[B] Infrastructura si transportul public in Pipera si imprejurimi

Started by Ionut, January 20, 2018, 08:32:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soldy82

Ca sa iesi din Negulescu Petre sau Oituz in Andronache,cand e trafic, stai o viata, chiar nu e o solutie.. o semaforizare buna la intersectia  Colentina/Fundeni/Gherghita va rezolva cat de cat problema.
Semaforul de pe Gherghitei tine cel mult 1 minut parca, nu e suficient pentru a prelua traficul, dupa, pe Fundeni, ai 2 semafoare in 500m, la parc si la Petrom care complica mult treaba. Trebuie deasemenea facut semafor de stanga cand vii de pe Colentina spre Gherghitei.. acum nu ai voie sa faci stanga acolo.

voicul

Se pare ca cea mai buna solutie acolo e sa o iei pe Petricani care dintr-o data a devenit liber  :lol:
S-a umplut in schimb tot Andronache.
Nu cred ca stai asa mult eu ca sa evit Colentina intram pe Sos. Andronache facand stanga. Adevarat ca mai spre linia ferata si nu din prima, dar mai mult de 1 minut nu am stat niciodata, pentru ca in B, daca se sta si intrii din strada laterala cam esti lasat.

Propagarea interesanta de la FDG/semafoare pe A3: a ajuns mai rapid sa mergi pe Floreasca decat pe Barbu Vacarescu.

voicul

Se pare ca poti legal stanga pe Gherhitei cand vii de la Obor asa

Ionut

Dupa cum v-am zis, in dimineata asta am avut live la Antena 1 (Neata cu Razvan si Dani) si am ajuns la A3 Petricani pe Fabrica de Glucoza. In primul rand, e o buba mare pe FdG intre Floreasca si Barbu Vacarescu. Am stat bara la bara inca de pe Floreasca. Intre BV si Petricani a fost parfum, super surprinzator. Erau, pe la ora 08:00, doar vreo 15 masini pe FdG la intersectie la A3/Petricani. Ciudat. In schimb, mama ei de treaba cu asfaltul pe FdG, sunt cateva cratere adanci (santuri). Este incredibil cum se poate lucra in Romania la retelele de tot felul (gaze, electrice, apa-canal etc).

In al doilea rand, cozile pe Petricani inspre nord/Pipera... cum le stiti. Erau pana spre intersectia cu A3. Este distractie maxima in fiecare zi.

Cristi N

Pe FdG au sapat pentru bransamentele la Belvedere Residence, iar compactarea a fost de toata jena drept urmare primul strat de asfalt s-a lasat serios. Spre inceputul toameni au mai asternut un rand peste ce au pus prima oara dar intre timp s-a lasat si asta. Normal ca a intrat apa, iar acum cu temperaturile de iarna s-a umflat peste tot.  >:(

alexbb

^^
Dimineata a devenit mai 'rentabil' sa ajungi in zona Pipera pe Barbu Vacarescu in loc de Petricani. Petricaniul dimineata este blocat. In rest A3 merge surprizator de bine dimineata, cam 2-3 semafoare se sta, apoi traficul se disperseaza decent. Probleme apar cand sta bariera lasata prea mult si ajunge coada pana in apropiere de A3.
In schimb seara e cu totul alta poveste. La ora 17 am facut astazi de la strada G. Constantinescu pana la semafor cam 25 minute (sub 1km). Ieri pe ninsoare a fost chiar mai rau, cam 35 minute. A devenit o mare parcare, blocata pe ambele sensuri, efectiv se sta. Chiar glumeam cu un coleg ca mai bine parchez la Mobexpert si merg putin pe jos :). Din pacate nu prea exista solutii reale. In ambele capete FdGc este sugrumata cu 2 semafoare care au un timp pe verde extrem de mic, si se intersecteaza cu artere mai mari decat ea. O zona cu atat de multe cladiri de birouri are o infrastructura de lumea a 3a.

Ionut

Am dat acum cateva zile pentru Adevarul diverse detalii...




VIDEO De dragul tăierii panglicii a 3 kilometri: Autostrada urbană a creat haos în zona Petricani - Floreasca

Primăria Capitalei susţine că are acum în curs de realizare o serie de programe care vizează fluidizarea traficului în zona Pipera-Petricani din sectorul 2. Astfel, pe lângă lărgirea străzii Fabrica de Glucoză, PMB vrea ,,construirea pasajului Doamna Ghica şi a nodurilor rutiere Petricani şi Andronache", se arată într-un răspuns al PMB la o solicitarea ,,Adevărul". ,,Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A.(...) lucrează la elaborarea studiului de fezabilitate pentru Pasajul Doamna Ghica şi la refacerea studiilor pentru pasajul CF Petricani şi Andronache. (...) În ceea ce priveşte pasajul rutier Andronache, proiectul vizează construirea unui pasaj denivelat superior peste calea ferată Bucureşti – Constanţa, amenajarea acceselor pentru riverani şi zone de întoarcere sub pasaj. (...) În prima etapa se asigură legătura Bucureşti-Voluntari printr-un pasaj fie subteran, fie suprateran, în funcţie de soluţia indicată de studiul de fezabilitate. Se asigură traversarea căii ferate Bucureşti – Constanţa şi legătura, în partea de sud, dintre rampele pasajului şi intersecţia cu Sos. Fabrica de Glucoză, respectiv acces la A3 – Autostrada Bucureşti-Braşov", mai arată Primăria Capitalei. Studiile de fezabilitate comandate pentru aceste proiecte vor fi gata în cel mult patru luni.

Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi Director Executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură susţine că lucrările de realizare a lărgirii străzii Fabrica de Glucoză ar putea dura peste doi ani. ,,Se va înregistra un ritm scăzut al lucrărilor din două motive. În primul rând constructorul Straco este în insolvenţă, nu dispune de lichidităţi şi va depinde de banii Primăriei Capitalei. Apoi, sunt necesare relocări de reţele de utilităţi şi unele dintre ele nici măcar nu sunt trecute în planuri. Asta înseamnă timp pierdut şi bani suplimentari cheltuiţi. Modernizarea străzii Fabrica de Glucoza va dura, conform unei gândiri optimiste, doi ani", a precizat Ionuţ Ciurea.

Adevarul

alexbb

Oare s-ar putea largi mai devreme de cei 2 ani FdG pe o distanta de cel putin 100m? Astfel incat sa fie semafor separat pentru viraj la dreapta pe Petricani? Ar trebui coordonat semaforul respectiv cu tranvaiul. Altfel, acolo este un dop de care trec cam 5 maxim 10 masini la 2 minute (cam atat dureaza culoarea rosie). Spatiu ar fi inclusiv pe partea cu Mobexpert, dar cred ca ar fi un cosmar birocratic...
Evitati pe cat posibil Fabrica de Glucoza.

voicul

^Intradevar s-a creat haos doar dupa inaugurarea A3. Inainte era putiu acolo, ca intr-un oras chinezesc fantoma.

Daca ne uitam pe lucrurile practice:
Petricani a devenit (mult mai) liber seara - pentru ca i s-a adaugat o banda pe Gherghitei.
Rond OMV a devenit aproape gol venind de pe Piepera. Eliberand o cale de intrare in rond si pe celelalte artere s-a mai lasat din trafic.
Emil Racovita, Popasului si str. Sportului - libere.

Evident ca s-a aruncat pisica doar in curtea PMB
Gherghitei nu face fata, dar multi se disipa prin Andronache (mai sunt ceva castiguri)
Petricani e plin dimineata.
FDG, pentru ca cineva a fost serios si s-a miscat cu talent, cosmar. Sa recunoastem ca spre BV era mereu plin.

Eu zic ca da bine de tot cu + deschiderea A3.

---

L.E: Nu era vorba ca pun un semafor la Promenada pe calea Floreasca? Cat ar ajuta asa ceva.

Hef

Eu, care locuiesc in zona, Emil Racovita, si lucrez in Barbu Vacarescu am redus timpul de ajuns la birou cu 50% dupa deschidere A3.

Insa nu stiu cat este de relevant, pentru ca este o perioada cand multe scoli din zona (cum este si Britsh School) sunt in vacanta.

La intoarcere, in schimb, nu am redus foarte mult, pentru ca Dimitrie Pompeiu e inca foarte lent.
O alternativa (cu ocol) este sa ies pe sos Pipera, sa intru pe langa pasaj Pipera, stanga paralel cu CF prin spate pe la Porsche, stanga la bariera la Petricani, dreapta la A3 la FdG si apoi ies la nod Popasului. Sa fac dreapta la bariera si sa vin spre rond OMV nu mi se pare ok pentru ca as incurca traficul la bariera. Nu este civilizat din partea mea. Dar daca prind bariera coborata fac dreapta. Asa si la intoarcere ecomisesc 50% din timp.
De dimineata, am iesit catre Fundeni. Daca ar elibera prima banda de masini parcate perpendicular s-ar iesi foarte repede (cu toate ca semaforul are verde foarte putin timp)

Consider A3 un mare castig pentru riverani. Pana acum. Nu stiu cum va fi cand va atrage trafic.

In prezent, prin monitorizarea ochiometrica de la fereastra, traficul pe A3 este mai mare decat estimam eu inainte de deschidere. Si este si mai zgomotos decat previzionam.

TibiV

@alexbb,
cred ca Ionut a fost realist, poate chiar moderat-optimist cu 2 ani...
Este o lucrare facuta de PMB, iar avansul "ametitor" al oricarei lucrari facute de PMB se vede pe cateva topice de Bucuresti..

