Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

disney

Au fost adresate astazi urmatoarele intrebari catre CNADNR:

1) In data de 20.11.2014 v-am atras atentia ca incepand cu data de 13.11.2014 accesul in ROGOP nu mai este posibil.

Intrucat pana astazi, 26.11.2014 accesul pentru registrul curent al platilor, inca nu a fost restabilit, va rog sa imi oferiti urmatoarele informatii cu caracter public:

Pentru fiecare din facturile pentru care a fost emis ordin de plata in perioada 1 Noiembrie 2014 - 1 Decembrie 2014 pentru o valoare mai mare de 1 milion RON (1.000.000,00 RON), va rog sa precizati:
a) Data facturii pentru care a fost emis ordinul de plata
b) Data emiterii ordinului de plata
c) Suma prezenta pe ordinul de plata
d) Beneficiarul acelei plati
e) Proiectul pentru care s-a facut acea plata

2) a) Ce se intelege EXACT prin "autostrada fazata" pentru Sibiu - Pitesti? Este cumva vorba de construire mai intai ca si drum expres si apoi de reconstruire ca si autostrada? Va rog sa confirmati sau infirmati acest lucru si sa explicati detaliat.
b) La cat timp dupa construirea ca si drum expres este prevazut a se reconstrui ca si autostrada?
c) Care sunt costurile rezultate din calcule (ca si sume si/sau procente, va rog) pentru constructia tronsonului Sibiu - Pitesti ca si autostrada fazata fata de constructia direct a unei autostrazi, fara fazare, intrucat o buna parte din autostrada va fi in zona de munte, iar structurile (poduri, viaducte, tuneluri) trebuie construite de la bun inceput ca si pentru varianta finala de autostrada? Va rog sa nu imi prezentati aici lucrurile deja cunoscute din MasterPlan si sa raspundeti detaliat si la subiect. Cum ati ajuns la concluzia ca este mai ieftin sau mai bine construind autostrada fazata?

3) a) Care este situatia la zi a procedurilor pentru autostrada Comarnic - Brasov?
b) Mai exista interes din partea consortiului desemnat castigator (Vinci / Strabag / Aktor) pentru acest proiect?
c) S-a retras vreuna dintre aceste firme din consortiu?
d) Merge proiectul mai departe in forma anuntata la desemnarea consortiului sau este cumva anulata procedura dar inca nu a fost anuntat public acest lucru, din cauza alegerilor si alte motive de minimizare a efectelor si imaginii unui esec?

disney

Au fost adresate astazi urmatoarele intrebari catre MT:

1) a) Care este planul pentru cazul in care Uniunea / Comisia Europeana nu este de acord cu construirea autostrazilor Comarnic - Brasov si Sibiu - Brasov inainte de finalizarea autostrazii Sibiu - Pitesti?
b) Ce veti face daca Uniunea / Comisia Europeana nu va ofera fonduri nici prin Regio pentru cele 2 autostrazi amintite, pentru care probabil se incearca acum obtinerea de fonduri europene, pana la terminarea autostrazii Sibiu - Pitesti?
c) Care este raspunsul Uniunii / Comisiei Europene referitor la incercarea de a accesa fonduri europene pentru cele 2 autostrazi amintite?
d) De ce se incearca obtinerea de fonduri europene pentru aceste 2 autostrazi daca putem "trai din banutii nostri", dupa cum a declarat Ministrul Ioan Rus?

2) a) Ce se intelege EXACT prin "autostrada fazata" pentru Sibiu - Pitesti? Este cumva vorba de construire mai intai ca si drum expres si apoi de reconstruire ca si autostrada? Va rog sa confirmati sau infirmati acest lucru si sa explicati detaliat.
b) La cat timp dupa construirea ca si drum expres este prevazut a se reconstrui ca si autostrada?
c) Care sunt costurile rezultate din calcule (ca si sume si/sau procente, va rog) pentru constructia tronsonului Sibiu - Pitesti ca si autostrada fazata fata de constructia direct a unei autostrazi, fara fazare, intrucat o buna parte din autostrada va fi in zona de munte, iar structurile (poduri, viaducte, tuneluri) trebuie construite de la bun inceput ca si pentru varianta finala de autostrada? Va rog sa nu imi prezentati aici lucrurile deja cunoscute din MasterPlan si sa raspundeti detaliat si la subiect. Cum ati ajuns la concluzia ca este mai ieftin sau mai bine construind autostrada fazata?

