Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SUHOI

mihaihedes nu te contrazic cu nimic. Nu-mi place sa pariez in orb pe nimeni numai daca castig! :Dar acest om, prin ceea ce a realizat in Oradea numai cu fonduri europene atrase , apoi centura Oradei, apoi drumul de legatura A3-centura Oradei deja in executie a aratat ca nu este numai om politic, ca practic nu face deloc politica ci doar "politica' administratiei in interesul comunitatii (ieri a municipiului Oradei astazi a judetului Bihor si chiar Arad), a aratat ca nu este un mincinos si arunca promisiuni fara acoperire, nu tolereaza comportamente la constructori gen Pizza sau Aktor, ca pricepe mai multe in infrastructura decat cei de la regionala DRDP  Cluj sau din Centrala ministerului, etc. Om trai si om vedea ........

lucianluci96

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/s-a-stabilit-traseul-drumului-expres-arad-oradea-1432669/

Încep să apară tot mai multe detalii despre drumul expres Arad-Oradea, o investiţie de un miliard de euro pe care statul român vrea să o finanţeze cu fonduri europene. Consiliul Judeţean Arad a anunţat traseul pe care îl va urma această şosea, traseu stabilit în urma consultărilor care au avut loc cu toate părţile implicate. Pe teritoriul judeţului Arad, viitoarea şosea va trece pe lângă localităţile Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofronea, Arad. Explică detaliat Iustin Cionca, preşedintele CJA:

Quote,,Pe teritoriul județului Arad, drumul expres începe în partea de vest a localităților Zerind și Iermata Neagră și se desfășoară spre sud printre localitățile Chișineu-Criș și Socodor. Traseul continuă în lungul DN79, pe partea de vest a localităților Nădab, Șimand și Zimandu Nou. În continuare, drumul expres ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și face joncțiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecția variantei de ocolire cu DN 7".
Până la urmă, a fost aleasă o variantă care va ocoli localităţile, fiind preferată o şosea aflată cât mai mult în linie dreaptă. Tot Iustin Cionca a anunţat că a fost semnat deja şi certificatul de urbanism pentru viitoarea investiţie.

În ceea ce priveşte judeţul Bihor, expresul Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă, va trece pe lângă localităţile Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu. Detaliind, şoseaua va începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție, și se desfășoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est. Traseul drumului expres continuă în lungul căii ferate Oradea-Arad, pe partea de vest a localităților Nojorid, Gepiu și pe partea de est a localității Inand. În continuare, drumul expres ocolește localitatea Salonta pe partea de est și revine pe partea de vest a căii ferate Oradea-Arad și DN 79, la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu. Drumul va avea o lungime totală de aproximativ 119 kilometri.

Şi nodurile rutiere

Consiliul Judeţean Arad a găzduit o nouă şedinţă care a avut drept subiect drumul expres Arad-Oradea. De această dată, s-a discutat despre nodurile rutiere care vor fi realizate odată cu acest drum, despre urcările şi coborârile de pe şoseaua de mare viteză, care va avea regim de autostradă.

Quote"Căutăm cele mai bune locuri pentru realizarea urcărilor pe drumul expres, astfel încât să punem în valoare și potențialul zonelor industriale din municipiu și pe al celor din județ. Drumul expres Arad-Oradea trebuie, în viziunea mea, să crească mobilitatea către locurile de muncă și spre punctele de trecere a frontierei și să asigure o legătură mai rapidă între municipiile Arad și Oradea", a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

La întâlnire au mai participat şi Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Călin Bibarţ, primarul municipiului Arad, vicepreședinții CJA şi viceprimarul municipiului, dar şi primarii localităţilor prin care va trece viitorul drum expres. În plus, au mai fost prezenţi reprezentanţii societăţii care întocmeşte studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru această investiţie, estimată la un miliard de euro.

lucianluci96

#362
Nu e o claritate foarte buna ...




4 noduri în Bihor: Livada, Inand, Salonta, Zona Avram Iancu si Zarind si 4 noduri în județul Arad: Chișineu-Cris, Curtici, Sofronea, si undeva pe lângă Arad


Archi

Cateva observatii de la traseul din imaginea de mai sus:

- Între Salonta și Ciumeghiu A11 traverseaza DN79 intr-un punct optim, fix langa actuala trecere peste CF de pe DN79, care probabil va fii eliminata in acelasi proiect cu autostrada, bravo!



- Ar fii o sansa ratata sa nu facem si un drum de legatura cu DN79B spre vama Salonta. In configuratia actuala traficul dinspre vama ar traversa in continuare Salonta sa ajunga la A11. Acesta vama poate reprezenta o alternativa foarte buna la vama Bors, mai ales dupa ce in Ungaria se finalizeaza toate tronsoanele din M44 intre Bekescsaba si Keeskemer. Intre Salonta si Bekescsaba sunt fix doua localitati, ambele in Ungaria. Cu cate o centura la localitatile de pe traseu ai asigurat o alternativa foarte buna și ieftina la vama Bors, dar pentru asta trebuie sa legam DN79B direct la A11, ceva in genul acesta:

Roșu: DN79B
Mov: Drum de legatura de aproximativ 3 km.



