News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Noi companii aeriene romanesti

Started by Balto, January 13, 2018, 01:21:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knattspyrnufelag


adimar12

Eu unul am avut o experienta neplacuta cu ei. Mi-am rezervat un zbor Cluj Dublin, si cu o saptamana inante de zbor am primit un email ca zborul a fost anulat fara nici o explicatie. Am sunat si mi-au returnat prompt banii in cateva zile.

Lau

Am zburat cu HiSky săptămână trecută pe ruta TSR-OTP.
Totul a fost ok, smooth și rapid. Bineînțeles, fără catering, dar aia nici la Tarom nu mai e disponibil.
La dus dimineață destul de gol avionul (aprox 25%), la întors seara mai plin (sa zicem 50%).
Dimineață, avionul Ryanair TSR-OTP care a plecat cu 15 mins mai devreme a fost full.

tom_sawyer

#33
Compania aeriană AirConnect anunță că va începe să organizeze zboruri începând din acestă lună, prima sa aeronavă ajungând, joi, 7 iulie, pe Aeroportul Internațional București Băneasa.

Până la finalul lunii iulie, aeronava ATR 72-600 a AirConnect, cu o configurație de 68 de locuri, va începe să opereze zboruri charter către Grecia, Turcia, Bulgaria și Egipt. Compania are deja semnate contracte cu touroperatori precum Karpaten Turism, Dertour, Cocktail Holidays, și AeroVacanțe.

Flota companiei se va mări, în luna august 2022, cu încă un ATR 72-600, iar anul viitor cu alte două aeronave. Din toamnă, AirConnect va lansa zborurile interne, ce vor conecta aeroporturile regionale cu hub-urile din proximitate. Primele orașe din România vizate sunt București, Oradea, Arad, Timișoara, Craiova, Târgu Mureș, Sibiu și Baia Mare.

economica.net

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Probabil putin mai lent (distanta relativ mica, diferenta nu poate fi mai mare de o ora), dar mult mai ieftin (turboprop bate intotdeauna turbojet la consum in litri/100 km)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

Pai din cate stiu eu ATR72-600 are un range de 1525km. Bucuresti - Cairo cu avionul sunt undeva la 1650 km. mie imi da cu virgula...

Legat de viteza un Turbojet are undeva la 800km/h la viteza de croaziera, ATR are undeva la 510km/h. 1650km ii faci in 3h15 min cu ATR si in 2h cu Turbojet. Daca ne gandim cu o aterizare pe undeva prin grecia/creta pentru realimentare ar merge si iasi - hurghada (2280km pe care ii faci in 4.5h zbor + 1.15h aterizare/realimentare/decolare - adica vreo 6h comparativ cu 3h15min cu un turbo jet.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer


dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hvm

Makes sense. Cu cat e mai usor cu atat consuma mai putin ca sa se tina pe linia de plutire. Dar unde mai e eficenta fata de un turbojet daca il incarci la jumate si drumul e cu 60-70% mai lung?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Corect, de asta turboprop-urile se folosesc pe distanțe scurte. Dar Egipt e doar marginal în afara ariei optime, bănuiesc că la ~60 de pasageri încărcare ar trebui să se încadreze.

frunzaverde

N-ai nici o eficienta la turboprop la mai mult de 700-1000 km, segmentul devine mai ieftin cu jet undeva pe-acolo. Ce economisesti pe combustibil cheltui pe orele de munca ale echipajului, pe costurile de achizitie/leasing ale aeronavei.

Nu vad cum ai putea face charter turistic (care e ultra low yield si low-frequency) cu un turboprop. E o afacere de volume (si la zbor, si la hoteluri si la tot), nu una de nisa... Ca sa iasa, o agentie trebuie sa plece cu macar 120-140 pax outbound...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Cand pleci in vacanta, vrei sa stai cat mai mult pe plaja (in cazul asta) nu in avion!
Eu unul nu-l vad rentabil pt Egipt, insa poate fi pentru Grecia, unde sunt chartere in triunghi. Adica ceva de genul Bucuresti-Heraklion-Rhodos, caz in care diferenta de timp intre el si un Turbojet devine infima.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

@dr4qul4 - nu ai cum sa operezi chartere cu succes in triunghi. Ai nevoie de macar 120-140 pax pe serie pe destinatie, constant ca sa iesi in profit -- altfel nu obtii rabaturile necesare ca sa-ti mearga business-ul.

Cu 20-30 de pax / destinatie (ceea ce inseamna 10-15 camere), platesti preturi retail la aproape tot, chiar si daca ii bagi pe toti intr-un singur hotel. Chiar nu vad cum ar putea merge asa ceva. Eventual ca ranforsari din destinatii mici (gen Baia Mare, Satu Mare sau Craiova) spre nordul Greciei (Preveza, Corfu, Skiathos, Salonic), impreuna cu o serie mare cu jet din OTP, CLJ, IAS sau TSR. Altfel eu chiar nu vad cum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

survola

Nu poți să ai 120 pax cu ATR72-600.
Dar ei așa spun, că încep cu zboruri charter.
NB: unul dintre acționari este și charterer-ul.