Trecerile la nivel cu calea ferata

Started by Ionut, March 18, 2018, 08:05:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Fac thread separat pentru ca este un subiect extrem de sensibil si important pentru Romania. Ar trebui facute mult mai multe. Poate si noi reusim sa discutam, sa gasim solutii, sa facem pozitii pe aceasta tema... mai ales ca este vorba despre "intersectia" rutier-feroviar, de multe ori cu urmari tragice...

Ionut

Romania: propunere legislativa pentru ameliorarea trecerilor la nivel

Un proiect de lege privind ameliorarea sigurantei la trecerile la nivel cu calea ferata, depus la Parlament in 2017, a trecut de Senat si a primit raport favorabil in Comisia de Transporturi a Camerei Deputatilor. Proiectul prevede ca toate trecerile la nivel cu calea ferata de pe drumurile europene si nationale care prezinta risc ridicat de producere a unor accidente rutiere sa fie semnalizate luminos, acustic si cu bariere. In plus, administratorul caii ferate va fi obligat sa asigure vizibilitatea trecerilor la nivel cu calea ferata prin curatarea vegetatiei pe o raza de 150 de metri masurata din intersectie.

Proiectul prevede si sanctiuni pentru administratorii de cai ferate care nu indeplinesc aceasta obligatie. Astfel, nesemnalizarea corecta a trecerilor la nivel cu calea ferata va fi sanctionata cu amenzi cuprinse intre 50.000 lei si 250.000 lei, iar necuratarea vegetatiei va fi sanctionata cu amenzi de la 30.000 lei la 150.000 lei.

ClubFeroviar.ro

carutasul

Și să întrețină asfaltul/ rosturile de dilatație/ cauciucurile sau cum s-or mai numi nu scrie? :)
Sau sunt folosite pe post de "limitatoare de viteză" ?
P.S: DN6, pe care merg când fac poze, are trei treceri la nivel cu CF: la Drăgănești-Vlașca, în apropiere de Roșiori ( Buzescu-Plosca) și la Caracal ( asta sper că dispare când se deschide centura, dacă n-au facut-o și pe asta tot la nivel )
Mi se pare ciudat că s-a modernizat drumul european, dar la trecerile de nivel nu s-a propus nimic. E adevărat că nu sunt rute importante, dar cel puțin la Plosca, unde s-a modernizat și unde e ruta Roșiori-Alexandria, de interes guvernamental :) ( e drept, nu se știa atunci) puteau să facă un pasaj....
La Drăgănești-Vlașca am stat vreo 20 de minute, până a trecut un tren de marfă; între timp o locomotivă a tot manevrat cu un escavator pe platformă (au fost inundații în zonă, DN6 s-a deschis doar cu vreo 2 zile înainte să trec eu pe acolo). Adică după ce că e trecere la nivel, e și pusă în așa fel încât manevrele se fac pe drumul național :)

dumbravaandrei

Iar prevedem sanctiuni care se platesc TOT DE LA BUGETUL DE STAT si nu plateste domn' director din buzunarul propriu?

Hai sa fim seriosi ca acolo unde sunt probleme, sunt pe partea cu CFR Infrastructura, nu la operatorii privati. Ca alora de la privat le cer 5m3 de hartii si aprobari si contracte incat sansele ca o anumita trecere sa fie prost semnalizata sunt practic nule. In schimb, aberatii de tot felul intalnim fix acolo unde aceste treceri sunt la CFR Infrastructura.

O alta aberatie de propunere legislativa cu efect nul.

TibiV

Lucrări de reparaţii la trecerea la nivel cu calea ferată de la intersecţia DN 1B cu linia CF Ploieşti-Măneciu (Comuna Blejoi)
Bucureşti, 30 martie 2018

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în perioada 31 martie - 1 aprilie 2018 se vor executa lucrări de reparații la trecerea la nivel de la intersecţia DN 1B cu linia CF Ploieşti-Măneciu, km 9+920 (staţia CF Blejoi).

Menționăm faptul că, în perioada de execuție a lucrărilor, traficul rutier va fi deviat și dirijat de piloţi de circulaţie, instruiţi şi echipaţi corespunzător, pe ruta DN1A km 90+560 (Boldeşti-Scăieni-Pod Teleajen) - DC 159 - DN 1B, km 11+500 (Bucov), iar pentru traficul feroviar pe relaţia Măneciu - Ploieşti Sud, călători vor fi preluaţi din staţia Blejoi de alte trenuri înscrise în circulaţie de operatorul privat de transport feroviar de călători, Transferoviar Călători.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4147-30-martie-2018-lucrarii-de-reparatii-la-trecerea-la-nivel-cu-calea-ferata-de-la-intersectia-dn-1b-cu-linia-cf-ploiesti-maneciu-comuna-blejoi
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

#5
Apropo de treceri peste CF. Am luat la rand fiecare trecere la nivel de la Simeria la Deva. In total sunt 7 treceri pentru traficul rutier. Din aceste 7, 2 sunt sub- sau supratraversari si 5 sunt simple treceri la nivel peste CF. Din aceste 5 doar unul se va reconstrui ca supratraversare (strada Haraului din Deva), 2 raman la fel ca si inainte si 2 se desfiinteaza (ca doar, asta e cel mai simplu). Asta de pe o distanta de 10 km.

