News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Liviu M

"Se pot găsi" orice, da' normal e "să poată" cel care strică, eventual înainte să strice. Sau.  ???

carutasul

posibilitatea e una și găsirea efectivă a soluției e alta. Plus că dacă soluția implică ceva investiție trebuie stabilit cine o plătește pentru că practic orice proprietar (inclusiv CNAIR sau statul român) e obligat să îți asigure accesul la proprietate. Dar eu aș întreba un avocat, măcar preventiv...

tiocalexandru

Situația cu un drum de servitute este un pic diferită. Dacă acel drum de servitute este cuprins în cadastrul primăriei ca fiind drum (de acces, de servitute, de orice), atunci primăria îl are în subordine și proiectul ar fi trebuit să includă relocarea acelui drum.

Dacă drumul este, de fapt, printr-o curte (sau mai multe) cadastrat ca proprietate privată și nu cale de acces, atunci proprietarul este sau va fi despăgubit ca și cum ar vinde pământul. Iar relocarea se face diferit.

Oricum, accesul trebuie asigurat de către primărie și primăria are treabă mai departe să verifice dacă era sarcina constructorului sau dacă trebuie să întemeieze ei proiect nou pentru a putea avea acces.

Tot ce zic aici o zic din experiență deoarece și eu până la casa mea de la țară merg pe un drum ,,prin grădini" unde primăria nu poate interveni să-l mențină și mă lupt să-l cadastrez ca fiind drum de acces.

ncb

Autostrada A0 Lot 1 Nord. Monitorizare Lucrari Infrastructura 22.03.25


BabaDog

M_Z

Quote from: service4 on March 25, 2025, 10:11:53 PMAccesul la terenul meu se face pe un drum de servitute, acel drum de servitute a fost tăiat in doua de A0, a rămas un capăt pe o parte de autostradă și o bucată pe altă parte. În momentul acesta nu avem cum să ajungem la acel drum, pe 3 lături ale lui sunt proprietăți private iar pe latura 4 este A0, mai exact o "groapa" pentru apa de ploaie.

Trebuie sa transmiti o "petitie". reprezentantii statului sunt obligati sa raspunda la petitii in termen de 30zile. nea scrio in schimb nu e obligat sa raspunda la mailuri ;) asa ca lasa mailurile pe persoana fizica, ca nu le baga nimeni in seama. o trimiti catre MT, CNAIR si catre primaria UAT-ului (nu pot sa faca ei mare lucru dar de obicei se simt cu musca pe caciula ca au dat avizul in orb si se mai agita ca sa nu dea rau).

Inainte asigura-te de doua lucruri: ca nu ai acces la niciun drum de exploatare si ca sigur sigur acel drum de acces este singura cale de acces la imobil (lot). e important ca drumul de acces sa fie inscris in cartea funciara ca atare altfel se considera ca asigurarea servitutii revine in serie celorlalte loturi adicente pana la calea de comunicatie cf PUZ. In cartea ta funciara ar trebui sa fie inscrieri cu privire la acces/servituti. Mergi si pe la primarie sa obtii ceva date despre puz-ul lotizarii si despre avizul dat pentru autostrada. avizul il poti solicita si oficial daca esti refuzat verbal. nu ar strica sa vezi clar cine a fost mai intai oul sau gaina, adica daca lotizarea si puz-ul lotizarii preced documentatiile autostrazii.

 de aici iti faci un print screen cu situatia cadastrala evidentiind imobilul tau, drumul de servitute, conturul autostrazii si calea de comunicatie la care a fost intrerupt accesul. anexezi la petitie planul asta plus planul cadastral al imobilului. poti vorbi cu cineva de la constructor sa te ajute cu o pozitie kilometrica exacta. in general nu se refuza asemenea cereri.




cam asa arata ceva extras din eterra public. mai completezi cu diverse note: poz. kilometrica autostrada, directia si drumul public pe unde e accesul initial, etc.

in petitie scrii clar la ce investitie te referi (Autostrada A0 Nord lot.... constructor, etc.), indici care este problema cu tot cu date (CF imobil, CF drum de acces intrerupt, kilometraj A0 etc.) si soliciti restabilirea accesului in conditii similare cu cele anterioare lucrarilor. faci trimiteri la anexe (schita , CF etc.)
e important sa mentionezi in petitie faptul ca iti este complet blocat accesul la imobil,  ca iti sunt produse prejudicii materiale (de ex. daca ai casa in constructie sau ai o autorizatie de construire valabila si invoci pierderea ei din cauza ca nu mai poti incepe lucrarile in termen, investitia in drum de acces pietruit care a devenit inutilizabil etc.) dar asta numai daca este adevarat si poate fi dovedit prin acte.
in final precizezi ca astepti solutionarea cu celeritate a solicitarii si implementarea in cel mai scurt timp atat a unei solutii de remediere provizorii cat si a uneia definitive in concordanta cu prevederile legale si transmiterea in clar prin raspunsul la petitie  atat a solutiei/solutiilor propuse cat si a termenului de implementare.  indici ca in caz contrar vei fi nevoit sa continui demersurile legale in instanta iar investitorul isi asuma prin aceasta toate si orice riscuri cu privire la inactiunea sa in prezenta situatie.

ulterior in functie de raspuns te adresezi (sau nu) unui avocat urmand sa stabiliti in mod clar pretentiile financiare cuantificabile ce pot fi solicitate cu titlul de despagubire. transmiti notificarea cu pretentiile si daca tot nu se rezolva mergi in instanta.

nu accepta raspunsuri generale de genul "o sa facem bine ca sa nu fie rau". la asemenea raspunsuri revii imediat cu o noua petitie si soliciti in mod clar un raspuns cu solutie si termen asumate in clar.

mai sunt si ceva jocuri murdare pe care le poti face dar incearca asa mai intai.


