Trecerile la nivel cu calea ferata

Started by Ionut, March 18, 2018, 08:05:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@dan tm - in toata Europa, in ultimii 50 de ani, s-au facut eforturi uriase pentru eliminarea cat mai completa a trecerilor la nivel cu calea ferata, mai ales pe linii principale. Pe linii principale, in orase mari, trecerile la nivel sunt rare si pe cale de disparitie.

Romania a ramas mult in urma, ba mai rau, construieste linii noi cu treceri la nivel, chestie care nu se mai face in restul Europei din anii '30. De altfel, si in Romania anilor '30-'40, cand se construia ceva nou, se evitau trecerile la nivel (Bucuresti - Balotesti si Chiajna - Rosiori au fost explicit proiectate cu cat mai putine TN-uri). Dar dupa 90 de ani am uitat cum sa proiectam.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Nu contest, dar au mai si ramas.
Iar asta prin oras nu e pe linie de mare viteza.

Sorinus

Nu prea conteaza, o locomotiva la 30 la ora oricum te face terci. Mie trecerile la nivel semnalizate doar cu crucea Sfantului Andrei si ATAT, pe sectii secundare cu putin trafic, mi se par cele mai criminale, si vazand stirile, asa e.

Mergand pe un DJ pe care nu-l cunosti, cu viteza maricica, in linie dreapta, abia vezi semnul ala discret.

Pe DN-uri in general sunt cu bariere (pana si cea de la Tariverde spre Tulcea au facut-o).

Ce nu inteleg, pe vechea centura a Constantei, la linia spre Navodari, era bariera inainte, acum au scos-o si au lasat doar semnalele luminoase. Intr-un loc cu trafic f mare. Care o fi fost logica? O atingeau constant desteptii?

dan tm

In felul asta si trecerile pe zebra sînt periculoase sau tramvaiele.

O cautare rapida pe net mi-a dat destule treceri la nivel in Europa. Nu putem fi mai catolici decît papa.




sau in Japonia


Eu cred ca nu peste tot se pot elimina sau ar trebui eliminate.


Dupa care va urma discutia cu soaterea liniilor din oras desi prin alte tari nu se pune problema asta.



dragos76

Scuze, dar tu vii aici cu niște exemple care sunt excepții și le pui în balanță cu ceea ce la noi din păcate e cam regulă. Dar aceste exemple totuși sunt bune că vin cu un alt detaliu care a mai fost dezbătut aici (și din păcate și acolo erau viziuni contrare) și anume faptul că în vest nu se pune problema să ai acces fizic ca pieton pe suprafața căii ferate, cu excepția acestor treceri la nivel (pe unde sunt). Și din păcate la noi chiar că e cam ca în India la acest capitol.

AndreiB

#140
Din contra, nu cred ca trebuie scos nimic din oras. Inclusiv cateva din scoaterile de linie din perioada comunista cred ca au fost o greseala (vs ridicarea pe viaduct).

Insa trebuie sa incepem sa tratam separarea modului mai serios, inclusiv prin garduri.

In plus, pe magistrale in mediul urban nu ar mai trebui sa existe treceri la nivel absolut deloc. Creeaza riscuri majore, reduc capacitatea, cresc uzura si incurca traficul.

La fel cum avem autostrazi complet denivelate, la fel ar trebui sa tratam si caile ferate modernizate, cu eliminarea majoritatii trecerilor la nivel. Subiectul insa nu pare deloc sa fie considerat.

Later edit: un exemplu edificator. GWML, comparabil cu M800 ca lungime (vmax 201km/h insa) are pe portiunea rapida intre Swindon si Londra (125km) doar 2 treceri la nivel, ambele intr-un sat unde au facut aia scandal (si incearca in continuare Network Rail sa le inchida). M800 cate are pe Bucuresti - Fetesti? 20-30? Inclusiv doua pe bulevarde majore din Bucuresti...

dan tm

Dar discutia noastra a pornit de la o linie banala care nu va vedea modernizare curind, nu de la o linie  de viteza sporita (160 km). Acolo cred si eu ca nu e ok sa treaca cu 160 prin Valul lui Traian sau sa aiba trecere la nivel in Branesti.

AndreiB

O linie banala cu alternative denivelate nu prea departe.

TibiV

Cred ca important este NU ca trenurile trec RAR, ci ca masinile trec FOARTE DES.

Iar soferii (stiind ca trenurile sunt rare) se "arunca" in manevre uneori mortale...

Poti sa lasi (sa zicem) o TN pe un DJ cu 20 masini pe ora. Dar nu pe o strada (dintr-un oras) unde trec 20 masini pe minut.

Si cum a spus un coleg mai sus, o locomotiva te face terci si la 30 km/h.... Impulsul si energia cinetica (alea din liceu) sunt de minimum 50 de ori mai mari. Ceea ce este corect dpdv tehnic. Mai bine moare un gura-casca in masina lui decat cateva sute in tren...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Redox

Quote from: AndreiB on December 07, 2022, 08:15:47 PMOk si se lungesc cateva drumuri. So what? Exista doua alternative si nu e ca si cum traficul in Sibiu este absolut infernal.

