Trecerile la nivel cu calea ferata

Started by Ionut, March 18, 2018, 08:05:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

#30
Da, sunt sigur. Vezi istoricul imaginilor satelitare Google Earth, cel mai bine se vede in cele din 2014: in 09/07 in zona din amonte de pod nu erau marcaje, iar in 08/08 marcajele erau deja executate.

JohannDB

 O situație rarisimă la TRECERILE DE NIVEL........ Din ce spunea Diniță la o intervenție de azi dimineață , la ora 8:00, s-a mai întâmplat așa ceva pe DN1 cu Linia 306 (linia Sării, Ploiești-Slănic) prin 1999......
  De data asta pe DJ707F, la ieșirea din Zam spre Sălciva (jud.HD) pe M 200.......
  NU VĂ BAZAȚI PE LUMINA ALBĂ INTERMITENTĂ..... Ciuliți urechile și "căscați" ochii, mai ales pe drumurile județene....... Mai ales pe întuneric......

https://www.facebook.com/soldan.razvan/videos/10214523555348977/

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1034184] Modernizare treceri la nivel – TN km 24+980 intre statiile Balotesti – Caciulati (DALI, proiectare si executie ) - SRCF Bucuresti

Anunt de participare simplificat: [SCN1033976] Proiectare a lucrarilor de interventie pentru modernizare/reparatie treceri la nivel – 3 loturi- SRCF Galati

Anunt de participare simplificat: [SCN1033622] - Modernizare treceri la nivel pe raza SRCF Craiova (expertiza tehnica si DALI) –SRCF CRAIOVA



thinker

Acum vad si eu postarea cu lumina alba intermitenta la trecerea la nivel cu calea ferata - si vine trenul.

E o situatie criminala.  Am patit asta acum mai mult de 15 ani de zile - lumina alba si vine trenul. Din fericire era destul loc de asigurare si cu ochiul liber si am vazut ca vine trenul.

De atunci nu ma incred in lumina alba, din pacate sunt locuri unde nu ai de loc vizibilitate si trenul vine cu 70-90km/h, e loterie. Din pacate in urna sunt vietile noastre.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Conform informatiilor de la experti CF in situatia respectiva mecanicul stie ca trecerea la nivel e avariata/arata semnalizare incorecta si trece cu 20 km/h dupa ce se asigura, cam ca o masina.

Probabil a taiat cineva un cablu de semnalizare, linia acolo fiind in reabilitare.

Problema e ca publicul nu stie ca mecanicul afla automat si se genereaza aceste postari virale.

thinker

#35
@cristi5 nu stiu cum e in situatia respectiva, dar nu e o alarma falsa.

Nici o data un tren nu se poate asigura ca o masina... daca venea un TIR cu 70km/h peste trecerea la nivel, avand in vedere ca semnalizarea era pe liber cu alb intermitent evita mecanicul de locomotiva incidentul?
Daca un autocar intra cu 50 km/h in vagonul al 8-lea al garniturii ghici cine era de vina? Cumva CFR?

doar 2 intrebari:
-pana afla cineva de la CFR ca instalatia e avariata si informeaza mai departe - mecanicul de unde stie?

"Problema e ca publicul nu stie ca mecanicul afla automat "
-mecanicul afla automat ???? - are cumva locomotiva un computer sau alt indicator la bord unde i se semnalizeaza ca semnalizarea CF e defecta de catre un senzor incorporat in aceasta semnalizare?  Cred ca nu asta ai vrut sa spui.


Morala : trebuie mereu sa te asiguri, in orice situatie fii cu ochii in 4.
Cred ca e mai sanatos asa sa nu avem incredere in semafoare si prioritati de orice fel ar fi ele.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Poate ne spun ceferistii detaliile. O varianta este ca semnalul se pozitioneaza automat pe rosu cand e detectata o defectiune a comunicarii cu instalatia de trecere la nivel. Trenul opreste, apoi mecanicul ia legatura cu IM care ii spune sa treaca incet si cu asigurare, si cu sirena fireste. In acest caz da, afla automat.

In legatura cu TIRul cu 70 eu nu am auzit de accidente in astfel de cazuri. Cazul celalalt, cand trenul are verde si soferul nu se asigura, acolo e baiul.

yetiman

#37
Nu te contrazic referitor la nevoia de a te asigura. Este esentiala.

