Noi companii aeriene romanesti

Started by Balto, January 13, 2018, 01:21:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

chiar acum am citit comunicatul pe facebook  :lol:  :lol: 
pacat de cei care si-au luat bilet
 :((  >:(  >:(

cica "Din cauze independente de operatorul aerian" dar pana la urma ei au ales sa opereze zboruri de pe otopeni via brasov. 

pasadia

Bine, eu tot nu inteleg de ce nu recurg la solutia OTP - X - GHV - X - OTP, perfect posibila intr-o zi de operare, fara sa te incurce programul aeroportului din Brasov. Bine, poate sunt restrictii legate de posibilitatile de alimentare sau de timpii totali de lucru ai personalului navigant.
Caci era clar de ceva timp ca solutia asta de tip autobuz, OTP - GHV - X - (ocazional Y) - GHV - OTP e dificila.

Rodeo

Adică în loc de doua perechi sosire/plecare pe zi, împinse spre extremitățile programului anunțat de aeroport, sa facă doar una, la mijlocul zilei, când pe alte aeroporturi (aglomerate) e scump dar pe Brașov e la același preț. Face sens. (Aoleo, vai, uff, îhhhh, o să ma obișnuiesc greu cu NLRGAA - Noua Limbă Românește Gen Aprobată Academie).
Totuși nu pot să nu observ că dacă ar adopta programul propus de tine atunci DanAir ar renunța la o potențială navetă Buc-Bv dimineața și una Bv-Buc seara. Ceea ce (dacă am înțeles bine analizele voastre) piața oricum le va scoate din cap în maxim 6 luni. Sau poate nu...  We shall see - adică vedea-vom când fi-va timpul.

pasadia

Acea naveta NU a existat in nici un moment. Eu nu stiu sa fi fost vandute bilete strict pe segmentul B - BV sau invers. 

Sorinus

AirConnect si-a mutat operatiunile pe Baneasa. Seems legit to me, nu cred ca aveau oricum prea mult pasageri cu conexiune. Sunt curios ce load-uri au, unele rute sunt cam exotice si dubleaza Tarom.


frunzaverde

@shift2rail - este imposibil. Daca vrei sa deschizi o linie aeriana de stat in Europa nu poti sa o faci cu ajutor de stat - e strict interzis. Asta inseamna ca la fiecare decizie, oricat de mica, trebuie sa treci de "testul investitorului privat", adica, toate deciziile pe care le faci trebuie sa fie decizii rezonabile de management pe care le-ar face si un investitor privat in piata europeana competitiva. O investigatie care poate fi deschisa de Comisie dupa o plangere facuta de oricare din liniile aeriene din Europa - care pot contesta fiecare decizie a ta. Iar orice ajutor de stat nelegal trebuie rambursat imediat inapoi. Rezultatul e ca e imposibil sa operezi. Ungaria a incercat, a esuat cu Sólyom.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dragos76

Chiar sunt curios pe ce destinații o să dorească să îl folosească.

shift2rail

Air Oradea (compania CJ Bihor, n.m.) cauta un partener privat ptr a merge mai departe prin mecanismul UE pari-passu (ref. testul investitorului privat de care vb @frunzaverde):

https://www.economica.net/compania-air-oradea-cauta-sa-se-asocieze-cu-un-partener-privat-care-sa-efectueze-zboruri-de-pe-aeroportul-local_696407.html

misiekwas

Mie tot nu-i foarte clara logica de a baga banii de UTAuri în asemenea proiecte.

shift2rail

^pot intelege presiunea locala, deoarece Oradea nu e deservita corespunzator de niciun aeroport: Budapesta e la 5-6h distanta rutier si 8h feroviar, CJ va fi curand la 8h pe feroviar si 4-5h pe rutier, TM tot pe acolo, samd.