Stiu ca avem topic separat pentru largirea FdG, dar strada asta a capatat alta "dimensiune" odata cu inaugurarea A3...
Asa ca pun aici o filmare de sambata cu FdG:
www.youtube.com/watch?v=_Dvdh_t08TQ

Quote from: Kidu on December 14, 2018, 10:33:12 AM
... cand va fi largita si Fabrica de Glucoza pana Barbu Vacarescu sau de ce nu pana in Calea Floreasca si atunci are unde sa se absoarba traficul de pe A3.
@Kidu, filmarea de mai sus incepe fix din Calea Floreasca.
Dar largirea FdG la 2 benzi/sens (care se va finaliza cam la 2 ani dupa deschiderea A3...) va ajuta doar ceva mai mult decat niste ventuze puse unui bolnav cu metastaze... :(

@Hef,
perioada asta este absolut atipica din toate punctele de vedere.
Scoli in vacanta, vacante deja incepute la unii bugetari, corporatisti care fie au intrat in vacanta de Craciun fie tintesc mall-urile in locul unui week-end la munte etc. etc. etc.
Dar cred ca tu, care locuiesti pe Racovita si lucrezi in Barbu Vacarescu, te-ai descurca mai rapid cu bicla... ;)
(Glumesc, desigur... Zona aia este pentru biciclisti la fel de sigura ca si cusca leilor de la Zoo pentru un iepuras...)

Desi mai sunt multe de spus despre sistematizarea zonei (si preferinta primariei pentru tot felul de voucere in loc de proiecte) ma abtin pana cand revenim la o perioada normala de trafic, mai putin "sarbatoreasca"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hef

Perfect de acord cu bicla.

Am activat aceasta varianta pe timpul verii, cat timp nu trebuia sa livrez si niste copii la scoala (pe Iancu Nicolae).

Am mai mers si pe jos. Dar lipsa trotuarelor, cainii si praful sunt inamici de luat in considerare in zona.

Daca sos Pipera ar avea si piste de bicicleta (safe) in loc de 2 benzi pe sens ar fi in avantajul "localnicilor". Si copii a putea mege singuri la scoala. Dar cui ii pasa de "localnici". Primarilor, bag de seama ca nu. Primarii dau vouchere, dau bani de combustibil dar niste amarate de piste pentru biciclete nu fac.

In orase din China, pistele de bicicleta au aparut peste noapte, prin amplasarea unor garduri de tipul celor puse acum pentru tramvaie. Gardurile acestea se scot iarna pentru a nu fi distruse de zapada si a largi pentru auto. Costurile sunt mult mai mici decat cel de montat borduri.

BIGRED1984

Acum am văzut cea mai mare aglomerație în zona Pipera in 7 ani de când lucrez aici.
Blocaj total pe Pompeiu,FdG,Gara Herăstrău, pe șinele de tramvai, mașini blocate în parcările clădirilor de birouri. Probabil că și Petricani e la fel.
P.S. poate mesajul ar merge la sistematizarea zonei Pipera dar este și live și efectiv am rămas blocat când am ieșit. M-am uitat și la șoferi si la pietoni, deprimant spectacol.

dr4qul4

Azi am avut treaba in Otopeni si in Floreasca si nu m-am putut abtine sa nu dau o tura pe A3.
Am ramas uitmit cand am ajung prima masina la semafor in Petricani (13h45). Am trecut imediat. Si tot Petricaniu-l era liber. Doar FdG era bara la bara. Dar nu din cauza autostrazii, ci din cauza gropilor si a santierului. Cam pe la mijloc se circula alternativ pe o singura banda. Iar cand sa ies in BV, am fost blocat de unul care venea de pe Gara Herastrau. Dar rosul de pe harta cu trafic nu se justifica. Am traversat FdG in 7-8 minute.
In oras e febra cadourilor. Toti opresc pe unde nimeresc. La mall la Baneasa era totul blocat. Coada incepea de la aeroportul Baneasa...pe 2 benzi. Pe sens opus, era bara la bara de la Jandarmeriei, tot pana la Aeroport, si probabil si dupa (ca si kiselefful aparea cu maro pe waze). De centru nu mai zic.
Am mers si pe prima banda, care chiar daca e cam ingusta (cred ca are maxim 3m de la parapete pana in linie), este normal sa fie asa ca sa te oblige sa incetinesti. La 70kmh mergi fara pb. Mai greu cu tirurile, dar alea pot sa mearga si cu 50.
In schimb, intrarea de pe DNCB dinspre Otopeni, spre Bucuresti este ca un labirint.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

voicul

Ca sa nu stai 3 ore din rond de la Mall Baneasa pana la intrare in DN1, recomand alternativa pe Zavoi, prin fata pe la Dedeman.
Ieri am stat vreo 10 min pana in DN1, azi pe Zavoi 1 minut.

Scuze credeam ca sunt pe traficul din Pipera  :)