News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Airport lounge

Started by TibiV, March 18, 2018, 12:00:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#45
Quote from: SB76UFO on June 11, 2018, 11:21:38 PM
Salut
Vreau sa iau bilet de avion (2 pers) Berlin - Seattle sau Vancouver si retur. Nu tin sa fie direct 1-max. 2 escale (max. 2:30 h/ escala).

Direct nici n-ai cum, de pe TXL sau SXF nu opereaza nimic spre YVR sau SEA. Doar daca te deplasezi pe sol pana la FRA, CPH sau MUC gasesti. Cea mai rezonabila oferta pe care o gasesc de pe TXL este asta:

UA963:
4AUG 9:40 TXL
4AUG 12:30 EWR
EQP: 767

UA2151
4AUG 18:50 EWR
4AUG 22:04 SEA
EQP: 739

UA8618
/AC
16AUG 11:20 SEA
16AUG 18:55 YYZ
EQP: 320

UA8374
/RV
16AUG 20:40 YYZ
17AUG 10:30 TXL
EQP: 763

La 865 euro de caciula (pret dat de Amadeus Cytric, bilet emis in SE, dar rezervabil si prin Expedia). Intorsul e operat de Air Canada si Rouge. E incomod ca dracu, dar e de departe cea mai ieftina optiune rezonabila. Spre Seattle ai mai avea optiuni cu Lufthansa si Swiss, respectiv KLM si Delta, la 1300 euro/pax. Spre Vancouver e totul mai scump cu macar 100-200 euro/persoana. Daca destinatia finala e in Canada, eu unul as da banii suplimentari sa evit doua vami nenorocite.

Cat de cautat:
1. Google Flights (si eventual Wideroe) pentru cautat direct in inventarul liniilor aeriene
2. Un agregator general (Momondo de exemplu, e mai usor de folosit ca multe altele) cu un proxy (de exemplu Tunnelbear). Incercat cu proxy-ul setat pe Belgia, Germania, UK si Suedia (astea sunt tarile cu agregatori care ar avea preturile cele mai rezonabile in moneda locala, si cursurile folosite sunt cele IATA, nu cele spot).

Ceva mai complex de-atat n-are rost sa folosesti daca nu zbori frecvent. Daca zbori frecvent, un acces direct intr-o interfata de GDS e ideal (mie de la munca imi dau o interfata destul de deschisa de Cytric, care imi ajunge).

Quote from: SB76UFO on June 11, 2018, 11:21:38 PM
Am gasit ceva cu United, dar ma taxeaza la bagaje de cala (in plus daca bifez bagaj de cala, ma taxeaza pt. 2, iar eu vreau sa iau doar 1 bagaj de cala, pt. ambele persoane.

Poti sa adaugi bagaj suplimentar ulterior rezervarii doar pentru un pasager. Poti face asta online in manage booking. Daca nu, merge si la aeroport.

Quote from: ciprebbe on June 12, 2018, 11:15:36 AM
1.176 EUR/PAX escala (la Londra) de 2 ore la dus si 3 la intoarcere cu Finnair si BA (Tegel-Vancouver)

Vezi ca e ultimul bilet in clasa aia. Urmatorul e 1729.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ciprebbe

^ 2 pax am setat :)  (total 2352 euro)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

voicul

Din ce vad eu e mai scump cu vreo 300E sa ajungi la Vancover decat la Seattle.

Mai incearca pe https://www.skyscanner.net sunt de la 888E alte companii. La 913 ai 22h cu 14 intors pentru Seattle.
Va fi obositor cu 22h. Partea buna este ca poti sa incerci sa vezi Washington-ul - ai 4h si 30 - ziua.

Un alt trick ar fi sa mai variez zilele: sa pleci 5 sa vii pe 15 si vezi daca iti convine asa mai mult.

SB76UFO

Multumesc pentru sfaturi!
"Prostia este eternă și invincibilă"

frunzaverde

#49
Quote from: voicul on June 12, 2018, 02:58:46 PM
Din ce vad eu e mai scump cu vreo 300E sa ajungi la Vancover decat la Seattle.