Exista deja pasaj pietonal (unde ocolul e foarte neatractiv). Inchis, pus gard si rerutat traficul rutier.

E ușor dacă nu locuiești în Sibiu să tragi concluzii pripite de a închide trecerea la nivel cu calea ferată. Și da, traficul în Sibiu a ajuns infernal.
Alternativele despre care vorbești, chiar dacă sunt în apropiere, nu sunt suficiente pentru a face față traficului.

JohannDB

   Citesc..., citesc, și încerc, retrospectiv, să mă uit la alții, la care cu ceva vreme în urmă priveam cu "admirație" că nu sunt deranjați de niște "normalități" - normale, pentru viața lor și nici nu cereau "sus-și-tare" desfințarea/scoaterea din urbe/oraș/comună/sat.......

 Deeeeciiiii, undeva în locuri cu "apă caldă" și sub oblăduirea merkel-iană (la acea vreme - nu că ar fi diferit la acest moment), o trecere la nivel în plin oraș, care nu știu pe cine putea deranja în zonă și la care ne opream cu toții, fără "revoluție interioară" și trimitere la "schrot".... Bremerhaven 24.06.2019..... Oare de ce suntem noi mereu cu cuxul în sus ??









Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

TRECEREA LA NIVEL, pe DJ 112, km 4+400, Linia 403, Brașov - Întorsura Buzăului, linie redată traficului anul trecut prin darea în taficul feroviar a podului nou peste Tărlung, de la Budila, a devenit "subiect de presă" și de "siguranța traficului" acum vreo 4 zile când pe 14.04.2023, și aici trenul n-a mai acordat prieriate unui autoturism la trecerea la nivel.... Linie "dreaptă" (aliniament) cu vizibilitate maximă la fel ca și de pe DJ, și totuși......

Accident grav pe DJ 112 D între Cărpinis și Prejmer: Un autoturism lovit de tren.



Un accident de circulație a avut loc recent pe DJ 112 D între localitățile Cărpinis și Prejmer, în județul Brașov. Potrivit primelor informații, accidentul s-a produs la trecerea la nivel cu calea ferată, unde un autoturism a fost lovit de un tren.

La fața locului au intervenit imediat echipaje ale Poliției Rutiere, care au constatat că două persoane au fost vătămate corporal în urma impactului, una dintre ele aflându-se în stare de inconștiență. Victimele au fost imediat transportate la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale.

În prezent, polițiștii efectuează cercetări pentru a stabili cu exactitate condițiile și circumstanțele în care a avut loc accidentul. Se încearcă determinarea cauzelor care au dus la producerea tragediei și se așteaptă rezultatele anchetei pentru a se clarifica întregul incident.

https://info1tv.ro/autoturism-lovit-de-tren-prejmer/





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

@JohannDB - tocmai ca in tarile cu "apa calda" oamenii au fost deranjati de trecerile la nivel, si au fost eliminate una-cate-una pe parcursul a zeci de ani, pe masura ce s-au gasit bani. Este relativ rar sa mai vezi treceri la nivel pe linii magistrale in Europa de Vest. Desigur ca inca mai exista, ca n-au reusit sa le desfiinteze pe toate nici ei - dar efortul exista, si volumul trecerilor la nivel, mai ales in orase mari, scade si se apropie de zero. Bineinteles, ultimele vor fi linii secundare in orase mici, ca exemplul ala de mai sus.

In Romania chestia asta nu s-a facut decat intr-o masura foarte mica in anii '70. Ba mai grav, s-au instalat TN-uri noi pe magistrale reconstruite, cu viteza mare.

P.S. In orasul meu suedez, doua magistrale principale nord-sud sectionand orasul fix prin centru si ramificandu-se. Istoric (pana in anii '70) existau nu mai putin de 19 TN-uri. Acum mai exista 5, din care 3 sunt pe strazi secundare, cu foarte putin trafic, si una este pietonalizata complet. Din astea 5, pentru 3 exista plan de detaliu (echivalent PT) pentru eliminare completa (tunel pietonal + ciclist si 2 tunele rutiere), urmand sa ramana doar doua in urmatorii 5-10 ani. In ultimii 10 ani s-au eliminat 5 treceri la nivel prin conversie in traversare denivelata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#148
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/13-primari-au-semnat-o-petitie-pentru-normalitate-1786589/


"Normalitate"= pastrarea TN de la noul pasaj pe Centura Arad. Ca la Drajna, Taietura turcului, Branesti. Trendul este clar si ingrijorator.

CFR a raspuns ca TN trebuie inchisa pt ca acolo se va mai construi un fir. E vorba de km 625+666 (the number of the beast)

https://specialarad.ro/cearta-desfiintare-calea-ferata-de-pe-strada-siriei/

Stie cineva daca s-a inchis? Google zice ca nu.




Raspunsul CFR, candva inainte de 7 dec 2023





Powered by API/PUM imgur uploader