Noi companii aeriene romanesti

Started by Balto, January 13, 2018, 01:21:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

Eu am inceput discutia dar nu am spus ca nu pot face zboruri charter cu ATR, ce am comentat a fost legat de partea din stire in care se mentiona ca o sa faca si in Egipt cu ATR pe care eu nu o vad fezabila si speram sa ma ilumineze cineva.

E absolut perfect fezabil sa faci charter din Iasi pana in Varna sau din Bucuresti spre Salonic sau Skiathos.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

frunzaverde

Nu e absolut deloc fezabil sa faci chartere turistice cu ATR - oricine stie piata iti spune asta. CASK-ul, costul pe scaun kilometru este prea mare pentru a fi competitiv pe o piata low-end a "inclusive tours", mai ales in conditiile in care ziua plecarii si frecventa sunt irelevante. De ce? Simplu:

Cineva de la agentia concurenta o sa vina cu un 738 la doua saptamani in locul ATR-ului ala la saptamana, o sa scoata un 10% mai ieftin aceleasi pachete turistice, si tu o sa ramai cu buza umflata. Chartere specializate (gen schimb echipaj naval etc.) poate, dar piata e foarte subtire...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Compania aeriană AirConnect va opera primele sale zboruri comerciale regulate începând cu luna octombrie 2022.

Compania aeriană românească va opera zboruri comerciale regulate de la aeroportul Henri Coandă din București spre patru aeroporturi din România:

Baia Mare / din 17 octombrie în fiecare luni și vineri;
Sibiu / din 17 octombrie în fiecare luni, miercuri și vineri;
Suceava / din 16 octombrie în fiecare luni, miercuri, joi, vineri și duminică;
Târgu Mureș / din 16 octombrie în fiecare marți, joi și duminică.

Rutele București – Budapesta și Cluj Napoca – Budapesta vor debuta în 15 octombrie 2022 și vor fi operate în fiecare zi de marți și sâmbătă.

boardingpass.ro

survola

Oare chiar nu sunt pasageri pentru curse zilnice de la/ către Baia Mare, de exemplu?
Cine are nevoie luni și vineri (probabil doar un zbor pe zi, dimineața sau seara)?
LE. deci nu zboară de la Băneasa?  :o

milo1981

Am cerut ceva informatii pe facebook celor de la AirConnect si am primit urmatorul mesaj:
QuoteBuna ziua! Va multumim pentru interesul acordat companiei noastre! Din cauza întârzierii livrării celui de-al doilea avion AirConnect cât și a pregătirilor operaționale pentru zbor, ne vedem nevoiți să amânam începerea operării zborurilor regulate până la data de 26 martie 2023.
Ne cerem scuze pentru orice inconveniență și vă mulțumim pentru înțelegere,
Customer Care AirConnect.
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

shift2rail

^^more feedback from flying HiSky?

moldovenii sunt extrem de agresivi (in sensul bun) in online.

tom_sawyer

#51
AirConnect a început operarea zborurilor regulate

Compania Air Connect a început, luni, operarea primelor curse aeriene regulate. Acestea sunt din București către destinații interne, plus Budapesta, și din Cluj către capitala Ungariei.

Startul a fost dat de pe Aeroportul Sibiu, cu primul zbor regulat către București.

Operatorul aerian lansat anul trecut pe piața din România va avea următoarele curse regulate:

    București – Sibiu, 5 frecvențe săptămânale
    București – Suceava, 5 frecvențe săptămânale
    București – Baia Mare, 2 frecvențe săptămânale
    București – Târgu Mureș, 4 frecvențe săptămânale
    București – Budapesta, 2 frecvențe săptămânale
    Cluj Napoca – Budapesta, 2 frecvențe săptămânale

Din luna iunie, AirConnect va avea și rute estivale, atât interne cât și internaționale. Astfel, avioanele ATR ale companiei vor zbura din București la Dubrovnik, dar și din Constanța către Cluj, Oradea, Suceava și Timișoara.

Flota companiei aeriene, care mai efectuează zboruri și pentru operatori din străinătate, cum este, de exemplu, Air Serbia, este compusă din două aparate ATR 72-600, într-o configurație cu 68 de locuri fiecare.

https://www.aviatiamagazin.com/aviatie-civila/airconnect-a-inceput-operarea-zborurilor-regulate/


Timp de circa două săptămâni, o parte dintre zborurile interne și internaționale ale companiei AirConnect vor fi operate cu un avion de tip Saab 340.

Avionul în cauză, care este înmatriculat ES-NSL și poate transporta 36 de pasageri, va fi închiriat de la compania estonă NyxAir și va fi operat cu echipajele acestei companii.

https://boardingpass.ro/airconnect-inchriaza-un-saab-340-de-la-nyxair-pentru-zborurile-regulate/

Sorinus

Au vreun viitor AirConnect, DanAir sau HiSky?

tom_sawyer

#53
AirConnect: pe zborul Otopeni-Sibiu de ieri au fost 31 pasageri din 36 locuri disponibile în avion (pe zborul retur 15/36).

