[B] Infrastructura si transportul public in Pipera si imprejurimi

Started by Ionut, January 20, 2018, 08:32:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Pai tu vrei sa bagi zazanie in familia traditionala romaneasca?

Mai face nimic (adica asta e actiune in sine, nu e frecat menta) si nu ajungem la discutii din astea "in house", ca nu se stie unde se poate ajunge.

Goldmund

Esti sigur? Din contra, atunci capitala vroia si "autostrada suspendata" si toate pasajele de care spui, dar domnu' primar ar fi avut bani doar pt. autobuze mini din Turcia si ceva bani pentru viitoarea, prezenta Catedrala din sat Voluntari(pardon, comuna, sau oras; daca l-ar uni cu Bucuresti, Pandele ar fi "peste" mega orasul si primarul local, ne/oficial)

Ionut

Iar deviati. Discutam despre traficul din zona Pipera/Baneasa/Floreasca/Voluntari. Multumesc! Daca aveti chef de vorba, poate dezbateti cum vedeti voi transportul public in zona. Ca nu prea am vazut argumente si idei strict legate de liniile de tramvai si bus.

Goldmund

Ionut,
chiar are legatura cu Pipera pentru ca o parte este la domnul primar Pandele, insa cel putin cele doua entitati apartin impreuna, Pipera Bucuresti si Pipera Voluntari. Si chiar a fost vorba de unirea celor doua structuri orasenesti prin mai multe pasaje. Pasajul Andronache si Pasajul Petricani, daca s-ar construi, sigur ar usura circulatia si traficul care ar veni (duminica seara) de pe A3 , care altfel(trafic) s-ar opri cu totul in FdC. Daca acele pasaje ar fi si construite ar fi mai simplu ca si cateva linii de bus sa uneasca "provincia" cu Bucuresti(mai putine auto)
Si, la prima vedere nu are nici o legatura cu traficul din zona Pipera-Barbu Vacarescu, dar in mod normal traficul greu cat si o mare parte al autoturismelor care ar veni din/spre A3 ar fi preluate de DNCB(modernizat) - sosea construita dupa modelul tuturor soselelor de ocolire din UE Fiecare pasaj, fiecare imbunatatire in alta parte ar avea efecte pozitive asupra traficului care trece de ex. prin Floreasca.

Noi tot am accentuat pe un transport in comun modern, eficient, dar si pe un management competent in privinta traficului privat si de marfuri, totul corect si indeajuns finantat...politic sustinut indiferent de partid


Hef

Salut,
Sunt nou aici, asa ca va rog sa ma tratati cu indulgenta in cazul in care punctele mele de vedere nu sunt sufficient de pertinete (adica cam bat campii pe alocuri)

Asa avea cateva puncte  de vedere pe acest topic:
1.   Pasaje – am inteles ca la primaria Volunari nu se dorec pasajele Petricani si Andronache pentru a nu atrage trafic de tranzit prin Voluntari si Pipera oricum sugrumate. Odata inaugurata A3 se spera ca traficul de tranzit sa fie preluat de A3, astfel ca soferii sa nu mai vrea sa vina spre job prin Andonache/Popasului/Pipera. Ceea ce nu e o idee foarte rea.
2.   Transportul in comun in zona Pipera/Volunatri – in zona mai toate cladirile de birouri din zona rond OMV au contracte cu firme de transport  private. Astfel se aglomereaza de minibusuri in zona. Str Petricani este o parcare de minibusuri dimineata. Firma de transport cu cel mai mare numar de microbuze este o firma a unor persoane din cercul de influenta al primarului din Volunatri (conform unor articole mai vechi de la Hotnews.ro). Surprinzator sau nu, microbuzele sunt turcesti, acelasi model precum autobuzele primariei Voluntari.
In zona, pe lanaga microbuzele private ce deservesc cladirile de birouri mai sunt si microbuzele de pe linia Pipera Tunari. (firma care are licenta pe ruta aceasta este aceiasi care are minibusurile inchiriate cladirilor din zona). Mai sunt si autobuzele primariei Voluntari, care vin rar (din 30 in 30 min) dar vin ceas.
Aici ar functiona o line a STB cu autobuze mari, foarte eficiente, mai ales dimineata si seara pe traseul: capat tramvaie 16/36 – pod DNCB Tunari sau chiar giratoriul Tunari (la Lidl in fata). Ar mai fi o linie de interes: de la Baneasa Shopping City la capat de line 16/36 prin Iancu Nicolae si Sos Pipera. Cel mai efficient ar fi prelungirea liniei de metrou cu 1 sau 2 statii, pana la rond OMV sau chair pana la Tunari, dar asta ar fi pe whish list.
O solutie rapida de decongestioare a Dimitrie Pompeiu este ca intoarcerea microbuzelor sa se fac in rondul de intoarcere al tramvaielor, si chiar sa circule pe linia de tramvai cu statii comune, precum si infiinatrea unui semafor pentru pietoni la statia de metrou si unul la intersectia cu str Alexandru Constantinescu.
3.   A3 – se pare ca e un proiect ca A3 sa aiba si o strada paralela intre calea ferata si Popasului. Pentru deservirea riveranilor care nu mai au acces la proprietati din cauza A3. Nu stiu daca asta va ajuta traficul din Pipera. Insa, bulevardul care era desenat pe siteul primariei Voluntari pana la un monet dat, ar fi fost eficient. Acest bulevard nou pleca de la Swan Park din fata si mergea paralel cu Pipera, pe langa stadionul din Voluntari pana la DNCB. De asemenea, prelungirea Iancu Nicolae pana la A3 ar fi o solutie de ocolire a zonei Pipera.
4.   O solutie ar fi ca Emil Racovita din Pipera sa fie cu sens unic spre rond OMV de la intersectia cu Toma Caragiu si Toma Caragiu sa fie cu sens unic de la Pipera pana la Starda Emil Racovita. Asa poate s-ar decongestiona rondul OMV un pic.