De obicei e asa. Piata aviatica canadiana difera de cea americana - concurenta mai mica, organizare diferita a rutelor, taxe mai mari etc. etc., ceea ce de obicei duce la costuri mai mari in Canada pe pereci omoloage decat in SUA. Atat pe intern (de ex. YVR-YYZ vs SEA-NYC) cat si pe extern (de exemplu SEA vs. YVR).

Dar daca destinatia ta e YVR, nu SEA, atunci eu unul as da aia 300$ in plus. Trambalatul prin vami si practic ziua pierduta degeaba la dus si la intors sunt extrem de nasoale... Cozi peste cozi (budget cuts), daca mai ai si pasaport strain la vama terestra alte cozi, interviuri, ore pierdute... La SFO am avut marele "noroc" de asta aproape 2h30 la coada la imigratie anul asta... 380 + "budget cuts".

Quote from: voicul on June 12, 2018, 02:58:46 PM
Va fi obositor cu 22h. Partea buna este ca poti sa incerci sa vezi Washington-ul - ai 4h si 30 - ziua.

Nu poti. Macar 50 minute trecut prin vama (coada la imigratie, scos bagaj de pe banda, coada la agricultura si vama, recheck la bagaj), macar 45 minute pana in oras, 45 la intors, macar 1h15 inainte de zbor la aeroport (IAD ia timp, practic toate portile sunt ori cu tranzit cu trenulet ori cu niste autobuze mari suspendate). Iti mai raman cateva minute sa "vezi orasul"... Asta daca traficul e rezonabil. Daca era DCA, da, mergea, ca aeroportul e langa centru (e la 5 minute de capitoliu); dar IAD in nic un caz.

Daca ai macar 2h "libere" (ceea ce cu putin noroc, poti scoate la un layover de 4.5 ore la IAD) cea mai buna idee e sa te duci la Udvar-Hazy (sectiune din muzeul aerului si spatiului). Au tot felul de avioane unice acolo (inclusiv un Concorde si un Blackbird). Nu e chiar la fel de interesant ca muzeul din oras (care e incredibil).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#50
Quote from: horyatm on July 11, 2018, 08:15:10 PM
Mereu m-am întrebat de ce aplaudă românii pe zborurile Wizzair/Ryanair. Pe Lufthansa nu am pățit. Sunt oare persoane care circulă rar cu avionul? Pe zboruri low-cost din vest nu am văzut așa ceva.

Da, cred ca sunt oameni care zboara pentru primele dati... Am aterizat recent pe OTP de la Bologna cu Wizz. In avion erau oameni care nu stiau sa incuie toaleta si intrau altii peste ei. Cand si-a terminat treaba o doamna a iesit sa intrebe unde sa arunce hartia.

Echipajul wizz a fost exceptional, foarte multa rabdare cu toti care intrebau de ce li s-a luat bagajul de cabina si daca il vor primi vreodata inapoi. Sefa de cabina mai ales, cred ca avea vreo 22 de ani, absolut brici fata.

Ei bine, la aterizare au fost adevarate ovatii, nu doar aplauze.

Am mai vazut aplauze cu ne-romani pe wizz budapesta-skavsta... E de ajuns sa inceapa un pasager ca se iau maimutele dupa el. Atunci a inceput chiar vecinul meu de scaun.

Mai demult se aplauda si pe Tarom... OTP-ARN acum vreo 20 de ani. Zborul era cam gol, suna ciudat...

