Aeroportul International Sibiu [SBZ]

Started by BoGDaN, August 04, 2012, 07:37:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Proiect de 2,6 mil. lei pentru reabilitarea clădirilor aeroportului din Sibiu

Aeroportul Internaţional Sibiu a lansat prin intermediul SICAP (Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfăşurare al achiziţiilor publice), procedura simplificată pentru proiectul de reabilitare şi reparaţie clădiri în vederea extinderii activităţii aeroportuare, în valoare de aproximativ 2,6 mil. lei (550.000 de euro). Data limită de depunere a ofertelor prin intermediul SICAP este 4 martie 2019, ora 15:00, potrivit unuicomunicat de presă al aeroportului din Sibiu. Realizarea serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru proiectul ''Reabilitare şi reparaţie clădiri în vederea extinderii activităţii aeroportuare, de natura serviciilor de securitate'' vor genera efecte pozitive imediate şi pe termen lung, constând în servicii de securitate şi de interveneţie în caz de situaţii de urgenţă de calitate superioară.

ZF

rota

Compania aeriană low-cost Wizz Air introduce, din luna iunie, cursa Sibiu - Baden Baden

Baden-Baden devine a cincea destinaţie Wizz Air din Germania de la Sibiu, după Frankfurt Hahn, München Memmingen, Dortmund şi Nürnberg, iar noua rută ajută la extinderea acoperirii geografice a reţelei companiei din această parte a Europei.

ZF

Minuteman

este vorba despre a noua aeronava Wizz alocata la Sibiu ? sau cum va fi introdusa cursa la Karlsruhe Baden ? se va reduce frecventa la alte destinatii din Germania ?

SB76UFO

Wizz Air renunță la cursa Sibiu – Copenhaga din 19 iunie 2019.
In comentariul de mai jos se face referire la faptul ca rutele raman blocate(pentru alte companii) pe durata contractului. Imi explica si mie cineva daca asa este.
Quotepai asta este o chestie de marketing. au facut curse duble pe Sibiu cu cea ce exista si pe Cluj apoi renunta la cele de pe Sibiu dar raman blocate rutele atata timp cat au ei trecut in contract si alta companie daca vine nu poate avea cursa pe ruta respectiva si in acest fel devine monopol zonal...
"Prostia este eternă și invincibilă"

ciprebbe

Eu pot doar sa iti zic ca nu existaruta din Cluj  CLJ-CPH  majoritatea zboara pe Malmo si apoi transfer la Copenhaga. Nu e nici o dubla pe CLJ si SBZ aici. 
" Blocate" poate se refera la lipsa sloturilor disponibile, poate @frunzaverde sa explice daca citeste.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

SB76UFO

Zbor de la Sibiu spre Egipt. Destinație de vacanță în sezonul de iarnă: Hurghada

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

staude6

Aeroportul din Sibiu a fost tranzitat de 725.000 de pasageri în 2019, în creştere cu peste 10%

Anul 2020 aduce două noi destinaţii de vacanţă operate în sezonul de vară de pe aeroportul din Sibiu.

Aeroportul Internaţional Sibiu a înregistrat anul trecut peste 725.000 de pasageri, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Traficul pe aeroportul din Sibiu a evoluat într-un ritm accelerat în ultimii ani, de la puţin peste 200.000 de pasageri la finalul lui 2013 la peste 700.000 de pasageri începând cu 2018, potrivit unui comunicat de presă al Aeroportului Internaţional Sibiu. [...]

https://www.zf.ro/companii/aeroportul-din-sibiu-a-fost-tranzitat-de-725-000-de-pasageri-in-2019-in-crestere-cu-peste-10-18691593

horyatm

Aeroportul din Sibiu a avut anul trecut un număr total de 700.353 pasageri.

700.353+700.353*10%=770388 vs 725.000. Deci de unde creștere cu peste 10%?

Creșterea ar fi de 3,4%. [(725000-700353)*100)]/725000=3.399




SkedFinger

Conform INSSE in 2018 au tranzitat aproape 660000 de pasageri. Daca in 2019 au tranzitat cam 725000 atunci ar fi cam 10%.
Pag 34.
http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/transportul_aeroportuar_de_pasageri_si_marfuri_in_anul_2018.pdf

horyatm

Atunci tot greșeala lor este, făcută însă anul trecut.