3) a) Care este situatia la zi a procedurilor pentru autostrada Comarnic - Brasov?
b) Mai exista interes din partea consortiului desemnat castigator (Vinci / Strabag / Aktor) pentru acest proiect?
c) S-a retras vreuna dintre aceste firme din consortiu?
d) Merge proiectul mai departe in forma anuntata la desemnarea consortiului sau este cumva anulata procedura dar inca nu a fost anuntat public acest lucru, din cauza alegerilor si alte motive de minimizare a efectelor si imaginii unui esec?

vladb

Propun sa adresam o interpelare cu privire la stadiul fizic/financiar pentru toate tronsoanele de autostrada/cale ferata aflate in constructie cu data de referinta 01.12.2014 (sau 30.11.2014). Astfel am stii anul viitor care sunt valorile numerice de la care se porneste.

MNU

Intrebari legate de conexiunea orasului Timisoara la A1.

1. S-ar putea realiza o conexiune directa intre nodul Giarmata (existent) si sensul giratoriu de legatura cu DC 58  de pe centura de NE a Timisoarei. Aceasta legatura ar ocoli mai putin si ar fi mult mai ieftina. Are in vedere CNADNR-ul o astfel de varianta? S-ar aprecia un raspuns direct de genul: "da, se iau in calcul alte variante" sau "nu, nu se are in vedere nici o varianta alternativa".

2. In repetate randuri s-a afirmat de catre lideri ai C. J. Timis ca autostrada ce va lega A1 de Serbia se va desprinde din A1 la N de Timisoara si va ocoli orasul pe la Vest. Este adevarat? Daca da, se ia in calcul posibilitatea de a realiza partea de autostrada pe tronsonul A1-DN69 (optional DN6>Cenad ) in felul acesta adoptandu-se o solutie "future proof" pe modelul A6 (A1-centura Lugoj).

3. Care ar fi orizontul de timp si cu ce fel de finantare se incearca realizarea proiectului de conectare a orasului Timisoara la A1 in nord?

LE: ideea de la punctul 1 ii apartine userului madac1980 de pe SSC. Daca se poate atasa si harta ar fi super. Sper sa nu se supere.



disney

#334
Aveti mai jos raspunsul CFR din 27.11.2014 la intrebarile 8 - 11 ale lui frunzaverde pe care le gasiti aici.

Quote
Referitor la pct. 1

Pentru ridicarea restricţiilor de viteză prezente pe schimbătoarele duble joncţiuni aflate la intrarea în gara de Bucureşti Nord, gr. A, Sucursalei Regionala CF Bucureşti i - a fost alocată suma de 1.051 mii lei fără TVA, sursa de finanţare fonduri proprii aferente CNCF ,,CFR" SA.

Licitaţia publică a avut loc în data de 22 octombrie 2014, iar după analiza ofertelor prezentate a fost desemnat un câştigător. În acest moment, procedura este în perioada de validare a câştigătorului, perioadă în care se pot depune contestaţii. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 4 luni de la semnarea contractului.

După cum vă este cunoscut, în prezent, sub coordonarea Ministerului Transporturilor, se derulează Proiectul de Asistenţă Tehnică pentru elaborarea unui Masterplan General de Transport (MPGT), care are ca obiectiv definirea unei strategii de dezvoltare a sectorului de transport din România pe termen scurt, mediu şi lung, respectiv pe un orizont de timp de 5-15 ani.Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a transmis echipei care realizează Masterplan-ul o listă extinsă de proiecte vizând dezvoltarea infrastructurii feroviare pe reţeaua centrală TEN-T, reţea care pe teritoriul României are o lungime de traseu de peste 2500 km. Aceste proiecte au fost analizate şi prioritizate de echipa MPGT, având ca obiective majore asigurarea condiţiilor tehnice pentru eliminarea defectelor secţiunilor de cale ferată, eliminarea actualelor restricţii de viteză şi circulaţia trenurilor cu viteze superioare.

De asemenea, o partea proiectelor includ modernizări de staţii de cale ferată, acestea având următoarele obiective majore: îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare a staţiei şi a serviciilor pentru călători, creşterea calităţii serviciilor pentru călători, creşterea veniturilor din închirieri de spaţii comerciale, reducerea costurilor de operare şi întreţinere.