Am auzit ca lumea aplauda totusi la aterizari grele, gen pe furtuna. Stiu ca la acel Air France care a depasit capatul pistei pe o ploaie torentiala la Toronto parca, lumea in loc sa iasa a aplaudat... Apoi a inceput sa miroasa a kerosen si a luat foc avionul. Au scapat toti.

frunzaverde

^
Si pe orice inseamna chartere de vacanta, indiferent din ce tara. Mai ales la dus, si mai ales daca s-a vandut/servit mult alcool. Vorbim inclusiv de suedezi, din care 99% nu doar ca au mai zburat, dar multi din ei probabil au mai zburat si in saptamana de dinainte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

S-a intimplat acum 10 ani sa zbor Bucuresti - Barcelona cu escala pe Malpensa. Alitalia (please don't ask. Please!). Aterizare seara la Barcelona, am venit de peste mare si tocmai admiram pilotul pentru cum a aliniat avionul la pista oarecum paralela cu tarmul.
Da. Panta lina, frumos, bravo, lumea linistita. Bai, si-a dat jos cu el de pe la vreun metru, doi, de ne-au sunat creierii-n cap, a fost o bufnitura pe jos de zici ca ne-a lovit Godzilla in pintece. N-a aplaudat nici dracu, s-a auzit doar corul antic. A usurare  :D
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Lvs_tm

Aplauze ca aplauze, da am prins pe un zbor pe Rabat, Maroc - Barcelona, cei drept cu Ryan. o colega de scaun musulmanca, ce se mai inchina la Alah la aterizare si decolare..

Cat despre aplauze sa-i vedeti pe evrei ce palme puternice au si ce comportamente au in timpul zborului. Efectiv echipajul urla in microfon la unii dintre ei. Romanii incep sa se mai cizeleze chiar si pe low cost. Am prins zboruri si fara aplauze.

dragos76

Anul ăsta am avut parte de trei zboruri la Londra cu Wizz, și niciodată (nici la dus, nici la întors) nu s-a aplaudat.

rizzuh

Quote from: frunzaverde on July 14, 2018, 08:29:54 PM
Liniile aeriene mai au si un callsign, prin care se identifica avioanele in comunicatii radio. Tarom e TAROM, Wizz e WIZZAIR (nimic surprinzator), dar Blue Air e BLUE MESSENGER, British Airways e SPEEDBIRD. Iar Air France e AIRFRANS (ca pana si controlorii americani sa pronunte franceza cum trebuie, nu?).

Asta are o istorie interesanta. Callsign-ul British Airways este pasarea din vechea sigla a lor, mai exact sigla bunicii BA: Imperial Airways. Dupa aceea a venit British Overseas Airways Corportation (BOAC) si in final British Airways. Sigla a fost folosita timp de 52 de ani, din 1932 pana in 1984.



Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Speedbird


bogdymol

Sigurele zboruri unde am prins aplauze la aterizare au fost Timisoara-Bucuresti (acum vreo 4-5 ani), dar si Germania (Memmingen/Nürnberg) pana in destinatii de vacanta gen Malta, Malaga sau Porto. In rest deloc aplauze. Pana si la aterizare pe un zbor Canada-Hawaii, unde lumea mergea in vacanta, nu am prins aplauze.

In schimb in Anglia, asteptand in aeroport am vazut o gramada de petreceri ale burlacilor/burlacitelor, care mergeau spre unele destinatii de vacanta pentru distractie. Oamenii imbracati cat mai impopotonat (sau costume gen Batman, clown, zana maseluta sau chiar vreo 20 barbati in toata firea cu kilturi scotiene etc.), cu o gramada de beri la activ deja inainte de decolare, f. galagiosi - din punctul meu de vedere la limita intre a le permite imbarcarea sau nu.

