News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Airport lounge

Started by TibiV, March 18, 2018, 12:00:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


frunzaverde

De maine (vineri, 13/3), interdictie totala pentru orice non-cetatean SUA care a fost in vreun stat Schengen in ultimele 14 zile sa intre in SUA. Inclusiv tranzit interzis. Deci in principiu toate legaturile aeriene US-UE/EEA se anuleaza incepand de maine.

Interdictia nu se aplica statelor non-Schengen din UE (RO, BG, HR), si statelor non-Schengen din Europa (UK, Turcia, Islanda). Se aplica tarilor Schengen non-UE (Norvegia, Elvetia, Islanda). Deci, daca vreti sa mergeti din RO in SUA in urmatoarele saptamani, si aveti viza, mai puteti merge doar via Turcia, Serbia sau UK.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dragos76

Ce gol e spațiul aerian în zilele astea. Mai mult trafic de tranzit din zona golfului și ceva cargo




Powered by API/PUM imgur uploader

yetiman

#123
Nu stiu unde s-ar incadra mai bine, asa ca o postez aici.

Uriașul avion Antonov 124 a aterizat marți la București cu tone de produse medicale din China

Un avion Antonov 124-100, unul din cele mai mari avioane din lume, deținut de compania ucraineană de cargo Antonov Airlines, a aterizat marți dimineață pe Aeroportul Otopeni.

Unul dintre avioane este o premieră în România, va fi un Antonov cu o capacitate de 740 de metri cubi. Este cel mai mare zbor de tip cargo cu destinație medicală, echipamente medicale achiziţionate din China, este primul zbor de acest gen făcut de acest avion în Europa", a declarat Adrian Ionel, director general UNIFARM. (n.r. un avion Antonov 124 al companiei rusești Volga-Dnepr a mai efectuat transporturi de produse medicale din China în Franța în luna martie)

Antonov AN 124 este unul din cele mai mari avioane din lume și, în același timp, este unul destul de rar. Avionul care a aterizat marți la București este deținut de compania cargo Antonov Airlines din Ucraina, este un model An-124-100M Ruslan și are numărul de înregistrare UR-82009.


Sursa: Hotnews.ro





Mai multe imagini in articol.

Sursă foto: FB Bucharest Airports

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Harry

De obicei cand se doreste stabilirea unui record mondial sau realizarea unei premiere lucruile sunt din timp planuite, gandite, analizate, se fac strategii si schite. Nu si in cazul Pan Am Pacific Clipper (ex. California Clipper).

Hidroavionul marca Boeing 314, NC-18602 a fost prima aeronava care a facut inconjurul lumii. Un record care coincide cu o poveste despre curaj, cutezanta si determinare.

Pe 7 decembrie 1941, echipajul Pan Am Pacific Clipper, condus de capitanul Robert Ford, veteran al primului razboi mondial, se pregatea sa amerizeze in rada interioara a portului  Auckland, New Zealand. Aici urma sa debarce cei 12 pasageri de la bord si sa porneasca la zborul de 6 ore catre San Francisco.



Insa lucrurile aveau sa ia o intorsatura dramatica. Cu doar doua ore inainte de a ajunge in Auckland, radio operatorul John Poindexter primeste anuntul ca Pearl Harbor a fost atacat de catre japonezi, iar USA intrase in razboi.

In acel moment Ford realizeaza ca drumul de intoarcere nu mai putea fi folosit. Nestiind exact care era situatia generala, acesta ordona ca radioul sa fie inchis pentru a evita o interceptare din partea fortelor navale nipone. A urmat cea mai grea decizie. Aceea de a se intoarce acasa ocolind globul, traversand Australia, Asia, Africa si America Latina. Nici unul dintre membrii echipajului nu cunostea zonele pe unde urmau sa zboare, iar la bord nu existau alte harti de zbor in afara celor de pe ruta San Francisco-Auckland.

Cum comunicatiile erau oprite, Poindexter nu a mai apucat sa-si anunte sotia ca nu se mai intoarce in acea zi acasa, in seara respectiva intreaga familie il astepta la cina...