Hef

In Voluntari se lucreaza la reabilitarea si largirea la 2 benzi (una pe sens) la strada Campul Pipera. Este o alternativa de dus si intors dinspre Pipera/Iancu Nicolae cu ocolirea rondului de la OMV.
Intersectia sos Pipera cu str Campul pipera este semaforizata (acum e pe intermitent).


Hef

Nu este numai Campul Pipera, este insiruirea de strazi Campul Pipera, Drumul Nisipoasa, Drumul Potcoavei.

voicul

Pai da ca altfel nu avea sens doar cu Campul Pipera.

Era si cazul ca eu mi-am rupt odata masina pe acolo.

TibiV

Stirea Hotnews:
Quote
Aceasta a explicat că traficul va cunoaște o îmbunătățire în zonă după ce se finalizează și alte lucrări de infrastructură importante: pasajele Petricani, Andronache și Doamna Ghica.

"Importante în această zonă sunt și pasajele Petricani, Andronache și Doamna Ghica. În acest moment Compania Municipală Dezvoltare Durabilă lucrează la reactualizarea studiilor de fezabilitate, astfel încât după finalizarea acestora să facem licitațiile. Ne-am dori ca acestea să nu fie blocate sau îngreunate, să se poate începe aceste lucrări care vor fluidiza foarte mult traficul în zona de Nord", a declarat Gabriela Firea.

Ce  mishto...
Lucreaza o companie care taman a fost declarata ilegala...
Ca sa nu mai vorbim ca nu este clar ce anume lucreaza CMDD... Actualizarea a ... CE ANUME?...
A existat vreun SF care sa poata fi actualizat (pentru oricare dintre cele 3 pasaje) ?!....
Eu nu imi amintesc sa fi ajuns vreodata la stadiul de SF, parca am vazut in urma cu vreo 7-8 ani niste schite cu pasajul de la Doamna Ghica, dar cred ca erau doar la nivel de "asa am vrea sa fie"...

PS
Am venit astazi de la Ploiesti pe A3, undeva intre orele 15 si 16.
Ploiesti-DNCB Bucuresti 35 minute, condus super-prudent si preventiv.
DNCB-Obor 30 de minute, condus aproape agresiv...
Din care aproape 10 minute la bariera de pe Andronache.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

@Hef

La punctul 1 pare o solutie a primariei din Voluntari care nu pare deloc logica: daca nu fac cele doua pasaje, locuitorii si cei care lucreaza in Pipera(Voluntari) au implicit doar de suferit.
Daca traficul in Pipera(Voluntari) este (deja) sufocat, este doar vina primarului si a specialistilor din Voluntari care in mare parte au lasat plasa stradala a fostului sat Pipera, dar au dat drumul la constructia a sute de case/vile/ si de curand la...blocuri ca in cartierul Titan + turnuri pt.birouri. Concluzia nu poate fi decat ca va veni timpul cand zeci de case vor fi nationalizate(in folosul public, precum in Spania) si demolate, dupa care va urma largitul, indreptarea lor si constructia de trotuare "ca la oras"(pare absurd, inuman, dar e singura solutie a unor greseli uriase din trecut si de azi)

La punctul 2, totul e adevarat, doar ca nu firmele decid soarta unui transport in comun civilizat("in zona mai toate cladirile de birouri din zona rond OMV au contracte cu firme de transport  privat"), firmele private cat mai ales locuitorii trebuie sa fie siguri de un transport in comun civilizat si sigur , cu un orar decent, transport garantat de primaria orasului.
Transportul in comun ar trebui sa fie doar in mana primariei si nu al firmelor private(mai tineti minte de haosul anilor '90 cand prin Bucuresti alergau sute de MaxiTaxi, toate private?)

voicul

Desi nu e legat de A3:
Nu inteleg la ce ajuta Strada Cumpenei. E asfaltat drumul Marin Dracea, ca sa ajungi din Andronache la giratoriu de la Popasului?

Hef

Nu este asfaltat pe Cumpenei. Are o singura banda. In schimb avea borduri inalte. Cred ca strada a fost facuta la repezeala de primaria Voluntari pentru a complica un pic traseul A3.
Am vazut un panou unde primaria Voluntari intentioneza sa faca un pasaj peste A3, pe la jumatatea distantei intre CF si Popasului, Pasasjul Centenarului. Nu stiu daca este pietonal sau auto.
A3, in acea zona, separa anumite proprietati care raman fara acces. Iar strada paralela cu A3 pe partea de nord nu este in planul primariei de a fi amenajata prea curand.

Hef

Pe Dimitrie Pompeiu au pus dale in mocirlele create pe spatiul verede in zona metroului, unde intorc microbuzele. Nu pare lucrarea primariei.
Macar asa oamenii nu mai asteapta imbarcarea in microbuze in noroi.

panzer

Din pacate, au trecut 2 ani si jumatate si cu acesti noi primari. Discutii au fost dar nici un plan pentru Dimitrie Pompeiu: nici macar o borduriada. E damanata zona aceasta.

Hef

Pe Dimitrie Pompeiu au curatat crengile copacilor. Cativa copaci, spre strada Gara Herastrau au fost "curatati" de tot.

Oricum zona pietonala dinspre Str Gara Herastrau este distrusa de cei ce de la Radacini care construiesc Aviatiei Tower.
Nici un politist nu merge sa ii amendeze acolo.