[BH] Transportul public in Oradea

Started by Ionut, February 16, 2018, 07:59:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack

#30
Bănuiesc că te referi la tramvaiele Tatra T4D (cu remorca). Acestea vor fi casate începând de anul viitor (2019), tot anul viitor va veni si primul lot de 10 tramvaie noi de la  Astra.

Jack

#31
Tramvai spre Episcopia Bihor și depou modern în afara Oradiei

QuoteÎntr-un viitor nu prea îndepărtat, orădenii vor putea merge la Real Hypermarket cu tramvaiul. OTL are în vedere construirea unei linii duble de tramvai de 12 km spre Episcopia Bihor.

Depoul va fi mutat în afara orașului, iar tramvaiele noi care circulă în Oradea vor fi vopsite în roșu și albastru, culorile orașului. Mai mult, pe ele nu vor mai fi afișate reclame.

Sunt câteva dintre noutățile anunțate de conducerea OTL, sâmbătă – 28 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă.

Miza pe tramvaie
Având în vedere faptul că 65% dintre călătorii din Oradea preferă circulația cu tramvaiul și doar 35% cu autobuzul, OTL rămâne adepta vechiului șlagăr al lui Gică Petrescu: ,,Du-mă acasă măi tramvai". Și în consecință, va continua investițiile în achiziția de tramvaie și în extinderea căilor de rulare pentru acestea.

QuoteTramvaie noi
Primele trei tramvaie noi, din primul lot de zece comandat, vor ajunge anul viitor la Oradea. Fiecare tramvai va avea 160 de locuri, va fi dotat cu un sistem de recuperare a energiei, cu aer condiționat și locuri pentru persoanele cu dizabilități. Tot de anul viitor, OTL-ul va retrage de pe traseu 30 de tramvaie uzate fizic și moral. Dacă nu se vor găsi cumpărători pentru ele, vor fi valorificate la fier vechi.
Regia mai are în plan pentru 2019 mărirea tuturor peroanelor la 37 de metri, ceea ce va permite cuplarea a două tramvaie galbene și va duce la creșterea capacității de transport.

Investițiile în căile de rulare vor continua. ,,La finalizarea liniei de tramvai Calea Aradului – Nufărul vom avea 38 km cale dublă de rulare, iar în 2024 – 2030 vom ajunge la 60 km de cale dublă de tramvai", a explicat managerul OTL.

Ionut

Oradea, al doilea oraş din România, după Sibiu, unde transportul în comun poate fi plătit cu orice card bancar contactless

Oradea devine al doilea oraş din România, după Sibiu, în care călătoriile cu mijloace de transport în comun pot fi plătite prin intermediul cardurilor contactless Mastercard şi Visa emise oriunde în lume, în baza unei soluţii implementate de BCR, în colaborare cu Telekom România. Plata contactless a călătoriei este disponibilă începând din această lună în toate mijloacele de transport ale societăţii de transport local OTL. Autobuzele din Oradea au fost dotate cu câte două validatoare de plată.

,,Cardul tău este şi biletul tău pe mijloacele de transport în comun din Oradea. Achiziţia biletelor de călătorie cu cardul contactless direct din tramvai sau autobuz uşurează accesul la transportul în comun din Oradea" a declarat Romeo Nica, Director Economic Compania de Transport Public Oradea SA. Călătorii trebuie să apropie cardul bancar contactless de validatoarele din autobuze, după care vor primi imediat înştiinţarea de realizare a tranzacţiei. Echipamentul de plată va elibera apoi o dovadă de plată, pe care utilizatorul trebuie să o păstreze până la coborârea din mijlocul de transport.

ZF

voicul

Tramvai românesc în Oradea: cum ar putea arăta cele 20 de tramvaie pe care Astra Vagoane Călători le va livra în oraşul din Bihor FOTO
Noile tramvaie care vor circula în Oradea vor avea stema oraşului şi vor fi colorate în albastru şi roşu, potrivit unor imagini apărute pe Facebook. Astra Vagoane Călători a câştigat contractul pentru livrarea a 20 de tramvaie noi, fiind singurul participant la licitaţia organizată anul trecut în oraşul din Bihor.