Insa inainte de a pleca in aceasta adevarata odisee, Ford decide sa faca un zbor scurt, de noapte, o adevarata incursiune SAR pana in Noumea, capitala Noii Caledonii. Capitanul se temea ca insula urma sa fie ocupata de japonezi. In zorii lui 17 decembrie Pacific Clipper amerizeaza in Noumea. Misiunea - recuperarea angajatilor americani ai statiei Pan Am si mutarea lor in siguranta, in Australia.



Dupa cateva ore Pacific Clipper, cu plinul facut si cu un butoi plin de combustibil la bord amerizeaza langa Gladstone, Queensland, Australia unde ii lasa pe angajatii Pan Am.

Impresionat de gestul lor, un tanar bancher din Gladstone, afland ca echipajul nu avea banii necesari pentru a ajunge la New York, desi era sambata dimineata, se duce la banca si scoate din contul personal 500 de dolari (astazi 8.750$) pe care ii ofera echipajului pentru a se putea intoarce acasa.

Ford si-a planuit atent prima etapa. Urmau sa traverseze desertul Queensland, urmand o escala la Darwin, apoi deasupra Marii Timorului si terminarea acestei etape in Indonezia. Capitanul spera ca Java si Sumatra sa nu fi intrat inca sub ocupatie nipona.



Escala in Darwin a fost scurta. Dupa cateva ore chinuitoare in care au reumplut rezervoarele folosindu-se de oale si cani si o noapte de odihna au plecat catre Surabaya, al doilea cel mai mare oras din Java si principala garnizoana britanica. Pe cand se apropiau de oras, au fost interceptati de o escadrila de vanatoare apartinand fortelor aeriene britanice. Din cauza unei defectiuni a sistemului radio, cei din Pacific Clipper puteau auzi ce vorbeau britanicii insa nu puteau comunica inapoi. Din fericire aviatorii britanici au decis sa lase hidroavionul sa amerizeze. Pentru a evita un posibil conflict Ford decide amerizarea in rada exterioara a portului. Spre uimirea sa nicio ambarcatiune britanica nu a parasit portul pentru a veni in inspectie. Odata ajuns la tarm aveau sa afle ca amerizasera in mijlocul unui baraj de mine si doar un noroc incredibil a facut ca hidroavionul sa nu sara in aer.

Desi ajunsesera intr-un port aliat, din cauza rationalizarii combustibilului, britanicii nu au putut sa le ofere sprijin pentru a continua lungul drum spre casa. Fara a avea de ales, Ford muta restul de combustibil in tancurile din fuselaj pentru a-l folosi la decolare, restul rezervoarelor au fost umplute cu benzina pentru automobile, care se gasea din belsug pe insula.

Au continuat zborul tinand paralel cu coasta Sumatrei sperand sa ajunga in Sri Lanka. Pentru a nu o rata au decis sa zboare mai jos decat de obicei. In apropierea insulei au coborat si mai mult si spre marele lor soc s-au gasit fata in fata cu un submarin japonez. Surpriza a fost de ambele parti si le-a acordat sansa americanilor de a urca rapid in altitudine, scapand la milimetru de sarja artileriei de pe submarin.

Dupa aproximativ o ora au ajuns in portul Trincomalee unde au fost chemati direct in biroul Comodorului Fortelor Navale Regale Britanice, acesta dorind sa afle care sunt noutatile de pe front. Cand a povestit de intalnirea cu submarinul japonez, Ford a fost luat in ras. Britanici nu puteau concepe ca japonezii ajunsesera atat de rapid in apele Indiei.

In ajunul Craciunului au decolat pe directia Nord-Vest. Insa la scurt timp motorul 3 a cedat, iar combustibilul a inceput sa curga din rezervor. Au fost nevoiti sa se intoarca la Trincomalee. Reparatiile au durat pana in dimineata zilei de 26 decembrie cand au plecat din nou la drum cu destinatia Karachi, Pakistan, unde au petrecut o noapte dupa care s-au indreptat catre garnizoana britanica din Bahrein. De aici Ford intentiona sa traverseze Peninsula Araba si Marea Rosie pentru a ajunge in Africa, insa britanicii le-au spus sa renunte la idee. Arabii deja doborasera cateva avioane britanice , iar membrii echipajelor fusesera ingropati pana la gat in nisipul din desert si lasati sa moara.

