizelor necesare de la Ministerul Finanțelor și de la Justiție, până la sfârșitul anului va putea fi adoptat în ședința Guvernului României.
Pentru exproprierea celor 1100 de ha de teren agricol necesari sunt alocați peste 20 de milioane de euro.
Peste 100 de ha de teren urmează să fie puse la dispoziție fără plată, aceste suprafețe fiind proprietatea publică a statului sau a primăriilor al căror teritoriu va fi traversat de noul drum expres.
În paralel cu elaborarea acestui proiect, la sfârșitul lunii noiembrie a fost finalizat proiectul tehnic, iar în această săptămână a fost realizat și auditul de siguranță rutieră al acestuia.
Proiectanții de la Consitrans ne vor preda săptămâna viitoare și documentația pentru organizarea licitațiilor în vederea selectării constructorilor care ar urma să realizeze cele 3 tronsoane în care a fost împărțit drumul.
Cu adoptarea acestei hotărâri și cu recepția integrală a documentelor ce țin de proiectul drumului expres, din primele zile ale anului viitor se poate trece la demararea procedurii de licitație. Din primăvară, dacă eventuale contestații nu vor întârzia semnarea contractelor de execuție, vor putea începe efectiv lucrările.
Proiectul drumul expres Arad - Oradea este un rezultat al parteneriatului dintre Primăriile Arad și Oradea, Consiliile Județene Arad și Bihor și Compania Națională de Autostrăzi - CNAIR.
La finalul acestui an, după o muncă susținută, vom încheia etapa de proiectare.
Mulțumesc proiectanților și echipelor tehnice implicate din Transporturi, CNAIR și autoritățile locale.

Al treilea punct se pare ca nu va fi respectat, iar ultimul... cu Dumnezeu inainte, dar da, super optimist.

Mascarpone

Acum un an si ceva deschisesem subiectul legat de faptul ca DEx-ul va fi intrerupt de o bucata de drum national intre DN1 si Crisul Repede. Exista vreo noutate legata de treaba asta?


pasadia

Nu inteleg, undeva va fi intrerupt? La vest de parcul industrial din vestul Oradiei, acolo unde DX-ul e figurat pe harta ta in doua culori (turcoaz spre nord, spre DN1 Oradea - Bors si rosu spre sud, spre Cris si spre Santadrei). Aia nu e o intrerupere, acolo cred ca sunt figurate separat pasajele de zonele in care DX-ul e construit pe terasament.

Mascarpone

Partea intrerupta este ce am marcat cu rosu ingrosat si nu este drum expres, ci DN. Din ce tin minte, cand s-a ales traseul final, picase varianta care trecea la vest de santandrei, asa ca s-a ales varianta care recicleaza podurile de pe prelungirea centurii.

pasadia

Ah, te referi la continuarea spre sud, spre Arad a DX11 în preajma nodului cu centura / drumul de acces spre Sântandrei. De prin vara s-a stabilit soluția finală, practic va fi o succesiune de doua noduri destul de complexă. Dinspre nord spre sud, mai întâi nodul cu centura Sântandrei, apoi se desprinde DX-ul din ceea ce se construiește acum. Destul de alambicată soluția, dar asta e...

EugenRo

#621
La DX11, as vedea necesar si acest semi-nod:



A= intrare rapida in DX11 pentru sensul catre Arad
B= iesire direct in centura Oradei (deblocarea giratoriilor DX de tiruri care trebuie sa ajunga in sudul Oradei/ tranzit
C= dublare DJ 797, cel putin pana in semi-nod.

Acest seminod poate avea si o valoare ..strategica de back-up si implica un deranj minim.
Ca dezavantaje:
-o eventuala aglomerare a iesirii din Santandrei spre centura Oradea
-trecerea la nivel cu CF.

marinul

Nu stiu daca e foarte necesar, ai nod rutier la 4 km mai la sud in zona Livada. Cine are treaba in sudul orasului iese pe acolo

handrei

#623
Nu doar atât, dar campul acela verde unde e bucla acea cu litera "A" este pregatit de primaria Oradea pentru a fi transformat intr-un parc de specializare inteligenta.
Sunt de acord cu ideea ta, dar ar merge mai ales daca se completa cu 2 bretele de legatura spre noul DEx16, in felul acesta s-ar fi putut ocoli complet si calea ferata si acel giratoriu de pe Centura Oradea:



Powered by API/PUM imgur uploader

gruia88

#624
Am vazut ca nu a fost postata nu este filmarea mea.

O remarca se poate redenumi thread-ul in Dex16? ca deja cred ca e oficiala treaba. Multumesc!


gruia88

#625
Si mai este una de la acelasi ,nu stiu daca este pe forum acest user.

Spor la vizionat!Nu stiu foarte bine regula cu postat-ul de videos care nu imi apartin .


TibiV

Userul exista si este foarte activ pe forum sub numele de marinul.

Iar filmarile puse de voi au fost deja postate de @marinul in locul potrivit: Forum PeUndeMerg.ro► România► Cluj-Napoca | Regiunea Nord-Vest► [Nord-Vest] Proiecte► [BH]Centura Oradea
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

P3trut

Se mai aude de vreo deschidere partiala a DX-ului fara drumurile de legatura aici sau ramane pe martie-aprilie, cum spera constructorul sa termine tot?

Ionut

Nu se deschide nimic, rămâne pentru 2024.

lucianluci96

#629
Bolojan: drumul expres Oradea – Arad va fi scos la licitație luna viitoare. Încep exproprierile


www.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-drumul-expres-oradea-arad-va-fi-scos-la-licitatie-luna-viitoare-incep-exproprierile-183421.html

Șoseaua, finanțată cu fonduri UE, va trebui să fie finalizată în termen de doi ani.

Liber la drum

În ultima sa ședință din acest an, Guvernul a adoptat, joi, ultima Hotărâre referitoare la DX Oradea - Arad, pentru ,,declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional Drum Expres Arad - Oradea, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ - teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional".

Actul normativ a fost publicat și a intrat în vigoare vineri, la o lună după o altă HG, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției, potrivit cărora șoseaua va avea o lungime totală de 140 km, cu tot cu ramificații, și va costa 11,729 miliarde lei, echivalentul a aproape 2,6 miliarde euro, din care 10,083 miliarde lei (peste 2,24 miliarde euro) lucrările de construcții propriu zise, diferența urmând să acopere inclusiv despăgubirile acordate proprietarilor de terenuri.

La licitație

Odată cu adoptarea HG privind exproprierile și realizarea documentației tehnice se încheie partea de proiectare și de avizare premergătoare celei de execuție.

Quote,,Asta înseamnă că avem un proiect tehnic cu toate avizele necesare. Urmează ca în 30 de zile să se emită deciziile de expropriere, după care vom primi autorizația de construire. În paralel, în primele zile ale lunii ianuarie vom preda CNAIR toată documentația și în prima jumătate a lunii se va decide modalitatea de realizare a implementării proiectului, cine va face licitația, CNAIR sau cele patru administrații publice locale", a declarat BIHOREANULUI, vineri, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, care împreună cu CJ Arad și cu primăriile Oradea și Arad și-au asumat realizarea acestei șosele, al cărei proiect fusese abandonat de fosta CNADNR în urmă cu mai mult de un deceniu, din lipsă de bani.

Quote,,Estimez că în a doua jumătate a lunii ianuarie va porni licitația pentru selectarea constructorilor care să execute lucrările. Acestea vor trebui finalizate în 2 ani", a adăugat Bolojan.


Vad ca exista si posibilitatea sa nu scoata CNAIR la licitatie proiectul ci autoritatile locale/judetene.