"Așa vor arăta noile tramvaie! Potrivit contractului cu Astra Arad, primele 7 bucăți din cele 20 comandate vor fi livrate până la finalul acestui an", spune Mircea Mălan, viceprimar al Oradei, care coordonează printre altele şi activitatea societaţii Oradea Transport Local.

Municipiul Oradea a lansat pe 5 mai 2018 licitaţia pentru achiziţia a 10 tramvaie, valoarea estimată a acestora fiind de 74,45 milioane de lei. Cantitatea de 10 tramvaie va putea fi suplimentată prin achiziţia a încă maximum 10 bucăţi, iar valoarea totală se va dubla atunci la 148,90 milioane de lei (31,97 milioane de euro).

Până la data limită de transmitere a ofertelor, respectiv 20 iunie, a depus ofertă doar producătorul român Astra Vagoane Călători. Acesta a fost singurul ofertant şi la licitaţiile din alte oraşe precum Cluj Napoca, Galaţi şi Arad.





Powered by API/PUM imgur uploader


https://www.economica.net/tramvai-romanesc-in-oradea-cum-ar-putea-arata-cele-20-de-tramvaie-pe-care-astra-vagoane-calatori-le-va-livra-in-orasul-din-bihor_168440.html

Ionut

Comisarul european a vizitat marți șantierul noii linii de tramvai, proiect finanțat de către Uniunea Europeană. Valorea totală a proiectului este de 48 de milioane de lei, termenul de finalizare fiind  2 ani de la data demarării proiectului. Informațiile au fost făcute publice de viceprimarul Oradei, Mircea Mălan, în timpul vizitei comisarului european Corina Crețu.

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost aprobați în luna septembrie a anului trecut. Proiectul, purtând numele ,,realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei – Decebal – Calea Aradului și extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului – str. Făgărașului – str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir", presupune două lucrări: rezolvarea circulaţiei în giraţia din intersecţia Decebal – Calea Aradului – str. Primăriei și extinderea liniei de tramvai pe aliniamentul menţionat mai sus.

Viceprimarul orădean promite extinderea rețelei. ,,Vom continua linia de cale ferată înspre Arad şi apoi pe malul unui pârâu, Peţa, spre Univeristate, până la sediul OTL, realizând practic un alt cerc cu linia de tramvai.", a declarat viceprimarul orădean.

ClubFeroviar.ro

marinul

Nu stiam de existenta acestui traseu  :lol:

Se modifică traseul și programul de circulație a liniei internaționale transfrontaliere de autobuz Oradea - Biharkeresztes

La solicitarea mai multor utilizatori şi cu aprobarea Ministerului Transporturilor, începând de luni, 1 iulie 2019, se modifică traseul şi programul de circulaţie a liniei internaţionale transfrontaliere de autobuz Oradea-Biharkeresztes.
Modificările survenite sunt următoarele:
- autogara OTL Nufărul nu va mai face parte din traseul liniei;
- în programul de circulaţie, valabil din 1 iulie 2019, sunt planificate 3 curse/zi în fiecare din zilele săptămânii, în cel actual fiind planificate două curse/zi.
Prezentăm în continuare programul de circulaţie valabil din 01.07.2019








Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro


SPECTR-2

#36
Cele 20 de tramvaie pentru Oradea întârzie 5 luni. Motivele invocate: modificarea unor norme tehnice europene privind evacuarea în caz de incendiu și modificarea proiectului prin adăugarea unei autonomii de câteva sute de metri. Un fragment de articol de pe 29 octombrie din presa locală (Bihon):
QuoteÎn ceea ce priveşte achiziţia celor 20 de tramvaie de la Astra Arad, primele patru vagoane vor ajunge la Oradea cu o întâziere de cinci luni. Motivele acestei întâzieri au fost explicate de Mircea Mălan.