În lista proiectelor menţionate a fost inclus proiectul privind modernizarea complexului feroviar Gara de Nord; la ora actuală, se aşteaptă varianta finală a Masterplanului, după dezbaterea publică a acestui document care avut loc în luna octombrie 2014, variantă care va propune sumele, sursele de finanţare şi perioadele de implementare pentru fiecare proiect propus.


Ref. pct. 2 (Podul Grădiştea)

Ca urmare a avizării în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional a proiectului ,,Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe", s-a impus actualizarea studiului de fezabilitate ţinând cont de alegerea unei soluţii care să utilizeze un pod nou, cu deschidere unică pe traseul existent al liniei de cale ferată cu gabarit de navigaţie şi infrastructură pentru linie CF simplă şi demolarea podului construit înainte de 1989; strategia pe termen mediu urmează a se defini funcţie de punctul de vedere al experţilor Comisiei Europene cu privire la posibilitatea finanţării obiectivului de investiţii din fonduri structurale.


Ref. pct. 3 (Podurile dunărene)

Decizia de menţinere sau nu a podurilor Saligny în circulaţie se va lua de către factorii de decizie după finalizarea lucrărilor de reabilitate.


Ref. pct. 4 (Electrificare linie de cale ferată Doaga – Tecuci – Barboşi)

,,Electrificare linie de cale ferată Doaga – Tecuci – Barboşi, inclusiv dispecer feroviar Galaţi"   prevede electrificarea a 82 km de cale ferată dublă, 2 km cale ferata simpla,  sistematizarea liniilor cf, construcţia peroanelor şi copertinelor, pasarela de acces public călător la peroane, adaptarea instalaţiilor feroviare în staţia Galaţi, lucrări cuprinse în cadrul Dispeceratului feroviar Galaţi.

Termenul de finalizare este anul 2017, funcţie de asigurarea resurselor financiare necesare execuţiei.


Ref.pct. 5

La momentul prezentei, site-ul www.cfr.ro se află într-un amplu program de reorganizare şi de prezentare modernă a datelor. Actualizarea informaţiilor din registrul operatiunilor generatoare obligaţiilor de plată, care are drept scop identificarea tuturor documentelor generatoare obligatiilor de plată, aferente domeniului de activitate al CNCF CFR SA, se efectuează în această perioadă odată cu reorganizarea site-ului www.cfr.ro.

Având în vedere importanţa informaţiilor cuprinse în acest registru, operaţiunea de actualizare a datelor este şi va fi tratată cu celeritate.


Ref.pct. 6

6 a) Linia CF Bucureşti - Otopeni nu a fost inclusă în proiectul Master Planului General de Transport al României.

6 b) şi c) Pentru linia CF Predeal - Braşov, studiul de fezabilitate existent urmează a fi revizuit, nici una dintre variantele prezentate nefiind considerată de către reprezentanţii Comisiei Europene oportună, sugerându-se analizarea unei soluţii alternative care să corespundă contextului tehnico-economic actual, data estimată pentru finalizarea documentaţiilor fiind anul 2015; o Pentru linia CF Braşov - Sighişoara, estimăm că primele tronsoane vor fi scoase la licitaţie in cursul anului 2015.

6 d) S-a răspuns la pct. 2.

Multumesc celor de la CFR care de fiecare data au fost amabili si au raspuns in timp util.

disney

Au fost adresate astazi urmatoarele intrebari catre CNADNR:

1) Care este stadiul fizic si financiar pentru TOATE tronsoanele de autostrada aflate in constructie la data de referinta 01.12.2014?

2) Pentru a imbunatati situatia actuala, s-ar putea realiza o conexiune directa intre nodul Giarmata (existent) si sensul giratoriu de legatura cu DC 58  de pe centura de NE a Timisoarei. Aceasta legatura ar ocoli mai putin si ar fi mult mai ieftina. Are in vedere CNADNR-ul o astfel de varianta? S-ar aprecia un raspuns direct de genul: "da, se iau in calcul alte variante" sau "nu, nu se are in vedere nici o varianta alternativa". Pentru claritate, va atasez aici o schita cu aceasta propunere.

