[TM] DJ691 Dumbravita-Giarmata-Autostrada A1

Started by elphax, March 06, 2018, 05:42:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Alin Nica vrea pista de biciclete continua pe traseul Timisoara – Dumbravita – Giarmata, de-a lungul drumului ce se largeste la 4 benzi spre Autostrada

TIMISOARA. O pista de biciclete, care sa fie amenajata de-a lungul intregului drum national care se largeste intre Timisoara si Autostrada Vestului, prin Dumbravita, ar fi utila pentru cei care folosesc transportul pe doua roti, crede presedintele Consiliului Judetean Timis Alin Nica.
O astfel de pista completa nu a fost prevazuta in proiectul pe bani europeni care prevede extinderea la 4 benzi a soselei.
Alin Nica a mers vineri pe santierul de pe DJ 691, Timisoara – Dumbravita – Giarmata – A1, unde a abordat cu constructorul problema pistei de biciclete pe raza comunei Dumbravita, ce nu a fost cuprinsa in lucrarea ce are in componenta 2 loturi.
Seful CJT a cerut specialistilor din Consiliul Judetean sa gaseasca o solutie pentru o legatura fara intrerupere, pentru biciclisti, intre Timisoara si Giarmata.
Soseaua va fi modernizata si largita pe o distanta totala de 10 km si sunt prevazute si 12 statii de transport public.
In acest moment, se lucreaza pe tronsonul Centura – nod rutier A1. Pe acest segment este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.
In locul intersectiilor semaforizate vom avea minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului. Conform constructorului, pe sectorul Timisoara – Dumbravita – Centura se va intra in lucru de la 1 ianuarie 2021.
Valoarea proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean, cu o contributie de 2%.

https://www.opiniatimisoarei.ro/alin-nica-vrea-pista-de-biciclete


dorum

In Dumbravita vrem si pasarele ca in Otopeni... se poate???? Am fi recunoscatori preamaritilor si preaiubitilor conducatori!!!

Adrian.TM

Sigur s-a mai discutat,dar nu văd cu ochi bun lărgirea drumului pe raza U.A.T. Dumbrăvița.Localnicii vor avea de suferit,și cred ca Dumbrăvița va arăta ca Bulevardul Liviu Rebreanu din Timișoara la momentul actual:O mare de camioane.
Nu vreau sa fiu pesimist,dar:Vom trai si vom vedea! :D

elphax

Adrian - cat de multe camioane sunt azi in Dumbravita ? de ce s-ar schimba ? dintotdeauna a fost limitare de tonaj - pe Bv Rebreanu nu este limitare, tocmai pt ca este traseu desemnat pt toate tipurile de tranzit
problema majora in Dumbravita este a localnicilor care fac naveta in oras, nu a celor care tranziteaza - tranzitul cam ocoleste tocmai pentru ca se stie ca e f aglomerat

Adrian.TM

Problema mea este că drumul lărgit va ajunge până în curțile oamenilor(După Lidl,drumul este mai îngust),de aceea sunt reticent.

ioio_viola

pai hai sa reducem si calea Lipovei la o singura banda ca se circula prea aproape de blocurile de acolo. de fapt, hai sa punem bariera la intrare in Timisoara si sa nu mai intre nimeni care nu are domiciliul in oras.

mircea

Mai important e frontul stradal ( nu curțile) a 20 de oameni decât orice posibilitate de fluidizare a traficului.  :thumbsup:

dorum


ioio_viola

lumineaza-ma, distanta dintre case e de peste 20m unde zice adrian. cu benzi de 3m minim pe fiecare sens, de ce nu e loc sa fie 4 benzi, piste de biciclete si trotuar acolo? ca-l il deranjeaza pe x si y si nu mai pot tine masina in fata casei desi au curti de sute de m2?