,,În septembrie, Poliţia Rutieră a făcut o adresă către Primăria Oradea, prin care a solicitat ca atunci când achiziţionăm mijloace de transport în comun să ţinem cont de faptul că acestea ar trebui dotate cu instalaţii care să le permită o autonomie de funcţionare de câteva sute de metri după întreruperea curentului. Această ideea a pornit de la faptul că în cadrul lucrărilor de modernizare a infrastructurii în Oradea, linia de tramvai se intersectează cu DN 79 şi orice oprire a tramvaiului într-o intersecţie ar genera complicaţii foarte mari traficului. Pe de altă parte, cei de la Astra Vagoane ne-au sesizat că a intervenit o modificare în normele europene privind evacuarea în caz de incendiu şi orgamul din România recomandă să se ţină seama de aceste norme. Drept urmare, tramvaiele vor fi modificate", a precizat Mircea Mălan.

Astfel, costul celor 20 de tramvaie va rămâne acelaşi, 148,8 milioane de lei plus TVA. Noul grafic de livrare al tramvaielor va fi următorul: primele patru tramvaie până în 15.03.2020, următoarele trei până la 10.05.2020, încă trei tramvaie până la 15.07.2020, patru tramvaie până în 15.01.2021, trei tramvaie până în 15.03.2021 şi ultimele trei până în 15.05.2021.

Tramvaiele au capacitatea de 160 de călători, vor fi eficiente din punct de vedere energetic şi vor recupera energia datorită sistemului de frânare recuperativă. Vor avea podeaua coborâte 100% şi instalaţii de validare compatibile cu sistemul de e-ticketing existent. Vor fi dotate cu aer condiţionat şi vor fi dotate cu rampă şi spaţiu pentru persoanele cu dizabilităţi.

rota

not bad Oradea..




Noile tramvaie care vor circula în Oradea de anul viitor încep să prindă formă în halele fabricii Astra de la Arad. La începutul lunii martie urmează să fie livrate primele două tramvaie, iar pe parcursul anului, precum și în anul 2021, vor fi livrate și celelalte 18, în așa fel încât în final să avem 20 de tramvaie noi în funcțiune.

Ilie Bolojan

Harry

S.C. Oradea Transport Local S.A. a semnat  azi contractul de finanțare pentru proiectul ROHU-390 ,,Îmbunătățirea serviciului de transport public la nivelul polilor urbani transfrontalieri Oradea și Debrecen" (acronim TRANSBORDER).

Proiectul TRANSBORDER este implementat în perioada 2019-2021 de S.C. Oradea Transport Local S.A., în parteneriat cu A.D.I. Transregio și Compania de Transport Public din Debrecen (DKV) în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră INTERREG VA România-Ungaria 2014-2020 și vizează îmbunătățirea/dezvoltarea a cel puțin 15 servicii de transport public la nivelul acestei zone de frontieră.

Prinicipalele rezultate estimate a fi atinse prin acest proiect constau în realizarea unui Studiu de Flux de călători, a unei anchete Origine-Destinație, a unui Plan de Dezvoltare a rețelei de transport public local în Municipiul Oradea, achiziția a 11 autobuze noi (7 la Oradea și 4 la Debrecen), modernizarea sistemului automat de localizare vehicule și informare călători, achiziția a 55 de panouri de informare în timp real care vor fi instalate în stațiile de transport public, dezvoltarea unei aplicații mobile care să permită planificarea călătoriilor în timp real la nivelul sistemului de transport public din Oradea și Debrecen, organizarea campaniei "Săptămâna Europeană a Mobilității" atât în Oradea, cât și în Debrecen.