Pe rute business (Londra-München, am zburat vineri de exemplu), numai oameni plictisiti care abia asteptau sa ajunga (mai ales ca a avut 1h intarziere). Nimeni nu a aplaudat, toti au stiut sa-si puna bagajele in compartiment deasupra rapid si sa elibereze culoarul, nimeni nu s-a ridicat de pe scaun inainte sa ajunga avionul la poarta (am mai prins si din astia).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#57
Să scriu aici, să scriu la topicul Taromului, nu știu unde e mai bine, poate mutați voi.
Prima (și ultima) mea experiență cu Taromul, din păcate nu tocmai bună. Ajuns la Tarom din cauză că ei operează un zbor KLM, nu pentru că vroiam eu. Constat că nu se poate face check-in online, KLM îmi zice să mă duc la Tarom, că ei operează. Ok, ajung la OTP, mă duc la tonomat, aceeași poveste. Deci, mă duc la Desk-urile Tarom, 69-73. O mare de oameni bulucită, la grămadă (pentru că nu există separatoare), dar totuși cu un fel de cozi cât de cât conturate. Pe ecrane, nimic, nici o informație. Oamenii impacientați, pe bună dreptate, se stă cu orele, unii merg la München, alții la Praga, alții la Madrid, doamnelor de la ghișee le ia cam 5-8 minute să proceseze un pasager. Și sunt sute. La ghișeul 69, coadă de vreo 30 persoane. N-ar fi mult dacă s-ar mișca. Dar doamna se ridică și pleacă. Fără un cuvânt. Rămânem să ne băgăm cumva printre cei de la 70. Periodic, oameni din spate strigă că au zbor în 10-20-30 minute, îi lăsăm în față. Doamna de la 70, ca și celelalte, cu fixul la o ureche și mobilul la cealaltă "bine, pa, te pup" etc. Trei chinezi in fața mea, cu zboruri la 9 dau Pașapoartele. Doamna râde, "ați pierdut avionul, s-a schimbat la 7:40 dar nu știu de ce nu v-a anunțat!" De fapt deja vorbește la "pertu" cu toată lumea, "nu va pot da bilet pentru zborul următor, asta e".
În fine, după 2,5 ore de stat la coadă am un bilet (din 3), mă duc la avion că mai am 20 minute. Zbor 3 ore cu un 737-800 pe cel mai inconfortabil scaun de avion pe care am stat vreodată. Și acum, după câteva ore în aeroport pe o canapea de 1000 de ori mai bună, tot mă doare posteriorul.
Singura experiență plăcută: senvișul! O chiflă tăiată pe jumate cu trei felii de cașcaval de 5mm grosime, îmi aduce aminte de parizerul tăiat pe ziar. Prea bun, prea ca la țară. Și un măr. Fără cafea, că domnișoara a numărat greșit și rândul meu l-a sărit. Dar ce mai contează.
Pe bune, am trimis mail la Compania mea și le-am spus să nu cumva să îmi mai facă booking la Tarom. Ever.

LE: și am aflat acum că trebuie să ridic bagajul în penultimul aeroport pentru că nu a fost etichetat până la ultimul. Vorba doamnei:" bagajul merge la FINAL DESTINATION". E, se pare că nu, dragă doamnă de la Tarom
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Între timp am reușit să dau de internet și să văd că situația nu e singulară, chiar s-a ieșit cu o poziție oficială. Amânat fiind din cauza unui taifun, stau de o zi la un hotel in Guangzhou ca să ajung în sfârșit la Final Destination. Am spus la Recepție că vreau să ajung la aeroport cu 2 ore înainte, se uita chinezul la mine ca la extratereștri, "ce să faci 2 ore în aeroport?".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#59
Si eu am avut experiente "placute"  pe OTP. Trezit la 2 noaptea in Brasov, cand in sfarsit ajuns la checkin (tot manual ca electronic nu era), s-a luat curentul dupa prima jumatate de ceas de asteptare. Prea multe calculatoare pe aceeasi siguranta (ca vorbeam pe alt topic de reteaua electrica din blocurile comuniste ale capitalei). Operatorii de checkin erau linistiti, asa se intampla la ora de varf.

Preturile din terminal, atat din zona sterila cat si din afara, sunt o hotie (am fost in multe locuri, exceptand Africa si America de Sud). Ai bani de avion, nesimtitule, cotizeaza aici. Ca la dubarii care te duc Brasov-Bucuresti cu un pret, dar la Otopeni cu aproape dublul.

Cam asta pare a fi mentalitatea CNAB, dubarii rutieri si cei politici, cu rudele lor. Sa nu ne miram ca nu creste iarba acolo, de terminale noi ce sa mai povestim. Vine tot mai multa pulime, le luam taxele de aeroport, ii jecmanim daca vor apa plata si apoi ne plangem ca nu putem face terminal dand vina pe altii.