Quote from: Ionut on February 09, 2019, 08:29:15 AM
Aeroportul din Sibiu, în topul celor mai mari creşteri de trafic în Europa în 2018

Aeroportul Internaţional Sibiu s-a aflat în 2018 printre aeroporturile cu mai puţin de 5 milioane de pasageri anual care au avut cea mai mare creştere a traficului în 2018, arată datele Consiliului Internaţional al Aeroporturilor - ACI Europe. Astfel, cu o creştere cu peste 30% în 2018, aeroportul din centrul ţării se află în clasament alături de aeroporturile din Poznan -Polonia (creştere de 33%), Sevilla – Spania (25%), Craciovia - Polonia (16%), Napoli – Italia (circa 16%) şi Valencia – Spania (15%). Aeroportul din Sibiu a avut anul trecut un număr total de 700.353 pasageri.

ZF

SB76UFO

Aeroportul Sibiu: aproape opt milioane de euro pentru creșterea nivelului de siguranță al pasagerilor
37,4 milioane de lei este valoarea totală a proiectului inițiat de Aeroportul Internațional Sibiu și care urmează a fi implementat până cel mai târziu la finele anului viitor. Din cele 37,4 milioane de lei, 31,5 provin din fonduri europene nerambursabile. Contractul pentru aceste fonduri nerambursabile a fost semnat în cursul zilei de 16 martie, ,,Echipamente necesare pentru creșterea nivelului de siguranță al pasagerilor pe Aeroportul Internațional Sibiu – activități non economice" fiind denumirea proiectului în discuție. "În perioada imediat următoare, respectiv până la sfârșitul lunii martie 2021, se vor semna contractele comerciale cu furnizorii de echipamente, procedurile de atribuire fiind încheiate în cursul anului 2020"
Printre echipamentele pentru care Aeroportul a lansat în cursul anului trecut proceduri de achiziție se numără o autospecială pentru pompieri (cu o valoare estimată la peste cinci milioane de lei, fără TVA), dar și echipamente și sisteme de control securitate pentru asigurarea securității pasagerilor și bagajelor (cu o valoare estimată la 18 milioane de lei, fără TVA).
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

Se pare ca Ryanair ajunge si la Sibiu
Zboruri din Sibiu spre Bologna și Treviso. Ryanair își actualizează orarul de vară
În sistemul de rezervări al companiei Ryanair au apărut rutele Sibiu – Treviso și Sibiu – Bologna, acestea două fiind primele zboruri pe care compania le va programa de pe Aeroportul Sibiu. Ruta Sibiu – Treviso va fi operabilă din 1 iunie 2021, iar Sibiu – Bologna din 2 iulie. Prețul este situat în primele luni între 30 și 35 de euro, conform site-ului oficial Ryanair.com.
Cursele Sibiu – Veneția Treviso și Sibiu Bologna vor fi disponibilă de două ori pe săptămână, spre Veneția marți sâmbătă, iar spre Bologna vineri și luni. ,,Încă o veste bună despre Aeroportul Internațional Sibiu, două rute noi, mult așteptate de sibieni, și nu numai, vor fi inaugurate începând din iunie. Cele două zboruri spre Bologna și Veneția Treviso – operate de Ryanair vor contribui semnificativ la dezvoltarea aeroportului sibian.
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

Todd is Back

Se scot la licitatie spatii comerciale si non-comerciale in incinta si pe acoperisul Aeroportului International Sibiu. Contractele de Inchiriere sint pe trei ani cu optiunea de prelungire a acestora pina la maxim 5 ani. Detalii si preturile de strigare initiale, pe metru patrat, al acestor spatii, in link-ul de mai jos.

https://www.oradesibiu.ro/2021/04/26/afaceri-la-aeroportul-sibiu-cat-costa-sa-inchiriezi-o-cafenea-sau-un-spatiu-in-duty-paid/