În ceea ce privește cele 7 autobuze noi (6 autobuze Euro 6 și 1 autobuz hibrid), care vor fi utilizate de S.C. Oradea Transport Local S.A., acestea urmează a fi livrate de compania Mercedes și puse în circulație în cursul lunii mai 2020.

marinul

Primul tramvai Astra, în depou la OTL

Prima garnitură de tramvai dintre cele contractate de Oradea cu Astra Vagoane Arad a ajuns la Oradea, în depoul OTL SA marți dimineața, la ora 7:30.A fost descărcată de pe trailer și va fi garată în halele de pe strada Atelierelor.În cel mai scurt timp urmează să intre în probe și măsurători, înainte de a fi scoasă pe traseu.
Tramvaiul a venit însoțit de personal de la fabrica arădeană, care va asista la primele proceduri. A intrat în oraș pe DN 79, pe la ERA, pe contrasens până la Auchan și apoi pe lângă sala polivalentă, cimitir, până la sediul OTL SA.
Oradea are contractate 20 de garnituri de tramvai, în contul unui proiect de mobilitate finanțate cu bani de la UE, cu termene inițiale de livrare de 10 garnituri pe an. Garniturile au câte 160 de locuri, sunt dotate cu sisteme de recuperare a energiei, cu aer condiţionat, dar şi cu un loc pentru persoanele cu dizabilităţi plus rampa de acces aferentă.

Cu întârziere
Livrarea a înregistrat întîrzieri, la finele anului trecut din cauza modificărilor cerute de beneficiar. Poliţia Rutieră a cerut Primăriei Oradea, să doteze tramvaiele cu instalaţii care să le permită o autonomie de funcţionare de câteva sute de metri după întreruperea curentului, ca măsură de prevenire a blocării circulației în intersecții. Anul acesta, criza sanitară mondială a împiedicat experții Siemens, cei care supervizează producția de garnituri pentru Oradea, să se deplaseze la Arad pentru atenstări și inspecții.














Powered by API/PUM imgur uploader

bihon.ro

Dominik

You're in Steelers Country

Kidu

Din cate stiu eu au fost livrate deja patru garnituri catre Oradea.

marinul

PRIMELE ŞASE AUTOBUZE NOI MERCEDES AU SOSIT, URMEAZĂ HIBRIDELE

Viceprimarul Mircea Mălan și reprezentanții Oradea Transport Local SA, Viorel Pop și Romeo Nica au susținut azi, 15 iunie 2020, o conferință de presă în cadrul căreia au prezentat cele șase autobuze noi Mercedes-Benz Conecto, care au sosit în Oradea  în cadrul unui proiect transfrontalier.

Oradea Transport Local S.A. implementează, în perioada 2019-2021, proiectul ROHU-390 ,,Îmbunătățirea serviciului de transport public la nivelul polilor urbani transfrontalieri Oradea și Debrecen" (acronim TRANSBORDER). Proiectul se derulează în parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transregio și Compania de Transport Public din Debrecen şi este finanțat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră INTERREG VA România-Ungaria 2014-2020. El vizează îmbunătățirea, respectiv dezvoltarea a cel puțin 15 servicii de transport public la nivelul acestei zone de frontieră.

Conform spuselor viceprimarului, principalele rezultate estimate a fi atinse prin acest proiect constau în realizarea unui Studiu de flux de călători, a unei anchete Origine-Destinație, a unui Plan de Dezvoltare a rețelei de transport public local în Municipiul Oradea, achiziția a 11 autobuze noi (7 la Oradea și 4 la Debrecen), modernizarea sistemului automat de localizare vehicule și informare călători, achiziția a 55 de panouri de informare în timp real care vor fi instalate în stațiile de transport public, dezvoltarea unei aplicații mobile care să permită planificarea călătoriilor la nivelul sistemului de transport public din Oradea și Debrecen, organizarea campaniei "Săptămâna Europeană a Mobilității" atât în Oradea, cât și în Debrecen.

