Trecerile la nivel cu calea ferata

Started by Ionut, March 18, 2018, 08:05:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

motorzbh

Quote from: AndreiB on May 07, 2022, 11:14:07 AMUn numar enorm de treceri la nivel pentru o linie de facto noua. Nu inteleg de ce se pastreaza treceri pietonale la nivel la capatul peroanelor acolo unde exista pasarele? Nu vor face decat sa incurajeze lumea sa treaca la nivel.
Sa zicem ca vrei sa schimbi o baterie de 60 de kg la un vagon de la un tren în circulație. Vrei sa cari bateria cu un cărucior sau sa o cari în brate pe scări pe pasarela?

AndreiB

#121
Pasarelele au lifturi, nu? In UK nu exista acces peste linii la (aproape) nici o gara. Daca se descurca aici, presupun ca s-ar descurca si in Romania. In plus, daca ar fi doar pentru rol tehnic de ce ar fi a) la ambele capete ale statiei si b) deschise, fara nici un control.

Daca avem nevoie de ele pentru rol tehnic se pot securiza lejer cu gard si lacat la capatul peronului. Altfel ajung sa fie folosite de facto ca trecere normala - observat de mine la Busteni, langa cabina IDM-ului.

Later edit: nici in Austria nu vad sa existe treceri pietonale la nivel in statii pe Westbahn (e.g. Sankt Polten).

Oricum sunt foarte defectuos proiectate statiile noi. Solutia cea mai simpla (si ar ajuta si la cazul mentionat de tine mai sus) sunt pasaje pietonale subterane cu rampe lungi (ajuta la bagaje pe roti).

b1

Regionala Constanța pune dale elastice la o trecere la nivel din Tulcea, intens circulată

Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA vrea să pună dale elastice la o trecere la nivel din Tulcea, intens circulată.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect ,,Montare sistem de dale elastice la trecerea la nivel cu calea ferată – str. Ing. Dumitru Ivanov, municipiul Tulcea (și racordarea la sistemul rutier existent)". Valoarea totală estimată a contractului este de 1.077.473,77 lei, echivalentul a aproape 220.000 de euro.

Contractul va presupune executarea lucrărilor pentru modernizarea trecerii la nivel de la km CF 143+274, la intersecţia dintre linia de cale ferata 812 Medgidia-Tulcea cu strada Ing. Dumitru Ivanov din municipiul Tulcea, cu dale elastice agrementate AFER. Strada Ing. Dumitru Ivanov este un drum de acces către o zonă puternic industrializată a municipiului (Șantierul Naval VARD, Portul Industrial, Portul Comercial, Fabrica de oxigen, Complex IBEROM), unde își au sediul numeroase firme. Această zonă este tranzitată zilnic de un număr ridicat de mijloace de transport auto – autoturisme și microbuze, autocamioane și autotractoare, motociclete. Necesitatea reabilitării trecerii la nivel cu dale elastice este impusă de starea actuală a acesteia, care necesită intervenții repetate prin înlocuirea dalelor de beton armat, acestea având o durată mică de viață, din cauza măcinării betonului afectat de fenomenul de îngheț-dezgheț, precum și sub greutatea autovehiculelor de mare tonaj. De asemenea, dalele elastice au o durată mai mare decât cele din beton armat, asigură un grad de confort și siguranță a șoferilor la traversarea liniilor de cale ferată, cu asigurarea planietății suprafeței carosabile. Alte efecte pozitive previzionate vor fi: fluidizarea circulației, asigurarea unui nivel de zgomot acceptabil în timpul traficului intens, creșterea duratei de exploatare a pasajului, scăderea costurilor de întreținere.

Licitație pentru o trecere la nivel din Tulcea. Condiții de participare:
Pentru participarea la licitație se solicită experiență similară. Ofertantul va declara în DUAE principalele lucrări similare realizate într-o perioadă care acoperă cel mult ultimii cinci ani, în valoare individuală/cumulată de minimum 1.077.473,77 lei fără TVA, la nivelul a maximum trei contracte.

Valoarea garanției de participare este 10.774 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 29 iunie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 29 septembrie 2022.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TibiV

Astfel de lucrari ar trebui facute "in-house", de CFR Infrastructura, oriunde si de oricand este nevoie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6396-1-august-2022-cfr-sa-a-desemnat-ofertele-castigatoate-pentru-loturile-3-timisoara-4-cluj-si-6-iasi-la-procedura-licitatie-lucrari-de-intretinere-si-reparatie-a-trecerilor-la-nivel-cu-calea-ferata-8-loturi

CFR SA  - 291.392.560 RON pentru lucrări de întreținere și reparații treceri la nivel cu calea ferată (3 loturi - Timișoara, Cluj și Iași)
Bucureşti, 1 august 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat ofertele câștigătoate pentru loturile 3 (Timișoara), 4 (Cluj) și 6 (Iași), în cadrul procedurii de licitație lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată (8 loturi).