Ford isi asuma insa acest risc si decide traversarea Arabiei. Deasupra moscheii de la Mecca au fost intampinati cu focuri de arma de catre localnici, fara insa ca hidroavionul sa sufere avarii serioase.

Intr-un tarziu au reusit sa ajunga in Africa, amerizand langa garnizoana britanica de la Khartoum. Pentru a evita Sahara, unde o eventuala prabusire insemna moarte sigura, au hotarat sa traverseze continentul african catre sud, trecand prin Sudan si Congo pentru ca intr-un final sa ajunga la  Leopoldsville (astazi Kinsasha). Aici au avut parte de prima surpriza placuta a acestei calatorii. Au fost intampinati cu bere rece de catre un director si un ofiter radio al Pan Am care fuesera trimisi special pentru a lua legatura cu echipajul.

Decolarea de la Leopoldsville nu a fost usoara. Vantul puternic si spatiul mic de manevra au facut ca evitarea unei prabusiri in cataractele fluviului sa fie facuta la mustata. Dupa o scurta escala pe malul oceanului, in Gambia au traversat Atlanticul si au ajuns in Natal, Brazilia. Aici au nimerit in mijlocul unei epidemii de febra galbena. Din fericire escala lor a fost foarte scurta si dupa o dezinfectie generala a hidroavionului au decolat catre Trinidad. In zbor insa au avut parte de o descoperire neplacuta. Echipa braziliana care se ocupase de dezinsectie furase tot: acte personala, bani, bunuri de valoare si chiar o harta navala militara. In Trinidad au facut o oprire la statia Pan Am din Port of Spain dupa care s-au indeptat catre La Guardia, New York, unde au ajuns in zorii zilei de 6 ianuarie.

Ca o ultima ironie a sortii au fost tinuti in aer nu mai putin de o ora intrucat, din cauza raboiului era interzisa orice aterizare pe timp de noapte.

Astfel s-a incheiat primul zbor in jurul lumii facut de un avion civil. In 209 ore au fost parcursi aproape 50.700 de km prin 12 tari, cu 18 escale pe 5 continente.

Datorita acestei performante de exceptie, capitanul Ford si echipajul Pan Am Pacific Clipper au fost recrutati de US Armed Forces pentru a efectua misiuni speciale in timpul razboiului.

Echipajul Pacific Clipper a fost compus din:



Captain Robert Ford

First Officer John H. Mack

Second Officer/Navigator Roderick N. Brown

Third Officer James G. Henriksen

Fourth Officer John D. Steers

First Engineer Homans K. "Swede" Roth

Second Engineer John B. "Jocko" Parish

First Radio Officer John Poindexter

Second Radio Officer Oscar Hendrickson

Purser Barney Sawicki

Asst Purser Verne C. Edwards




bogdymol

Faina povestea, dar...

Quote from: Harry on April 08, 2020, 11:31:42 PMse pregatea sa amerizeze in rada interioara a portului  Auckland, New Zealand. Aici urma sa debarce cei 12 pasageri de la bord si sa porneasca la zborul de 6 ore catre San Francisco.

Sunt unele detalii care nu se leaga. De exemplu: in ziua de astazi, un avion modern zboara ruta directa Auckland - San Francisco cam in 12-13 ore. E imposibil ca in 1941 sa zboare in doar 6 ore.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

#126
Este exact ceea ce am observat si eu, dar nu am vrut sa fiu primul care arunca cu piatra...  ;)

Wikipedia:
"with a cruising speed of 188 miles per hour (303 km/h) (typically flights at maximum gross weight were flown at 155 miles per hour (249 km/h)) in 1940 Pan Am's schedule San Francisco to Honolulu was 19 hours."

Cred ca Auckland este mai departe de San Francisco decat Honolulu.

Poate avea vreo escala pe vreo insulita din Pacific, si 6 ore era doar prima etapa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#127
Plecai sambata dimineata din Auckland, ajungeai miercuri dimineata la Los Angeles si miercuri la pranz la San Francisco.