3) In repetate randuri s-a afirmat de catre lideri ai C. J. Timis ca autostrada ce va lega A1 de Serbia se va desprinde din A1 la N de Timisoara si va ocoli orasul pe la Vest. Este adevarat? Daca da, ia cumva CNADNR in calcul posibilitatea de a realiza partea de autostrada pe tronsonul A1 - DN69 (optional DN6 -> Cenad), in felul acesta adoptandu-se o solutie "future proof" pe modelul A6 (A1 - Centura Lugoj)?

4) Care ar fi orizontul de timp si cu ce fel de finantare se incearca realizarea proiectului de conectare a orasului Timisoara la A1 in nord?

Pentru punctul 2 a fost atasata imaginea cu acea propunere.

stefanudrea

Quote from: MNU on November 20, 2014, 06:55:29 PM
Referitor la centura Domasnea... ASTIA NU-S NORMALI?!!!

Pe langa faptul ca refacerea dupa alunecare a durat inca o data cat constructia propriu-zisa, acum dureaza DOUA LUNI sa asterni marcaje (si butoni reflectorizanti... :lol: ) pe 100 m de drum reparat?!!

In acest moment ma simt luat drept imbecil. Imi vine sa... mai bine beau o bere sa ma calmez.
Si trebuie panglica taiata! Again!

medicul de garda

Salutare. Am primit acum cateva zile raspunsul de la CFR la cateva intrebari mai arzatoare pe care le-am adresat lor. Pentru cei care au intrebat despre electrificarea Cluj-Episcopia Bihorului, o sa fiti placut surprinsi (ca mine) ca CFR incearca sa o prioritizeze :cheers: . Mai jos aveti intrebarile mele apoi raspunsul la ele. Enjoy :)

QuoteBuna ziua, va rog sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari legate de infrastructura CFR:

1) In raspunsul anterior privind reabilitarea tronsonului Predeal-Brasov ati afirmat ca UE a respins variantele propuse anterior. Va rog sa imi atasati variantele studiate: descrierea acestora, si daca este posibil, plansele aferente traseului in plan. Precizati care dintre aceste variante ar fi fost cea preferata de catre CFR?

2) Privind recomandarea UE de analizare a unei solutii noi, care au fost recomandarile acestora? CFR a studiat aceasta alternativa noua? Daca da, care este aceasta? Va rog sa precizati vitezele maxime proiectate pe fiecare subtronson in parte (Predeal-Timisul de Sus, Timisul de Sus-Darste si Darste-Brasov).

3) Va rog sa imi precizati daca a fost luata in calcul realizarea unui tunel pentru a reduce cota maxima pe acest tronson. Daca da, finantarea pentru aceasta solutie ar fi in conflict cu finantarea pentru tronsonul deja finalizat Comarnic-Brasov?

4) Care sunt vitezele maxime constructive (ignorand semnalizarea actuala, doar dpdv al geometriei) pe tronsoanele deja reabilitate din coridorul IV, Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Predeal? Va rog sa mentionati in detaliu fiecare sectiune unde viteza maxima este mai mica de 160 km/h.

5) Care este stadiul implementarii proiectului pilot de introducere a ERTMS nivel II pe tronsonul Buftea-Brazi? Au fost realizate testele cu locomotive echipate ERTMS nivel II? Este operationala in prezent noua semnalizare pe aceasta sectiune? Ce viteza maxima se obtine in urma realizarii acestui proiect?

6) Au fost realizate demersurile pentru echiparea cu ERTMS nivel II pe restul portiunilor deja reabilitate din coridorul IV, Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Predeal? Cand estimati ca va fi implementat acest sistem, pe fiecare tronson in parte?

7) Va rog sa imi precizati de ce lucrarile de reabilitare a coridorului IV pe teritoriul garilor Ciulnita si Fetesti nu au fost finalizate pana in prezent? Care este stadiul de executie al lor? Cand estimati finalizarea tuturor lucrarilor?

8) Va rog sa precizati de ce nu s-a realizat reabilitarea liniilor si peroanelor garii Constanta, desi cladirea acesteia a fost reabilitata cu cativa ani in urma, iar reabilitarea magistralei 800 se termina inaintea macazurilor de intrare in statie? Este prevazuta in viitorul apropiat realizarea acestor lucrari? Daca da, din ce fonduri se va realiza acest lucru, cat vor costa si cat vor dura lucrarile?