elphax

cam asa este, majoritatea isi parcheaza masinile in fata portii. mai sunt si firme care au parcari improvizate pe acolo.
dar de fapt pe majoritatea traseului este loc suficient, doar daca ne gandim cate intersectii sunt care au si banda de facut stanga - acolo nu mai e mult de largit si in plus vor fi multe giratorii

pe pagina 2 sunt si plansele cu sectiunile transversale

si o filmare mai veche
https://www.youtube.com/watch?v=ivELH22EUMA&ab_channel=Zyraxes1

horyatm



Lucrările au început timid la acest sector de drum. Cele mai multe lucrări se pot observa de la minutul 3:30, respectiv de la sensul giratoriu din Giarmata (după calea ferată). În principiu s-au pus peste tot stâlpișori și s-a decopertat între Giarmata(sensul giratoriu) și A1.

alexandru_m

Sunt 90% sigur ca au fost topografii la tarusat si s-a inceput cu defrisarile si dupa Giarmata, pana in centura.

Am trecut ieri pe acolo, nu m-am uitat in mod explicit dupa asta, dar parca asa tin minte.

horyatm



S-a avansat binișor. Au început deja umpluturile în apropiere de A1. S-au efectuat săpături înainte de intrarea în Giarmata.

Cuneo

Între Giarmata și Dumbrăvița, s-au decopertat vreo 700 metri, pe un singur sens.







Între Giarmata și A1, se lucrează pe toată porțiunea.






















Cuneo

Largirea la 4 benzi a drumului spre Autostrada Vestului prin Dumbravita, impiedicata inca in stalpii firelor de troleibuz. Se asteapta o sedinta de lucru cu Primaria Timisoara

TIMISOARA. A expirat interdictia impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan din Timisoara spre Dumbravita, astfel ca stalpii pentru sustinerea firelor de alimentare pentru troleibuze pot fi mutati.
Momentul este asteptat de constructorii care se ocupa de largirea la 4 benzi a drumului ce leaga Timisoara de Autostrada Vestului si care acum lucreaza pe tronsonul de pe DJ 691 Dumbravita – Giarmata – A1.
O decizie legata de mutarea stalpilor trebuie luata cat mai grabnic pentru ca santierul sa poata fi deschis in acest an.
,,In acest caz, toate partile implicate, inclusiv Primaria Timisoara, trebuie sa se puna de acord, intr-o viitoare sedinta de lucru, asupra modului in care se va proceda cu stalpii destinati troleibuzelor. Astfel, pe parcursul anului acesta se va putea interveni si in Dumbravita,,, se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a Consiliului Judetean Timis.
Presedintele CJT Alin Nica a fost zilele acestea pe santierul deschis in toamna pe sectorul catre autostrada, intre centura si nodul cu A1, pe langa Giarmata, unde muncitorii sunt la treaba.
,,In contextul precipitatiilor din ultima perioada, constructorul intervine cu utilaje pe senile si efectueaza o serie de lucrari ce pot fi realizate si in astfel de conditii meteo. De exemplu, monteaza tuburi de podete, decoperteaza si umple cu balast casetele realizate pentru cele doua benzi noi de circulatie. Conform acestuia, ar avea nevoie de aproximativ 30 de zile de conditii climaterice favorabile pentru a aduce intreg tronsonul la nivel de balast, pasul urmator fiind turnarea betonului stabilizat, atunci cand temperatura o va permite.
Se estimeaza ca soseaua va fi data in trafic pe patru benzi, pe tronsonul dintre Centura si A1, cel tarziu in luna septembrie a acestui an,,, noteaza Consiliul Judetean Timis.
Dincolo de unele probleme ridicate de ingroparea retelei electrice, dar si de dimensiunea sensului giratoriu din Giarmata, care ar putea genera unele dificultati de ordin tehnic, lucrarea nu intampina blocaje.
Soseaua va fi modernizata si largita pe o distanta totala de 10 km si sunt prevazute si 12 statii de transport public.
Pe tronsonul Centura – nod rutier A1 este cuprinsa deja in proiect si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.
In locul intersectiilor semaforizate vom avea minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.
Valoarea totala proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean, cu o contributie de 2%.
Amplasamentul a fost predat catre constructor la inceputul lunii septembrie.

https://www.opiniatimisoarei.ro/largirea-la-4-benzi-a-drumului-spre-autostrada-vestului