Si acum lista tercerilor:

Simeria, strada Traian: in prezent nu se poate trece cu masina, cred ca dupa reabilitare se va putea trece sub podul de CF care se construieste acolo.

Pasarela pietonala din Simeria va avea acces si la peroane(!!!).

Strada 1 Decembrie: supratraversare deja facuta.

Intre Simeria - Deva:

1 aici va fi subtraversare ca si inainte. Totusi, ma astept ca gabaritul de trecere pe rutier sa fie mai mare dupa reabilitare.

DJ700 va fi trecere la nivel si dupa reabilitare.

DJ700B (strada Valea Cernei), la fel trecere la nivel.

strada Orizontului se desfiinteaza.

In Deva:

strada Haraului: se desfiinteaza, se va construi o pasarela pietonala noua in locul lui si o pasarela noua undeva in spatele sediului EON (mai exact la km 480+520).

strada  Balata: se desfiinteaza.

Datele leam preluat din documentatia de pe site-ul CFR, nu stiu daca intre timp s-au facut ceva modificari. Am putea intreba CFR-ul daca au schimbat ceva.

Daca ramane asa proiectul probabil se va fluiera la fel de mult ca pe linia 800:





Nu am mai apucat sa caut in documentatie descrierea pentru treceri, dar ma astept sa fie la fel ca pe linia 800, adica asa:




TibiV

Foarte buna analiza.
Am o singura rugaminte.
Modifica postarea...
Quote from: Phenol on May 11, 2018, 09:07:21 PM
5 sunt simple treceri peste CF.
...
in sensul "5 sunt simple treceri la nivel peste CF"

Nu de alta, dar peste 6 luni (sau 2 ani, daca ne da Domnul...) sa putem gasi mai usor postarea despre "treceri la nivel"...
Functia "search" pe forum este cvasi-nefunctionala...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#7
da, greu cu search-ul. El merge, dar in legea lui

Am cautat "treceri la nivel" si nu am gasit nicicum acest mesaj care numara trecerile la nivel intre Arad si Brasov. Numara pe OSM, adica pot lipsi unele... Pana la urma mi-am amintit cum se cheama unealta cu care am lucrat, si am dat search dupa "overpass" (care si el e ambiguu pe PUM :) :) )


http://overpass-turbo.eu/s/laN
(trebuie trasat manual dreptunghiul de selectie, ca in poza de mai sus, apoi apasat Run)

Numararea e un pic complicata pt ca pe alocuri pe OSM e desenat un fir marcat ca linie dubla, si atunci gaseste (corect) o singura trecere la nivel, iar alteori sunt 2 fire desenate, caz in care se gasesc doua treceri. Dar se pot detecta aceste cazuri si numara corect. N-am putut cauta dupa numele magistralei ca nu e trecut pe toate segmentele. Asa ca am cautat "trecere la nivel pe linie electrificata" si am selectat pe cat posibil coridorul...

Rezultat pe Arad-Bv: cam 70.

si Bucuresti-Constanta


http://overpass-turbo.eu/s/lcA
rezultat: 28

cristi5

#8
Dar haideti sa nu ne mai plangem, uitati cum sta treaba cu treceri la nivel pe linii electrificate la vecinii maghiari si slovaci. Mai sunt cateva chiar si la Viena.

In schimb foarte putine pe Viena-Linz (Westbhahn) unde se merge cu 200+ pe traseul nou. Cele doua trasee (vechi si nou) merg in paralel (4 fire), trecerile la nivel sunt pe traseul vechi.



http://overpass-turbo.eu/s/yK1


Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Quote from: cristi5 on May 12, 2018, 08:51:38 AM
Dar haideti sa nu ne mai plangem, uitati cum sta treaba cu treceri la nivel pe linii electrificate la vecinii maghiari si slovaci. Mai sunt cateva chiar si la Viena.

Nu ne plangem ca sunt treceri la nivel (desi pe segmente de 160 in Ungaria sunt super-putine, si au un design complex pentru a preveni accidentele: https://goo.gl/maps/LZZEhhYgoYQ2 ).