9) Este in strategia CFR pe termen mediu reabilitarea sau electrificarea tronsonului de cale ferata Cluj-Episcopia Bihorului? Este posibila utilizarea fondurilor europene nerambursabile in acest scop?

Quote2)      Recomandarea UE a fost de analizare a unei variante alternative, care să corespundă contextului tehnico-economic actual; varianta este în studiu; amănunte vă vom putea furniza după finalizarea studiului.

3)      Da, varianta cu tunel a fost luată în calcul; problema finanţării este în discuţie.

4)      Vitezele maxime constructive pe tronsoanele la care faceţi referire sunt de 160 km/h, pe porţiunile pe care, din punct de vedere tehnic, aceasta este posibilă.

Vitezele de sub 160 km/h, conform livretelor de mers sunt următoarele:

Feteşti – Ovidiu: 120 km/h; Podurile dunărene: 30 km/h; Cernavodă – Saligny: 100 km/h; Medgidia – Dorobanţu: 140 km/h; Dorobanţu – Basarabi: 120 km/h; Basarabi – Palas: 140 km/h; Palas – Constanţa: 60 km/h;

Bucureşti Nord – Brazi: 140 km/h; Brazi – Ploieşti Triaj: 120 km/h; Ploieşt Triaj – Ploieşti Vest: 70 km/h; Ploieşti Vest – Floreşti: 120 km/h; Floreşti – Câmpina: 110 km/h; Câmpina – Comarnic: 100 km/h; Comarnic – Sinaia: 80 km/h; Sinaia – Buşteni: 90 km/h; Buşteni – Predeal: 80 km/h.

5)       Proiectul Pilot ,,Lucrari  de executie (inclusiv proiectare)  a proiectului  pilot operational pentru o aplicatie  ETCS –ERTMS nivel 2'' este în stadiul de implementare finală ; s-au realizat  o serie de teste cu locomotive echipate cu ERTMS Nivel 2 ; nu este operatională această semnalizare pe portiunea respectivă. Scopul Proiectului Pilot ,,Lucrari  de executie (inclusiv proiectare)  a proiectului  pilot operational pentru o aplicatie  ETCS –ERTMS nivel 2'' nu este maritea vitezei de circulatie aceasta fiind o caracteristica a liniei.

6)      ERTMS 2  este deocamdată numai un proiect pilot ; sistemul se va implementa când se va lua o decizie în acest sens.

7)      Lucrările nu au fost finalizate din cauza antreprenorului (gara Ciulniţa), precum şi a lipsei finanţării (gara Feteşti); stadiile de execuţie sunt 60% (gara Ciulniţa) şi 10% (gara Feteşti); se estimează ca lucrările se vor finaliza în  anul 2017, funcţie de alocările financiare.

8)      Proiectul s-a axat pe modernizarea clădirii de călători şi a peronului principal; alte lucrări în gara Constanţa nu sunt prevăzute în viitorul apropiat.

9)      Electrificarea liniei cf Cluj Napoca – Oradea, precizăm faptul că, în prezent, se află în fază de finalizare Masterplan-ul General de Transport (MPGT), document care urmează să stabilească strategia pe termen mediu şi lung în domeniul transporturilor, inclusiv în domeniul feroviar.

În acest document, sunt incluse propunerile consultantului privind  proiectele de modernizare a infrastructurii feroviare care urmează să fie implementate până în anul 2030, propuneri susţinute de Ministerul Transporturilor.



Raportul MPGT publicat la începutul lunii octombrie 2014 include două proiecte de modernizare pe ruta Cluj Napoca– Oradea testate de consultant, respectiv:



-          Cluj Napoca – Oradea Electrificare

-          Cluj Napoca – Oradea  Reabilitare la viteza de proiectare,

ambele având ca perioada de implementare intervalul 2021 –2030.