Si era cu dormit la hotel: in prima zi zburai Auckland - Noumea (in Noua Caledonie, care era si este si azi un judet din Franta), unde dormeai o noapte, apoi inca o noapte in insulele Canton (azi in Kiribati) si in sfarsit, Hawaii (inca o noapte). Dupa care un zbor peste noapte (cu pat) de la Honolulu la Los Angeles, si inca 3 ore pana la San Francisco. Hidroavioanele zburau lent, lent de tot.

Toata afacerea (inclusiv mancare in avion si pe sol) : 1170$ dus-intors (LA/SF-Auckland). Adica vreo 20.000$ in bani de azi.

Uitati orarul (este exact orarul din 1941, cand a avut loc zborul descris de @Harry):



Zborul facut de echipajul condus de Robert Ford si descris de @Harry a fost doar primul din zborurile extrem de lungi si grele din timp de razboi pentru a lega Australia si Noua Zeelanda de Marea Britanie. Din 1943 pana in 1945, Qantas a operat zbor Perth - Galle (Ceylon / Sri Lanka) - Karachi (Dominionul Indiei / Pakistan). Segmentul Perth - Galle ramane si azi cel mai lung zbor comercial non-stop in aer operat vreodata (ca timp, nu distanta) - zborul ateriza la aproximativ 30 de ore dupa decolare. Fara aer conditionat, fara presurizare, fara izolare fonica (prea grea), fara radio (prea riscant), fara instrumente sofisticate, doar cu stelele, orizontul si oceanul nesfarsit, la 3000 metri intr-un Consolidated Catalina. Doua rasarituri intre decolare si aterizare. 860 de pasageri si cateva tone de posta au calatorit in conditiile astea, de razboi. Zborurile astea au ecou si azi - incercarea Qantas de a opera un serviciu direct Londra - Sydney e numita "Project Sunrise" in cinstea inaintasilor din razboi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

In aceasta perioada de pandemie, gigantii aerului revin in atentie...
Un An-225 Mrya/Mrja cu materiale medicale a aterizat saptamana trecuta in Polonia, la Varsovia, pe aeroportul Chopin.
Cab view:

Ground view:


Cu ocazia asta, am gasit un video impresionant... Uitati-va cum "ingenuncheaza" ditamai "animalu"l (02.42), pentru a usura incarcarea/descarcarea...


Si o decolare filmata in urma cu 2 ani, de undeva de pe deriva/stabilizator,,,
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Ca tot vb mai sus de Pacific Clipper si poze facute la momentul potrivit. Poza a fost facuta in 1941 exact cand plecau in ceea ce avea sa devina cea mai mare odisee a unui avion. Era o poza promotionala pentru Life Magazine.


Harry

modul cum amerizeaza si decoleaza de pe apa e ... wow

kitsune

Cum arată un zbor de repatriere de marinar in vreme de Covid. Dar e bine și așa (nu, nu sunt zborurile mele, eu sunt departe de momentul ăla), omul are 6 luni la bord.

  2  LH 997 V 23JUN 2*AMSFRA HK1  1830 1935  23JUN  E  LH Amsterdam Frankfurt **overnight**

  3  LH 098 V 24JUN 3*FRAMUC HK1  0845 0940  24JUN  E  LH  Frankfurt Munich

  4  LH1650 V 24JUN 3*MUCOTP HK1  1050 1350  24JUN  E  LH  Munich Bucharest

:bash:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

FRA - MUC :lol: Un fel de hopa mitica.

kitsune

Din păcate asta e realitatea. Nu sunt zboruri, nu sunt bilete. Înțeleg reticiența companiilor de a face schimburi, costurile sunt foarte mari. Dacă de la Amsterdam la București e nevoie de 3 avioane și o noapte la hotel, ucrainenii zboară și ei similar, dar doar până la Minsk în Bielorusia și de acolo cu mașina pusă la dispoziție de firma de crewing. Filipinezii încă nu au nicio veste, e posibil să nu se fi găsit zboruri pentru ei (plus că la ei în țară nu e liber plimbatul între provincii).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

survola

În Ucraina, pe perioada pandemie, au fost închise toate aeroporturile, cu excepția celui din Kiev Borispol. Și nici aici nu cred că găseai prea multe zboruri disponibile.