Ne plangem ca s-au bagat 7-9 milioane de euro in reconstructie totala si tot degeaba, trecerile inca mai sunt. La unguri si la cehi si la slovaci nu s-a facut nimic de genul reconstructie totala vreodata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33

Reglementarile europene ce spun legat de aceste treceri pentru cai ferate cu viteze pana la 160 de km/h...? Se scot obligatoriu, la recomandare, aprobare de catre vreo comisie sau cum e reglementata aceasta hotarare despre proiectarea acestor treceri la nivel cu CF...?

Nu cred ca se pune problema existentei lor, bine, nu cred ca trebuie sa se exeleze cu aceste treceri la nivel cu CF, dar daca sunt, trebuie refacute/reconstruite la standardele moderne...nu se poate circula cu 150 de  km/h la aceste treceri daca sunt facute ok si asigurate cu bariere+semnale luminoase...?

TibiV

Quote from: Vice33 on May 12, 2018, 05:58:01 PM
...nu se poate circula cu 150 de  km/h la aceste treceri daca sunt facute ok si asigurate cu bariere+semnale luminoase...?

Cu 150-160 km/h da, se poate.... Nu este bine, dar este "legal" din punct de vedere UE.
Dar cu 200 km/h NU, nu se poate... Contravine reglemantarilor UE.

Am avut, temporar,  pe forum un disperat CFR-ist care "urla" dupa "hai sa sa ii dam 200 km/h!"

Era un CFR-ist de mana a "23-a"....
Nu stia nici mcar ca la granita cu Austria se schimba tensiunea de alimenntare, si nici ca (surpriza!) Elvetia NU este in UE si deci se fac controale VAMALE....

Am murit de ras cand l-a "lamurit" frunzaverde ce si cum.... (In mai multe episoada, caci retardaul a fost foarte insistent...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

Multumesc de raspuns. Deci asta ma interesa, pentru ce avem noi, e suficient, pentru max. 160 km/h, daca este legal conform normativelor UE, atunci dpmdv nu vad nici o problema. Am tot auzit voci care blameaza aceste treceri si m-am si intrebat daca proiectul respecta cu strictete aceste proceduri la trecerile la nivel cu CF si reglementarile europene...ar fi fost culmea sa nu se fi respectat.

Nici nu discutam de viteze peste 160, poate peste 30 de ani...

Important este acum ca si soferii sa constientizeze riscul pe care il produc atunci cand se strecoara la treceri ca sa forteze, cand vine un tren cu 140-150 de km/h esti pa din prima...pe C IV sunt prevazute la toate trecerile bariere lungi in asa fel incat sa nu se poata forta intrarea...? De ce la unele treceri sunt bariere mai scurte si la altele mai lungi?


carutasul

Ok, din punctul de vedere al trenurilor poate fi ok, dar nu e ok de cele mai multe ori din punctul de vedere al șoselelor. Adică poate e ok să ai trecere la nivel cu drumul comunal, dar problema mea e cu drumurile de rang superior, cele naționale și bulevardele mari din orașe ( uneori coincid, că așa e la noi). Pe DN6, în 200 de Km până la țară mă intersectez de trei ori cu calea ferată: la Drăgănești-Vlașca, la Alexandria și la Caracal. E drept, nici una nu e magistrală, dar ceva trafic au toate. Probabilitatea de a le prinde pe toate libere e destul de mică...  Până la urmă, CFR-ul pune bariera și nu-i pasă dar șoferii n-au ce pune :)

Horațiu 87

Camera Deputaților obligă CFR să instaleze bariere la toate trecerile la nivel cu drumuri naționale și europene și să defrișeze vegetația din zona acestora

CFR SA și administratorii infrastructurilor feroviare, sunt obligați de Camera Deputaților să instaleze bariere la toate trecerile la nivel ale rețelei feroviare cu drumurile internaționale (europene) și naționale în urma aprobării unei modificări la OUG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor. Pe lângă obligația de a instala bariere sau semibariere la trecerile de nivel, instalate cu avizul poliției rutiere, CFR și operatorii feroviari care dețin infrastructură sunt obligați să asigure vizibilitatea în zona trecerilor la nivel pe o rază de 150 de metri de aceasta, prin defrișarea vegetației sau eliminarea altor obstacole.

Modificarea legislativă prevede amenzi cuprinse între 30.000 și 250.000 lei în cazul în care măsurile nu sunt aplicate de administratorii căilor ferate.

http://newsby.marianandrei.com/camera-deputatilor-bariere-nivel/

http://www.cdep.ro/caseta/2018/05/11/pl17547_rp.pdf