Puffyk 1

Sa revenim cu picioarele pe pamant.....!
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a detaliat joi stadiul lucrărilor la cele patru loturi din șapte, ce mai trebuie finalizate din Autostrada Bucureștiului A0. Acesta a mai estimat și când vor fi gata cele patru loturi.
https://www.economica.net/autostrada-a0-2_822880.html

danutzu_1069

N-ai vrea sa pui si continutul articolului?

"Autostrada Bucureștiului A0. Când sunt gata lucrările? Răspunsul șefului Transporturilor VIDEO
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a detaliat joi stadiul lucrărilor la cele patru loturi din șapte, ce mai trebuie finalizate din Autostrada Bucureștiului A0. Acesta a mai estimat și când vor fi gata cele patru loturi.
,,Pe semicercul sudic, din trei loturi, două au fost date deja în circulație. Al treilea, cel care ar închide ultima bucată, astfel încât să mergem de la A1, autostrada dinspre Pitești, până la A2, autostrada care duce spre Constanța, neîntrerupt, pot să vă spun că (lucrările – n.r.) vor fi finalizate la începutul acestei veri. Deci, tot semicercul sudic,,, a transmis Grindeanu pe TikTok.
,,În semicercul nordic, avem deja dați în circulație 20 de kilometri, care fac legătura de la DN1 la DN2. Celelalte două loturi, de la DN2 până la A2 vor fi finalizate până la sfârșitul acestui an. Și ultimul lot, cel care face legătura între A1 și DN1, va fi finalizat anul viitor", a estimat șeful Transporturilor.
În concluzie, pe toți cei cam 100 de kilometri din jurul Bucureștiului, care reprezintă Autostrada A0, se va putea circula în integralitate la sfârșitul anul viitor. Dar, pe loturi, și până atunci, a mai spus Sorin Grindeanu.

Constructorii Autostrăzii Bucureștiului
Amintim că loturile 1 și 2 ale A0 Sud au fost construite de turcii de la Alsim Alarko. Lotul 3 al A0 Sud este construit de compania elenă Aktor.

Loturile 2 și 4 din A0 Nord au fost atribuite constructorului român UMB, primul fiind deja în trafic. Pe lotul 3 Nord lucrează chinezii de la CCECC, iar lotul 1 Nord a fost câștigat de italienii de la Pizzarotti, la finalul uneia dintre cele mai lungi licitații din istoria CNAIR.
"

GIV

#14122
de cate ori a spus grindeanu ca o sa fie gata a03sud?
acum ca termina la inceputul verii deci clar ne prinde iar toamna.. :lol:

auzi..ca termina chinezii si umb la sfarsitul anului.. doamne cate aberatii pe pixel patrat.. si voi insistati sa le preluati aici

adix


hefaistos

Va dau eu o estimare:
Grecii 2025 (evident)
Chinezii ( care nu-s chinezi, cel puțin nu pe santier) 2026. Probabil prima jumătate.
Italienii si romanii 2027. Sfârșit de an, probabil.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

survola

Hai că pe nord nu sunt loturi atât de grele, iar anul abia a început.
Grecii să termine anul ăsta, aici am emoții.

carutasul

am trecut azi până la Țegheș, lucrurile arată rezonabil, pare că și cealaltă rampă a ajuns aproape de cotă iar cea dinspre București arăta de parcă ar urma să primească în curând stabilizat. Văd că mai urmează vreo două-trei zile cu vreme mai încurcată, pe urmă nu mai au scuze :) Din păcate de jos nu se vede dacă au betonat. În schimb la DJ401A nu prea am sesizat mare progres, tot la semafor se trece. Nu am mai scos imagini de pe cameră că nu cred că sunt prea relevante, din păcate cam bate vântul așa că nu cred că avem "zburători" zilele astea...

voicul

Nu e cam extrem totusi sa ai emotii ca nu termina anul asta?

Inteleg pentru Mai ca ... Aktor, dar 9 luni incepand de acum?

Flo87

@hefaistos nu fi chiar asa de pesimist legat de UMB, sigur termina mai devreme de 2027, Lotul 4 e prea vizibil din punct de vedere mediatic.

DragosC

La Teghes turnau ceva alalteieri, am vazut elefantul in actiune. Da, bate vantul rau, dar poate prind o fereastra azi sau maine.
Nu spera si nu ai teama