Noi companii aeriene romanesti

Started by Balto, January 13, 2018, 01:21:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Todd is Back

Compania greceasca Lumiwings si-a asigurat prin leasing a doua aeronava din flota. Aeronava este un Boeing 737-700 NG / sharklets blended wings, in configuratie Y149, care a fost operata in trecut de Transavia (Amsterdam). Momentan aeronava a aterizat  la Craiova, posibil pentru un nou livery.

https://www.jetphotos.com/photo/10173063

In primavara, Lumiwings (startup airline) isi anuntasera intentia de a opera zboruri din Craiova si Arad spre destinatii din Italia. Ulterior insa, compania a anuntat ca a decis sa amine inceperea operatiiunilor de zbor in principal datorita complicatiilor legate de formalitatile COVID impuse calatorilor in tarile UE.

voicul

Primăria Oradea și CJ Bihor vor înființa o companie aeriană proprie. Ilie Bolojan: ,,Vom achiziționa sau închiria două aeronave"

Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor vor înființa o companie aeriană proprie, deținută de Județul Bihor și Municipiul Oradea, au anunțat joi primarul Florin Birta și președintele CJ Ilie Bolojan. Compania va opera atât zboruri interne, către București, cât și externe, spre aeroporturi din Uniunea Europeană.

Cele două administrații și-au propus să asigure conectivitatea aeriană a județului Bihor prin înființarea unor noi curse aeriene interne, între Oradea și București, și externe, între Oradea și unul sau mai multe hub-uri aeriene importante din Uniunea Europeană, se arată într-un comunicat de presă.

Primăria și Consiliul Județean urmează să semneze un protocol de colaborare, care va trebui aprobat de consilierii locali și județeni.

Protocolul prevede înființarea unei companii aeriene proprii deținută de Județul Bihor și Municipiul Oradea, eventual și de alte entități din subordinea directă a celor două autorități publice locale. Astfel, se vor analiza tipurile de companii prevăzute de legislația din România pentru identificarea soluției optime de colaborare: societatea pe acțiuni, societatea cu răspundere limitată etc.

Ce rute va opera compania
Cele două administrații doresc operarea cu două aeronave de noi curse:

Oradea - București (Aeroportul Otopeni sau Băneasa) - minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare și minimum 2 zboruri pe zi în zilele nelucrătoare. Începerea operării - din luna martie 2022
Oradea - unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei (hub aerian important care să asigure conectarea către cele mai importante destinații din Europa și din lume) - minimum 1 zbor pe zi în zilele lucrătoare. Începerea operării - cel târziu din luna octombrie 2022
Activitatea companiei aeriene locale ar urma să fie finanțată din subscripții publice, sponsorizări și donații provenite din partea companiilor locale care vor dori să sprijine acest proiect.

Potrivit comunicatului, în perioada următoare se vor identifica soluțiile optime de operare a celor două aeronave:

modalitatea de preluare a aeronavelor: achiziție/leasing/închiriere;
tipul de aeronave și capacitatea acestora;
modalitatea efectivă de operare: operare directă/contractarea serviciilor specifice de la terți - echipaj, etc.
,,De ce e bine să facem această companie aeriană locală? Suntem un oraș mediu din România care are în zona de influență a aeroportului aproximativ un milion de locuitori pe care se poate baza și pe care trebuie să îi deservească. Suntem un oraș și un județ în care operarea zborurilor este la limita de rentabilitate și depinde de politicile comerciale ale companiilor și de contextul global, iar rămânerea totală la hazardul pieței aeronautice nu este o soluție pentru dezvoltarea orașului. Am decis că este oportun, urmărind modele de conectare ale altor orașe mici din Europa la hub-uri aeriene, să înființăm această companie. Vom achiziționa sau închiria două aeronave de până la 75 de locuri fiecare cu care vom opera zboruri spre diverse destinații. Urmărim o scădere a prețurilor pe rutele respective, întrucât cele actuale nu sunt deloc mici", a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, potrivit comunicatului.

,,Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean își spune cuvântul, pentru că aceasta duce la dezvoltarea orașului și a județului într-un ritm accelerat. În cazul de față, a avea un aeroport care să ne conecteze cu capitala țării mult mai bine și cu hub-uri europene exact asta înseamnă, o dezvoltare și condiții mai bune pentru investitori, pentru turiști și pentru comunitatea locală", a precizat la rândul său primarul Oradiei, Florin Birta.