HiSky tocmai a adus în flotă 2 avioane Airbus A321neoLR.

DanAir a pus în vânzare bilete pentru zboruri din București și Brașov.
Au pus în funcțiune site-ul: https://danair.ro/

Sorinus

Mai exista si HelloJets...ce vad ca au 2x738 ex BlueAir.

shift2rail

Quote from: Sorinus on March 31, 2023, 04:58:28 PMAu vreun viitor AirConnect, DanAir sau HiSky?

O'Leary sustinea recent ca va urma o consolidare dura a sectorului in UE cu 2 operatori legacy - AF/KLM si Lufthansa- si un! operator low-cost ( guess who).

Sorinus

El macane mult din fire, si sunt ceva competitori pe ULCC ce par seriosi: EasyJet, Wizz, Norwegian. Dar p-astia mici, eu nu-i vad bine, mai ales cand ai Brasov ca main and only hub.

Imi place ce-a facut Carpatair, s-au restructurat cand au dat de greu si s-au focusat pe ce le merge: charter si wet lease.

shift2rail

Feeling-ul meu e ca (si) Wizz sunt pe tobogan, iar Easy si Ryan sunt esential companii de vacanta pentru clasele populare (de jos in jargon anglo-saxon) din nordul Europei.

O surpriza decizia lui O'Leary de a se aventura catre pietele din Estul Europei, ramane de vazut daca are un plan pe termen lung sau e doar un balon de incercare.

Sorinus

Pai si restul lumii? Cu ce zboara? De exemplu, middle class romanians ce nu vor sa plateasca 150eur pana la Roma la Tarom pt un zbor de 2h cu un pahar de apa inclus.

TibiV

QuoteComunicat de presă DAN AIR                                    
06 Iulie 2023

2598 de pasageri sunt afectați, din nou, de programul de funcționare al Aeroportului Brașov-Ghimbav și a lipsei de personal al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA R.A.

Din cauze independente de operatorul aerian, în perioada 09.07.2023 - 29.09.2023 cursele DAN AIR, singura companie care operează în prezent zboruri regulate din Brașov, cu plecare din Otopeni către Nuernberg, Bruxelles, Munchen, Malaga,  Stuttgart, Londra și Brașov-Malaga vor fi anulate.

Compania DAN AIR este obligată să anuleze aceste curse din cauza programului de lucru limitat al Aeroportului din Brașov. Acest orar de funcționare restrictiv afectează, implicit, și programul celorlate curse conectate din București sau din alte țări.
 
    ,,În primul rând ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar DAN AIR și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără sigura lor modalitate de transport aerian. Pe cale de consecință, ne asumăm pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București iar toți pasagerii își vor primi banii integral pe bilete înapoi în maxim 14 zile, cu posibilitatea de a formula cerere de compensare pe adresa EU261@DANAIR.AERO.
    Pentru a explica mai bine situația, zborurile din Brașov sunt interconectate cu cele de pe Otopeni și cu cele de pe aeroporturile externe. Am încercat să propunem modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări astfel încât să ne încadram în programul de lucru al Aeroportulului din Brașov.
    Acest lucru din păcate este imposibil în acest program de vară, pentru că discutăm despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de DAN AIR și luat la cunoștință de către autorități care nu s-au opus. Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații.
    Al II-lea factor care afectează programul de pe București este rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu origine multiplă fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație fapt ceea ce generează întârzieri și mai mari care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
    Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați  să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov, în scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic"
- explică  Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR .

Din aceste sincope tehnice, independente de operatorul aerian, cei mai afectați sunt însă pasagerii. DAN AIR urmează să oblige în instanță atât Aeroportul Brașov cât și ROMATSA să-și îndeplinească obligațiile de a face și de a rezolva problema cu care se confruntă brașovenii deoarece soluții legale există. În continuare ,,Facem tot ceea ce este posiblul pentru a reduce impactul acestor modificări sau anulări asupra pasagerilor. De fiecare dată am acționat corect, tocmai pentru ca pasagerii noștri să resimtă cât mai puțin efectele acestui dezinteres fața de un operator economic român care a investit considerabil în dezvoltarea unor rute noi de pe aeroportul din Brașov. DAN AIR, a reușit să plaseze aeroportul Brașov în top 4 din România. Cea mai mare pierdere este însă a pasagerilor care, astfel, vor petrece mult mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită chiar dacă ar fi existat toate condițiile necesare pentru timp redus, confort sporit și costuri decente", mai spune Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR.

Cu stimă,
ECHIPA DAN AIR
Mama proștilor este mereu gravidă... :)