Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

adiarc

sunt totusi aprox 144 de km...7 mil de euro/km pare ok,tinand cont ca pretul va mai scadea cu 10-20% in urma licitației...acum pretul final depinde daca va fii realizat din prima si de tipul de ctr si scumpirea/ieftinirea materialelor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ionut_16

Drumul Expres Oradea - Arad: Bolojan a avut întâlnire de lucru cu avizatorii

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/drumul-expres-oradea-arad-bolojan-a-avut-intalnire-de-lucru-cu-avizatorii-3759972/















Powered by API/PUM imgur uploader


QuotePreședintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a avut joi o întâlnire de lucru cu reprezentanții instituțiilor ce vor emite avize, din județul Bihor, pentru realizarea obiectivului de investiții Drum Expres Oradea - Arad.

Instituțiile implicate și proiectantul vor începe să lucreze la realizarea documentației. ,,Scopul nostu este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul. După ce vom stabili traseul, se va trece efectiv la lucrările topografice, la studiile geologice care trebuie făcute, în așa fel încât să putem ca în cursul anului viitor să avem acest studiu de fezabilitate și proiectul tehnic recepționat și avizele obținute de la autorități", a precizat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

La ședință au participat reprezentanți ai: Administrației Naționale Apele Române ABA Crișuri, Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, Companiei Naționale Căi Ferate Române, Direcției Silvice, Distrigaz Vest, Inspectoratului Județean de Poliție, Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

Trei variante de traseu
La întâlnire a fost prezent și reprezentantul firmei de proiectare, Bogdan Păunescu, care a prezentat cele trei variante de traseu ce ulterior vor fi supuse avizării. "În prima fază instituțiile vor pune la dispoziția firmei contractate date și documente deținute, necesare pentru proiectare, pentru o analiză preliminară, urmând ca ulterior documentația întocmită să fie supusă spre avizare. Săptămâna aceasta au avut loc și întâlniri de lucru cu reprezentanții U.A.T.-urilor de pe raza județului Bihor străbătute de cele trei variante ale Drumului Expres, întâlniri în cadrul cărora au fost solicitate documentații precum planuri urbanistice generale", se arată într-un comunicat de presă al CJ Bihor.

Există trei variante în discuție, pentru traseul viitoarei șosele.

Șosea cu profil de autostradă de 134,5 kilometri
Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 km și va avea profil de autostradă. Potrivit comunicatului trimis de CJ Bihor, lungimea traseului ar putea suferi modificări în urma actualizării studiului de fezabilitate. Termenul disponibil pentru realizarea serviciilor de proiectare este de 20 de luni, din care primele 10 vor fi dedicate actualizării Studiului de Fezabilitate. Proiectantul este firma Consitrans.

olea10

Sper sa nu izoleze complet Santandrei fata de oras, la fel cum au facut cu strada Coriolan Hora.
Daca se doreste ca Santandrei sa fie cartier al Oradiei ar fi bine ca autostrada sa treaca dupa Santandrei si nu intre Santandrei si Oras.
Daca va fi intre Santandrei si Oras, Vom avea pe viitor o delimitare intre cartierul Santandrei si restul Orasului de: 1linie de tren + o centura + un drum express + o autostrada.
Daca se vrea dezvoltarea Zonei metropolitane, atunci autostrada A11 va trebui sa fie inafara spatiului de locuinte, creat intre Oras si Satandrei care se dezvolta acum. Daca autostrada va trece intre Santandrei si Tarian, se poate dezvolota o noua Zona Industriala si un nou nod rutier eficient in perimetrul Nutrientul- Madrugada si Crisul repede.
Vor spune multi ca va fi mai scumpa, ca avem un pod nou peste Crisul Repede, etc.
Da exact. Asa si trebuie. Orice Pod creaza dezvoltare. Iar in cazul de fata avem doar avantaje:
- o alternativa in plus de ocolire a orasului
- a nu pune o bariera naturala intre Saintandrei (viitor cartier al Oradiei) si Oradea
- o zona industriala continua, cea dezvoltata cu mult efort intre calea borsului si cris,  se poate dezvolta / continua si pe cealalta parte a crisului, cu o legatura rutiera foarte buna
- crearea unui nou nod rutier care poate prelua si descongestiona traficul in situatii critice (accident blocare drum express / centura din diverse motive - ceea ce se intampla si azi...)
- access la reteaua de drumuri rapide a celeilalte parti din zonaMetropolitana (Giris + Toboliu)

Sper ca proiectantii si cfactorii  decizionali  sa abiba inteligenta necesara si sa gandeasca A11 pt cel putin 50-100 ani. nu doar "sa-l facem cel mai ieftin" dar prost din mai multe puncte de vedere.

lucianluci96

#349
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/incep-documentatia-pe-arad-oradea-1411570/



A fost emis ordinul de începere a întocmirii studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic pe drumul expres Arad-Oradea.