Valoarea totală a ofertelor depuse pentru încheierea acordurilor-cadru, aferente celor trei loturi - 3,4 și 6 -, este de 291.392.560 RON, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Ofertele desemnate câștigătoare pentru cele 3 loturi (7.680 ml TN) sunt următoarele:

►Lot 3 - Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată pe raza Sucursalei RegionalăCF Timișoara
Ofertă desemnată câștigătoare: AsociereaEUROPAN PROD S.A (lider) - CONSTRUCȚII COMPLEXE BUZĂU - CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI
Valoarea acordului cadru - 97.121.280 RON, fără TVA
Durata acordului cadru- 4 ani
Cantitatea maximă- 2560 ml TN

►Lot 4 - Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată pe raza Sucursalei Regională CF Cluj
Ofertă desemnată câștigătoare: Asocierea EUROPAN PROD S.A (lider) - CONSTRUCȚII COMPLEXE BUZĂU - CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI
Valoarea acordului cadru - 97.121.280 RON, fără TVA
Durata acordului cadru- 4 ani
Cantitatea maximă- 2560 ml TN

►Lot 6 - Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată pe raza Sucursalei Regională CF Iași
Ofertă desemnată câștigătoare: CONSTRUCȚII COMPLEXE BUZĂU
Valoarea acordului cadru de - 97.150.000 RON fără TVA
Durata acordului cadru - 4 ani
Cantitatea maximă - 2560 ml TN

Scopul lucrărilor de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată este înlocuirea elementelor componente ale trecerii la nivel și ale suprastructurii căii, în vederea eliminării restricțiilor de viteză și aducerea liniei în parametrii de exploatare proiectați, lucrări care vor contribui în mod direct la creșterea gradului de confort și de siguranță pentru transportul feroviar și, implicit, pentru transportul rutier, prin realizarea inclusive a planeității zonei carosabile a trecerilor la nivel cu calea ferată.

Menționăm faptul că, acordurile-cadru se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate).

==========================

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6400-3-august-2022-cfr-sa-a-desemnat-ofertele-castigatoate-pentru-loturile-7-galati-si-8-constanta-la-procedura-licitatie-lucrari-de-intretinere-si-reparatie-a-trecerilor-la-nivel-cu-calea-ferata-8-loturi

CFR SA  - 192.195.123,20 RON pentru lucrări de întreținere și reparații treceri la nivel cu calea ferată
Bucureşti, 3 august 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat ofertele câștigătoate pentru loturile 7 (Galați) și 8 (Constanța), în cadrul procedurii de licitație lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată (8 loturi).

Valoarea totală a ofertelor depuse pentru încheierea acordurilor-cadru, aferente celor 2 loturi, este de 192.195.123,20 RON, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. Ofertele desemnate câștigătoare pentru cele 2 loturi (5.120 ml TN) sunt următoarele:

►Lot 7 - Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată pe raza Sucursalei RegionaleCF Galați
Ofertant desemnat câștigător: ARCADA COMPANY
Valoarea acordului cadru - 96.097.561,60 RON, fără TVA
Durata acordului cadru- 4 ani
Cantitatea maximă- 2560 ml TN

►Lot 8 - Lucrări de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată pe raza Sucursalei Regională CF Constanța
Ofertant desemnat câștigător: ARCADA COMPANY
Valoarea acordului cadru - 96.097.561,60 RON,fără TVA
Durata acordului cadru- 4 ani
Cantitatea maximă- 2560 ml TN

Scopul lucrărilor de întreținere și reparație a trecerilor la nivel cu calea ferată este înlocuirea elementelor componente ale trecerii la nivel și ale suprastructurii căii, în vederea eliminării restricțiilor de viteză și aducerea liniei în parametrii de exploatare proiectați, lucrări care vor contribui în mod direct la creșterea gradului de confort și de siguranță pentru transportul feroviar și, implicit, pentru transportul rutier, prin realizarea inclusive a planeității zonei carosabile a trecerilor la nivel cu calea ferată. Menționăm faptul că, acordurile-cadru se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate).