Dar incerc sa-ti raspund la intrebarea cum afla mecanicul de locomotiva. Nu sunt specialist, dar e usor de gasit in Regulamentul de semnalizare

QuoteSECTIUNEA a 13 - a
Semnale de avarie la trecerile la nivel
Art. 32 (1) La trecerile la nivel din linie curentă înzestrate cu instalatii de semnalizare automată sunt montate semnale de avarie. Semnalele de avarie au rolul de a avertiza existenta unui pericol pentru circulatia trenurilor la trecerea la nivel.
(2) Semnalul de avarie la trecerile la nivel, se compune dintr-un stâlp care are la partea de sus un panou în formă de romb pe care este asezată o unitate luminoasă; functia semnalului de avarie poate fi exercitată si de către un semnal de trecere al blocului de linie automat prevăzut cu reperul de la art.165 –fig.218.
(3) Indicatia dată de semnalul de avarie este următoarea:
Fig. 51. Pericol la trecerea la nivel! Ia toate măsurile pentru oprire!
Ziua si noaptea - o unitate luminoasă de culoare rosie, spre tren.
(4) Dacă nu există pericol la trecerea la nivel, semnalul de avarie nu afisează nici o indicaŃie; circulaŃia trenurilor se va face conform indicaŃiilor date de semnalele de circulaŃie. La observarea indicatiei rosu a semnalului de avarie, mecanicul va lua imediat toate măsurile pentru oprirea trenului.
(5) Trenul oprit, poate continua mersul cu viteza de cel mult 20 km/h până la depăsirea trecerii la nivel, mecanicul fiind gata să oprească imediat trenul, dacă observă un obstacol pe trecerea la nivel.
(6) După depăsirea trecerii la nivel, circulaŃia trenurilor se va face, în continuare, cu viteza indicată de semnalele de circulatie existente.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

thinker

#38
sau mai simplu ca ipoteza:
- cineva nu a facut parcursul trenului, dar i-a dat liber sa plece din statie. Eroare umana.

la sistemele redundante ale CFR nu cred ca era vorba de defectiune tehnica. In schimb erori umane au fost si vor mai fi multe.
Asta a fost cauza in incidentul relata si trait personal in urma cu multi ani.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#39
@yetiman

acolo nu explica cum e detectata eroarea de semnalizare... sunt explicate doar moduri de actiune

Mecanicul circula cu viteza redusa pentru a nu lovi obstacole de pe linie, dar devine un obstacol - si nu doar nesemnalizat ci semnalizat fals - semaforul pe liber pentru rutier.
Calea rutiera si circulatia rutiera nu e asigurata de loc. De fapt normele CFR nu sunt facute in sensul asta.

Norma CFR spune la inceput scopul ei  - "existenta unui pericol pentru circulatia trenurilor la trecerea la nivel". Nu are nici o treaba cu siguranta rutiera, nu acesta e scopul ei.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

yetiman

#40
Evident ca nu e explicata tehnic detectarea. E un regulament. Tu te intrebai de unde stie mecanicul. El vede acel semnal rosu inaintea trecerii de cale ferata si stie ca este o problema si trebuie sa incetineasca la max. 20 km/h sau chiar sa opreasca.

Iar tehnic, scuza-ma, dar trebuie sa fie banal sa legi semnalizarea de la trecerea de cale ferata cu semnalul aflat in apropiere. Daca nu ai "curent" pe semi-bariere sau pe semnalul rosu de la trecere ai automat rosu la semnalul de pe calea ferata.

Iar in codul rutier este mentionata OBLIGATIA conducatorului de vehicole de a circula cu viteza redusa si sa se asigure ca din stanga sau din dreapta nu se apropie un vehicol feroviar.

Marea problema apare acolo unde CFR nu asigura vizibilitatea pe distante suficiente (si sunt multe locuri din astea, din pacate).


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

thinker

nu ma intrebam, spuneam logic ca nu are de unde sa stie mecanicul de defect sau eroarea de semnalizare pana nu e detectata de un om sau de un senzor.