SB76UFO

Con-A, UTI și Bog`Art câștigă extinderea Aeroportului Sibiu.
Singura ofertă depusă pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare și extindere a Aeroportului internațional Sibiu are o valoare mai mare decât cea estimată de autorități în decembrie anul trecut. În regim de urgență, autoritățile urmează să aprobe creșterea bugetului proiectului la 48,5 milioane de euro.
Licitația pentru extinderea terminalului de pasageri și amenajarea pistei pentru aeronavele intercontinentale a fost lansată de către Aeroportul internațional Sibiu în a treia zi de Crăciun a anului trecut. Termenul stabilit inițial pentru depunerea ofertelor, 25 ianuarie 2022, a fost prelungit până pe 1 martie 2022. Dată la care o singură asociere de trei firme cu șapte subcontractanți și doi terți susținători a depus ofertă.
Este vorba de asocierea condusă de cea mai puternică firmă de construcții din această parte a țării, sibienii de la Con-A, alături de care participă UTI Construction and Facility Management și Bog'art (ambele din București).
Subcontractanții celor trei sunt sibienii de la Con-A Operations și cei de la Euro Ing, alături de bucureștenii de la Eletroproiect SRL, Geo Arc SRL, Aero Project SRTL, Altimate (care este și terț susținător), Kone Ascensorul și Bog`Art Steel.
Oferta depusă de asocierea mai sus amintită a trecut de primele două etape: cea de verificare a documentelor de calificare și cea de verificare a ofertei tehnice, după fiecare etapă oferta fiind declarată admisă, respectiv conformă.
Doar că, la deschiderea ofertei financiare, autoritățile au văzut că suma solicitată este mai mare decât bugetul stabilit prin documentația tehnico-economică, elaborată în cadrul unui contract separat, din 2020.
"În data de 2 mai 2022, la deschiderea ofertei financiare comisia a constatat că valoarea ofertată (203.847.365,27 lei, fără TVA) este mai mare decât valoarea estimată (185.332.084,85 lei) cu 9,99%. Conform devizului actualizat în conformitate cu oferta financiară primită în cadrul procedurii de licitație deschisă organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect «proiect tehnic și lucrări de execuție pentru obiectivul Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare – activități economice Faza I», au rezultat alți indicatori tehnico-economici față de etapa de realizare a documentației tehnico-economice", se arată într-un raport întocmit de Direcția de Strategii și Proiecte din cadrul Consiliului Județean Sibiu, în subordinea căruia funcționează aeroportul sibian.
Vechiul terminal al aeroportului sibian va fi demolat, sistemul de acces și parcarea vor fi reconfigurate, iar terminalul actual va deveni de mai bine de două ori mai mare, astfel încât va putea procesa până la 2,6 milioane de pasageri pe an. În plus, la Sibiu vor putea ateriza și decola și avioanele din categoria D, destinate transportului pe distanțe lungi. Sunt o parte din obiectivele contractului care, după aprobarea creșterii indicatorilor tehnico-economici, va fi atribuit asocierii condusă de Con-A.
Termenul de finalizare a contractului este de 22 de luni de la semnare: patru luni ar urma alocate proiectării, iar următoarele 18 luni – execuției.

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

48,5 mil. de euro: Aeroportul Sibiu se extinde cu un mega-șantier, pe care călătorii îl vor simți o singură zi
Autoritățile județene anunță semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de extindere a Aeroportului Internațional Sibiu, contract care trebuie încheiat într-un an și jumătate.
Semnarea contractului a avut loc miercuri, 22 iunie, cu asocierea condusă de societatea sibiană Con-A și completată de bucureștenii de la Bog`art și UTI Facility Management. 203,8 milioane de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului (valoare majorată înainte de semnare cu 9,99%)
În primele patru luni de derulare a contractului va trebui finalizat proiectul tehnic și obținute toate avizele necesare, execuția lucrărilor urmând să se încheie cel mai târziu pe 31 decembrie 2023. Termenul nu este unul negociabil, având în vedere că investiția este cofinanțată din fonduri europene nerambursabile accesate cu condiția ca proiectul să fie încheiat până la finele anului viitor.
Terminalul existent va fi extins cu două clădiri noi cu parter, mansardă și etaj retras care vor fi ridicate de o parte și de alta a actualei construcții. În final, terminalul va avea o suprafață utilă 22.400 mp (față de aproape 9.000 de mp în prezent), cu șase filtre de securitate, șapte automate pentru self check-in, zece ghișee de check-in cu operator (unul alocat VIP) și șapte porți de îmbarcare. Proiectul implică și dotarea terminalului extins "cu cele mai noi tehnologii", precum și remodelarea circulațiilor: accesul în Aeroport urmează să fie făcut din sensul giratoriu amplasat între șoseaua Alba Iulia și strada Europa Unită.
Viitorul terminal ar urma să poată procesa un flux de călători de 2,5 milioane de călători pe an, în condițiile în care după restricțiile din pandemie, estimările sunt că traficul pe AIS va ajunge la 1,3 milioane de pasageri pe an în 2030.









Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"