Una din trei variante
Reamintim, viitorul drum expres, pentru care se doreşte profil de autostradă cu două benzi pe întreaga distanţă dintre Arad şi Oradea, are trei variante de traseu în lucru. Până la mijlocul lunii august se va stabili exact pe care dintre cele trei trasee va fi realizat drumul, urmând ca firma proiectantă să lucreze, ulterior, doar pe acea variantă.




TibiV

"... viitorul drum expres, pentru care se doreşte profil de autostradă cu două benzi pe întreaga distanță..."

Mama măsii de jurnalism...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Deutschländer

Inteleg ce zici. Dar daca ma gandesc ca primele 11km de A1 sa numesc Iuliu Maniu si A3 are semnalizare de Autostrada dar nicio banda de urgenta dar in schimb are sens giratoriu (nu stiu daca intre timp mai adaugat undeva semn de sfarsit de autostrada), atunci nu ma mir daca un jurnalist intelege 2+2 separat ca ar fi profil de autostrada.

Cetatean

Sper doar sa iasa pe teren sa vada putin si la ochi toporafia zonei. Macar sa zboare o drona sau un avion. Dupa cateva proiecte in care am fost implicat, mi se pare o lipsa clara de viziune, conectivitate, utilitate si tot ce vreti voi. Cred ca in faza asta se pot optimiza multe.
Va dau cateva cazuri.
- pasaj pentru utilaje agricole facut la 400-500 de m de culeea unui pod. Inutil. Se putea trece lejer pe sub pod. Suprafata deservita de pasaj era oricum mica. Implicit au ridicat autostrada in cazul de fata ....umpluturi la greu
- pasaje la unghiuri de iti fuge mintea (oblicitate)
- de ce nu se poate folosi spatiul mort din jurul nodurilor de circulatie pentru eventuale parcari
- lipsa de viziune pentru viitoare legaturi
Si exemplele pot continua.

lucianluci96

#353
Ilie Bolojan in conferinta de presa de azi despre DX11 Oradea-Arad:


S-a emis cetificat de urbanism.Proiectantul a facut prima analiza multi-criteriala.
Analiza se va sustine in saptamana 20-24 septembrie in comisia tehnica CNAIR si in acea saptamana se va putea prezenta traseul ales.
Tot de saptamanile urmatoare vor incepe lucrarile geologice pe traseu.
Se spera ca pana in primavara sa se definitiveze solutia tehnica iar vara se spera sa avem un proiect tehnic aprobat.

mirceaeliade

Cum adica spera sa fie PT gata intr-un an daca tot SF trebuie sa ia 2 ani? Stiu astia de la Search sa lucreze repede in Crisana dar nu in restul tarii?

SUHOI

Aici este implicat direct Bolojan, de aceea este posibil ca lucrurile sa se desfasoare cu "o alta" viteza: de la analize, studii geo,  sf-uri, pt-uri, licitatii, etc. Asa a mers peste minister si a realizat  centura Oradei cu 2 bezi pe sens si "nspe' viaducte intr-un timp relativ scurt! Aici  la A11, pur si simplu i-a luat "de gat" pe toti primarii UAT-urilor de pe traseul A11  din judetele Bihor si Arad cat si pe seful CJ Arad si le-a dat termene foarte stranse pentru a-si face toate observatiile si a emite certificatele de urbanism cu celeritate! De altfel, unul din motivele pentru care a parasit Bolojan fotoliul de primar al Oradei pentru fotoliul CJ Bihor a fost A11-le si drumul de legatura Oradea-A3.

lucianluci96


mirceaeliade

wow, jos palaria daca stau pe fundul proiectantilor sa scoata PT inainte de termen ca sa si dea drumul la licitatie executie

alexandru_m

Cele mentionate mai sus, plus prin iulie-august (nu mai stiu exact) a fost o sedinta cu reprezentanti de la companiile care gestioneaza utilitati (stiu de la cineva care lucreaza la Apa-Canal Arad), pe tema A11. Incearca sa nu mai gaseasca nimeni conducte "surpriza", toate utilitatile sa fie cunoscute din timp si eventualele relocari sa se miste repede.

mihaihedes

#359
O sa termine PT-ul în vară dar garantat nu 2022 vom trai și vom vedea. Este Bolojan un Chuck Norris de Romania dar nu merg lucrurile cum visează el. Poate sa ia de gat pe cine vrea. Și Boc a terminat SF-ul la Centura Metropolitană Cluj în 2019 și încă mai are de lucru la documentație. Poate ar fi bine sa vedem cum merg lucrurile în realitate și nu să ne uitam în gura oamenilor politici. Pe A10 se termina Lotul 2 din 2018 în fiecare an.( Dacă nu credeți, întrebați ministrul, oricare ar fi el)