Reamintim faptul că, luni, 1 august 2022, CFR SA a anunțat ofertele desemnate câștigătoare pentru loturile 3 (Timișoara), 4 (Cluj) și 6 (Iași), cu o valoarea financiară totală de 291.392.560 RON, fără TVA.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Pentru celelalte 3 regionale, licitatiile s-au anulat pentru ca nicio oferta nu era acceptabilă.

dr4qul4

Am trecut Dumincia trecuta pe scurtul DJ701A (pe langa Titu, Dambovita) si am remarcat ca se modernizeaza cele 2 treceri la nivel peste CF spre Pitesti si Targoviste.
Acolo, de cand ma stiu, au fost treceri la nivel semnalziate doar cu o cruce a sf Andrei si niste denivelari de treceai incet sa nu-ti rupi masina.
Vad acum ca avem imagini pe Street View din Iunie, cand erau deja in acelasi stadiu ca si acum 7 zile: bariere montate dar cu semnalele acoperite cu plastic si covorasul acela din cauciuc pus intre linii.

Banuiesc ca la asta se refera acel program national de modernizare. Bun si asa, dar pe alte drumuri mai circulate as prefera niste pasaje.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

SB76UFO

Au început procedurile de modernizare a ultimei bariere acționată manual din Sibiu.

Administrația Sibiului a demarat procedurile de modernizare a trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului. Aici, barierele sunt acționate manual, iar sistemul de ridicare/coborâre se defectează adesea.

178.000 de lei (echivalentul a aproximativ 36.000 de euro), la care se adaugă TVA este valoarea contractului încredințat de Primăria Sibiu pentru modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului. Contractul a fost semnat cu societatea Construcții Feroviare Mureș SA și prevede întocmirea documentației de avizare a lucrărilor de investiții și obținerea avizelor necesare pentru autorizația de construire.

Conform anunțului de atribuire directă a contractului, administrația Sibiului intenționează să mențină sistemul de trecere la nivel cu calea ferată (adică nu va fi construit un pod peste calea ferată).

Proiect de șapte ani
Reprezentanții CFR au arătat că respectiva barieră manuală trebuia desființată încă din 2015, de când a fost dat în folosință podul "Mihail Kogălniceanu". "Sucursala Regională CF Brașov nu poate efectua lucrări de modernizare a trecerii la nivel și a barierei, deoarece acest ansamblu de construcții feroviare trebuia desființat, odată cu darea în funcțiune a pasajului rutier superior ,,Calea Șurii Mici de pe strada Mihail Kogălniceanu", fapt specificat în documentul de avizare emis de către CFR SA, precum și în autorizația de construire CFR, eliberată cu ocazia începerii lucrărilor de construire în zona de siguranța feroviară a pasajului superior amintit. Astfel, pe durata menținerii acestei TN, SRCF Brașov nu are competența legală să realizeze lucrări de modernizare, ci doar să acorde asistență, din punct de vedere tehnic și al siguranței circulației feroviare", transmiteau reprezentanții CFR pentru cititorii Turnul Sfatului.

De cealaltă parte, reprezentanții Primăriei Sibiu arătau că modernizarea respectivei treceri la nivel va trebui corelată cu proiectul trenului interurban. "Zona trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului va fi analizată ulterior și în contextul proiectului de creare a trenului periurban pentru identificarea unor măsuri permanente, care să asigure traficul auto la intersectarea cu calea ferată".



Turnul Sfatului
"Prostia este eternă și invincibilă"

AndreiB

Sunt 2 pasaje la Nord si Sud la c600m. De ce nu o desfiinteaza pur si simplu?

SB76UFO

Daca te uiti pe google street o sa vezi ca este destul de circulata plus ca scurteaza ceva drumuri.

"Prostia este eternă și invincibilă"

AndreiB

Ok si se lungesc cateva drumuri. So what? Exista doua alternative si nu e ca si cum traficul in Sibiu este absolut infernal.

Exista deja pasaj pietonal (unde ocolul e foarte neatractiv). Inchis, pus gard si rerutat traficul rutier.

SB76UFO

#131
QuoteExista deja pasaj pietonal
Da, dar ar trebui renovat.
La partea de So what ca se lungesc cateva drumuri ti-ar spune doar ca, drumuri mai lungi = poluare mai mare, cand e mult mai usor sa refaci trecerea la nivel cu calea ferata, si sa pui bariere automate.
Si asa nu cred ca trec foarte multe trenuri / zi , ca Sibiul la cai ferate e in lumea a-3-a, abandonat complet de cei de la regionala Brasov

Si cam asa arata traficul, e drept ca nu 24/24, dar pe zi sunt cam 6-8 ore aglomerate

"Prostia este eternă și invincibilă"

AndreiB

Pornim din locuri diferite - imho nu ar trebui sa existe conceptul de trecere la nivel.

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

dan tm

Cum naiba sa nu existe treceri la nivel?
Sînt în toată Europa.