News:

.

Main Menu

Airport lounge

Started by TibiV, March 18, 2018, 12:00:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cavver

Intra pe http://flightplan.romatsa.ro/init/fpl/flightslr/LRCL .Zborurile care pleaca de la Cluj sunt in coloana departures. O sa vezi ca majoritatea au colorat campul ETD in culoarea care arata ca au slot. Asta inseamna ca cursele pot decola in intervalul SLOT-5min SLOT+10min. Orele de sunt date in timp UTC pe care il transformi in timp local adaugand +3h vara si +2h iarna. Dintre motivele pentru care apar sloturi la cluj : Ungaria are probleme de personal/capacitate ATC si a introdus sloturi; Austria are probleme cu personalul/capacitatea ATC, Romania are probleme de capacitate si a introdus si ea sloturi. Daca vrei sa vezi cum sta treaba in Europa per ansamblu acceseaza https://www.public.nm.eurocontrol.int/PUBPORTAL/gateway/spec/index.html si deschide harta din dreapta.
Cam asa arata situatia Sambata 22 iunie la 21.00 UTC : .

Phenol


dragos76

Oare are idee cineva dacă e ceva grevă/limitare de capacitate a controlului de trafic în Ungaria? În ultimele zile pe flightradar am observat că foarte multe zboruri sunt rutate astfel că ocolesc țara vecină. De ex zborul LH de la Frankfurt la Otopeni a fost rutat către sud, și apoi la est prin Italia-Slovenia-Croația-Serbia.

cavver

2 posturi mai sus ai metoda prin care afli ce e. Raspunsul e ca vecinii unguri nu mai au capacitate ATC .

kitsune

Mă paște un zbor cu De Havilland DHC-8 Dash 8 în curând. Să mă opresc pe la notar înainte?  O:-)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dragos76

Am zburat cu unul de la LOT, pe ruta Varșovia-Cluj. Nimic deosebit, a fost pentru mine cam la fel ca și cu ATR-ul.
Mie personal din când în când îmi place să mă mai dau cu un turbo-prop :)

frunzaverde

^
Numai daca ai treaba cu notarul... Dash 8 Q400-urile sunt grozave! Sunt super-rapide si nu fac zgomot prea mare pentru un turboprop. Am facut ARN-RIX-BUD cu doua de-astea (1h30 + 2h30), cu Air Baltic, acum cativa ani, si a fost totul chiar ok, desi distanta e uriasa.

Daca te deranjeaza zgomotul si vibratiile stai cat mai in spate. Si, daca zbori des, e o idee buna sa-ti cumperi niste casti cu noise cancelling. Gasesti Bose QC25, care sunt excelente in continuare la sub 150 euro.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Mulțam de info. Am mai căutat și am văzut că sunt/au fost făcute de Bombardier. Am zburat cu ele pe Sept-Isles - Montreal. Să fac un semn în răboj să evit locurile de la geam, data trecută am stat cu gâtul strâmb de la curbura peretelui  :lol: Și să pregătesc banii de bagaj adițional.
Aia cu noise cancelling, cred că sunt la a patra pereche de căști deja, am uzat câteva până acum. Dar nu or să ajute, zborul e cu SpiceJet, intern, ăștia acoperă și un motor de Big F*king Rocket la cât vorbesc. Mi-aș lua niște "nose cancelling" dacă găsesc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Anii '30 au adus cu sine, odata cu infiintarea primei companii aeriene romanesti de linie - LARES, investitii masive in construirea de aeroporturi moderne in toata tara: Cernauti, Constanta, Balcic, Cluj Napoca, Caracal, Craiova, Iasi, Cetatea Alba etc.



Principalele rute nationale operate erau:



Bucuresti - Galati - Ismail - Cetatea Alba
Bucuresti - Galati - Chisinau
Cernauti - Iasi - Chisinau - Cetatea Ala
Bucuresti - Turnu Severin - Timisoara - Arad
Bucuresti - Calarasi - Bazargic - Balcic
Bucuresti - Constanta
Iasi - Galati - Constanta
Cernauti - Cluj - Arad
Satu Mare - Cluj - Targu Mures
Principalele rute internationale operate erau:

Bucuresti - Cernauti - Lviv - Varsovia - Gdynia
Bucuresti - Cluj - Uzhhorod - Piestany - Praga - Berlin
Bucuresti - Arad - Budapesta
Bucuresti - Belgrad -Zagreb - Venetia - Milano - Torino
Bucuresti - Sofia - Salonic - Atena
Principalele avioane folosite erau: Douglas DC-3, Lockheed L-10 Electra, De Havilland DH 89A Dragon Rapide, Potez 56 si Junkers F-13.

Sediul central al companiei se afla in Bucuresti, in cladirea Cremin din bulevardul Bratianu.



De departe cele mai bune avioane, si mandria flotei interbelice romanesti erau avioanele Douglas DC-3, care au fost folosite si dupa instaurarea regimului comunist.