La ora actuală, având în vedere că forma Raportului MPGT nu este definitivă, CNCF"CFR" SA va face demersuri la nivelul consultantului care elaborează MPGT pentru a programa implementarea proiectului de reabilitare şi electrificare a secţiunii de cale ferată Cluj Napoca – Oradea, în perioada 2014-2020.
Trust me, I'm an east-european doctor!

adiarc

am primit raspuns legat de centura Mures
in raspuns se precizeaza ca momentan se lucreaza la proiectare ( daca voi ati vazut miscare in teren , am vazut si eu ) si alte lucruri birocratice si lucrari de anvergura vor incepe incepand cu 16.03.2015
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

deci...indiferent ca e FIDIC Rosu, sau galben....in Romania proiectarea si adaptarea la conditiile realea din teren se face tot dupa ce incepe constructia.

Chiar nu-i inteleg pe CNADNR de ce mai fac licitatii pe FIDIC ROSU. In acest caz concret, s-au pierdut 1-2 ani cu licitarea si facerea Detaliilor de executie, care...ce surpriza...nu sunt bune si se mai fac odata dupa ce s-a semnat contractul.

Aici, proiectantul, in speta Arcadis-Eurometudes...chiar ar trebui sa plateasca niste pagube la CNADNR, asa cum EGIS a platit pentru rahatul de proiect facut cu copy paste de pe Arad-Tm.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

Nu s-a întâmplat nimic de la ultimul răspuns CNADNR conform căruia in viitorul apropiat se vor curată rigolele de scurgere de pe centura SB
Așadar.....totuși....Când vor fii curățate rigolele de pe centura SB , lucru care reduce drastic siguranța si durata de viața a drumului.....Menționez ca aceasta colmatare NU SE DATOREAZĂ ploilor din aceasta vara si se datorează faptului ca au fost curățate ( doar cele din rigolele de pe mijloc ,dintre sensuri ) , O SINGURA DATA in cei 4 ani de la darea in exploatare in Decembrie 2010.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

intrebare catre Metrorex:

1. Care este stadiul procentual al diferitelor contracte aflate in prezent in derulare de catre Metrorex pe magistrala M4 M5?

2. Cand se estimeaza finalizarea lucrarilor la structura de rezistenta pe Magistrala M5, cele desfasurate sub actualul contract FCC-Astaldi-Delta ACM-AB Construct? aceasi intrebare pentru lucrarile de pe magistrala M4?

3. Cand se vor finaliza licitatiile pentru restul lucrarilor care trebuie efectuate inainte de punerea in functiune? finisaje statii, electromecanizare, etc?

4. Care este stadiul si cand se prezonizeaza lansarea licitatiilor de executie pentru alte tronsoane din M5? (Va rog sa prezentati termene realiste)

5. Care este stadiul pregatirii documentatiei (Studii de fezabilitate efectuate, in pregatire, licitatii, etc) pentru alte tronsoane de Metrou?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Răspunsuri de la AMPOS-T în ce privește fazarea autostrăzii Sibiu-Pitești.

Întrebări:

Întrebări:

1) Vă rog să detaliați ce se înțelege prin  termenul de "autostradă fazată".
2) Vă rog explicați tehnic care ar fi cele două faze de construcție a autostrăzii.
3) Vă rog să precizați dacă ambele faze vor fi terminate în perioada de implementare 2014-2020.
4) Vă rog să îmi precizați cum se leagă această noțiune de autostradă fazată de licitația în curs (cu oferte depuse) pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru această autostradă.

Răspuns:


cutter

Am trimis următoarele întrebări către CNADNR astăzi:

Autostrada București-Ploiești km0-k19
--------------------------------------------

1) Vă rog să explicați în detaliu (precizez că 'în detaliu' nu înseamnă două propoziții, aveți obligația de a oferi suficiente clarificări pînă la satisifacerea interesului public) natura disputelor contractuale cu JV Pizzarotti - Tirrena Scavi din contractul pentru construcția autostrăzii București-Ploiești km0-km19,5.

2) În particular (continuînd întrebarea anterioară), ați menționat într-o serie de răspunsuri referitoare la acest contract sintagma "interferențe cu zona metropolitană a Municipiului București". Vă rog să explicați detaliat în ce constau aceste "interferențe".

3) De-asemenea în ultimul dvs. răspuns se menționează că problemele din cadrul acestui contract sunt legate de modificările aduse Proiectului Tehnic din cauza acestor interferențe. Vă rog să precizați care sunt aceste modificări (cu detalii tehnice: modificări structuri, modificări aliniament/culoar autostradă, etc).