Consiliul Județean Bihor va adopta măsuri pentru reorganizarea activităților aeroportului din Oradea (internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităților, facilități cargo etc.) în vederea susținerii companiei aeriene nou înființate. În schimb, municipalitatea va derula campanii de promovare a Oradiei și a zonei metropolitane ca destinație turistică și zonă de investiții în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-oradea-si-cj-bihor-vor-infiinta-o-companie-aeriana-proprie-ilie-bolojan-vom-achizitiona-sau-inchiria-doua-aeronave-1623961

dragos76

Cu tot respectul pt Bolojan, dar eu cred că nu e ok ca statul să se implice în astfel de inițiative, să devină el însuși un "jucător" pe piață. Ar trebui să se limiteze la ce înseamnă un cadru normal (în chestiuni de la reglementare/legislație până la infrastructură etc) de desfășurare a unor activități (și aici, vorbim de chestii pe o plajă foarte largă, de la economic până la social, cultural sau chiar sport) și de asigurare a serviciilor publice. Ori legăturile Oradiei cu Bucureștiul și cu alte orașe din Europa pe cale aeriană nu prea le văd în sfera unor servicii publice.

TibiV

Discutabil.

De ce cu trenul este "serviciu public" si cu avionul nu este?...
De ce transportul urban (autobuz/tramvai/troleibuz) este?...

Nu te contrazic doar asa, ca sa ma bag in vorba.
Dar cred ca mai degraba este vorba de lipsa unor criterii clare care sa stabileasca nivelul de la care un servicu public este atat de necesar incat sa merite subventii...

Trsansportul urban este subventionat cam peste tot in lume.
Transportul feroviar aproape peste tot in lume.
Tranportul aerian... Hmmm...

Daca Bolojan reuseste sa faca profitabila (sau macar fara pierderi) o companie aeriana, atunci bravo lui. (Desi eu nu cred ca va reusi...)

Aici discutia este lunga, si pe tema asta frunzaverde poate scrie un bestseller...
(De exemplu compania aeriana sa fie pe profit dar aeroportul Oradea sa "incaseze" pierderile acesteia. Asa cum fac multe aeroporturi din lume cu companiile Low Cost, doar ca sa aiba trafic...)

Hai sa vedem planul de afaceri, si vorbim dupa aia...

Disclaimer:
Pana acum nu l-am vazut pe Bolojan sa propuna aberatii... Ce a spus a facut. Este singurul lucru care ma opreste sa spun "alta metoda de
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Daca tot nu scapa Tarom de ATR-urile vechi, le poate inchiria la Bolojan :) sa le faca concurenta pe ruta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Este extrem de greu ca o entitate publica sa devina actionar la o linie aeriana. Exista reguli la nivel UE foarte stricte legate de concurenta pe domeniul aerian - cu "testul intreprinzatorului" (metoda prin care statul sau o agentie publica poate baga bani) fiind foarte dur, si limitele pentru ajutoare de stat foarte aproape de zero (si din ce in ce mai dure).

Devine inca si mai complicat cand entitatea (CJ Bihor) are in proprietate un aeroport (intra la concurenta neloiala etc. etc.) si a subventionat pe bani publici companii aeriene. Practic cvasi-imposibil. Ungurii au incercat cu Sólyom, printr-o suveica dubasa rau, cu autoritati publice...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

DarkFranck

Compania aeriană Air Oradea - o investiție de 3 milioane de euro

Compania aeriană care va fi administrată printr-un parteneriat de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea, ar urma să fie înființată după ce aleșii județeni și cei locali vor vota proiectul de hotărâre privind asocierea dintre dintre cele două instituții, în vederea înființării societății "Air Oradea".

Florin Birta, primarul Oradei, a anunțat miercuri că viitoarea companie va avea un capital social de 3 milioane de lei, dintre care 60% va fi aportul municipalității orădene și 40% aportul CJ Bihor. Edilul a precizat că au fost făcute demersurile și pentru rezervarea denumirii "SC Air Oradea SA", sub care va opera noua societate.

,,Prin înființarea companiei urmărim dezvoltarea transportului aerian în Oradea și județul Bihor, atragerea investițiilor, atragerea turiștilor în orașul nostru și bineînțeles crearea unei mase critice de pasageri care să frecventeze Aeroportul Oradea", a declarat Florin Birta într-o declarație făcută pe Facebook.

