Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


ciprebbe

Oradea face cocoasa spre oras, Focsaniul.......
Cam asta e diferenta.
Unul vede utilitatea autostrazii aproape de oras, altul o muta in papusoi.......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi767

Quote,,Având în vedere că conectivitatea pe relația Arad – Timișoara este importantă în dezvoltarea Oradiei, e esențială revitalizarea, actualizarea și licitarea proiectului drumului expres Oradea – Arad", insistă primarul, precizând că ,,împreună cu Primăria Arad intenționăm să refacem studiul de fezabilitate al drumului expres". Studiul de fezabilitate ar urma să fie predat Companiei naționale de drumuri, pentru implementarea proiectului începând din 2021.

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/oradea-nod-rutier-intre-expresul-oradea-arad-resuscitat-si-autostrada-transilvania-2328415/

medicul de garda

E de apreciat ideea, dar eu vad o problema apropo de geometria drumului imediat ce acesta traverseaza DN1 spre sud. Exista acea curba stransa, cu un giratoriu in mijlocul drumului, proiectate in ideea ca pe acolo trece drumul de legatura spre Oradea, nu A11 in sine. Acestea trebuie modificate ACUM, fiindca nu sunt compatibile cu ideea de drum express si vor fi probleme daca pe viitor se incearca modificarea lor, vezi Curtea de Conturi, Jasper, etc...

Mai poate fi modificata licitatia in curs, astfel incat sa nu ne batem joc de proiectul actual?
Trust me, I'm an east-european doctor!

cristi767

Adică acolo de unde pornește pe harta de mai sus "Varianta 2"? Acolo nu va mai avea de ce să fie sens giratoriu, dacă nu va mai exista varianta respectivă.

RobertH

Am pus si pe harta Varianta 1 si cu ocazia asta am calibrat si drumu de legatura Oradea-A3 dupa SF.

O problema ar fi ca dupa ce cobori de pe A/DX11 si treci podu peste Crisu Repede, dai de giratoriu asta :



Alta ciudatenie e ca vor fi 3 giratii pe drumu de legatura dintre Santandrei si Oradea, din care pentru 2 nu va fi posibila eliminarea lor prin pasaj in viitor pentru ca deja vor fi supratraversate de pasaje pentru A/DX11.



Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

Oradea (Ilie Bolojan) se implică în grăbirea procedurilor la acest proiect:
https://www.facebook.com/257989000971097/posts/2732641786839127/
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

cristi767

#157
Municipalitatea va pregăti documentaţia drumului expres Oradea – Arad

Quote
Municipalitatea orădeană va investi două milioane de euro în actualizarea documentaţiei drumului expres Oradea - Arad.

Primarul Ilie Bolojan speră ca oraşul să atragă aceşti bani din fondurile alocate pentru finanţarea unor investiţii care urmează să fie finanţate din fonduri europene.

Pe bani europeni...

"Suma necesară pentru revizuirea proiectului drumului expre Oradea – Arad este de circa 4 milioane de euro. Contribuţia noastră este de 2 milioane de euro, pe care ţintim să îi decontăm din bani europeni pe proiectele din fondurile care pregătesc viitoarea perioadă de finanţare", a declarat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Pentru revizuirea documentaţiei, Consiliul Local a aprobat joi asocierea municipalității cu Primăria Arad, care va pune jumătate din bani, şi cu Zona Metropolitană Oradea, care se va ocupa de documente.

Aceasta din urmă a demonstrat că are capacitatea de a realiza documentaţia unui proiect de o astfel de anvergură în urmă cu o lună, când a finalizat Studiul de Fezabilitate al drumului de legătură între centura Oradea şi Autostrada A3 în zona Biharia. "Zona Metropolitană Oradea a mai demarat astfel de proiecte şi are experienţă", a spus Bolojan.

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/sa-mearga-mai-repede-municipalitatea-va-pregati-documentatia-drumului-expres-oradea-arad-158702.html

vancouver

Bravo. Asta e ce tot bâigui eu aici pe forum de ani de zile: SF facut intern. Se sare peste o etapa de licitatie. Nu zic sa se faca SF intern la un proiect gen PiSi sau CoBra, dar macar la un rahat de largire la doua benzi pe un DN sau alte chestii de genul, ca sa nu dureze de parca s-ar muta muntii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Nu e făcut intern, ci tot prin licitație publică cum face și CNAIR.

vancouver

Pai atunci in ce sens "a demonstrat că are capacitatea de a realiza documentaţia unui proiect de o astfel de anvergură"....? A demonstrat ca poate sa faca o licitatie? Bravo anvergura. Sa le fie atunci rusine pentru minciuna (prin omisiune) din declaratie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Se pare că e in stare să facă un caiet de sarcini mai clar, să urmărească mai îndeaproape rezultatul final...sunt elemente importante și astea și nu cred că ai fost niciodată singurul care a susținut că proiectele trebuie pregătite și chiar realizate la un nivel mai jos decât CNAIR central, Dinicu Golescu 38. Eu am tot zis același lucru propunând transformarea DRDP-urilor (asta pentru că știu ce probleme pot avea ADI-urile in activitatea lor).

Io

Inside information din echipa de fonduri europene a Primariei Oradea: la treaba asta se gindesc de mai bine de 3 ani ... S-o vedem facuta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi767

@vancouver, mai e un aspect: entitatea care îl face e direct interesată de proiect și nu are ce să intervină în vederea reprioritizării. Așa a fost până la urmă și cu proiectul anterior (legătura la A3): s-au ținut de el și probabil au obținut timpi optimi pe chestiunile care au depins exclusiv de ei și au reușit să îl impună când a fost gata documentația (nici nu e așa greu, dacă e să analizezi ce alte proiecte erau mature anul trecut când s-a scos la licitație).

Când ai un singur proiect probabil că te preocupi și să faci mai bine caietul de sarcini și să răspunzi la clarificări și să urmărești în sine lucrarea.

horatiu.cosma

E o veste foarte bună că Oradea+Arad manageriază pregătirea acestui proiect. Oradea are deja experiență similară (licitare, derulare contract de pregătire) pentru centura Oradea și pentru legătura la A3, deci ar trebui să meargă mult mai bine decât la CNAIR.