Iar senzorul o detecteaza in momentul in care incearca sa schimbe semnalizarea semaforului, daca e dotat cu asa ceva. Ceea ce se poate produce prea tarziu pentru siguranta participantilor la traficul rutier.

Iar daca un om a uitat sa schimbe starea semaforului rutier atunci nu o detecteaza nici un senzor.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#42
Quote from: thinker on December 31, 2018, 05:05:22 PM
sau mai simplu ca ipoteza:
- cineva nu a facut parcursul trenului, dar i-a dat liber sa plece din statie. Eroare umana.

Nu se confirma ipoteza, mecanicul mergea incet si cu sirena, deci stia.

Nu zic ca e perfecta situatia, dar e sub control.

Sistemul trecerii la nivel ar putea si el indica cumva avaria (ca si el poate detecta ca nu are contact cu semnalul). Dar in lipsa altui indicator, albul e corect: masina poate trece, trenul va opri daca e nevoie...

Nu e nevoie de niciun senzor sofisticat, cred ca se masoara impedanta. Daca e infinita inseamna ca nu e contact => avarie. Sau tensiunea, daca e zero... E foarte simplu, orice fir rupt va duce la situatia asta.

dr4qul4

Si niciun tir nu va trece o CF cu 70kmh. Cel putin nu la noi, ca risca sa ramana fara roti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#44
Quote from: thinker on December 31, 2018, 05:09:39 PM
acolo nu explica cum e detectata eroarea de semnalizare... sunt explicate doar moduri de actiune

Gasesti explicatia in specificatiile tehnice ale sistemelor BAT si SAT, respectiv in instructiile de intretinere si exploatare. Nu le am disponibile acum sa pun un link, dar sunt sigur ca le gasesti pe undeva pe internet.

Pe scurt, eroarea de semnalizare e detectata complet automat, indiferent ca este cauzata de talonarea (lovirea) barierei sau de o defectiune interna a sistemului. Ca parte a instalatiei, exista un circuit care detecteaza starea sistemului, si daca starea este incorecta fata de situatia reala (de exemplu barierele necoborite cand ar trebui sa fi fost coborite), se aprinde lumina rosie catre tren, indicand starea de pericol.

Quote from: thinker on December 31, 2018, 05:35:07 PM
nu ma intrebam, spuneam logic ca nu are de unde sa stie mecanicul de defect sau eroarea de semnalizare pana nu e detectata de un om sau de un senzor.

Toate instalatiile SAT (avertizor sonor si lumini fara bariera) si BAT (bariere automate) sunt dotate cu un astfel de senzor. Mai mult, senzorul este fail-safe : cat timp lumina alba este aprinsa spre sosea ("liber"), lumina rosie este aprinsa spre calea ferata ("pericol").

Plasamentul semnalului de pericol catre tren este facut de asa natura incat orice tren sa opreasca in siguranta inaintea semnalului si deci inaintea soselei.

Quote from: thinker on December 31, 2018, 05:35:07 PM
Iar daca un om a uitat sa schimbe starea semaforului rutier atunci nu o detecteaza nici un senzor.

Nu exista nici un fel de control manual asupra starii acelui semafor.

Quote from: thinker on December 31, 2018, 05:05:22 PM
- cineva nu a facut parcursul trenului, dar i-a dat liber sa plece din statie. Eroare umana.

Doar ca ipoteza este gresita din doua motive. Linia este dotata cu centralizare electrodinamica (CED) si bloc de linie automat (BLA). Astfel:

1. Barierele si sistemele SAT sunt controlate in mod automat din centralizare, starea de pericol/siguranta fiind detectata automat de circuite de cale in functie de ocuparea sau neocuparea blocului cu tren. E un circuit care detecteaza prezenta osiilor intr-un bloc anume, nu e un nene care ridica si coboara barierele.

2. Nu poti da "liber din statie" decat daca asiguri parcursul in centralizare. Nu ti se schimba semnalul de iesire din statie in verde daca nu faci asta. Poti da ordin de circulatie daca centralizarea si/sau semnalizarea sunt defecte (cu depasire ordonata pe rosu), dar in cazul asta mecanicul primeste in scris ordin (si trebuie sa faca anumite manevre, printre care apasarea butonului "depasire ordonata") care il atentioneaza asupra pericolului. 
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!