Primarul a precizat că a fost realizat și un business plan, în baza căruia vor fi luate deciziile, după înființarea Air Oradea, legat de modul de operare al aeronavelor.

Din primăvară cu Air Oradea
Avioanele Air Oradea vor începe să opereze zboruri de pe Aeroportul Oradea de anul viitor. "Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse zilnice între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale, care vor fi anunțate într-un viitor apropiat", a declarat Birta, care a adăugat că în cel mai scurt timp autoritățile vor face și rezervările de sloturi pentru a putea asigura zborurile anunțate de anul viitor.

"În toamna acestui an urmează să luăm deciziile pe care le-a prezentat domnul primar Birta și să declanșăm procedura de licitație pentru închirierea echipajelor care vor opera pe aeronavele care vor zbura sub brandul Air Oradea. Acesta este un proiect strategic important pentru Oradea și Bihor, pentru că asigurând o conectivitate aeriană cu capitala țării și câteva hub-uri europene, va pune Oradea pe harta globală a dezvoltării, astfel încât să fim mult mai atractivi pentru investiții în anii următori, pentru a oferi mai multe oportunități, salarii mai bune și o calitate mai bună a vieții", a conchis Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Sursa: aici
Declarație Bolo & Birta: aici
Fluctuat Nec Mergitur

etravel

Quote from: DarkFranck on September 29, 2021, 04:01:27 PM"Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse zilnice între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale, care vor fi anunțate într-un viitor apropiat",
Sa-i explice cineva lui Bolojan ca Oradea nu e megalopolisul pe care il viseaza el, si ca nu are de unde genera pax suficienti pentru a face profit cu trei curse zilnice OMR - OTP. Plus doua in weekend.

Sorinus

Cica AnimaWings isi mareste flota, si apare si DanAir, care-i de fapt JustUs rebranduit si cu inca ceva avioane. Asa mare e cererea pe piata romaneasca, incat Tarom si BlueAir nu ajung ptr chartere?

hvm

Nu cred ca e asa de mare, dar avand in vedere ca Tarom si Blue Air sunt ambele in groapa... cine stie.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#25
Air Connect va fi o nouă companie aeriană românească
10 decembrie 2021

Air Connect va fi o nouă companie aeriană care va fi fondată în țara noastră în perioada imediat următoare.

Noua companie aeriană ar urma să opereze o flotă compusă din avioane de tip ATR 72-600 și îl are ca director general pe Tudor Zamfir Constantinescu.

Debutul operațiunilor comerciale este planificat să aibă loc la începutul sezonului de vară 2022, sezon care începe la finalul lunii martie 2022.

boardingpass.ro



Air Connect preia două ATR-uri 72-600 care au fost asamblate în 2014
15 mai 2022

Compania românească Air Connect a semnat un contract de leasing pentru primele sale două avioane de tip ATR 72-600.

Cele două ATR-uri 72-600 care vor intra în flota Air Connect vor fi înmatriculate YR-ACA și YR-ACB.

Înainte de a fi preluate de compania românească, cele două avioane au fost operate din august, respectiv decembrie 2014 până în martie 2020 de companiile aeriene Avianca Honduras și Avianca Express.

boardingpass.ro

MarcoPolo

Salut,

Ce știți despre compania HiSky? Sunt serioși și punctuali?

Trebuie sa efectuez luni un zbor TSR-OTP și retur și au ore de zbor ce se potrivesc mai bine pentru mine decât Tarom.
As vrea sa ii testez, dacă primesc recomandări bune.

Merci anticipat!

BIGRED1984

Pai mai bine ne spui tu, ca o sa fii pionier, nu cred sa fi fost deja multi clienti cu ei.
HiSky e din 2020, e din Rep.Moldova dar "Compania aeriană HiSky a început luni, 9 mai 2022, operarea primelor zboruri din noua bază operaţională a companiei, aeroportul Otopeni din Bucureşti".
Stiu ca s-au bagat agresiv si pe chartere si agentiile de turism cumpara de la ei ca e mai ieftin, probabil vor sa atraga cota de piata. (dar mai si modifica orarul de zbor, ramane de vazut cat de seriosi sunt)


horatiu.cosma

Am fost pe OTP-CLJ cu ei și a fost totul în regulă.