Ideal ar fi fost un aero comun cu Debrecen, la jumatatea distantei, dar sunt rare proiectele infra in care cooperam cu vecinii.


alexandru_m

Oradea e la 2,5 ore de Arad si la 3 ore de Timisoara pe rutier, azi. Chiar mai putin la ore "exotice". Cu A11 gata o sa fie la o ora de Arad si la 1:30 de Timisoara. Cam la cat e Berceniul de Otopeni, asa.

misiekwas

#72
@shift2rail e Arad, Timișoara și Debrecen. Și de ce capacitate de aeroport are nevoie Oradea (pentru ca last time I checked, aeroportul exista in Oradea) ? Sau s4? Căti oameni vor folosi aeroportul aia?
Sincer, mi se pare ca nevoia de aeroporturi noi în România este 0 și rețeaua e ok în sine. Aia noi sunt un gadget cu care politicieni locali își vor sa crească profilul și cam atât sau au criza de creativitate. Sa vezi cazul Tulcea unde aveai într-un an mai putini pasageri decât s-au dus în spațiu.
Cu linii aeriene de județ, sincer nu prea cred ca aeroportul este o prioritate pentru oamenii din Oradea. Și cu atât mai puțin în linii aeriene de CJ. Și nu văd cum sa renteze astfel de linie, care prin natura sa nu va putea opera la scara și cu flexibilitate. Dacă Bolojan și CJ au prea mulți bani de cheltuit, mai bine sa le bage într-o companie de rute locale cu autobuz și navetă la Cluj. Va costa mărunt iar beneficii ar fi mult mai mari.

frunzaverde

@shift2rail - Cele doua aeroporturi principale de Oradea sunt Budapesta si Cluj, ambele la 3.5 ore rutiere de Oradea, o distanta absolut onorabila. Exista servicii de transfer spre ambele directii, organizate.

Presiune pe cerere nu exista - exista foarte putine zboruri din OMR pentru simplul motiv ca nimeni nu e dispus sa zboare acolo, pentru ca nu au pasageri. Aeroport deja exista, capacitate disponibila uriasa, daca oamenii erau disperati dupa zboruri, ar fi fost zboruri. Ca piata aviatica este functionala in Europa.

Problema e ca orasul e mic, si economiile de scara din Cluj si Budapesta fac ca oferta de orare, destinatii si preturi ex-Budapesta sa fie mult mai convenabila ca oferta posibila din Oradea. Au incercat o schema de subventii/ajutor de stat de start-up cu Ryanair (Wizz a zis pas), a fost un esec lamentabil, nu reuseau sa umple avioane decat la preturi de primul bucket (super-promo) gen 9 euro pe segment, cum a expirat ajutorul de stat cum s-a carat Ryanair (la propriu, ultimul zbor a fost efectiv in ultima zi in care ajutorul de stat era posibil). La costuri si preturi de piata nu impiedica nimeni pe Wizz, Ryanair, Easyjet, Lufthansa, Austrian... sa intre, dar nu intra ca nu vad o piata profitabila. Iar toti cei care au incercat ori au dat faliment, ori au iesit.

Iar cei pentru care cei 3.5 ore economii de timp si confort justifica preturile mai mari au deja alternativa, la pretul pietei. Sunt doua zboruri Tarom spre Bucuresti de unde ai o gramada de optiuni. Dar, Tarom reuseste cu chiu cu vai sa umple 2 ATR-uri pe zi -- la preturi mici -- internele nu sunt scumpe si gasesti cu o saptamana in avans retururi.

Debrecen nu o duce mult mai bine (desi orasul e dublu ca zona de captura). Au trei rotatii Wizz pe zi, din care doua sunt spre zone de vacanta la soare (rotindu-se intre Tel Aviv, Antalya, Burgas si Larnaca), un zbor pe zi "capsunari" (Luton si Eindhoven), si trei zboruri pe saptamana la Muenchen cu Lufthansa, pentru traficul de business. Oradea are cam aceleasi servicii - Taromul de Bucuresti in loc de Lufthansa de Muenchen (pentru ca directia de business primara este Bucuresti), charterele spre Hurghada si Antalya (care vara sunt 1 pe zi, iarna 2-3 pe saptamana). Lipsesc zborurile "capsunari", dar la alea, costul primeaza, 3 ore pana la aeroport fiind nimic (ati fost vreodata la Luton?).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

^Correct me if I'm wrong, dar impresia mea este ca transport aerian este singurul unde România nu are lipsa de capacității ci excedent la infrastructura actuala și rețea cam completa. Practic orice orașul mare are la distanta ok un aeroport. Nu ma refer aici la lucruri mai detaliate, precum sisteme, terminale dar rețeaua în sine îmi se pare absolut de ajuns.