Strategie pentru dezvoltarea transportului public

"Acesta este un proiect care se înscrie într-o strategie pe care orașul Oradea și-a asumat-o de mai multă vreme, aceea de a pune accent pe dezvoltarea transportului public. Sunt multe proiecte realizate și în curs de realizare pe mobilitate urbană, care urmăresc încurajarea mersului cu bicicleta și pe jos, și presupun extinderea spațiului pietonal. Evident că în contrapondere trebuie să oferim un transport public de calitate. În realizarea acestui scop vă reamintesc câteva proiecte pe care le-am finalizat sau sunt în realizare.

E vorba în primul rând de achiziția a 20 de tramvaie noi, un proiect de 150 milioane lei plus TVA. Primele 4 tramvaie au sosit deja în orașul nostru și urmează să fie puse în funcțiune probabil în partea a doua a lunii iulie, celelalte șase tramvaie vor fi livrate până la finalul acestui an, iar celelalte 10 tramvaie vor fi livrate anul viitor.

Un alt proiect, pentru care în data de 9 iunie s-a și deschis licitația, se referă la achiziția a 15 autobuze hibrid. Aici avem un singur ofertant, iar termenul de livrare este 14 luni, practic dacă lucrurile funcționează normal și urmează să se adjudece licitația, undeva spre sfârșitul anului viitor ar trebui să ajungă în municipiu și cele 15 autobuze hibrid. Acest proiect este în valoare de 23 milioane lei plus TVA.

Un alt proiect finalizat presupune achiziția unei stații de redresare în valoare de 3,3 milioane lei plus TVA, în zona Cicero, proiect care este finalizat și recepționat.

Vorbim astfel de o direcție asumată de municipalitate, vom continua și în perioada următoare să încercăm să aducem în orașul nostru toate tipurile de finanțare care se adresează acestui domeniu, pentru că Oradea are nevoie de transport public de calitate", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Din cele 7 autobuze noi achiziționate de S.C. Oradea Transport Local S.A., au sosit primele șase, urmând ca în perioada următoare să ajungă în municipiu și un autobuz Mercedes-Benz Citaro K Hybrid.

Autobuzele au o lungime de 12 metri, podea coborâtă și o capacitate extinsă de transport călători, de până la 108 de pasageri, dintre care 27 pe scaune. Vehiculele de transport persoane îndeplinesc cele mai stricte standarde de poluare, respectiv Euro VI, etapa D. Noile vehicule dispun de sisteme de informare, sunt prevăzute cu camere de supraveghere pentru siguranța călătorilor și includ un sistem de monitorizare a numărului de pasageri. Autobuzele se remarcă prin costul scăzut de operare, eficiență ridicată și consumul redus de combustibil. Autobuzele sunt dotate cu panouri de afișare a traseului autobuzului. De asemenea, vocal, va fi anunțată fiecare stație care urmează în plus, autobuzele sunt dotate cu prize USB, pentru încărcarea telefoanelor mobile.

Bugetul total al acestui proiect este de 2.930.600 euro, din care finanțarea nerambursabilă solicitată se ridică la suma de 2.491.010 euro, cofinanțarea națională la suma de 334.088,40 euro, iar contribuția proprie a celor trei parteneri (S.C. Oradea Transport Local S.A, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transregio și Compania de Transport Public din Debrecen) reprezintă suma de 89.682,60 euro.

Conform spuselor directorului OTL, cele șase autobuze vor circula pe străzile orădene după ce vor obține toate avizele necesare. Şase din cele 7 autobuze obținute din proiectul Transborder vor circula în Oradea, iar unul va efectua cursa transfrontalieră Oradea-Biharkeresztes.

La ora actuală, flota OTL este formată din 97 de autobuze, din care 90 sunt funcționale a menționat Viorel Pop, directorul OTL SA.





Powered by API/PUM imgur uploader


oradea.ro



myid

cand iti cumperi Mercedes si le vopsesti ca pe Dacia 1300 a lu' bunicatu  :lol:
Zici ca sunt autobuze ale MAPN ! Serios, Oradea?

marinul

Sunt culorile orasului, nu vad care e problema. Aceleasi culori le au si tramvaiele Astra