4) Vă rog să explicați care sunt neînțelegerile contractuale cu Antreprenorul.

5) Vă rog să explicați care este stadiul curent al rezolvării acestor neînțelegeri, în particular:
a) există un proces pe rol cu Antreprenorul?
b) există o acțiune arbitrală în contradictoriu cu Antreprenorul? Vă rog să precizați detalii.
c) care este poziția CNADNR în acest moment și pînă la ce dată se așteaptă o rezoluție?

Autostrada Lugoj-Deva lot 4
--------------------------------

6) Este de notorietate publică că valoarea contractuală a fost subevaluată de Antreprenor (situîndu-se la 40% din valoarea estimată a proiectului). Este de asemenea de notorietate că Antreprenorul caută motive de suplimentare a contractului pentru a nu lucra în pierdere, printre aceste încercări numărîndu-se:
a) propunerea de a face un pasaj peste cimitirul ilegal de la Brănișca
b) propunerea de a face o soluție complexă în valoare de 180 de milioane de lei pentru zona haldei de cenușă de la Mintia
c) propunerea de a face o soluție foarte scumpă pentru zona dealului de la Șoimuș eventual prevalîndu-se de motive de mediu artificiale precum liliecii din peștera Tunel

Avînd în vedere că aceste încercări sunt de notorietate publică, precum și ritmul lent al progresului lucrărilor în teren, CNADNR are obligația de a acționa preventiv în ceea ce pare a fi 'un dezastru cu final anunțat', respectiv rezilierea eventuală a contractului care altfel ar fi păgubitor pentru Antreprenor.

Vă rog să-mi precizați care sunt măsurile luate de CNADNR și Inginer în acest sens, inclusiv dacă s-au trimis notificări de neconformitate cu programul de execuție a lucrărilor. Ce alte măsuri are în vedere CNADNR pentru a reacționa cu celeritate în urma producerii scenariului previzibil explicat mai sus? În cazul în care acest scenariu se va concretiza, în mod sigur, persoanele responsabile nu se vor putea prevala de imposibilitatea anticipării lui, avînd în vedere notorietatea acestor probleme.

Autostrada Lugoj-Deva lot 2
--------------------------------

7) Vă rog să-mi precizați cînd vor fi licitate lucrările de artă suplimentare de pe secțiunea E (numite colocvial tunelele "pentru urși"). Avînd în vedere posibilitatea extinderii perioadei de absorbție a fondurilor de transport și mediu cu 1 an (deci inclusiv 2016) și avînd în vedere perioada lungă de execuție a acestor lucrări (tunele forate), devine critică celeritatea în achiziția publică a acestor lucrări.
a) are CNADNR un proiect tehnic pe care îl va licita?
b) cine este responsabil pentru întocmirea acestui proiect tehnic, Antreprenorul actual de pe lotul 2? cînd îl va livra către CNADNR?
c) cînd estimează CNADNR lansarea acestei procedurii de achiziție publică?
d) este posibilă folosirea unei procedurii cu grad mai mare de urgență, alta decît licitația deschisă?

8) Stadiul fizic actual de pe acest lot este foarte slab: în jur de 6%. Cu excepția secțiunii E, pentru restul secțiunilor din informațiile disponibile nu mai există piedici de natură administrativă: au fost emise autorizațiile de construcție, predat amplasamentul.
a) există piedici de natură administrativă pe acest lot?
b) este progresul actual în conformitate cu programul de execuție asumat de Antreprenor?
c) în caz contrar, există Notificări emise către Antreprenor?

Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureș
------------------------------

9) Care este stadiul actual al procedurii de evaluare pentru loturile de pe aceste proiecte?

10) Avînd în vedere posibilitatea extinderii regulii n+3 cu un an (așa cum am explicat mai sus), aceste proiecte ar putea beneficia de absorbție integrală din POS-T 2007-2013 prin urmare este nevoie de celeritate maximă în desfășurarea procedurilor de achiziție publică. Cînd estimați comunicarea cîștigătorilor pe aceste loturi?

11) Care sunt piedicile pe care le au în acest moment comisiile de licitație întru desemnarea cîștigătorilor? Vă rog să detaliați.

alecu26

oare suntem prea obraznici sa intrebam care e stadiul concesiunii Pitesti-Craiova? A0 sud +A1+A2?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).