Avionul avea 21 de locuri, 2 spatii pentru bagaje, toaleta si bucatarie.









LARES-ul era printre cele mai sigure si mai bine cotate companii aeriene din Europa. Calatorii si bagajele beneficiau de transport gratuit cu autobuzele de la statiile de imbarcare din orase, pana la aeroport si invers. Trebuie precizat ca majoritatea curselor erau zilnice.



Fiecare calator era asigurat gratuit de companie dupa cum urmeaza:



880.000 de lei in caz de deces
880.000 de lei in caz de invaliditate
880 de lei pe zi pana la vindecare
Pentru bagajele de pana in 15 kilograme nu se percepau taxe. Animalele de companie puteau fi transportate doar cu acordul celorlalti calatori si doar dupa plata unei taxe speciale. Interesant este faptul ca era interzisa purtarea la vedere si folosirea in avion a camerelor foto.

Pe langa birourile din capitala si marile orase, LARES-ul vindea bilete in cadrul marilor hoteluri dar si in reprezentantele Hamburg-America Line si Wagons-Lits


Combustibilul pentru avioane era asigurat de catre Distributia - OSIN care avea statii construite in cadrul fiecarui aeroport.



Aeroporturile principale aveau statii cu prerezentanta OSIN in timp ce aeroporturile secudnare aveau doar pompe de alimentare.

Marile aeroporturi aveau statii cu reprezentanta:



Cernauti
Iasi
Chisinau
Cetatea Alba
Galati
Otopeni
Constanta
Balcic
Arad
Aeroporturile secundare dispuneau doar de statii cu pompe:

Satu Mare
Cluj
Oradea
Timisoara
Turnu Severin
Craiova
Ismail

Statia cu reprezentanta de la Constanta se pare ca e singura care mai exista



Partenerul cel mai important al LARES era Societatea Distributia - OSIN care furniza combustibilul pentru avioane. Societatea castigase in 1930 licitatia organizata de Ministerul Aerului si Marinei pentru asigurarea benzinei si uleiului necesare avioanelor. Astfel la statiile Distributia-OSIN se gaseau benzina pentru aviatie cu ethyl si uleiul OSIN OIL AERO.


cristi5

"Rusinea de a zbura" din motive de mediu ar putea incetini cresterea traficului aerian


'Flight shame' could halve growth in air traffic https://www.bbc.co.uk/news/business-49890057

frunzaverde

#100
@cristi5 - e aceiasi ciorba reincalzita (si profund inutila in realitate) bagata la inaintare de (aproximativ) aceleasi grupuri rosu-verzi in ultimii 40 de ani. Acum au primit ceva expunere mediala suplimentara (cum s-a mai intamplat), dar n-o sa tina mare lucru, pentru ca mare parte din valva e ideologica, nu reala -  impactul real al aviatiei asupra mediului e relativ redus (mai ales fata de generarea de electricitate, transportul maritim si terestru si industriile grele - ciment, petrol, carbune), vorbim de 1.5-2.5% din emisiile de carbon totale. Si pentru ca "sentimentele" rareori duc la schimbari de practici reale - cand ai vazut ultima oara o cura de slabire functionand.

Solutiile pentru problemele climatice sunt si trebuie sa fie tehnice, impreuna cu anumite taxe si subventii (si legi) pentru poluatori respectiv pentru curatitori, care sa acopere externalitatile. Altceva n-o sa mearga. Mare parte din grupurile ros-verzi sunt insa profund ludite; refuza orice solutie care nu implica o "reintoarcere in trecutul imaginat" (care de altfel nu arata deloc cum isi inchipuie ei). Si nu prinde.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#101
https://m.hotnews.ro/stire/23431847

Tarom a devenit oficial arma politica

"Mădălina Mezei, directorul TAROM până în urmă cu două zile, susține că Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a cerut să țină la sol mai multe aeronave Tarom în ziua moțiunii de cenzură. Mezei a confirmat pentru HotNews.ro că Cuc i-ar fi cerut să țină la sol aeronavele care făceau curse interne spre București, astfel încât unii deputați și senatori să nu mai ajungă la Parlament în ziua moțiunii de cenzură."

Cuc i-a raspuns femeii ca vine de la ticketing si a facut-o subtil proasta (gen, nu a inteles pozitia in care a fost pusa). Pai cand a pus-o directoare, nu venea tot de la ticketing??

E cuvantul lui Cuc impotriva cuvantului doamnei... Cuvantul lui Cuc valoreaza cat 180 km de autostrada

dr4qul4

mai bine trimitea un stol de cuci.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Ce spune nenea de la Airbus ca e asa de diplomatic ca nu se mai intelege nimic? Care e problema si cat de reala e posibilitatea retragerii din Romania?

https://m.hotnews.ro/stire/23432705

rota

^pe scurt: Romania a promis ca daca investesc in fabrica Ghimbav o sa cumpere multe elicoptere, dar nu s-a tinut de cuvant :)