- In rest Nodurile par bine alese.
- Ocolirea Salontei pe la est pare sa fie o decizie inteleapta, sunt multe sate in directia aia care au acces astfel la autostrada.


dr4qul4

MI se pare prea drept traseul asta. Sigur se paote face asa la noi? Nici un primar sa ceara "semicerc" ?
Doar la Oradea va fi o cocoasa mica, dar acolo avem case mai peste tot, asa ca este ceva normal.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovidiu.caba

QuotePROGRESĂM CU PROIECTUL DRUMULUI EXPRES ARAD-ORADEA

Firma Consitrans și partenerii acesteia, realizează în această perioadă studiile și lucrările pregătitoare necesare întocmirii documentației tehnice a drumului expres Arad - Oradea.

Pentru a putea lucra la proiectul tehnic este nevoie ca proiectanții să efectueze: studii topografice și geotehnice, studii arheologice și lucrări de deminare, analize de impact și documentații de mediu, studii de trafic, evaluări de impact, audituri de siguranță rutieră, studii de soluții pentru relocări de utilități etc.

Pentru un astfel de proiect, în lungime de peste 120 de km, aceste activități pregătitoare pot dura mai mult de jumătate de an.

Echipele tehnice sunt în teren, pe traseul care a fost stabilit în urma analizei mai multor variante. De săptămâna viitoare vor fi mai mulți specialiști în teren, lucrându-se pe teritoriul ambelor județe.

Ne propunem să finalizăm această etapă în primele două luni ale anului viitor. Proiectanții vor trece apoi la proiectarea efectivă, pe baza datelor extrase din aceste studii și a soluțiilor convenite cu avizatorii. În vara anului viitor am putea definitiva proiectul tehnic. După aprobarea acestuia, se va organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor. Colaborăm cu toți cei implicați pentru a scurta durata proiectării.

Le mulțumesc tuturor proprietarilor de teren pentru înțelegerea de care dau dovadă, permițând aceste foraje și excavări necesare pe terenurile pentru care nu sunt încă despăgubiți. Exproprierea acestor terenuri urmează să fie realizată spre finalul anului viitor.

Mulțumesc primarilor localităților ce urmează să fie traversate de drumul expres pentru sprijinul acordat echipelor din teren.

Sursa: https://www.facebook.com/ilie.bolojan/posts/430498415101538 (pagina de Facebook a lui Ilie Bolojan)

djchris

Studiile geo s-au facut deja in zona Crisului Repede, vizibile de pe drumul de legatura Oradea - Santandrei . Probabil ca in primavara vom vedea organizare de santier in zona.

Skynick

Se specifica in text ca abia la finalul anului viitor se fac exproprierile. Probabil ca la finalul anului 2022 se lanseaza si licitatia. Deci daca totul merge perfect abia in 2023 o sa vezi organizare de santier.

TibiV

#369
"Vrabia Mihai Viteazu..."

Poate vei vedea organizari de santier in primavara - insa doar la casele/magazinele/depozitele/fabricile din zona...

Probabil nu ai citit cu atentie postarea lui Bolojan citata mai sus de ovidiu.caba:

Quote
Firma Consitrans și partenerii acesteia, realizează în această perioadă studiile și lucrările pregătitoare necesare întocmirii documentației tehnice a drumului expres Arad - Oradea.
(...)
Ne propunem să finalizăm această etapă în primele două luni ale anului viitor. Proiectanții vor trece apoi la proiectarea efectivă, pe baza datelor extrase din aceste studii și a soluțiilor convenite cu avizatorii. În vara anului viitor am putea definitiva proiectul tehnic. După aprobarea acestuia, se va organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor.

Nu o sa vezi in veci organizare de santier inaintea finalizarii PT si (mai ales) inaintea unei licitatii finalizate prin semnarea unui contract cu un constructor...

PS
Estimarea lui Skynick este corect-optimista.
Adica in situatia in care licitatia pentru construirea A11 va merge fara 1-2 ani de intrebari, clarificari si apoi contestatii prin diverse instante...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Era vorba despre proiectul Strabag.

cristi767

@TibiV, pe bucata Strabag sigur o să fie organizate de șantier anul viitor. Estimarea fiind pentru primăvară. O parte din legătura A3 cu centura Oradea se suprapune cu A11 și asta e deja semnat.

tom_sawyer

Pentru A11 ar fi bine dacă s-ar începe construcția cu sectorul Arad - Chișineu-Criș, având în vedere aglomerația de camioane de la Nădlac.

EugenRo

Quote from: RobertH on July 27, 2020, 12:59:26 PM
Am pus si pe harta Varianta 1 si cu ocazia asta am calibrat si drumu de legatura Oradea-A3 dupa SF.

O problema ar fi ca dupa ce cobori de pe A/DX11 si treci podu peste Crisu Repede, dai de giratoriu asta :




Ce se mai aude despre giratoriul asta? Se face supratraversare?

Mersul trenurilor

Nu cred, pentru ca o sa fie un nod T (cu A11/DX11 langa Santion) in curba aia, daca te uiti pe harta API, inainte de giratoriu.. plus ca ar mai fi 2 pe traseu, asa raman fara supratraversare.. ele fac parte din centura simpla a orasului..